نوآوری جدید آئودی به منظور بهبود آئرودینامیک خودرو

آئودی به تازگی نوآوری اسپویلر قابل حرکت را در اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسانده است.

audi-movable-spoiler1

آئودی این سیستم جدید را به منظور بهبود آئرودینامیک در شاسی بلندها طراحی کرده است. با استفاده از این اسپویلر “جدایی جریان” که مزاحمی برای جریان هوا بوده و باعث افزایش درگ می‌شود حذف خواهد شد. به منظور مقابله با این موضوع اسپویلر قابل حرکت در سرعت‌های بالای 80 کیلومتر در ساعت پایین‌تر خواهد بود تا با این درگ اضافه شده مقابله کند.


این امر به خودرو اجازه می‌دهد تا هنگام حرکت در سرعت‌های پایین که نیروهای آئرودینامیکی روی خودرو ناچیز است استایل خود را حفظ کند و با بالا رفتن سرعت با درگ اضافه شده مقابله نماید.

اگرچه اسپویلرهای فعال تکنولوژی جدیدی نیستند اما طراحی آئودی کاربردی تازه از این ایده بوده و از دو لبه در هر طرف پنجره عقب برای کمک به بالا و پایین رفتن اسپویلر استفاده می‌کند. همچنین برخلاف دیگر سیستم‌ها که در سرعت‌های بالا و برای افزایش داون فورس اسپویلر را باز می‌کنند، این سیستم به معنی بهبود آئرودینامیک و کاهش درگ است.

audi-patents-a-sliding-wing-toimprove-aerodynamics
باید خاطرنشان ساخت که این سیستم تنها یک اختراع بوده و برای استفاده از آن در خودروهای تولیدی باید منتظر ماند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

15 دیدگاه

  1. حميد
    سوابق: (1103 دیدگاه) ,

    این شاید أیده یک مخترع جوان بوده که رفته به شرکت إرجاع داده و حمایت شده من هر روز میبینم دانشجوهام ایده های خوبی دارند در مورد خودرو ولی تا حالا هیچ کدوم از طرف دو تا خودرو ساز داخلی حمایتی نشده اند
    به پتانسیلهای داخلی خودمون توجه کنیم

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (1895 دیدگاه) ,

      کدوم حمایت؟
      خاطره شرکت کردن گروهمون در مسابقه ی موتورهای الکتریکی رو میگم: گروه ما 10 نفر از بچه های مهندسی مکانیک و برق دورهم جمع شدن. براورد هزینه موتورو شرکت در مسابقه 30 میلیون بود. 10 میلیونش رو بچه ها جورکردن.6 میلیونش رو استاد سرپرست از جیبش داد. بقیش رو هم قرار بود دانشگاه متقبل شه(نمیدونم سرانجامش چی شد). موتورسیکلت گروه ما از نظر طراحی صنعتی رتبه اول رو کسب کرد. باتری موتورمون حین شارژ منفجر شد(خدا رحم کرد سربچه هایی که اونجابودن بلایی نیومد) خسارت واردشده رو از بچه ها گرفتن درصورتی که مقصر هم نبودن. بعدش هم که هیچ.
      قرار بود با تیم برنده قراردادی بسته بشه و معرفی بشن ب صنعت برای پروژه موتوربرقی داخلی. اونام هیچی
      این همه استعدادی که در بچه هایی که از نقاط مختلف ایران اومده بودن و هر کدوم میتونستن امیدهایی برای این مملکت باشن هم هیچی.
      اگه جای استاد همچین دانشجوهایی بودم زمینه مهاجرتشون رو فراهم میکردم تا لاقل از استعدادشون در جایی که لایقش هستن استفاده بشه و خدمتی به بشریت کنن. نه این که اینجا تلف بشن. کسی اینجا قدر نمیدونه

      پاسخ
      1. سامان
        سوابق: (2249 دیدگاه) ,

        نوید جان باتری هاتون رو از کجا تهیه کرده بودید ؟؟
        کدوم شرکت یا برند بود؟؟

        پاسخ
        1. نوید جهرمی
          سوابق: (1895 دیدگاه) ,

          والا برند و مارکش یادم نیس. باتری ها رو یکی از بچه های رباتیک کار گرفت. شش تا سلول لیتیوم یون اگه اشتباه نکنم. ضریب اطمینانی 2.5 برابر برا موتورمون درنظر گرفته بود.خودش اصلا احتمال همچین چیزی نمیداد.حین شارژ نزدیک باتری خوابیده بود. خدا رحمش کرد.
          جالبه فقط برای ما این مشکل پیش نیومد. یکی از موتورها قبل از مسابقات آتیش گرفت. یه موتور دیگه حین مسابقات. مال ما هم حین شارژ.

      2. مجید
        سوابق: (637 دیدگاه) ,

        داش نوید!!!!!
        من درکت میکنم البته کار ما تحصیلی نبود بلکه فنی و گروهی خود جوش بود.ما یه گروه 7 نفره بودیم که 3 تا مکانیک و بقیه علاقه مند ولی با تجربه کاری خودمون بودیم مثلا صافکار و یا جلوبندی ساز و غیره.با پول خودمون سال 85 یه سری کتاب خریدیم و از دانشجوهای مکانیک خواهش کردیم با هامون کار کنن و خلاصه مهارت هامون رو از 14 سالگی ارتقا بدیم وقتی 19 ساله شدیم و رفتیم دانشگاه و یا سر کار حقوق کارگر افغانی رو بهمون میدادن و حتی تو نمایندگی ایران خودرو و ی سایپا هم رفتیم و دیدیم چه دزدی هایی به اسم گارانتی میکنن و اومدیم بیرون.خلاصه از این 7 تا 5 تاشون اون ور آبن و دارن تحصیل و کار با در امد بین المللی میکنن من و دوستم که موندیم هم بیخیال این کار شدیم و داریم از یه راه دیگه روزگار میگذرونیم.فقط خاطرات اون دوره برامون هست و آهش!!!!!!!

        پاسخ
  2. Viper ACR
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    چندین ساله عاشق ماشین های آئودی بودم.
    به نظر من بهترین خودروساز آلمانه. (بعد از پورشه)
    عاشق اون 4 حلقه ی نقره ای هستم.
    غول های آلمان از نظر من:
    1- پورشه
    2-آئودی
    3- بنز
    4- BMW
    5- فواکس واگن

    پاسخ
    1. Alireza.GT86
      سوابق: (229 دیدگاه) ,

      به نظر من !! 👉✌
      1- آئودی
      ۲- مرسدس بنز
      ۳- بی ام و
      ۴-پورشه
      ۵- فولکس واگن
      ۶- اوپل

      پاسخ
      1. Parker
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        نظرت محترم
        خیلی خوشم اومد.
        آئودی هم راضیه ازمون !!

        پاسخ
  3. امیر.عارف
    سوابق: (459 دیدگاه) ,

    نظر دوستان داغ دل خیلی از دوستان هست. نمیدونم این نظارتی که میگن کجاست که هر بیسوادی مسئول قسمتی در خودروسازی شده. و بجز منفعت شخصی هیچ چیز دیگری براشون مهم نیست نمونه سرکوب ابداعات و علم و نبوغ ایرانیان را توسط خودروسازان به وفور قابل ذکر هست . چه کنیم که خودمان هم از حرکتشون حمایت میکنیم

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (1895 دیدگاه) ,

      دیشب تو برنامه 90 مهدی مهدوی کیا رو آورده بودن در مورد فوتبال پایه و کارایی که در آلمان انجام میدن صحبت شد. آکادمی نونهالان و نوجوانان فولاد رو هم نشون دادن.
      بعد بحث دلال بازیا و نحوه کشف یا نابود کردن استعدادا.
      به نظرم خیلی بحث مهمی بود که فقط مربوط به فوتبال نبود. به کل اقتصاد و علم و … هم میشه همون جریانا و تفاوتا رو تعمیم داد.
      به قول جناب مهدوی کیا تا زمانی که فردی علاقه مند و دلسوز با دانش فنی روز بر مسند مربی گری و مدیریت نباشه و زیرساخت و سخت افزار فراهم نباشه چیزی درست نمیشه. آلمان این تغییرات رو به وجود آورد از پایه، و زود تر از 20 سالی که برنامه ریخته بود، در 14 سال به اهدافش رسید. و الان استعدادی در اونجا به هدر نمیره. کسی اصلا و ابدا امکان نداره با رانت و پول به جایی برسه.
      اتفاقا میگفت ایران گنجینه استعداد هس.
      اگر ما هم میخوایم درست شه باید این تغییرات رو انجام بدیم تا استعدادای مملکت به هدر نرن.

      پاسخ
  4. علب
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من هم اتفاقا توی دوران دبیرستان یه مطلب خوندم در مورد مزیت موتورهای الکتریکی نسبت به موتورهای درون سوز که از اونجا جرقه ی ساخت یه گیربکس برای موتورهای درون سوز توی مغزم زده شد و طرحشم یجورایی دادم و با چندتا معلم فیزیک مشورت کردم ولی بخاطر تسمه ای بودن گیربکس همه میگفتن همچین چیزی اصلا شدنی نیست منم بیخیالش شدم و سال بعد با گیربکسcvtآشنا شدم و دیدم اینو ساختن قبلا
    یعنی چیزی که توی کشورای دیگه داره تولید میشه اینجا از همون اول جزو محالات میدونن ساختشو

    پاسخ
  5. Man
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    پدال جان خواهشا این مطلبو منتشر کن دیگه
    منم یه طرحی داشتم یعنی اختراعی داشتم
    سیستم خواندن تابلو های راهنمایی رانندگی چیز شبیه همون سیستم سخنگوی سمند خودمون. بدین طریق که با رد شدن از کنار هر تابلو علاییم راهنمایی رانندگی یه هشداری رو به راننده پخش کنه و یا مثلا سرعت ماشین و با تابلو تنظیم کنه مثلا اگه تابلو سرعت ۶۰ تا مجاز رو حس کرد و سرعتت بیشتر از ۶۰ تا بود سرعتت رو کم کنه
    ولی حیف که حدود یه هفته پیش شرکت فلوکس واگن این اختراع رو به نام خودش ثبت کرده و میخواد به تولید انبوه برسونه. یعنی نابود شدم ها

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (9790 دیدگاه) ,

      واقعا ایده ی خیلی خوبی بوده.
      من خودم چندین بار بی توجه از کنار تابلو ها عبور کردم.

      پاسخ
  6. Man
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    این که میگم تابلو خوان پروژه دانشگاهم بود دوره کارشناسی الکترونیک درستش کردم
    البته نه تو اندازه تجاری سازی ولی در حد آزمایشگاهی
    به هر حال ایران جای نابغه هاست الان تو یه شرکت راه سازی تو نگهبانی هستم . با مدرک کارشناسی نگهبان هستم. دردمو به کی بگم

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    آفیرین. یه دستی هم به طراحیش بکشه، دیگه عالی میشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x