رخ‌نمایی آئودی A7 اسپورت‌بک E کواترو پلاگین هیبریدی
رخ‌نمایی آئودی A7 اسپورت‌بک E کواترو پلاگین هیبریدی

رخ‌نمایی آئودی A7 اسپورت‌بک E کواترو پلاگین هیبریدی

چندین سال است که دنیای خودرو از وجود خودرویی همچون آئودی A7 اسپورت بک لذت می‌برد. آئودی هم‌اکنون این خودروی جذاب و چهار درب را با قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی معرفی کرده است. با A7 اسپورت بک 55 TFSI e کواترو آشنا شوید! از آنجایی که نام خودرو طولانی بوده و چندان هم جذاب نیست بنابراین ما آن را به‌صورت اختصار e کواترو خواهیم خواند.


تفاوت بزرگ این خودرو و A7 استاندارد قوای محرکه‌ی الکتریکی شده است. e کواترو دارای قلب آهنین 2 لیتری توربویی است که قدرت 248 اسب بخاری دارد. همچنین یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 141 اسب بخار نیز وجود دارد که با همکاری یکدیگر کل قدرت 362 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری را ایجاد می‌کنند. این نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته S ترونیک به تمامی چرخ ها منتقل می شود.


آئودی می‌گوید شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو در 5.7 ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز به‌صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. مجموعه باتری 14.1 کیلووات ساعتی این خودرو بدون اینکه تأثیری روی فضای کابین داشته باشد زیر محفظه بار عقب قرار گرفته و برد حدود 40 کیلومتری ایجاد می‌کند. در این حالت حداکثر سرعت خودرو به 135 کیلومتر در ساعت می‌رسد.


آئودی این خودرو را به سه حالت رانندگی عرضه می‌کند. حالت الکتریکی به‌صورت پیش‌فرض انتخاب شده و در این حالت باتری شارژ می شود تا در آینده در حالت الکتریکی بکار رود. در حالت هیبریدی هم پیشرانه‌ی بنزینی و هم واحد الکتریکی بکار می‌افتند تا حداکثر پرفورمنس و راندمان ایجاد شود. این نسخه از A7 دارای مدیریت سواری پیش‌بینی کننده است تا باعث بهبود پرفورمنس و مصرف سوخت شود. باتری این خودرو با استفاده از شارژ 400 واتی در 2.5 ساعت شارژ می شود اما اگر از شارژر خانگی استفاده شود شارژ باتری حدود 7 ساعت طول خواهد کشید.


اما از نظر طراحی ظاهری باید گفت آئودی A7 e کواترو از پکیج ظاهری S Line سود برده و دارای رینگ‌های 19 اینچی می‌باشد. چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های اسپورت و کاکپیت مجازی آئودی نیز جزو تجهیزات استاندارد این خودروی لوکس می‌باشند.


البته که هیبریدی شدن ارزان نخواهد بود. قیمت آئودی A7 اسپورت بک e کواترو در آلمان از 77850 یورو آغاز می شود که با نرخ ارز کنونی برابر با 86098 دلار خواهد بود. گفته شده این خودرو در سه‌ماهه سوم سال جاری وارد بازار خواهد شد اما فعلاً خبری از عرضه‌ی آن در آمریکا منتشر نشده است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. مک وال
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    طراحی نسل جدید آئودی اون اصالت قبلی رو نداره و به برخی خودروسازان دیگر شبیه شده است.
    قیمت هاش هم بالاست.
    شخصا فولکس واگن رو میپسندم.

    پاسخ
  2. 
    سوابق: (11288 دیدگاه) ,

    طراحیش بی نظیره و قدرت بسیار خوبی هم داره. قیمتش هم واسه مدلی نزدیک به پرچمدار آئودی معقوله.

    پاسخ
  3. Khosrow
    سوابق: (1305 دیدگاه) ,

    لاستیک های پشتش 3 سانت پهن تر شه حله ..

    پاسخ
  4. علیx76
    سوابق: (582 دیدگاه) ,

    حجم اسمش تنه به تنه ی ” ایکو سمند دنا پلاس توربو اتوماتیک (بدون سانروف و دیسک ترمز عقب و صندلی برقی) ” میزنه
    پس فردا دنا رو هیبرید کنن ، اونوقت از نظر حجم اسم میفته جلو
    وای به روزی که پلاگین بشه
    (شوخی)

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.