آئودی

رونمایی از آئودی A3 اسپورت‌بک 2021 با طراحی لوکس و کابینی جدید

با چهارمین نسل آئودی A3 اسپورت بک آشنا شوید. خودرویی که از طراحی ظاهری تکاملی و کابینی کاملاً دگرگون شده سود برده و البته شاید برخی افراد کابین این خودرو را شبیه به محصولات لامبورگینی بدانند. این خودرو دیگر با فرم بدنه سه درب در دسترس نخواهد بود زیرا تقاضای پایینی داشته است. احتمالاً اواخر سال جاری میلادی نسخه سدان A3 اسپورت بک نیز عرضه خواهد شد اما خب فعلاً تمرکز ما روی نسخه هاچبک است.

آئودی A3 اسپورت‌بک 2021

با اینکه کمپین تیزری A3 شامل پیش‌نمایش مدل داغ‌تر S3 هم بوده اما فعلاً نسخه استاندارد رونمایی شده است. این خودرو سه سانتی‌متر طویل‌تر و پهن‌تر از نسل پیشین بوده ولی فاصله بین محوری ۲.۶۴ متری نسل پیشین را حفظ کرده است. A3 اسپورت بک جدید همچنین ضریب درگ ۰.۲۸ را دارد. محفظه بار ۳۸۰ لیتری این خودرو نیز با خواباندن صندلی‌ها به ۱۲۰۰ لیتر می‌رسد که با ب ام و سری ۱ برابر است.

آئودی A3 اسپورت‌بک 2021

همانند تمامی محصولات گروه فولکس‌واگن، استایل ظاهری این خودرو نسبت به نسل پیشین تکامل یافته و از زبان طراحی کنونی محصولات ارباب حلقه‌ها شامل چراغ‌های جلو و عقب با نمایی هوشمند استفاده می‌کند. موضوع جالب اینکه دیلایت های این خودرو بسته به نمونه تولیدی فرق داشته و خریداران می‌توانند مبلغ بیشتری برای سفارش چراغ‌های جلوی LED ماتریکس خرج کنند.

آئودی A3 اسپورت‌بک 2021

با نصب بودن ریل‌های سقف در جای خود آئودی A3 جدید شبیه مینی استیشن خواهد بود. مدل پایه این خودرو از رینگ‌های ۱۶ اینچی استفاده کرده اما نمونه‌های گران‌تر دارای رینگ‌های ۱۹ اینچی خواهند بود. یک سیستم تعلیق سفارشی نیز باعث می‌شود ارتفاع خودرو تا ۱۰ میلی‌متر کاهش یابد. در این حالت هندلینگ بهتری وجود خواهد داشت.

آئودی A3 اسپورت‌بک 2021

اگرچه بدنه‌ی A3 اسپورت بک جدید سورپرایز زیادی نداشته اما کابین کاملاً ارتقا یافته و دارای داشبوردی گوشه‌دار با صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی می‌باشد. این صفحه‌نمایش را می‌توان به ۱۲.۳ اینچ ارتقا داد. این سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰ برابر قوی‌تر از نسخه قدیمی بوده و به خوبی در کنسول ادغام شده است.

آئودی A3 اسپورت‌بک 2021

A3 جدید از صفحه لمسی دوم برای کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع استفاده نکرده و بجای آن دارای دکمه‌های سنتی است که دسترسی سریع‌تر به ویژگی‌های عادی خودرو را فراهم می‌کنند.

آئودی A3 اسپورت‌بک 2021

درست همانند سایر محصولات استفاده کننده از پلتفرم MQB، آئودی A3 به گیربکس اتوماتیک با تکنولوژی تعویض توسط سیم مجهز شده و بنابراین فضای بین صندلی‌های جلو آزاد شده زیرا ارتباط مکانیکی بین دسته‌دنده و گیربکس وجود ندارد.

آئودی A3 اسپورت‌بک 2021

پیشرانه‌ها نیز مشابه سایر مدل‌های کامپکت گروه فولکس بوده و از جمله آن‌ها می‌توان به نمونه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی در نسخه عادی و هیبریدی ملایم اشاره کرد. هر دو نسخه قدرت ۱۵۰ اسب بخاری داشته و پیشرانه دیگر نیز از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری ۱۱۰ اسبی می‌باشد. پیشرانه دیزلی ۲ لیتری ۱۱۶ یا ۱۵۰ اسبی هم برای خریداران مدل‌های دیزلی در نظر گرفته شده است. خریداران می‌توانند از بین گیربکس‌های ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه یکی را انتخاب کنند اما مدل‌های الکتریکی شده فقط با گیربکس S ترونیک عرضه خواهند شد.

محصول جدید آئودی در ابتدا فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد اما در آینده سیستم کواترو هم در دسترس خواهد بود. همچنین پیشرانه‌های بیشتر از جمله نسخه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری در مدل RS3 با قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار نیز ارائه خواهند شد. دو نسخه پلاگین هیبریدی با همان تنظیمات پیشرانه ۱.۴ لیتری، پیشرانه الکتریکی و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز تولید خواهند شد.

آئودی A3 اسپورت‌بک 2021

همه‌ی خودروهای دارای قدرت کمتر از ۱۵۰ اسب بخار از سیستم تعلیق میله پیچشی استفاده خواهند کرد درحالی‌که مدل‌های قوی‌تر به سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب مجهز خواهند شد.

آئودی قبلاً پیش‌فروش A3 اسپورت بک جدید در آلمان را آغاز کرده و تحویل آن را از ماه می شروع خواهد کرد. اولین خریداران خواهند توانست مدل سفارشی ادیشن وان با تجهیزات بیشتر را خریداری کنند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    ماشین بسیار زیباییه
    من اینو به سری یک و آ کلاس ترجیح میدم
    فک کردن به اون پیشرانه 5 سیلندر دیوونه ت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. امیر

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (392 ديدگاه)

    طراحی های آئودی شیک ساده وبسیار با ابهت هستن فقط یکم تجملاتی تر باس باشه زیادی اسپرت هستن دیگه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. پارسا

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      ضمن احترامی که واسه برند مرسدس به عنوان پدر صنعت خودروسازی قائلم

      واقعاً طراحای بنز باید آئودی رو ببینن یاد بگیرن ، به عنوان یه خریدار بمونی بین لاین آپ مرسدس و آئودی بی هیچ تردیدی ظاهر آئودی باعث میشه ۳-۰ از بنز جلو باشه واقعاً

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      کسی این ماشین رو برای تجملات نمی‌خره؛ هر چی اسپورت‌تر باشه، خواستنی‌تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اصلا نمیفهمم چرا آئودی سر اگزوز واسه خودروهاش نمیذاره!!!!
    از A1 بگیر تا A8 هیچکدوم سراگزوز ندارن، اون خط کرومی به هیچ وجه شایسته محصولی از چنین شرکت بزرگ که هم لوکس سازه هم اسپرت سازه نیست!!!!
    اما در باقی موارد آئودی A3 خیلی زیباست و در نسخه RS3 یکی از داغ ترین هاچبک های دنیا خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    بنظرم به نسبت بی ام و یا بنز طراحی بسیار زیباتری داره. موتور هم عالی. از مه شکن جلوش هم خوشم اومد. اگر کمی پول بیشتر داشته باشی بجای گلف میشه اینو گرفت که بسیار لوکستر و جذابتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hadi

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی زیباست… مهمترین عامل زیبا بودنشم خطوط تیز و شکسته هستش در داخل و خارج که به اندازه ازش استفاده شده.?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hadi

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    پدال جان، ولوو نسخه فیس لیفت تراک های سری FH رو معرفی کرده لطفاً خبرش رو بذارید. باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آریا ماشین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    پدال پینین فارینا باتیستا anniversary و کونیگ زگ جسکو absolute که نسخه ویژه رکورد سرعت هستش و همینطور ماشین جدید بوگاتی یعنی شیرون pur sport معرفی شدن لطفا هر چه زود تر مطلبشون رو بزار??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اطراف دسته دنده خیلی ، ساده و زشتی داره اصلا خوشم نیومد
    در مقایسه با دسته دنده های بی‌ام‌و هیچ حرفی برا گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پویا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    داخل ماشینو خیلی کج و کُله طراحی میکنه آئودی!!! اصلا خوشم نمیاد از اینجور طراحی ها. ی کاری میکنن ک توی بعضی جاها به محدودیت بخوره! من بیشتر طراحی های ساده و کاربردی رو میپسندم. ولی خارج ماشین واقعا زیباس و حرفی باقی نمیذاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. صدرا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    چرا قیمت نمیگین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا