آئودی A6، سدان لوکسی که فراموش شد

در حال حاضر نسل کنونی آئودی A6 خودرویی پیر و قدیمی محسوب می‌شود. این نسل برای اولین بار در سال 2011 به بازار آمد و به‌تازگی فیس‌لیفت خفیفی را برای سال 2016 تجربه کرده است. اما با توجه به اینکه آئودی قصد دارد نسل جدید A6 را در سال 2018 معرفی کند، بنابراین نسل فعلی به‌احتمال‌زیاد همچنان تا سال 2018 یا حتی 2019 در بازار حضور خواهد داشت؛ اما رقبای اصلی آئودی یعنی مرسدس بنز و ب‌ام‌و هردو به‌تازگی نسل جدید سدان‌های متوسط خود را معرفی کرده‌اند به‌گونه‌ای که نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 به‌تازگی معرفی شده و نسل جدید مرسدس بنز E کلاس هم چندی پیش وارد بازار شده است.

audi-a6-2017-1024-01

این امر موجب شده که آئودی A6 تا حدودی فراموش شده و به حاشیه برود. البته A6 هنوز هم خودروی زیبا و خوش‌تیپی است اما طراحی آن به مدرنی A7 که بر اساسش ساخته شده نیست. همچنین فیس‌لیفت 2016 این سدان لوکس نیز فقط به‌اندازه‌ای بوده که کمی آن‌را بروزتر کرده و توان رقابتش را حفظ کند؛ بااین‌وجود به خاطر اینکه آئودی A6 این روزها در زیر سایهٔ هیاهوی دو رقیب جدیدش قرار گرفته و تا حدودی فراموش شده است، تصمیم گرفتیم نگاهی به این سدان لوکس گروه فولکس‌واگن داشته باشیم.

audi-a6-2017-1024-08

چیزی در داخل A6 وجود دارد که احساس سن بالای آن‌را نشان نمی‌دهد. همه‌چیز به‌خوبی گذشته بوده و خودرو راحت‌تر از قبل شده است که این امر کاملاً ملموس است. البته صفحه‌نمایش چندان بزرگی در A6 وجود ندارد و صفحه آمپر مجازی دیجیتالی آئودی هم در نسل آینده برای آن ارائه می‌گردد اما این‌ها موجب نمی‌شود که حس خوب کابین A6 از بین برود؛ بنابراین تمامی هیجان صفحه آمپر مجازی آئودی را فراموش کرده و به صفحه‌نمایش کوچک میان صفحه آمپر آنالوگ A6 نگاه می‌کنم. صفحه‌نمایشی که حتی هم‌اکنون در آن مشاهدهٔ نقشه‌های گوگل کاملاً لذت‌بخش است.

audi-a6-2017-1024-0f

بنابراین این نمایشگر کوچک، همان قابلیت‌های اساسی صفحه آمپر مجازی آئودی را ارائه می‌کند درحالی‌که از مزیت سنجشگرها و آمپرهای واقعی هم برخوردار است. همچنین پس از دیدن کارپلی اپل در A6 نیز کمی شگفت‌زده شدم چراکه این قابلیت در خودروهای جدید ارائه می‌شود اما آئودی آن‌را در A6 مدل 2017 بکار برده است که به‌عنوان بخشی از رابط کاربری گوشی‌های هوشمند آئودی به همراه تریم Premium Plus ارائه می‌شود.

علاوه بر این، هنگام رانندگی با A6 نیز هرگز احساس کهنگی نمی‌کنید چراکه آئودی درواقع بیش از این نمی‌توانسته است رانندگی و سواری نسل کنونی A6 را بهبود بخشد. این خودرو در جاده‌ها فوق‌العاده راحت و روان بوده و ایرادی نمی‌توان از سواری آن گرفت. این A6 مجهز به پیشرانهٔ پایه است که از نوع چهار سیلندر 2 لیتری بوده و 252 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما برای آن امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک کواترو نیز به‌صورت اختیاری وجود دارد.

audi-a6-2017-1024

عملکرد قوای محرکهٔ این ماشین کاملاً خوب است. درواقع می‌توان گفت بهتر از خوب است چراکه موتور چهار سیلندر آن پالایش‌شده بوده و گیربکس نیز هیچ‌گاه وقفه‌ای در انتقال نیرو از خود نشان نمی‌دهد و انتقال قدرت به‌صورت کاملاً پیوسته و روان صورت می‌گیرد؛ بنابراین من تمامی قسمت‌های این A6 را دوست داشتم و به‌طورکلی به خاطر استفاده از فناوری‌های جدید در آن هیجان‌زده شدم.

audi-a6-2017-1024-0b

آئودی A6 مدل 2017 تمامی ویژگی‌های خوب خود را در طول سال‌های عمرش حفظ کرده و حتی آن‌ها را بهبود بخشیده است. به همین دلیل این خودرو کاملاً شگفت‌آور است؛ بنابراین هرچند در آینده‌ای نزدیک نسل کاملاً جدید A6 جایگزین نسل فعلی می‌شود اما این نسل هنوز هم ویژگی‌های بسیار خوبی داشته و توان رقابت با دو رقیب اصلی خود را دارد. معمولاً یک سال یا بیشتر طول می‌کشد که آئودی پس از عرضهٔ یک محصول جدید در بازار اروپا آن‌را در ایالات‌متحده عرضه کند اما در مورد A6 من خیلی منتظر عرضهٔ نسل جدید نیستم چراکه نسل فعلی این ماشین هنوز هم فوق‌العاده است.

منبع: Autoblog

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

5 دیدگاه

  1. امپراتور لامبورگینی
    سوابق: (8305 دیدگاه) ,

    درسته نسل فعلی A6 هم فوق العاده است.
    آئودی یکی از زیباترین طراحی ها در بین خودروهای آلمانی داره. شکیل و زیبا . هیچ وقت قدیمی نمیشه. Benz و BMW هم همینطورن.
    مدل سال 1990 آئودی ، هنوز هم خودروی زیبا و جذابی هست.
    از دوستان پدرم، یکی Audi 100 داشت. من با دیدن اون ماشین، عاشق آئودی شدم. اینقدر ازین خودرو تعریف میکرد که همه سرسام می گرفتیم.!!

    رنگ آبی به این ماشین خیلی میاد.
    البته من عاشق نسخه ی استیشن سری RS هستم، یعنی Audi RS6 Avant.
    خیلی ماشین زیبا و خفنیه! شتاب اولیش رو آئودی حدود 3.8 اعلام کرده اما با لانچ خوب در یک ویدئوی یوتوب به شتاب 2.7 هم رسید و تا یک سرعتی پا به پای 911 Turbo S پیش آمد و برای چند ثانیه جلوتر از R8 V10 پلاس ، بود.

    زیباترین قسمت های محصولات آئودی به ترتیب به نظر من ، کابین، نمای جلو و نمای عقب هستند.

    سیاست آئودی که مدل هاش رو همزمان با بنز و BMW عرضه نمیکنه، برام قابل فهم نیست. حتنا برای خودشون توجیه و دلایل درستی دارن.
    الان سری 8 هم در مقابل اس کلاس و سری 7 ، یک خودروی سالخوردست.

    پاسخ
  2. علی
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    آئودی برای فیس لیفت محصولاتش دست به طراحی بدنه نمی زنه فقط چراغ هاشو سال به سال کوچکتر میکنه ،چون واقعا طراحی بدنه همه محصولاتش فوق العاده زیبا هستن ولی متأسفانه تو ایران مثل بنز و بی ام و مورد توجه قرار نگرفته ،

    پاسخ
  3. بنزما
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    تو ایران نمایندگیش خیلی خدماتش داغونه
    و تبلیغات درست درمون نداره
    حتی هنوز خیلیا تو تهرانشم خبر ندارن ایودی اومده!!!

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    در مقایسه با مرسدس و بی ام و، پایین تره.

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    یکی دو سال پیش رامک خودرو آئودی پیش فروش میکرد چی شد؟؟ چرا هیچ کدوم وارد نشد ؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x