کادیلاک

معرفی نسخهٔ تولیدی کادیلاک لیریک، همچنان خیره‌کننده

کادیلاک در حال انتقال به برندی تمام الکتریکی بوده و این فرایند به‌سرعت در حال انجام است زیرا این شرکت از نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور لیریک رونمایی کرده است. این خودرو که پیش‌نمایش آن سال گذشته از طریق یک کانسپت نزدیک به تولید ارائه شد، اوج یک قرن نوآوری و آغاز یک دورهٔ جدید برای برند لوکس جنرال موتورز محسوب می‌شود. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، لیریک تولیدی تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود وفادار مانده و ویژگی‌های چشمگیری مثل جلوپنجرهٔ کریستالی مشکی‌رنگ با لوگوی چراغ‌دار و چراغ‌های جلوی باریک LED را حفظ کرده درحالی‌که در سپر جلو کمی بازنگری صورت گرفته است.

با حرکت به سمت عقب می‌توانیم دستگیره‌های مخفی درها و همین‌طور آینه‌های جانبی سنتی را مشاهده کنیم. هرچند این آینه‌ها نسبت به نمونه‌های دوربینی نسخهٔ کانسپت تغییر کرده‌اند اما چراغ‌های متمایز عقب که تا روی ستون‌های C کشیده شده‌اند، همچنان حفظ شده‌اند. این کراس‌اوور الکتریکی به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۲۰ اینچی ارائه می‌شود اما نمونه‌های ۲۲ اینچی هم برای آن قابل سفارش هستند. لیریک ۴,۹۹۶ میلی‌متر طول، ۱,۹۷۷ میلی‌متر عرض و ۱,۶۲۳ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳,۰۹۴ میلی‌متر است. این یعنی کراس‌اوور الکتریکی کادیلاک ۴۶ میلی‌متر از XT6 کوتاه‌تر است اما ۲۳۱ میلی‌متر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد.

طی سال‌های اخیر کابین محصولات کادیلاک چندان دل‌چسب نبوده اما نسل جدید اسکالید نشان داد که این شرکت چه توانایی‌ها دارد. حال لیریک هم همین مسیر را دنبال کرده و کابینی شایستهٔ نام کادیلاک را به نمایش گذاشته است. در اینجا مقابل راننده یک غربیلک فرمان کاملاً جدید و یک نمایشگر بزرگ ۳۳ اینچی قرار گرفته است. برخلاف اسکالید، این نمایشگر یک‌تکه بوده و می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ را به نمایش درآورد.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی لیریک می‌توان به کنسول مرکزی شناور، دریچه‌های تهویهٔ باریک، تریم چوبی و فلزی و سیستم صوتی AKG با ۱۹ بلندگو اشاره کرد. در این خودرو نسل بعدی سیستم فعال مقابله با سروصدا هم ارائه شده است. کابین لیریک اما علاوه بر برخورداری از فضایی مجلل، بسیار جادار هم هست به‌گونه‌ای که فضای پای صندلی‌های عقب آن ۱۰۰۶ میلی‌متر بوده و در صندوق بار ۷۹۰ لیتر فضا وجود دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۷۲۰ لیتر می‌رسد.

لیریک در ابتدا با یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۰۰ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی در عقب عرضه می‌شود که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بُرد این نسخه نیز با هر بار شارژ کامل بیش از ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود. لیریک همچنین از قابلیت شارژ سریع ۱۹۰ کیلوواتی هم برخوردار است که با ۱۰ دقیقه شارژ، ۱۲۰ کیلومتر و با ۳۰ دقیقه شارژ ۳۱۵ کیلومتر به بُرد خودرو اضافه می‌کند. البته شارژ خودروها عمدتاً در خانه انجام می‌شود اما در اینجا هم ماژول ۱۹.۲ کیلوواتی کادیلاک می‌درخشد زیرا با یک ساعت شارژ، ۸۵ کیلومتر بُرد را به مالک تحویل می‌دهد. با استفاده از شارژرهای ۱۱.۵ کیلوواتی هم با هر یک ساعت شارژ حدود ۵۰ کیلومتر بُرد فراهم می‌شود.

هرچند لیریک در ابتدا به‌صورت محرک عقب به بازار عرضه خواهد شد اما به گفتهٔ مقامات کادیلاک، نسخه‌های دیگری هم در راه هستند. فعلاً جزئیات چندانی در مورد این نسخه‌های گفته نشده اما می‌توانیم انتظار مدل‌های چهارچرخ محرک و پرفورمنس را داشته باشیم. لیریک از قابلیت رانندگی با یک پدال و همین‌طور سیستم خودران سوپر کروز هم بهره می‌برد که دومی امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در ۳۲۰ هزار کیلومتر از جاده‌های ایالات‌متحده و کانادا فراهم می‌کند.

کادیلاک پذیرش سفارشات خرید برای لیریک را از ماه سپتامبر با قیمت پایهٔ ۵۹,۹۹۰ دلار آغاز می‌کند. این کراس‌اوور الکتریکی لوکس در تنسی تولید می‌شود و قرار است تحویل آن به خریداران در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۲ آغاز گردد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    یعنی از خودران تسلا بهتره ؟

    موافقم 30
    مخالفم 3
    1. GT

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (436 ديدگاه)

      بله
      سیستم سوپر کروز کادیلاک حتی از اتو پایلوت تسلا هم بهتر هست طبق تحقیقات
      واقعا زیباست، ولی رینگ ها اسپورت هست که زیاد به این ماشین نیومده

      موافقم 37
      مخالفم 10
      1. RezaRs

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        از لحاظ طراحی و زبان طراحی یکسری اشکال هندسی از نوک ماشین تا اخر ماشین اومدن که واقعا طراحی رو فوق العاده جذاب و پخته کرده

        موافقم 33
        مخالفم 6
      2. RezaRs

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        اوففف جای پلاک عقبم شبیه لوگویه کادیلاکه نگاش کنین ? خیلی جالب بود

        موافقم 32
        مخالفم 3
  2. R@m!n

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    فوق العادس واقعا اون لبه های کروم هم که تو ماشینای لوکس آمریکایی نباشه اصن آمریکایی ها نگاش نمی کنن ??

    موافقم 37
    مخالفم 4
    1. RezaRs

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      اقا رامین من اندازه شما راجع خودران ها نمی دونم یه سوال به نظر شما الان با توجه به ریسک و خطا های سیستم ها بهتر نیست خودران از خودرو های تجاری در بیاد و دو باره بره تحقیق و توسعه های اولیه یا بهتره همینطوری که هست با توجه به تست های میدانی و اشکالاتی که اگر مشتری ها دیدن رفع عیب بشه ؟

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. R@m!n

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        رضا جان بچه های زیادی هستن اینجا که خیلی بیشتر از من اطلاعات دارن و متاسفانه کمتر کامنت میزارن. بحث پروژه خودران عملی شده و تا حالا تو صنعت خودرو سازی نشده تکنولوژی همه گیر بشه بین همه و بعدش لغو بشه مثه سیستم توربو که اوایل خیلی مشکل داشت و به مرور نواقصش رفع شد.
        مشکل اصلی این سیستم ها هوش مصنوعی هست که هنوز بسیار ابتدایی هستن و بنظرم اصلا نباید رونمایی میشد توسط هیچ کمپانی اما امان از پول پرستی. سیستم هوش مصنوعی این خودران ها براساس الگوریتم های ثابت کار می کنه و هنوز علم بشریت به این توانایی نرسیده که چه توی علم رباتیک و چه علم هوش مصنوعی بتونه مثله مغز انسان الگوریتم های متغیر وارد کنه تا سیستم خودران چندین انتخاب مختلف یا انتخابی براساس اختیار و شرایط داشته باشه، هنوز سال ها زمان میخواد تا یکسری پیشرفت ها تو حوزه های دیگه شکل بگیره و بعدش وارد مبحث خودران ها بشه. این سیستم ها با ساده ترین روش ها گول می خورن و چون براساس دستورالعمل های از پیش تعیین شده کار می کنن نه بر اساس اختیارات لحظه ای و آنی هر کسی می تونه این سیستمارو زیر سوال ببره. خب الان می بینیم که کمپانی ها دارن این آزمون و خطارو با جون انسان ها انجام میدن و از اون جایی که قدرت و سرمایه دارن تو دردسر نمیوفتن و راحت با هزار بهانه تراشی قسر در میرن تا تکنولوژی و اعتبارشون زیر سوال نره. امیدوارم فقط خیلی زود به این علم برسن تا کمتر قربانی بگیره.

        موافقم 21
        مخالفم 7
        1. RezaRs

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          دستتون درد نکنه رامین جان ? خوشحال میشم باقی عزیزان هم چند نکته عرض کنند

          موافقم 5
          مخالفم 4
        2. Kato

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (446 ديدگاه)

          دقیقا همینه

          هنوز مهندسان هوش مصنوعی موفق نشدن مغز الکترونیکی بسازند که بتونه مانند انسان فکر کنه

          این یه چالش خیلی بزرگه که فکر کنم دو دهه بزرگان برنامه نویسی و علوم هوش مصنوعی باهاش درگیرن و موفق به عملی کردن اون نشدن

          موافقم 16
          مخالفم 4
      2. احسان

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (13 ديدگاه)

        در حال حاضر دارم در مورد هوش مصنوعی تحقیق میکنم و اندک اطلاعاتی در این زمینه دارم.
        در مورد هوش مصنوعی سه نکته وجود داره:
        1- هوش مصنوعی نمی تونه مثل انسان کل نگر باشه. در واقع چیزی که عموم مردم از هوش مصنوعی انتظار دارن، چیزی هست به اسم ابرهوش مصنوعی که تو فیلم ها نشون میده و چنین چیزی نه تنها ساخته نشده که هیچ، حتی به ساختش هم نزدیک نشدن. شاید هم هیچوقت چنین سیستمی ساخته نشه.
        2- هوش مصنوعی برای عملکرد بهتر نیاز به داده های بسیار زیادی داره. در محیط آزمایشگاه به هیچوجه نمیشه به چنین داده هایی دست پیدا کرد و بنابراین نیازه که به مرور زمان این سیستم ها و محصولات وارد دنیای واقعی بشه و با جمع اوری داده واقعی الگوریتم ها رو بهبود بدن. دقیقا مثل الان که چندین ساله شرکت های مختلف دارن سیستم های خودران و نیمه خودران رو تو خیابون ها آزمایش میکنن.
        3- شاید همین الان هم هوش مصنوعی بهتر از خیلی از راننده ها کار کنه. یعنی اگر همین الان تمام خودروها رو به هوش مصنوعی سطح 4 و سطح 5 بسپارن و راننده های انسانی رو جمع کنن، تصادف های خیلی کمتری اتفاق میوفته چون هوش مصنوعی با مرور زمان بهتر میشه و پیش بینی پذیرتر.
        ما دقیقا چیزی به اسم مغز الکترونیکی نداریم. اگر بخوام صادق باشم هوش مصنوعی هم در واقع هوش نیست! بلکه شبه هوش هست(از اسمشم مشخصه) که طبق الگوریتمی که براش طراحی شده، سیستم خودش رو بهبود میده.

        موافقم 5
        مخالفم 0
  3. زیزیگولو

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    بهدنظر من کادیلاک لیتریک تو نگاه اول یه کراس اوور چابک به نظر میرسه که تو قسمت دماغه طراحی کاملاً متفاوتو متمایزی رو ارائه کرده

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. زیزیگولو

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4444 ديدگاه)

      لیریک رو اشتباهی نوشتم لیتریک?

      موافقم 9
      مخالفم 0
  4. mm.y@rlou

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    ظاهرش خوبه فقط بردش رو بتونن ارتقاع بدن عالی میشه

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. F22RAPTOR

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      عکس پرو فایلت خیلی قشنگه

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. mm.y@rlou

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (284 ديدگاه)

        ممنون این خودرو برای کسایی که طرفداره فورد هستن یه افسانه ونشون دهنده ی اینه که هر کاری بخوان بکنن میتونن حتی اگه شکست فراری باشه

        موافقم 14
        مخالفم 0
  5. یوسف

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (923 ديدگاه)

    این تلاش های کادیلاک جای تقدیر داره….
    امیدوارم کادیلاک به اون چیزی که لایقش هست برسه….واقعا برند محبوب همه ما ایرانی هاست???

    موافقم 31
    مخالفم 4
    1. پراید عشق است

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      من تا چندوقت پیش اصلا نمی‌دونستم کادیلاک چی هست.اون وقت تو میگی همه‌ی ایرانیها؟

      موافقم 2
      مخالفم 31
      1. RezaRs

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        کمی راجع کادیلاک های دهه ۷۰ که در ایران بودند تحقیق کنین متوجه میشید چرا این حرفو زدند

        موافقم 13
        مخالفم 8
      2. Tesla ?

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (442 ديدگاه)

        تو نمیدونستی کادیلاک چی هست؟ ????

        موافقم 16
        مخالفم 1
        1. RezaRs

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          من ؟ بنده خودم در تلاش برا راضی کردن حاجی برا خرید سویل ۲ ساعت اعتصاب غذا کردم

          موافقم 6
          مخالفم 9
        2. RezaRs

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          البته بعد اون اعتصاب خیلی به سختیش پی بردم واقعا اون دوستاعتشم سخت بود اصن مقاومتم تاریخی بود اما خب به موفیقت نینجامید البته بعدشم از نزدیک دیدم ماشین قدیمی رو که چه مشکلاتی دارند و بدبختی بازسازی چقدره و… خودم بیخیال شدم

          موافقم 4
          مخالفم 6
        3. پراید عشق است

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          در جواب تسلا:خداوکیلی تا همین چند وقت پیش نه می‌دونستم کادیلاک چیه، نه می‌دونستم کمری چیه،نه می‌دونستم بنز یه مرسدس هم تنگشه،از شورلت فقط نوا رو می‌شناختم و فکر‌می‌کردم حالا چی هست. بلیزر هم می‌شناختم ولی اسمش رو نمی‌دونستم‌.فکر می‌کردم تویوتا فقط وانت داره اونم هایلوکس وسری۷۰ فقط والبته اسمشونم نمی‌دونستم.یعنی بخواستم بگم می‌گفتم تویوتا یا می‌گفتم تویوتا وانت.فکر می‌کردم پیکاپ یه ماشین خاصه مثل بنز اس کلاس.از بیوک فقط اسکایلارک رو میشناختم.عاشق شاسی بلندای جک بود+جک j5.بخدا حتی نمی‌دونستم گشتاور چیه.موتورای وی شکل چی هستن. …

          موافقم 2
          مخالفم 9
  6. محمد مختاری آذر

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    پش از سال ها کادیلاک احیا شد با خودروی چشمگیر واقعا زیبا هستش

    موافقم 22
    مخالفم 1
  7. Sina10

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    طراحی جلوش و داخلش بسیار زیباست ، من که خیلی خوشم اومد
    ولی طراحی و فرم پشتش یکی از زشت ترین ماشیناییه که دیدم? هیچ تناسبی با طراحی جلوش نداره ، عقبش منو یاد همون پونتیاک آزتک انداخت?
    ولی جلو و داخلش خیلی قشنگه و زشتی پشتش رو جبران میکنه

    موافقم 16
    مخالفم 20
  8. محمد

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (353 ديدگاه)

    عجب چیزیه من که خوشم اومد

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. یانکی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    واقعا آمریکاییها تو طراحی دست برتر رو تو دنیا دارن.لذت بردم.منتظر سلستیک هستیم اون چه شود.

    موافقم 18
    مخالفم 13
  10. بهنام

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    چندتا ایکاش برای کادیلاک دوست داشتنی
    ایکاش مدل هایدرون سوز کادیلاک هم اسم داشتن بجای حروف .سویل ،دویل و الدورادو و غیره واقعا زیبا و‌با ابهت بودن
    ایکاش محصولات جدید درون سوز هم مثل این مدل زیبا بودن . کادیلاک های قدیم زیباییشونوصفناپذیر بود

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. Aran Milan

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    برای اولین بار عاشق یه شاسی بلند شدم

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. REZA

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (132 ديدگاه)

      چقدر خوبه این زیبا رو عاشقش شدم

      موافقم 6
      مخالفم 0
  12. mehran.Jy

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (232 ديدگاه)

    داخلش بی نهایت زیباست.
    لذت بخشه دیدن همچین طراحی هایی

    موافقم 13
    مخالفم 3
  13. Amirreza

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    خدا کنه کادیلاک با این ماشین هنری دوباره یه لوکس ساز رکم رقیب و خاص بشه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. مانی

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اون شارژر ۱۹.۲ کیلوواتیش رو تو ایران به برق خونه وصل کنی‌ سیم کشی‌ میپکه
    طراحی داخلی‌ شیک و مرتبی داره که خیلی‌ بهتر از اسکالیده
    دیدین مرسدس کی‌ فهمید طراحی چجوری میشه،ولی‌ یسری تبلت تبلت میکردن،الان کجان؟

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا