رؤیت نسخه پرفورمنس آئودی E-Tron

آئودی E-Tron پاییز سال پیش معرفی شد و به نظر می‌رسد این خودروساز در حال آماده‌سازی نسخه‌ی پرفورمنس شاسی‌بلند خود می‌باشد.


این خودروی پرفورمنس که در زمان تست‌های پیست نوربرگ رینگ مشاهده شده از طراحی آشنا به همراه برخی تغییرات مناسب سود می‌برد.


در نمای جلوی پروتوتایپ های مشاهده شده سپری متفاوت با عناصر زاویه‌دار نصب شده‌اند که هوا را به سمت ورودی‌ها هدایت می‌کنند. احتمالاً این هوای خنک به سمت سیستم ترمز قوی‌تر هدایت می‌شود.

تغییرات زیادی در بدنه‌ی E-Tron اعمال نشده اما نسخه‌های پیش‌تولیدی موردبحث از رینگ‌های سبک‌وزنی استفاده می‌کنند که احتمالاً با لاستیک‌های پهن‌تری همراه شده‌اند. نهایتاً باید به سپر عقب اصلاح شده و دیفیوزری جدید با دو تیغه اشاره کرد.


اگرچه هیچ‌چیزی به‌صورت رسمی تأیید نشده اما آئودی می‌تواند از قوای محرکه‌ی کانسپت E-Tron اسپورت بک 2017 در این خودرو سود ببرد. کانسپت یاد شده از سه پیشرانه سود برده که یکی از آن‌ها در جلو و دوتای دیگری در عقب نصب شده بودند. این خودروساز گفته بود کانسپت خود از پیکربندی‌ای استفاده می‌کند که می‌توان آن را در محصولات آتی نیز بکار برد.


اگر قوای محرکه‌ی کانسپت اسپورت بک در این خودرو بکار رود انتشار قدرت 429 اسب بخاری را خواهیم داشت. البته احتمالاً این خروجی در حالت بوست بیشتر به 496 اسب بخار افزایش خواهد یافت.


به این ترتیب نسخه پرفورمنس E-Tron افزایش قدرت قابل‌توجهی در مقایسه با نسخه استاندارد خود که از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت 355 اسبی (قدرت 402 اسب بخاری در حالت بوست) استفاده می‌کند خواهد داشت. انتظار می‌رود شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این شاسی‌بلند الکتریکی نیز بسیار بهتر از شتاب 5.5 ثانیه‌ای مدل استاندارد باشد.

گفته می‌شود این خودرو سال آینده و با پسوند S یا RS رونمایی خواهد شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.