پورشه

اولین رانندگی با پورشه 911 مدل 2017، شاهکار جاودان

یک لحظه خود را جای کسی بگذارید که در یکی از مرتفع‌ترین نقاط قلمروی اسپانیا در جزایر قناری، در پای کوه آتش‌فشانی «تید» در تنریف، آن هم با آخرین مدل پورشه ۹۱۱ کاررا S در حال رانندگی است. در این حالت، حتی با اینکه در ارتفاع بالاتر از ۱۸۰۰ متر قرار دارید، ولی هنوز هم تمام ۴۱۴ اسب‌بخار به لطف نسخه جدید موتور ۳ لیتری دو توربوشارژر شش سیلندر تخت در دسترس شماست. اتفاقاً این بخش از جاده مستقیم است و رانندگی با پورشه، می‌تواند حسّی شبیه به پرواز داشته باشد. ولی در ادامه، دو شیء غیرقابل‌انتظار، به‌شکلی مشابه توجه شما را به خود جلب می‌کنند. اولی یک برآمدگی بزرگ در سمت راست خطی است که در آن حرکت می‌کنید. دومی یک اشکودا فابیای قرمز‌رنگ است که به‌سرعت در جلوی شما ظاهر می‌شود. در سرعتی که الان دارید، این برآمدگی سطح جاده می‌تواند به راحتی شما را به سمت خط روبرو و یا اشکودای قرمز‌رنگ منحرف کند.

2017 Porsche 911 Carrera Coupe
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera Coupe
غریزه به شما می‌گوید که پدال ترمز را محکم فشار دهید. درنظر داشته باشید که کاررا S در زیر پایتان، دارای هر گونه آپشنی است که می‌توان برای عملکرد استفاده کرد؛‌ از جمله ترمزهای بزرگ کربن-سرامیک که می‌توانند هر چیزی را در جای خود متوقف کنند. ولی در همین حال، نگران نباشید و به جای فشار بر ترمزها، پورشه را در مسیر مستقیم هدایت کنید. حتماً از شرایط دامپینگ فوق‌العاده این خودرو خبر دارید؛ چرا که دامپرهای انطباقی، فنربندی‌ها و محورهای ضدّ لغزش، همگی دوباره برای مدل ۲۰۱۷ کالیبره شده‌اند. علاوه بر این، سیستم مدیریت هوشمند شاسی پورشه موسوم به PASM، اکنون به صورت استاندارد در تمام مدل‌های کاررا استفاده می‌شود. تنها نقطه ضعف احتمالی می‌تواند مربوط به تایرهای عقب باشد. ابعاد این تایرهای پی زیرو به ۳۰۵ افزایش یافته است. حالا حدس بزنید که هنگام عبور از روی یک برآمدگی که در سمت راست شما قرار گرفته، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ طرف راست سیستم تعلیق، به‌راحتی برآمدگی را در خود هضم می‌کند و کاررا S آرام و استوار به مسیر خود ادامه می‌دهد.

2017 Porsche 911 Carrera S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera S
با ارائه هر نسخه جدید از ۹۱۱ این خودرو با پیشرفت‌هایی در تکنولوژی همراه می‌شود که هوش از سر علاقه‌مندان می‌پراند. هر تغییری که در این مدل صورت می‌گیرد، انگار بخشی دیگر از یک دنیای نامحدود هویدا می‌شود. ابتدا خنک‌کنندگی با آب را داشتیم؛ بعد ABS، بعد هم کنترل کشش. سپس به‌ترتیب، گیربکس تیپ‌ترونیک، PDK (دو کلاچه)، دستیار الکترونیکی فرمان و حالا هم توربوشارژ. حالا همه ۹۱۱ ها شاملGT3، GT3RS با القای اجباری همراه خواهند بود.

2017 Porsche 911 Carrera S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera S
این فرآیندی است که طی خواهد شد و کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. القای اجباری امکان استفاده از حجم‌های کوچکتر در موتورهای خودروها با قدرت و گشتاور مشابه را فراهم می‌کند و در همین حال، مصرف سوخت (مسئله کلیدی در امریکا) و آلودگی (مسئله کلیدی در اروپا) را کاهش می‌دهد. البته بیان رسمی از این داستان است. ولی قسمت اسرارآمیز آن این است که در چین، وسایل نقلیه‌ای که حجم موتورشان بیش از ۳ لیتر باشد، باید ۴۰ درصد مالیات بپردازند و پورشه علاقه‌مند است تا خودروهای بیشتری در چین به فروش برساند. مدل اولیه ۹۹۱ با یک موتور ۳/۴ لیتری شش سیلندر تخت در تریم پایه کاررا همراه بود و در مدل قدرتمندتر کاررا S، از یک موتور ۳/۸ لیتری استفاده شده بود. امّا ۹۹۱ جدید که در اصطلاح پورشه‌ای به نام ۹۹۱.۲ شناخته می‌شود، در هر دو نسخه از یک موتور ۳ لیتری بهره می‌برد. مدل پایه کاررا قدرتی به میزان ۳۶۵ اسب‌بخار در اختیار دارد و این در حالی است که مدل S با ساختار متفاوت توربو، جریان اصلاح‌شده اگزوز و یک ارتقای نرم‌افزاری، قدرتی به میزان ۴۱۴ اسب‌بخار تولید می‌کند. از نظر گشتاور نیز، مدل پایه و S به ترتیب، ۴۵۰ و ۵۰۰ نیوتن‌متر در اختیار دارند. مطابق گفته پورشه، این گشتاور در بازه ۱۷۰۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس خواهد بود، ولی حسّی به ما می‌گوید که تا قبل از دور موتور ۳۰۰۰، خبری از خشونت موتور نیست.

2017 Porsche 911 Carrera Coupe
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera Coupe
ولی آیا پیشرانه دو توربوشارژر شرایط یک ۹۱۱ را برهم زده است؟ جواب این پرسش شاید برای یک علاقه‌مند سرسخت خودرو معلوم باشد، ولی شاید هم باید گفت که این موتور جدید فوق‌العاده است! البته تأخیر توربو هنوز وجود دارد، ولی کم است و می‌توان به‌راحتی آن را نادیده گرفت. شتاب‌گیری نیز دیوانه‌وار است. شاید اگر ندانید که یک پورشه معمولی «توربو» در زیر پای شماست، اصلاً‌ متوجه این موضوع هم نشوید. مدل استاندارد کاررا نیز چندان خودروی کُندی نیست. پورشه از شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴/۲ ثانیه برای کاررا و ۳/۹ ثانیه برای کاررا S، و همین‌طور ۳/۷ ثانیه همراه با «اسپورت کرونو» خبر داده است. این زمان‌ها، همگی با گیربکس PDK هستند.

2017 Porsche 911 Carrera Coupe
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera Coupe
یکی از نکات منفی در مورد موتورهای توربو، کیفیت پایین‌تر صدای آنهاست. البته شاید AMG در این زمینه یک استثنا باشد. در این تست، هر دو مدل ۹۱۱ با اگزوز معمولی و اسپورت آزمایش شده‌اند. مدل پایه جدید کاررا می‌تواند با اگزوز اسپورت همراه شود؛ چیزی که داشتن آن بسیار توصیه می‌شود. استفاده از این آپشن باعث می‌شود که صدای بهتری در خودرویتان تولید شود و در عین حال، شاید این تصور را ایجاد می‌کند که اندکی افزایش قدرت پیدا شده است؛ چرا که لوله‌ها از نظر فیزیکی، کوتاه‌تر شده‌اند. در هر حال، اضافه‌شدن سطح عملکرد و همین‌طور کاهش مصرف سوخت می‌تواند ارزش بیشتری نسبت به صدای تولیدی از موتور داشته باشد.

2017 Porsche 911 Carrera S Cabriolet
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera S Cabriolet
موضوع تأثیرگذارتر در هندلینگ فوق‌العاده، به‌ویژه در مدل کاررا S با آپشن فرمان چرخ‌های عقب است. مدتی که پورشه مدل‌های ۹۱۱ توربو و GT3 را با فرمان چرخ‌های عقب عرضه می‌کند. شاید مدل «توربو» بسیار سریع و GT3 بسیار خشن هستند و مزیّت استفاده از این سیستم چندان در آنها مشخص نباشد، ولی سیستم فرمان چرخ‌های عقب در کاررا S شرایطی را داراست که می‌توان آن را یک آپشن ضروری برای خودرو دانست. فرمان چرخ‌های عقب در کاررا S نه‌تنها موجب می‌شود که این خودرو پیچیدن‌های سریعی داشته باشد، بلکه از نظر فیزیکی نیز نیاز به چرخاندن فرمان کمتر احساس می‌شود. این سیستم باعث می‌شود که وسیله نقلیه بسیار چالاک‌تر، سبک‌تر و کوچکتر به‌نظر برسد.

2017 Porsche 911 Carrera S Cabriolet
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera S Cabriolet
در این بررسی، هر دو نسخه گیربکس PDK و دستی در مدل جدید ۹۱۱ آزمایش شده‌اند. گیربکس ۷ سرعته دو کلاجه که برای نسل ۹۹۱.۲ تنظیمات جدید دریافت کرده و می‌توان گفت که در بهترین شرایط خود قرار دارد. حتی در وضعیت «اسپورت» که در مقابل «اسپورت پلاس» قرار می‌گیرد، این گیربکس دوکلاجه به راحتی سرعتی شرایط دنده‌ها را مدیریت می‌کند و پس از ترمزگیری، سریعاً به دنده‌های پایین‌تر شیفت می‌دهد. در این حالت، شاید اصلاً نیازی به پدل‌شیفتر نداشته باشید؛ چرا که PDK بسیار هوشمند عمل می کند. همچنین برای گیربکس دستی، نسبت‌های جدیدی استفاده شده‌اند. در همین حال، یک کلاج دو صفحه‌ای به آن اضافه شده که البته باز هم از همان مشکل متداول گیربکس دستی ۷ دنده‌ای پورشه رنج می‌برد؛‌ ۵ موقعیت برای تعویض دنده وجود دارد و نزدیکی دنده‌ها به یکدیگر می‌تواند مشکل‌ساز شود. به عنوان مثال، امکان اشتباه‌گرفتن دنده ۳ با ۵ و برعکس وجود دارد. این شرایط را با راه‌حل فوق‌العاده شورولت در کوروت مقایسه کنید؛ جایی که چهار موقعیت به سمت جلو درنظر گرفته شده است و دنده عقب مستقیماً از دنده هفتم به سمت عقب انتخاب می‌شود. با این حال و با وجود ضعف در دقت، هوشمندی و سرعت، استفاده از گیربکس دستی در ۹۱۱ می‌تواند لذت بیشتری در رانندگی به همراه داشته باشد.

2017 Porsche 911 Carrera S Cabriolet
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera S Cabriolet
همه اینها را که در کنار هم قرار دهید، با یک اثر شاهکار از یک «ماشین» روبرو می‌شوید. این خودرو، چابک‌تر و کاربردی‌تر از هر زمان دیگری ساخته شده و پورشه با بهینه‌سازی‌هایی که در مورد آن انجام داده، همچنان موقعیت‌ آن را به عنوان مهمترین مدل در کلاس خودش حفظ کرده است. این بهینه‌سازی‌ها، نه‌تنها در عملکرد، بلکه در زمینه‌هایی چون مصرف سوخت، راندمان و فروش (به لطف قوانین مالیاتی کشور چین)، خود را نشان می‌دهد. در نهایت با بررسی مدل‌های مختلف این خودرو، به نظر می‌رسد که نسخه رؤیایی کاررا با نشان S و با سقف سخت، گیربکس PDK، اگزوز اسپورت، ترمزهای کربن-سرامیکی، سیستم فرمان چرخ‌های عقب و رنگ جذاب آبی میامی (Miami Blue) همراه باشد؛ چیزهایی که شاید ۲۵ هزار دلار بیشتر از قیمت پایه خرج داشته باشته باشند، ولی باتوجه به اینکه درآمد متوسط سالیانه مالکان ۹۱۱ در کشوری مانند امریکا حدود ۶۵۰ هزار دلار است، بنابراین این هزینه چندان دور از دسترس محسوب نمی‌شود. پورشه ۹۱۱ کنونی تبدیل به نسخه بهتری از یک خودروی اسپورت شده است؛ مخصوصاً اگر بتوانید به آن آپشن‌های بیشتری اضافه کنید.

2017 Porsche 911 Carrera S Cabriolet
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera S Cabriolet
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور عقب، دیفرانسیل عقب ، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه یا کانورتیبل.
  • قیمت؛ مدل کاررا: ۹۰۳۹۵ دلار، مدل کاررا S: ۱۱۶۶۹۵ دلار.
  • نوع موتور: DOHC شش سیلندر تخت با ۲۴ سوپاپ، دو توربوشارژر.
  • گنجایش: ۳ لیتر.
  • قدرت: ۳۶۵ اسب بخار در مدل کاررا و ۴۱۴ اسب‌بخار در مدل کاررا S.
  • گشتاور: ۴۵۰/۱ نیوتن‌متر در مدل کاررا و ۴۹۸/۹ نیوتن‌متر در مدل کاررا S.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاجه، ۷ سرعته دستی.
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۴۵۱ متر.
  • طول ماشین: ۴/۴۷۳ متر.
  • عرض: ۱/۸۰۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۲۹۵ متر.
  • وزن کلی (تخمین): ۱۴۲۹ تا ۱۵۴۲ کیلوگرم.
آمار سرعت (تخمین خودروساز):

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۷ – ۴/۶ ثانیه.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: هنوز اعلام نشده.


[دانلود ویدئو] منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. 1A1

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    پورشه!!!توی همه ی ماشیناش فقط چراغای عقبش خوبن…
    راستی king 918 برای شما تو مطلب کوئنیگ زگ رگرا هفته ی پیش یه کامنت گذاشتم.نگاه کنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SARD

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (104 ديدگاه)

      ترتیب ما شینا از(( نظر)) من :
      1.پوشه 918(چون خیلی کم مصرف و پیشرفتس)
      2.رگرا
      3.p1
      4.لایکن
      5.هنسی ونوم
      6.وننو
      7.پاگانی هویرا
      8.آونتادور
      9.بنتلی کانتنینتال
      10.فراری لافراری
      11.بنز 4×4
      12.رویز رویس
      13.بوگاتی ویرون(چون سنگین و زشت و پرمصرفه!)
      14.تسلا مدل xوs، هوراکان
      15.آستون مارتین ها!
      16.bmw i8
      17.نیسان gtr
      18.فورد موستانگ
      19.کورروت
      20.چلنجر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. m.mehdi.z

        ۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        جای کامارو خالیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ИN

        ۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (544 ديدگاه)

        بوگاتی زشت؟؟؟؟؟؟!!!!!
        رویزرویس؟؟؟
        کورروت؟؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hitler

          ۷ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (499 ديدگاه)

          ماشین یک کلام ختم کلام S500 2014
          تمامی فاکتورهای لازم برای یک خودرو رو داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. امین

        ۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (9 ديدگاه)

        رتبه اولو خوب اومدی
        به نظر منم 918 تو رده خودش ک بی رقیبه هیچی
        پوزه بقیه رو هم به خاک مالیده با اون مصرف پایینش به خصوص
        حیف ک تولیدش متوقف شده قدرشو ندونستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. فرنود

        ۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (10 ديدگاه)

        12 رولزرویس نه رویزرویس

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. جوشکار خسته

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (75 ديدگاه)

        ازت خاهش میکنم حتما یه کپی از لیست تهیه کن یه جای امن نگه دار که گم نشه..
        اینا اسناد ارزشمند و محرمانه ای هستن که باید تو موزه ملی به عنوان جواهراتی ارزشمند و نایاب ازشون حفظ و حراست بشه .، چون ممکنه دشمن هر لحظه بخاد این اطلاعات ذی قیمت رو از مملکتمون بربایه.
        لذا باید حسابی حواسمون بهشون باشه.
        از شما هم میخام در محافل عمومی ظاهر نشید و حد المقدور سعی کنید این اسناد ارزشمند رو جایی درز نکنید.، به دلایل امنیتی.
        شما نخبگان این مملکتین و سرمایه های ما هستین که حیف شدین..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Archi KHAN

          ۹ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (2165 ديدگاه)

          جوشکار جان
          هم با نام کاربری ات حال کردم ، هم سبک ادبیاتت
          خوش اومدی…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. KING 918

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اره داداش دیدم ولی شما هم نبرد 5 هایپر کار رو تو همین پدال نگاه کن ضرری نداره ……………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mehran911

      ۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      جناب 1A1
      من هم تو همون پست پاسخ شما رو دادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شاهین

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4500 ديدگاه)

    پورشه هیچوقت تموم شدنی نیست…
    بیشتر از اینکه به فکر ظاهر خودرو باشه به فکر جزئیات فنی و ارتقای اون هست (البته ظاهر خودروهای پورشه هم بنظر من مشکل خاصی ندارن و ظاهر شکیل و ساده ی اونا باعث شده که دیرتر از چشم ها بیفتن و اصالت خودشونو حفظ کردن).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین رحیمی

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شاهین جان توی ب ام وه یه آپشن هست که راننده ماشین رو پارک می کنه میره عملا خاموشه ولی 1 چراغ جلو وعقب روشن میمونه 1- برقش چجوری تامین میشه 2 اسم انگلیسیش چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. P.G

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        دوست من اون آپشن که شما میگى اسمش چراغ پارک هست،مختص بى ام و هم نیست و تمام ماشین هاى تولید آلمان از سال ها پیش این آپشن رو دارن(اگه اشتباه نکنم قوانین آلمان این آپشن رو اجبارى کرده)،چیز خاص و عجیب غریبى هم نیست و مثل تمام چراغ هاى ماشین که وقتى سوئیچ بسته است با استفاده از باترى روشن میشن وقتى شما سوئیچ رو میبندى و میخاى پیاده شى اگر در شانه ى راست جاده توقف کنى دسته ى راهنما رو به سمت چپ میدى و چراغ هاى جلو و عقب سمت چپ روشن میشن و بالعکس،کاربردش هم براى جاده هاى تاریک و کم نوره که اگر شماخواستى توقف کنى ماشین هاى عبورى متوجه ماشین شما و فاصله ش تا لبه ى جاده بشن و از تصادف جلوگیرى بشه،حالا اگر میبینى بعضى از دوستان تو روز روشن زیر آفتاب یا تو شب تو خیابوناى پر نور چراغ پارک روشن میکنن مشکل از کم اطلاعى و بعضا کمبودهاى این عزیزان هست!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. جوشکار خسته

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (83 ديدگاه)

        اون کاپشن که فرمودین اسمش چراغ پارک هست و اسم انگلیسیش هم میشه cheraghe park

        امیدوارم ناامیدت نکرده باشم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. احمد باقری

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (4717 ديدگاه)

      آری شاهین جون. بیخود نیست چند هزار ساله که طراحی 911 تغییر نکرده، چون لازمه تغییر، از بین بردن اصالت است. پورشه چون این نکته مهم رو فهمیده، دیگه تغییرش نداده مبادا ناراحت بشی. خیالت راحت، تماس می گیرم و تاکید می کنم که تا چند هزار سال دیگه هم طراحیش رو تغییر ندن، مبادا هزینه اضافی برای پورشه داشته باشه. واقعا بعضی از ماها روی چه چیزهایی تعصب بیخود داریم. وقتی طراحی تکراری هست و هیچ نبوغ و خلاقیتی درش نیست، خیلی ها می ترسن بگن مبادا دیسلایک بخورن، اینقدر پورشه رو جدی گرفتین که الان بگن بین 911 و جون خودتون کدوم رو بیشتر دوست دارن، از ترس دیسلاک، میگین پورشه. این تعصب کورکورانه تا کجا. از لحاظ فنی عالی هست که هست، تکنولوژیهای زیادی درش به کار رفته که رفته، این دلیل نمیشه که همون طراحی چند هزار ساله رو دوباره به نمایش بذاره، هیچ توجیهی هم وجود نداره. نمیخواد هزینه طراحی بده، تکلیف این متعصبین بی درد رو مشخص کنه. الان پورشه بیاد حافی هم بزنه، همه میگن به به، چرا، چون پورشه هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (4500 ديدگاه)

        اولا، ممنون که مثل همیشه پورشه رو بردی زیر سوال!
        ثانیا، ترسی از دیسلایک یا لایک نیست،که اگه بود من اصلا نظر نمیدادم!(شاید لایک و دیسلایک واسه شما تو دنیای مجازی افتخار باشه اما قطعا واسه من نیست)
        ثالثا، حرفای شما کلهم اجمعین نقض میشه! چرا؟! چون دووم اوردن بیش از نیم قرنی پورشه تو این بازار رقابتی گواه همین مدعاست.
        رابعا،تعصب کورکورانه رو شما داری که نمیخوای حقیقت رو قبول کنی! من و سایر دوستان حتی اگه ماه ها هم از این خودرو بگیم شما قبول نخواهی کرد چون خودتو زدی به خواب!
        خامسا،نظر شخصی خودتو به کل جامعه خودرویی تعمیم نده! توصیه میکنم چند تا مقاله خودرویی زبان اصلی راجع به پورشه بخونی تا بدونی در مورد کدوم کمپانی صحبت میکنی! هنوز نظر فوق العاده علمی شما درباره ی خم کردن جلوی مورشه 918 از ذهنم بیرون نرفته!
        911 سنگ محک صنایع خودروسازی هست! اونقدر معتبره که بنز واسش رقیب میسازه! شما کجای کاری برادر؟
        در پایان خودم،شما و همه ی دوستان رو توصیه میکنم به مطالعه ی بیشتر درباره ی پورشه و همه ی خودروسازها.
        یه توصیه ی برادرانه هم دارم (البته کوچیکتر از اونی هستم که بخوام چیزی بگم)،اصراری نداشته باشیم واسه نظر دادن درباره ی همه چیز.
        مخلص و دست بوس تک تک دوستان و عزیزان پدالی…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918

          ۷ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          شاهین جان وقتی کوهی سرافرازی و شکوه خود را نمایان میکند ابر ها برای پنهان کردنش دست به کار میشوند پورشه هم از این ماجرا مبرا نیست مخلصتم ایول داری برادر ………………

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۷ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          فدات داداش
          والا تنها چیزی که من ندارم تعصب رو ماشینه خاصیه.فقط ناراحت میشم میبینم بعضیا دونسته یا ندونسته راجع به خودرویی قضاوت میکنن و کل زحمات و تاریخچه ی یه برند رو به سخره میگیرن.
          واسه ی من ذات خودرو مهم هستش،فرقی نمیکنه پراید باشه یا پورشه.من اون متحرک بودن،شتاب گرفتن،سرزندگی،جنب و جوش و هیجان خودروهارو دوس دارم.زیاد اسیر رنگ و رینگ و برند و اینا نیستم.
          مخلص

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. اسفند واسه پورشه الالخصوص ۹۱۱ تکراری !

          ۸ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (83 ديدگاه)

          دمت گرم داداش ، اما جدن ارزش نداشت وقت بزاری جواب بدی .،
          همه میشناسن میدونن جریان چیه. ولی خوشم امد به چنتا مطلب اساسی اشاره کردی که معضلی شده .، اون هم اینکه بعضیا عادت دارن زیر همه پستا ، تاکید میکنم ، “همه ی پست ها” بدون استثنا ! نظر فشانی کنن و همه رو مستفیض کنن و یک احساس خود کانونی شیرین همچون افیون به انسان دست میده که حس خوبیه ، خودمم بارها تجربش کردم میفهمم چجوریه..

          به سلامتی شما و نویسنده های پدا ل و تمام پست های پورشه !

          لطفا باز هم مطلب بزارید از پورشه !! اصن روزی ۲ تا مطلب به پورشه اختصاص بدین ..
          میخام ببینم کدوم از رو میرن .، پورشه یا آقای خاص..
          منفی ها که اثری نداره ظاهرا.. لا اقل مطالب پورشه زیاد شه ! ))

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. luis

        ۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        ایشالا با همین استایل یکم تند وتیزش کنه تا خوشگلتر از الان شه ولی احمد جانم قصد بدی نداره این طراحی پورشه هم طرفدار خیلی داره هم مخالف به هرجهت بی ام و هم با تولید i8 هم طرحی جدید داد هم اصالتشو حفظ کرد .
        مسلما پورش هم همچین توانی داره و نه الان ولی تا چند دهه اینده 911 رو تغیرات اساسی خواهد داد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Archi KHAN

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        باقری جون
        متعصبین بی درد رو خوب اومدی :-)
        خدایش بچه باحالی هستی ، دمت گرم
        مردونه تو یه مقاله پست نمیزاری دلواپست میشم ، میگم عایا باقری که ایییین همه بالا بردن پست هاش براش مهمه کجاست که نیومده ؟!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. اسفند واسه پورشه الالخصوص ۹۱۱ تکراری !

          ۸ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (83 ديدگاه)

          اینم یه راهیه واسه جلب توجه بلاخره..
          همیشه که نمیشه از راه های جذاب و دلنشین جلب توجه کرد، بعضی وقتا تکرار بیش از حد و رفتن روی اعصاب بقیه هم نوعی جلب توجه هست..
          از اون راه نشد از این راه،، فقط باشیم همیشه همه پستا.، فقط نظر بدیم همیشه حالا اگه ربطی هم نداشته باشه اصن ! فقط یه چیزی بنویسیم حالا مهم نیست چی باشه، کی به کیه حالا،، کی اصن توجه میکنه به نظر من حالا..!

          منظورم با شخص خاصی نیستا خدایی نکرده زبونم لال،

          ذکر شب اول ماه
          پروردگارا.. از تو هیچ چیز نمیخاهم،،
          فقط از تو میخاهم کاری کنی که کیبرد افراد متعصب و کینه ای یارای تایپ کردن کلماتی همچون تکراری ، پورشه ، قدیمی ، کهنه ، زشت ، هزار ساله ، خیلی خوبه فقط بهتر میبد اگر که بهتر تر میشد که بشود باشه ، در جهت پیشرفت گام ور میداره ، همینطوری پیش بره موفق میشه و کلا اصن همه کلمه ها رو نتونه تایپ کنه ! بخام بشینم یکی یکی بهت بگم ۱ ماه طول میکشه سر درد میگیری خدا جون..
          گناه عقده ای شدنشون هم پای من..
          دمت گرم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. جوشکار خسته

          ۱۱ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (83 ديدگاه)

          بالا جا نبود گفتم این پایین پاسخ بدم.. آخه تکمه ی پاسخ رفته بود تو کلما غیب شده بود،
          مرسی بابت لطفت.
          منم از نظرات شما و بقیه دوستان استفاده میکنم ،
          هراز گاهی هم {بسته به شرایط مطلب و حسو حالم} البته با چاشنی طنز کامنت میزارم خستگی بچه ها در ره یکم وسط رانندگی پاشون رو از رو پدال بردارن چشمی تازه کنن و دوباره پدالو تا ته فشار بدنو گازشو بگیرن برن سراغ مطلب بعدی.،

          البته من تنها نیسم،،
          آهنگر پیر ، مکانیک دل شکسته ، باجناقم ، حاج ابراهیم فندق چی و سایر دوستان هم همراه بنده هستند..
          البته فک کنم بشه از لحن و نوع کامنت هام تشخیص داد که منم !

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. پدال نیسی اگه چاپ نکنی

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        حالا شما چرا میسوزی !؟ ))
        هزار بار گفتی زشت و تکراری هست ، همه هم خوندیم و استفاده بردیم از نظراتتون ، دیگه سوختن از برای چیست !؟ دیگران باید متنفر باشن ازش مثه شما !؟ هرکی خوشش بیاد تعریف کنه یه حمله هم به اون میکنی !؟
        بابا تو دیگه کی هسی.. دست طرفداران سامسونگ رو از پشت بستی تو تخریب..
        یه بار ، دوبار ، صد بار تخریب یک ماشین کافیه دیگه فک میکنم .. دیگه بیشتر از اون تکرار کنی باعث تهوع میشه عزیز..
        والا پراید هم اینقد سرویس نشده بود که پورشه رو کردی !! بسه دیگه بابا اه..

        آدم باورش میشه یه کینه ای چیزی از پورشه داریا..! انگار مالت رو خورده یا جایی بهت زده و در رفته ! یا زبانم لال زبان در آورده و جایی به شما ناسزا گفته که اینقدررررررررررررررررررررر متنفرید از ان..
        والا من اینقد از پراید متنفر نیسم که تو از پورشه متنفری ! یعنی رکورد داری .. باید گینسی شی ! رکورد دار تنفر و کینه !! ))
        مجبوری بیای بخونی پست های پورشه رو وقتی که ازش متنفری!! خود آزاری داری مگه!؟ خب نخون عزیز دل ، کسی که چوب بالا سرت نگرفته !
        شما یکی از دلایلی هستید که من میام کامنت هارو میخونم.، حسابی استفاده میکنم ، شاد میشم..
        یعنی فیووریت من واسه تفریح و شادی میشه گفت بعد از فیلمی کمدی و صوتی های صدا سیما شما هستید که مدل برنز رو میگیرد.. ازت ممنونم که باعث میشی از اخبار تکنولوژی خودرو عقب نمونم و چیزی رو از دست ندم هیچوقت تو این سایت..
        مخصوصا در زمینه پورشه حسابی اطلااتم رفته بالا این مدت بسکه هرجا خبر از پورشه بود و به خاطر خوندن نظرات شما مجبور شدم کل مطالب پستش رو بخونم..
        ازت سپاس گذارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. علی آقا

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (572 ديدگاه)

        حیف نیست این طراحی زیبا و شکیل رو میبری زیر سوال؟! من هرچقدر به عکس اول این نوشته نگاه میکنم سیر نمیشم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. محمدحسین

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    من فقط اینجا می ایستم، و به احترام مسعود انیس حسینی کلاه از سر بر میدارم.
    ترجمه‌هات فوق العاده‌ن پسر … درود بر تو و خسته نباشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lord Cezar

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (300 ديدگاه)


      یکی از نکات منفی در مورد موتورهای توربو، کیفیت پایین‌تر صدای آنهاست. البته شاید AMG در این زمینه یک استثنا باشد.”
      اینجاش رو خیلی باحال اومده . خوشمان آمد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. great britain

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    طراحیه داخل کابینش خوب نیست. بیرونشم که دیگه مثله همه پورشه ها تکراریه.ولی به هر حال بازم پورشست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      جالبه همین دو سه تا پست قبلی بود که منو متهم کردی به ایراد گرفتن از بنتلی ولی الان داری از پورشه ایراد میگیری مثلا بنتلی و رولرزرویس که کلا یه قیافه دارن تویه تاریخشون خوبن تکراری نیستن هیچکس حق نداره از نیم ماشینای کشور محبوبت بد بگه ولی شما حق داری هرچی دلت خواست بگی پدال نمیدونم چرا نظرامو حذف میکنی اگر این آقا نور چشمی شما هستن خب بگید ما جوابشونو برای بار اول و آخر ندیم خودمونو بخاطر امثال این کاربر خراب نکنیم چرا پاک میشه نظرام نمیدونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. great britain

        ۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        خسته شده نگفتم ایراد نگیر گفتم ایراد بیجا نگیر در ضمن همون بنتلی که تو بهش گفتی کشک!!! جایزه بهترین طراحی رو از خوده آلمان گرفته.http://www.pedal.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/arrow-picture-bentley-exp-10-speed-6-german-design-awards/ من دیگه نظری در این باره ندارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خسته شده

          ۸ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          چه ربطی داره کی گفته بهترین طراحی و از خود آلمان(این یعنی چی؟) گرفته بهترین طراحی و از کارشناس های بین المللی گرفته داوری این جایزه به عهده هیئتی از کارشناسان طراحی بین‌المللی می‌باشد که بنتلی را با توصیف ترکیب کاملی از زیبایی‌شناسی و دقت معرفی نموده‌اند خب این چه ربطی به مدل شاسی بلند بنتلی داشت! ضمن اینکه من ایرادی نگرفتم فقط گفتم در جواب شما که میگی بنتلی و رولرویس با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست حرف غلطیه و بقیه مطمئنا میتونن بهتر باشن این کجاش ایراد گرفتن بود واقعا که استاد مغلطه و سفسطه ای و راحت دروغ میگید دیدی جوابی نداری بدی اومدی یه حرفی زده باشی ولی بنده مطمئنا با این جور افکار مقابله میکنم خوبه لینکشم گذاشتی تا کاربران محترم بیشتر باهاتون آشنا بشن و کامنت هارو بخونن خودشون قضاوت کنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. خسته شده

          ۸ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          اینم یادم رفت بگم من دیگه در مورد ماشینهای انگلیسی حرفی نمیزنم اینو بهت قول میدم وارد صفحشونم نمیشم چون واقعا دلم نمیخواد کامنتی از شما زیر کامنتم ببینم که مجبورشم جواب هم بدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Archi KHAN

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    اِنده تکنولوژیِ این پورشه
    911 افسانه ایی …………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      Archi KHAN و باز هم خودروسازی یعنی فراری و پورشه ……
      فکر کنم یادت رفت من گفتم …….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        خب خودروساز اینا بشن پس بقیه لگن سازن؟؟؟؟؟
        دوباره دوغ و دوش اب قاطی شد اخه چرا نظرات ما ها شده مث بچه ای که از پشت شیشه کیلومتر هر ماشینو نگاه میکنه هر کدوم بیشتر نوشته بود میگه این بهترین ماشینه.
        فقط تو خودر سازی شتاب و سرعت مطرحه ؟؟؟؟؟
        یعنی هر ماشینی تند تر بره بهترینه؟؟؟؟؟
        یکم نظرات کارشناسی تر و پخته تر بدید شما که علمشو دارید از علمتون استفاده کنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مکانیک دل شکسته

          ۱۱ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (83 ديدگاه)

          بله ، واسه جوون ایرانی شتاب و سرعت مطرح ترین چیزه.

          با یک فرمول ساده ی نسبیت عام بهت ثابت میکنم که نه تنها از لحاظ تکنیکال بهتره بلکن از نون شب هم واجب تره.،
          زیرا زمانی که در خیابان همراه با مخاطب خاص در حال حرکته و ناگهان پلیس سر برسه و بخاد به دلیل دودی بودن و پایین بودن و بوم بوم بودن بیش از حد خودرو رو بخابونه اون موقعست که دلت میخاد ۹۱۸ زیر پات باشه جوری زیر ۳ ثانیه ازش دور شی که پلاک ماشینت رو هم نتونه برداره…
          تازه بعد با خودش فکر کنه ببینه این صحنه ای که دیده واقعی بوده یا توهمی بیش نبوده.،
          البته نمیگم که با سوپر ماشینای دیگه هم نمیشه ازش دور شد، اما ۹۱۸ یه چیزه دیگست.، جی تی آر هم اون چیز دیگست..!
          صحبت از خابوندن ماشینه ،، یک صدم ثانیه هم مهم و تاثیرگذاره،
          خلاصه واسه خودت ایشالا پیش میاد یه روز میفهمی چی میگم.،

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Archi KHAN

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        ایوول داری داداش
        قطعا همینِ …………………………………………….
        دمت گررررم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. mehran911

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    از خودرویی که طی نظر سنجی بزرگ تاپ گیر بعنوان برترین خودروی تاریخ انتخاب شد کمتر از این نمیشه انتظار داشت
    از خودرویی که همیشه بعنوان طلایه دار صنعت سوپر سازی مطرح بوده و هست کمتر از این نمیشه انتظار داشت

    از خودرویی که با وجود انبوهی از تکنولوژی های پیشرفته مقام اول JD power رو کسب کرده کمتر از این نمیشه انتظار داشت

    از خودرویی که بیش از 60 سال افتخارات بی نظیر پورشه رو در مسابقات یدک میکشه
    کمتر از این نمیشه انتظار داشت

    ودر آخر از خورویی که همواره بعنوان DNA پورشه مطرح بوده و هست کمتر از این نمیشه انتظار داشت

    دوستت دارم پورشه – دوستت دارم 911

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      ببخشید
      یادم رفت از پدال برای پوشش این خبر تشکر کنم و صد البته از یار همیشگی پدال جناب
      مسعود انیس حسینی برای ترجمه بی نقصش
      در آخر لینک چند ویدیو از 911 رو میزارم امیدوارم لذت ببرید

      http://www.aparat.com/v/dcYZT

      http://www.aparat.com/v/qHCVa

      http://www.aparat.com/v/6ZYPg

      http://www.aparat.com/v/5DEzt

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. KING 918

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      از خودرویی که با شش سیلندر تنفس طبیعی 3.8 لیتری 500 اسب بخار قدرت استخراج میکنه (gt3)
      (قوی ترین شش سیلندر تنفس طبیعی دنیا ) و البته یکی از برادران بزرگ 918 کمتر از این نمیشه انتظار داشت ………………

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. احمد باقری

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (4717 ديدگاه)

      این همه شرکت خودروسازی، دارن پشت سر هم قله های افتخار فرمول یک، رالی و … رو فتح می کنن، اونوقت شما چسبیدی به پورشه که فقط کار تکراری خودش رو تکرار می کنه. جمع کنید این تعصبات بیجا رو. کمی هم واقع بین باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        اقای باقری دوست عزیز شما در مورد 918 دقیقا همین جوری نظر میدی این نشون میده از روی احساس و البته سلیقه ی خودت ایراد میگیری پس چرا در مورد مکلارن و بنز و BMW و…که دارن کارهای تکراری تولید میکنن چیزی نمیگی اگه شما تفاوتی در کابین BMW ها با هم پیدا کردی و یا تفاوتی بین چراغ هایی که الان مکلارن داره تو تمام مدل هاش میزاره برادر اگه راست میگی از دیس لایک خوردنترس به اون ها هم گیر بده فقط زورت به پورشه میرسه
        در ضمن عزیزم 911 یه مدله از بین تمام مدل های پورشه شما شباهتی بین 911 با 918 یا کاررا جی تی یا کاین یا …میبینی.. 911 یه مدله که هر سال طبق مدل قبلی یه سری تغیرات درش صورت میگیره خب باید همین جوری باشه مثل این میمونه بگی 458 امسال با 458 سال دیگه فرق کمی کرده …یکم منطقی باش دوست عزیز و از روی دلیل نظر بده البته نظر شما هم قابل احترامه و خیلی دوس دارم یه جوری دیدگاهتو عوض کنم ………

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mehran911

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        جناب احمد باقری
        من قبلا به شما توصیه کردم برید در مورد برند هایی که بدلیل تغییر طراحی ورشکست ویا تا مرز ورشکست شدن پیشرفتند تحقیق کنید مثل سیتروئن و…
        وحتی bmw که در مدل i8 با مشکل روبرو شد که با مدیریت خوب bmw به خیر گذشت
        پورشه یکی از قویترین تیم های طراحی رو داره اینو به جد عرض میکنم
        شما میتونید در مورد شرکت پورشه دیزاین که در ایتالیا مستقر هست تحقیق
        کنید
        اما اصلی ترین عاملی که وجود داره که پورشه دست به تغییر در طراحی نمیزند
        1- مردم و خریداران : مردم طراحی 911 رو پذیرفتند و می پسندند اینرو میشه از فروش بالا و رشد فروش بالای 20 درصدی این برند فهمید منبع اخبار press -porsche
        2- پورشه همیشه بعنوان یک برند خاص مطرح بوده و هست .
        شما مقابل هر کسی که اندکی از خودرو آگاهی داشته باشه نام پورشه رو ببرید خود به خود این طراحی در ذهن وی تداعی خواهد شد

        در ضمن شما که میگید پورشه طراحی بلد نیست لازمه بدونید که بنتلی بنتایگا که برنده جایزه برترین طراحی از آلمان شد طراحش کسی نبود جز
        Yap Seng که از گروه طراحان پورشه است همین شخص طراحی داخلی کامارو
        را بر عهده داشته است
        ودر آخر این که شما به هر روشی سعی در زیر سوال بردن برند پورشه دارید و تنها نظرات منفی دوستان همراه شما خواهد بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. luis

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      مقام اول jd پاور در بخش کیفیت 90 روزه یادت رفت برادر.
      90 روزش مهمه.
      همچین گفتی انبوهی از تکنولوژی فک کردم بقیه خودروهای رده بالای جی دی پاور از جمله لکسس و ائودی با سیستم چراغ نفتی فیتله ای کار میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        برنده اصلی جی دی پاور که اون بشقاب طلایی بش اهدا میشه برنده بخش کیفیت 3 ساله یا همون طولانی مدته که به سایت جی دی پاور مراجعه کنید کاملا متوجه میشید
        در ضمن تا جایی که یاد دارم الپانی بازا اصلا جی دی پاورو قبول ندارن کل هم اجمعییین چون همیشه خودرو های ساده و بی الایش و تکنولوژی در حد چراغ نفتی توش اول میشن مث لکسس بد بخت و تویوتا و… یه چارتا دیگه.
        اینقدر هم بالا قله نرو خطرناکه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. جورواجور

          ۱۱ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (6 ديدگاه)

          من به شخصه از پورشه سواران بدم میاد و سر جلو این ماشین رو هم زیاد خوشم نمیاد نسبت به عقبش که زیباتره، اما نمیدونم چرا دوسش دارم اینقد.. کلا محصولات پورشه یه جورین ، یه زبون طراحی خاصی دارن که واسه خواص زیباست اما واسه عوام غریبه..
          اصن زبونم قادر به وصف توصیفات صفاتش نیست بد صفت..
          یه جوره ناجوریه، نمیدونم چجوریه که اینجوریه اما میدونم اگه جور دیگه ای بود اینجوری مثه جوراب ناجور بود.،
          تاحالا که جور نشده یکیشو جور کنم جورشو بکشم ، ولی اگه جور شد میرم جوردن صدجور تیک ناجور میزنم..
          بدجوری میخامش اما کیه که اهمیت بده..

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mehran911

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        جناب luis
        بنده مگه گفتم بقیه اینجوری نیستن مگه من کدوم برند رو زیر سوال بردم ؟؟؟

        تویوتا برای منی که چند ساله در مورد خودرو میخونم همیشه بعنوان برند با کیفیت و طول عمر شناخته شده بوده و هست ارزشی که من برای تویوتا قائل هستم برای هیچ برندی قائل نیستم
        از طرفی ساخت خودرو یی با توانایی های بالای دینامیکی بعنوان سوپر اسپرت که همواره در جهان مطرح باشه کار ساده ای نیست
        عمده ی محصولات تویوتا و پرفروش ترین آنها در رده ی سدان ها و ماشین های خانوادگی خلاصه میشه
        هیچ کس با کمری یا کرولا در مسابقات سخت اتومبیل رانی شرکت نمیکنه
        بدلیل اینکه سیاست وهدف از ساخت کمری این نیست
        پس سیستم پیشرانه و تعلیق وشاسی و… کمری نیازی به تحمل سختترین فشار هارو نداره اما پورشه چرا
        پس ساخت اتومبیلی با این خصوصیات و قرار گرفتنش در این سطح از کیفیت
        همیشه قابل تحسین بوده و هست
        شما میتونی به نتایج پورشه در مسابقات استقامتی 24 ساعته لمانز توجه کنی
        یابه آماری که 70 درصد از کل تولیدات تاریخ پورشه در حال تردد هستند توجه کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. روابط عمومی کارخانه جات تولیدی پورشه ، سهامی خاصه خاص.

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (83 ديدگاه)

      پورشه ماشین عجیبیه.، باید فقط از نزیک ببینی و سوارش شی تا قضاوت کنی ، شرط میبندم همین آقای خاص هم از نزدیک ببینه نظرش عوض میشه.
      از رو عکس و فیلم گولشو نخور هیچوقت ! وقتی از نزیک میبینیش میفهمی چه هیبتی داره..
      اولین بار که از یه ۹۱۱ معمولی رو نزیک دیدم باورم نمیشد این همون ماشین فسقلیه قورباغه ای شکل بود که تو عکسا دیده بودم.. هیبت داشت ، همیشه فکر میکردم کوچیکه بدنش اما وقتی با ماشینم رفتیم کنارش دیدم من کوچیکترم !
      عجیبه که اینقد این ماشین فرق میکنه عکسش با خودش.،

      بیخود نیست که محبوب ترین ماشین بازیگرای هالیوودی بوده و هست .، حتما یه چیزی بوده که انتخاب کردن..
      اونوقت ما میایم از پشت مانیتور ۱۴ اینچ محدب سامسونگ با عینک تلسکوپی عکساش رو میبینیم و زود به نتیجه میرسیم که زشته تکراریه فلانه و فکر میکنیم کارشناسانه ترین نظر تاریخ رو به ثبت رسوندیم و اونقد تکرار میکنیم که بلاخره یکی پیدا شه مثبت بده و تاییدمون کنه، اما متاسفانه در این مسیر کاملا تنهاییم..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سیاوش

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    وای دلم می خواهد چقدر خوبه این 911 یعنی میشه ما هم یه روزی یدونه از اینا داشته باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali ayat

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    این ماشین یه شاهکار طراحیه تکنولوژی های داخلش که دیگه هیچی
    لطفا اینقدر بعضی ها نیاین تند و بی فکر نظر بدین از لحاظ آیرو دینامیکی هم فکرشو بکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    شاهکاری دیگر از استودیو طراحی تکراری پورشه. وقتی همه خواب بودند، این افسانه ماندگار طراحی شد، وقتی هیچ کس انتظار چنین فوق ستاره ای را نداشت، این اسطوره تکراری با اصالتی پنج هزار ساله ظاهر شد تا همه طراحان زبده شرکتهای خودروسازی دیگر را تحقیر کرده و پر از بهت کند. آری، این شما و این 911 بی نظیر با همان سبک و طراحی چند هزار ساله. مطمئن باشید هیچ تغییری نکرده است، چرا که لازمه تغییر، از بین بردن اصالت است. مرحبا. آفرین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      (پدال جان لطفا فیلتر نکن) ببخشید شما کارو زندگی ندارین؟ پست پشت پست خودشم پست های فوق مهندسی مثل پست های خودم به تعداد 1124
      مرد حصابی تعصب چیه تعصب شمایی که بنز یه چیز میزنه هیچیم پیدا نکنی واسه نوشتن مینوسی واقعا زیباست خرف نداره….
      این ماشین از بیتلش گرفته تا به امروزشو میبینم از نزدیک تا مرز خشک شدن میرم طراحی عضلانی روی چرخاش رینگاش …
      منتظر مقایسه این با AMG GTs هستم تا شاهد برتری تکراری پورشه باشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        محسن جان
        ” ….که بنز یه چیز میزنه هیچیم پیدا نکنی واسه نوشتن مینوسی واقعا زیباست حرف نداره ”
        را خوب اومدی :-) :-) :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ناجور

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اصلن به لج شماهم که شده تا ابد تغیر نخواهد کرد پورشه و همینی هست که میبینی و زجر میکشی..
      به نظر من شما میبایست کاری که هم منطقی تره و هم شدنی تر رو انجام بدی تا به آرامش دست پیدا کنی ،، خودت رو عوض کنی به جای پورشه.

      خسته هم که نمیشی .،
      انگار دوست داری منفی بخوری همیشه ، یا اینکه دوست داری بچه ها به جای پست ها به شما توجه کنن،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بنتلی

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دوستان شرمنده اینجا دارم حرفامو میگم،امروز ی خبر خوندم دیگه حالم داره بهم میخوره!همین الان از عصبانیت دیگه خونم ب جوش اومده و داغ کردم!آخه ی آدم چقد میتونه *** گفته تعرفه واردات ده برابر بشه تا دولت بتونه قیمت محصولات مشابه(آها جون عمش!اگه مشابه بود ک ما مشکل نداشتیم!)ب راحتی بالا ببره و از تولید ملی حمایت بشه!آخه یکی نیس بهش بگه تو عقل نداری؟چرا بیخودی اون دهن گشادتو وا میکنی؟سه رود بعد تصادف آقای صادقی عزیز،ی دانشجو سال آخر تخصص مغز واعصاب ک تازه بیس روز بود پدرشده بود با سمند میره زیر کامیون و در دم کشته میشه!سمنده کامل نابود شده بود!البته این تنها یک نمونه هس!…خیلی دلم پره…دیگه نمیدونم چی بگم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      جناب بنتلی اونوقت وقتی بنده عرض میکنم که مردم داغ دارن یه عده نیان از این ***ها حمایت کنن نگن پراید ارزش و داره اینقدر براش پول بدی و کوچیک دوستان عرض کردم که شما(اون شخص) به من و خیلی ها حق بده که آقازاده تشریف داری یه عده یکی دونفری به من حمله کردن که داری چی میگی مگه کفر آدم چقدر دیگه باید دربیاد واقعا آدم چقدر دیگه میتونه خسته بشه عصبانی بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته نباشی

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        خستگیتو درک میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. حمید

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    حیف از این تکنولوژی که فدای تعصب بیجای پورشه در طراحی قدیمی و یکنواخت بدنه میشه.
    درسته بعضی وقتها زیبایی در سادگیه اما نه در این حد. شما نمای ساده ی بدنه، درها و چراغ اینو با فراری و لامبورگینی و یا حتی رضوانی مقایسه کنید. اگه یکم طراحیش اسپرت تر بود طرفدارای بیشتری پیدا میکرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان)

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    پورشه اثری هنری در مهندسیه.تابلوی عالی حتما زیباترین نیست اما با دیدن اون احساسات هر بیننده ای تحریک میشه.مثل نقاشی های ونگوگ.پورشه هم همچین چیزیه.خیلی زیبا نیست اما تمام هنر خودروسازی برای ساخت این ماشین پیاده شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. 1A1

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    مرسی از پدال که چنین محلی رو برای ما جوان های دیوانه وار(شب و روز با فکر ماشین)قرار داده.مرسی دوست گلم احمد جان باقری که حاصل کامنتمو بجاش گذاشتی”خودتم نگاه میکردی کامنتم تو مطلب رگرا.درضمن king 918:هایپر کار 5 ام نگاشون کردم و خودت وهمم میدونن اون سه ویدیو ام یه تست مبتدی چرت بود تو یه پیست مزخرف(ولی بازم دستشون بی درد).ولی تو این ویدیو همه چی با مساحبات دقیق و…>پورشه>کورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      1A1
      اینکه Koenigsegg بتونه تو شتاب ثانویه و سرعت نهایی 918 رو شکست بده کار بزرگی نکرده
      چون مرسدس W125 در سال 1938 با سرعت 432 کیلومتر بر ساعت هم می تونست این کارو بکنه
      هر وقت Koenigsegg توانایی رقابت با 918 در شتاب اولیه و تایم گیری در پیست رو داشت
      یا هر وقت Koenigsegg خودرویی تولید کرد که مثل 918 بعنوان پیشرفته ترین خودرو در جهان مطرح شد
      ویا هر وقت جرأت رقابت با پورشه در مسابقات بین المللی رو داشت شما میتونید این دو خودرو رو با هم مقایسه کنید
      ( کس از سر بزرگی نباشد به چیز …… کدو سر بزرگ است وبی مغز نیز )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بینامو نشان

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        اجازده بدید این پاسخ دندان شکن و فک پیاده کن شما رو به عنوان یادگاری در موزه ی افتخارات پورشه نگه دارم..
        همین قسمت سخنان گوهر بار شمارو با اجازه پدال میبرم با قیچی میچسبونم تو تابلو افتخارات پورشه..
        سخنی از یک بزرگ ، با حروفی از جنس طلا و جوهری از جنس زعفران بر کاغذی از جنس ابریشم نگاشته شده در سایتی از جنس پدال

        دیگه حرفی ندارم ارائه کنم،

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. VAHI:D

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (474 ديدگاه)

    انگار حرف مردم به گوش طراح های پورشه رسیده و تغییر رو در طراحی های اینده پورشه مثل mission e میبینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسود کورشه که پورشه پر فروشه

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      مردم که چیزی نگفتن طفلکیا.،
      پورشه از دست اطفار های آقای خاص به ستوه آمده و با اقدامی انقلابی تصمیم به آرام نمودن ایشان در محیط های مجازی گرفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. VAHI:D

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (474 ديدگاه)

        اقا من جزو طرفدارای پورشه هستم عکس پرفایلمو ببین این کامنتمم چرت بود قسمت اولشو پس میگیرم ✌

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. BEHNAM 11

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    واقعا خوبه و پوز رقیباشو به خاک میزنه

    اما خیلی معتقد هستن که این طرح نیاز به یه تغییر کلی داره و باید یکم هیجان انگیز تر بشه

    در کل پورشه واقعا حرف نداره چه تو تکنولوژی و چه قدرت و زیبایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چون ۹۱۱ هست !

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      لازم شد یه کامنت طولانی بزارم بلکن بعضیا تجدید نظر کنن.

      نمیدونم چرا یه عده فک میکنن بعضی از ماشینا مثه اسباب بازیای کره ای و فرانسوی هستن که هر دفه یه طرحی بزنن و ایناهم ذوق کنن دور هم..
      آقا جون ! اسمش روشه اگه دقت کنید.. ۹۱۱.. دقت کنید ۹۱۱ نه ۹۱۵ یا ۹۱۸ یا ۱۱۸.، ۹۱۱ ! درست ببینید اسمشو دوباره.، دیدین !؟… چنده حالا ؟ چند؟!؟
      آفرین، ۹۱۱ دیدین میتونید بخونید بلاخره؟.. کاری نداره که.. ۹۱۱ میشه یه ۹ با یک و یک.
      این از قسمت اول آموزش ، میریم سراغ قسمت اصلی..

      طراحی ۹۱۱ افسانه ای همیشه ۹۱۱ میمونه چون ۹۱۱ فرق میکنه با خودروهای دیگه که چشمان هیجان زده شما رو به دیدن ماهی یک طرح فضایی بد عادت کرده اند..

      این اثر هنری به دلیل اینکه هنوز هم سفارش داره با همون فرم خاطره انگیز تولید میشه که همیشه تو ذهن مردم ثبت شده..
      چنین ماشینی وقتی به همچین اثر بزرگی تبدیل شد امکان بهتر شدنش به ریسک خراب شدن خاطراتی که در ذهن تاریخ به جا گذاشته نمیارزه و هیچ کمپانی چنین ریسکی رو به خاطر دل عده ای ۹۱۱ نشناس که واسه تنوع و سرگرمی و از سر هیجان میخوان چیز جدید بیین به جان نمیخره، وقتی که این محصول هنوز هم این همه طرفدار سینه چاک داره.
      شما اگه مشکلی با این ماشین داری میتونی بری سراغ مدلای دیگه ی پورشه ، بهت قول میدم یکی از محصولاتش بلاخره چشمت رو خواهد گرفت نگرانش نباش،
      هم پورشه طرح های زیادی داره واسه انجام دادن و هم مدل های زیادی تو بازارداره که از لحاظ طراحی چیزی کم ندارن و هر دفه هم جدیدتر میشن.،
      پس توانش رو داره خوبم داره،، هرچی باشه فرزند فولکسه، بی صاحاب نیست،،
      حالا اگه ماها قدرت درک “دلایل تغییر ندادن طراحی ۹۱۱” رو نداریم مشکل از ماست. پورشه خودش خوب میدونه چیکار کنه که طرفداراش رو راضی نگه داره.
      حالا چه اصراری دارین ۹۱۱ تغییر کنه حتمن !؟؟! خب برین سراغ یه مدل دیگش اگه اذیتتون میکنه ، از این مدل افسانه ای دست بردارید و نظرات کارشناسانه ی ابگوشتیمون رو نگه داریم واسه مصارف داخلی.،
      فکر نمیکنم اینجا کسی پیش خودش فکر کنه که از دست اندر کاران پورشه بیشتر حالیشه.،
      پس خودمون رو کوچیک نکنیم با نظرات آماتور و غیر کارشناسانه.
      اگر قرار بود ماشین جدیدی تولید کنن دیگه چه دردی دارن اسمشو بزارن ۹۱۱ ؟! خب اسمشم عوض میکنن !، اونوقت دیگه ملت ۹۱۱ سفارش نمیدن و میرن دنبال مدل های دست دوم ۹۱۱ !
      یه چیزایی هست که تو ذهنا خاطره انگیز میمونه و همیشه طرفدار داره و طرفداراش هم با همون سبک و طرحی که تو ذهنشونه میخانش نه یه طرح جدیدتر !
      یه ماشینایی هیچوقت قدیمی نمیشن، همیشه اسطوره هستن واسه همه نسل ها.

      امیدوارم تونسته باشم با این پاسخ رسمیه پورشه به پورشه ناشناسان، شما عزیزان رو به آرامشی نسبی رسونده باشم..
      براتون از درگاه خداوند متعال آرزوی صبر و بردباری خواستارم و امیدوارم هرچی طرح تو زندگی میخاین گیرتون بیاد..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. نيما

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    دوستان خداییش پورشه نمیخواد یه تغییراتى توى ظاهر 911 بده بعد 50-60 سال؟
    والا کوروت اصالتش بیشتره ولى تغییرات میده داخلش و بیرونش
    ولى تمام نسل هاى پورشه عین همه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. KING 918

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    نیما جان تمام نسل های 911 عین همه ؟ بابا انصافتو شکر ……………………
    ولی داداش باید این جوری باشه اصلا 911 با یه تیپ و چراغ دیگه 911 نیس واسه کوروت و طرفداراش این چیزا خیلی ملاک نیس که عوض شده ولی داستان برای 911 خیلی فرق میکنه 911 خیلی خاصه اصلا یه جورایی روح داره باور کن……. قابل وصف نیست نمیدونم چی بگم یه طراحی داره که واسه 50 سال دیگه هم کهنه نمیشه شاید به خشنی یه اونتادور یا به زیبایی بنز amg gt نباشه ولی خیلی دلرباس ……………….. بابا لا مصب جادو میکنه این جاس که شاعر میگه اره تو محشری تو یه افسونگری ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Archi KHAN

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    عاغا اصلا چه اصراریه
    اونایی که دلشون از طرح 100 ساله پورشه 911 زده شده
    نخرن ، نبین و ….
    بجاش برن سوناتا ، النترا ، توسان و … بخرن که کارخونه براشون راه براه طرح عوض کنه !
    عاغا اصلا کمپانیِ پورشه بد ! اصلا هزینه نمیکنه واسه طراحی جدید
    و کمپانی هایی که سالی 40 تا طرح عوض میکنن خوبببب.

    ضمنا از دوستان بزرگوارم استدعا دارم ، با هر کسی (!) بحث باطل نکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جوشکار خسته

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (75 ديدگاه)

      اینا نمیفهمن ۹۱۱ چیه، چون هنوز نه از نزدیک دیدن نه سوارش شدن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. نيما

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    https://www.google.com/search?q=911+first+to+now&client=safari&hl=en&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiWoempgbTJAhVCVxQKHSyKCUsQ_AUICCgB#hl=en&tbm=isch&q=all+porsche+911+generations&imgrc=c-HTTttp06ypaM%3A

    این مدرک
    و مورد دیگه این که دقیقا کدوم قسمت اصالت کوروت کمتره؟
    شما الان رسما کوروت رو زیر سوال بردى با ٧٠ سال قدمت.
    یعنى چى که واسه کوروت سوارا فرقى نمیکنه ولى براى ٩١١ میکنه
    توى خیلى موارد کامارو به ٩١١ برترى داره (مدرک خواستین بگین) کوروت که هیچ
    اما تکنولوژى پورشه بالاتره ولى خوب قیمت هم بالاتره.
    اگر قراره اصالت یه ماشین به چراغش باشه نباشه بهتره.
    اصالت به:
    ١. صدا موتور
    ٢.نوع موتور
    ٣.نام برند
    ۴.قدمت
    ۵.حالت کلى
    ۶.و یک مشخصه ثابت هست.

    براى مثال هرکدوم:
    ١.نوع صداى موتور پورشه و کوروت همیشه یک جور بوده
    ٢. ٩١١ همیشه ۶ سیندر تخت و کوروت وى ٨
    ٣. نام برند که مشخصه
    ۴.قدمت که هردو بالاى ۶٠ سال
    ۵ حالت کلى که بازم مشخصه
    ۶. کوروت میشه مدل موشکى شیشه عقب و کاپوت کشیده و ٩١١ هم میشه حالت بیتل مانند و نوع موتورش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نيما

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    این ماشین واقعا با شکوه و با عظمت هست اما ایراداتش هم باید گفت
    من شخصا خیلى ٩١١ رو دوست دارم
    و این که شمایى که اینو با الانترا و … مقایسه میکنى (خیلى باحالى) من دارم با کوروت مقایسش میکنم من شخصا آدمى هستم که ترجیح میدم بنز ١٠ ساله سوار بشم ولى کره اى صفر سوار نشم (نه براى کلاس بلکه براى کیفیت)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      نیما جان من 911 رو با الانترا و … مقایسه کردم؟
      اصلا حرفه من در مورد کوروت نیس چرا جبهه میگیری کوروت هم خدایی خیلی وحشیه حتی zr1 قدیمی سال 2003 هم با سوپر اسپورت های الان میتونه رقابت کنه در خوب بودنش شکی نیس ولی در مورد ظاهرش خیلی عوض شده الان که به نظر من که طرفدارش نیستم عالیه و به نظر خیلی ها که طرفدارشن بد جور خراب شده و اون طرح قدیمیشو دوست دارن اما در مورد 911 فرق میکنه چرا که 911 با اون تیپ و چراغ اسم پورشه رو یدک میکشه و اگه بخواد تغییر کنه شاید 90 درصد طرفداراش رو از دست میده اما کوروت هر چی تغییر میکنه قشنگتر و بهتر میشه و طرفداراش رو هم از دست نمیده شاید مخالف داشته باشه و تماما از دست نمیده ……
      عزیزی ………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. علی

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام به دوستان و خسته نباشید
    از پورشه اولش خوشم نمیامد و خصوصا از طراحیاش که به قول دوستان فقط یه مدل بیشتر نداره -ولی با گذشت زمان و دقت بیشتر به مدل هاش متوجه زیبایی خاصی تو اون طراحی ساده و ظاهرا تکراری شدم و الان خیلی دوسش دارم (حتی بیشتر از ب ام و)
    بخش فنی اون هم واقعا عالی هست و نیاز به تعریف نداره
    البته اینا نظر شخصی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. میثم

    ۲۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هر بار هم که این ماشین میبینم از دیدنش سیر نمیشم … پورشه یعنی نوآوری در دل اصالت ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا