آئودی

پروژه رقابت آئودی با مرسدس CLA به تأخیر افتاد؟

آئودی چند وقتی است که ایده‌ی تولید یک سدان شیک و جمع‌وجور را سبک‌سنگین می‌کند و قبلاً هم کانسپت TT اسپورت بک را در اکتبر سال ۲۰۱۴ معرفی کرده است. چنین خودرویی هنوز وارد سبد محصولات ارباب حلقه‌ها نشده بنابراین این برند رقیب مستقیمی برای مرسدس بنز CLA جدید یا ب ام و سری ۲ گرن کوپه ندارد.

Audi TT Sportback concept
به نظر می‌رسد افرادی که به دنبال خودرویی شیک‌تر از A3 سدان هستند باید کمی بیشتر صبر کنند زیرا اتوکار می‌گوید تولید این مدل لیفت بک ۵ درب تا سال ۲۰۲۱ به تأخیر افتاده است. دلیل این تأخیر تنگناهای مربوط به مهندسی است که این موضوع از نظر ما یعنی آئودی اولویت‌های دیگری برای تولید محصولات جدید دارد.


در خبرها آمده نسل بعدی خانواده‌ی A3 شامل مدل‌های استاندارد اسپورت بک و سدان خواهد بود اما مدل‌های سه درب هاچبک و کابریولت تولید نخواهد شد چراکه تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود ندارد. اگرچه در خبر دیگری آمده که آئودی در حال آماده‌سازی یک کراس اوور الهام گرفته از A3 با نام سیتی هوپر با سیستم دیفرانسیل جلو است اما منابع خبری دیگر می‌گوید این نسخه‌ی خشن‌تر A3 آلرود نامیده خواهد شد و در سال ۲۰۲۱ که عرضه می‌شود سیستم چهار چرخ محرک را ارائه خواهد کرد.


منابع مطلع می‌گویند نسل بعدی A3 پیشرفته‌ترین خودروی کلاس خود خواهد بود و از نظر رفاهی و آسایشی یک سنگ محک محسوب خواهد شد. این‌ها ادعاهای بزرگی هستند اما یکی از مقامات ارشد کمپانی مطمئن است این خودرو از هر نظر و مخصوصاً در بخش کابین بهتر از نسل فعلی خواهد بود. گفته شده کابین این خودرو حس لوکس بودن را القا خواهد کرد و تکنولوژی‌های بکار رفته در آن را معمولاً در خودروهای گران‌تر می‌بینیم. همچنین کیفیت سواری A3 جدید هم بهترین در کلاس خود خواهد بود.


نسل جدید آئودی A3 از پلتفرم تکامل یافته‌ی MQB استفاده خواهد کرد و طبق انتظارات به مدت ۷ سال عرضه خواهد شد. این خودرو با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. جایگزین مستقیم A3 E-Tron هم در راه است و از جدیدترین تکنولوژی باتری شاسی‌بلند E-Tron استفاده خواهد کرد.


همچنین برخی منابع خبری می‌گویند مدل‌های اسپورت‌تر S3 و RS3 با حداکثر قدرت ۳۲۵ و ۴۱۷ اسب بخاری عرضه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آئودی A3 سدان ودر مدل RS3 سدان بهترین خودروی این کلاس هستش و واقعا هیچ نیازی به این مدل جدید نیست. نه ب ام و سری2 گرن کوپه نیاز بود ونه مرسدس CLA.مرسدس CLAنسل قبل هرسال جزو بدترین خودروهای سال در اون لیست حضور داشت.الانم که سری2 گرن کوپه ساخته شده!!! و الانم که آئودی.کلاس جالبی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Seyed AMG

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (145 ديدگاه)

      S3 سدان کامپکت اما CLA سدان کامپکت کوپه ست که جوان پسندتر و یجورایی هیچ رقیبی نداره ، چه بهتر که سری ۲ گرن کوپه هم تولید بشه تا نیاز نباشه مرسدس با خودش رقابت کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    تی تی ایسم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا