مینی

گرامیداشت 60 سالگی مینی کوپر با مدلی سفارشی

شاید تاریخچه محصولات مینی به پیش از دهه ۶۰ میلادی بازگردد اما همکاری بین سر الک ایسیگونیس و جان کوپر از سپتامبر سال ۱۹۶۱ شروع شد و آن زمان بود که آستین مینی کوپر و موریس مینی کوپر متولد شدند.

برند مینی بریتانیا برای گرامیداشت این رویداد مهم در تاریخ خود نسخه‌ای سفارشی از کوپر سه درب را معرفی کرده است. این خودرو که به تعداد محدودی تولید خواهد شد به دنبال برجسته‌سازی همکاری بین روح اسپورت و سنتی برند مینی و موفقیت جان کوپر در فرمول ۱ بوده است.

از آنجایی که خودروهای مسابقه‌ای طراحی شده توسط جان کوپر با رنگ بدنه سبز و عناصر سفید رنگ شناخته می‌شوند بنابراین این خودروی سفارشی نیز با رنگ سبز مسابقه‌ای تولید شده است. نسخه میدنایت بلک نیز در دسترس بوده درحالی‌که مینی جان کوپر ورکس سفارشی را نیز می‌تواند با رنگ سبز دیگری سفارش داد. سقف، آینه‌بغل‌ها، دستگیره درب‌ها، اطراف چراغ‌های جلو و عقب نیز با رنگ سفید در دسترس خواهند بود.

از دیگر عناصر طراحی این مدل سفارشی می‌توان به نوارهای سفید روی کاپوت، عناصر قرمز رنگ و شماره ۷۴ اشاره کرد که این شمار به عددی اشاره دارد که مینی کوپر کلاسیک اولین حضور موفقیت‌آمیز خود در پیست را تجربه کرد. برای تکمیل طراحی خاص مینی کوپر سفارشی نیز رینگ‌های سبک‌وزن ۱۸ اینچی با طراحی دو رنگ در نظر گرفته شده‌اند. به این مورد باید لوگوی کوپر روی تریم رکاب درب‌ها، ستون C و پره مرکزی فرمان را اضافه کرد.

داخل کابین نیز امضاهای جان، مایک و چارلی کوپر در سمت راننده دیده می‌شوند. فریم درب راننده همچنین دارای نشانی با امضای جان کوپر و دست خط ۱ از ۷۴۰ و عبارت ۶۰ سال مینی کوپر، رقیبی غیرمنتظره دیده می‌شود.

این خودرو تنها به مدل‌های سه درب مینی کوپر و کوپر S و مینی جان کوپر ورکس محدود بوده و تنها به تعداد ۷۴۰ دستگاه تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    چرا میگن سه درب این که دوتا در بیشتر نداره اگه قراره صندوق عقبم جزو در حساب بشه بقیه ماشینا میشن 5 درن دیگه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد مختاری آذر

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      نه ببین صندوق عقبی که به صورت در باز میشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Reza Waffen SS

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    یکی از خوشگلترین خودرو هایی که اصالت خودشو همچنان حفظ کرده 👏

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. عارف

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (322 ديدگاه)

    تو این سالها مینی حرکت سینوسی زیادی و بدلیل مشکلاتی که داشت را تجربه کرده . دلیل گران بودن مینی خیلی برای من قابل درک نیست چرا که با توجه به بازار رقابتی هاچ بکها ، مینی نتونسته به اندازه ی نام و سابقه ی خودش قدرت نمایی کنه . امیدوارم به دوران اوج خودش برگردد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      مثه بقیه انگلیسی ها میخواد بگه من لوکسم حتی به قیمت ضررده شدن و واگذاریش به بقیه. البته که لوکسترین ماشینای دنیا رولزرویس و بنتلی هستن ولی نه مینی. فلسفه مینی از اول مثه فلسفه ی بیتل و ژیان بوده. ولی اینا میخوان از آب کره بگیرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا