آئودی

آئودی کراس‌اوور جدید الکتریکی معرفی می‌کند

به‌تازگی تعداد محدودی اسکچ کامپیوتری یا طرح اولیه دیجیتال از مدل کانسپت Q6 آئودی در مجله آلمانی اتومبیل منتشر شده است که از قصد آئودی برای یک مدل جدید و معرفی آن در سال ۲۰۱۸ خبر می‌دهد. این کراس اوور که مدت‌هاست اخبار ضدونقیضی درباره آن ردوبدل می‌شود همان مدل C-BEV است که قرار است در نمایشگاه خودرو فرانکفورت که سپتامبر ۲۰۱۵ برگزار می‌گردد معرفی شود.

Audi Q6 Render
Audi Q6 Render
این مدل که در پاسخ به بی ام و x6 ساخته و پرداخته شده، قرار است با مدل‌های مطرح و مشهور بازار از جمله مرسدس GLE رقابت کند از خطوط تیز و چراغ‌های کشیده و نازک جلو عقب بهره می‌برد. البته آئودی قول داده بود طراحی اسپرت و تازه e TRON را که با اقبال بسیاری همراه بود در مدل Q6 به‌کار گیرد اما رندرهای اولیه نشانی از این طراحی ندارد.

Audi Q6 Render
Audi Q6 Render
پیش از این خبرهای بسیاری درباره پیشرانه تماماً الکتریکی و ۵۰۰ اسبی Q6 منتشر شده بود که از مهندسی بالای گونه e TRON R8 استفاده می‌کرد که البته تاکنون تکذیب نشده است. آئودی گفته این کراس اوور بزرگ می‌تواند با این موتور بردی بیش از سیصد مایل یا ۵۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. اولریش هاخنبرگ مدیر R&D این برند آلمانی اطمینان داده نسل جدید باتری‌های الکتریکی این مدل، این توان را دارند تا به‌راحتی بردی برابر با ۵۰۰ کیلومتر را برای خریداران Q6 به ارمغان آورند.

Audi Q6 Render
Audi Q6 Render
آئودی وعده داده تا در نمایشگاه فرانکفورت، همزمان با ارائه کانسپت Q6، از نسل جدید چراغ‌های روشنایی خود که از تکنولوژی کاملاً جدیدی برخوردارند و آئودی نام Matrix OLED را بر آنها نهاده رونمایی کند. این تکنولوژی به آئودی کمک می‌کند تا با فعال کردن چراغ‌ها، یک سطح یکدست از روشنایی را که قبلاً دست‌نیافتنی بود ایجاد، و همزمان فرصت‌های بیشتر و خلاقانه‌تری برای طراحی چراغ‌های خودرو مهیا کند.

Audi Matrix OLED
Audi Matrix OLED
Audi Matrix OLED
Audi Matrix OLED
قیمت این آئودی الکتریکی در مدل پایه در حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود و اگر مباحث مربوط به موتور الکتریکی‌اش صحت داشته باشد احتمالاً رقابت سنگینی با تسلا Model X خواهد داشت که یک شاسی‌بلند تمام برقی با درهای پروانه‌ای است. تسلا مدت‌های مدیدی است که کار خود را بر روی تولید یک شاسی‌بلند تمام برقی شروع نموده و گفته شده کار تولید این مدل در مراحل پایانی قرار دارد.

Tesla Model X conceptTesla Model X concept
Tesla Model X concept
با توسعه تکنولوژی باتری‌های الکتریکی، خودروسازان مختلف دنیا در تکاپو هستند تا مدل‌های مختلف خود را به این تکنولوژی پاک و سبز مجهز نمایند. کشورهای ژاپن، آلمان و آمریکا بیشترین سرمایه‌گذاری و تحقیق را در این حوزه انجام داده‌اند و هم‌اکنون سهم عمده بازار خودروهای الکتریکی در اختیار خودروسازانی از این سه کشور است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    بازهم تکنولوژی برتر آلمانی و بازهم آئودی که نامش با تکنولوژی یکی شده.
    این ماشین فوق العادست…
    تسلا ایکس هم خیلی عالی و متفاوته. باید منتظر موند ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      به این میگن ماشین! این بیاد بیرون تسلارو میزاره تو جیب کوچیکش! ابهتش مثال زدنیه.
      درود بر اوودی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امين

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    مثل این که آئودی با این همه فعالیت و کانسپت های فوق العاده ای که طراحی می کنه واقعا عزمش رو برای به پایین کشیدن بنز و بی ام و جزم کرده ! رقابت این سه غول آلمانی باید خیلی جذاب بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AHMADREZA

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    آوودی عالیه حتما با مدل ایکس و ایکس 6 رقابت جالبی درست میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      رقابت چیه؟ اوودی رو از همین الان برنده حساب کن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. HILUX

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    بیشتر شبیه یه استیشن واگن گندست تا کراس اوور البته تا تولید راه زیادی داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      استیشن واگنه اوودی به صد تا BMW M6 میا رزه! هرکی موافقه لایک کنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ارش

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    دوستان ببینید المان چندتا شرکت خودرو سازی داره که همشون تو دنیا واسه خودشون اسم رسمی دارن.چرا؟چون شرکتا خصوصی هستن چون بینشون رقابت هست چون هر شرکتی مهندساشو مجبور میکنه تکنولوژی جدیدی بیارن تا از رقبا عقب نمونن ولی شرکت های خودروسازی ایران دولتی هستن و هر کاری (باشگاه داری و سهام داری و بنگاه داری و…)میکنن جز خودرو سازی به معنی واقعی!حضرت علی ع میگه بزرگترین استاد تجربه هست پس چرا دولت از تجارب دیگر کشورها که تو صنعت موفق بودن استفاده نمیکنه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      جوابت سادست چون نونش تویه این کاره عزیزه من بذار یه مثال برات بزنم ژاپن میگه پیشرفته فوتبال من در گرو پیشرفت سایر رقبای منه ولی ایران میگه پیشرفت فوتبال من در گرو عقب موندگیه بقیه هست(چون خودش اصلا پیشرفتی نداره) دید آسمون تا زمین فرق داره گرچه این دید در اروپا هم بود که کشورهایی بودن که منم ازشون بدم میاد که چشمه دیدن پیشرفت صنعتی و تکنولوژی بقیه و نداشتن و به هر طریقی خواستن جلویه پیشرفتشو بگیرن ولی آخرشم نتونستن در هر صورت ایران خودرو و سایپا نونشون تویه باره بنجوله انتظار چیزی هم نداشته باش ازشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ALiHidden

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    پشتش شبیه سامورایی شده :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      سامورایی ها که اینقدر خوشگل نیستن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بچها یه موضوعه که خیلی وقته فکر منو مشغول کرده . چرا مسئولین ما نمیخوان ما ایرانیها ماشین خوب سوار بشیم . چرا نمیزارن ماشین وارداتی مثل کشورهای دیگه به قیمت معقول وارد بشه . چرا ماشین تولید داخل رو یک سوم قیمت ایران به خارجیها میدن . چرا مسئولین سیاسی نمیتونند با خودروسازها مقابله کنند . چرا ما ایرانیها برای آنها اینقدر بی ارزشیم . لطفا اگه کسی به جواب رسید . با همه به اشتراک بزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ژاپنی اصیل

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      یکی از هزاران دلیلش این که دولت از خودروسازان سو سرشاری نصیبش میشه و از اونجا که ثروت قدرت میاره و سیاست وابسته به قدرته حالا چطور اینو تو افکار عمومی جا میندازن با رسانه های که در اختیار دارن پشت دروغ بزرگ اشتغال افرینی قایم میشن
      دو راه پیش روی ماست عزیزان راه اول ادامه همین راه شوم و قاتل پروره پولی که با مشقت و سختی بدست میارم بریم از کسانی که بزرگترین ناقضان حقوق مصرف کننده در جهان هستن خرید کنیم که اینده چنین رفتاری از الان مشخصه و راه دوم که رهایی بخشه و پر از امیده ولی احتیاج به شکیبایی و پافشاری داره نه بزرگ به کسانیست که حق انتخاب رو از ما و هموطن ما سلب کردن__خدایا تو خود شاهدی که ما جز حق خود چیزی بیشتر نخواستیم” آگاهی کلید رهایی”

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ALL CARS

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      از چی بگم برات…
      انتظار داری چه چیزی از جیب من درآد…
      :) … :) … :)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا