آئودی

آئودی R8 چگونه ساخته می شود؟ [ویدئو]

سوپر اسپرت آئودی همانند خودروهای شرکت خواهر آن یعنی لامبورگینی، با همان متد ساخته می شوند. فرآیند ساخت این خودروها بیشتر هنر دستان ماهر سازندگان است که در کنار تکنولوژی بالای تولید و کنترل کیفیت قرار می گیرد تا در نهایت محصولی خاص و منحصر به فرد ساخته شود.

2013 Audi R8 V10
۲۰۱۳ Audi R8 V10

آئودی R8 V10 در کارخانه Neckarsulm و توسط یک تیم ۲۴۱ نفره ساخته می شود. مدل V10 Plus با موتور ۱۰ سیلندر خورجینی ۵.۲ لیتری خود قادر است ۵۵۰ اسب بخار نیرو و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این اعداد به اندازه کافی خوب هستند که شتابی معادل ۳.۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعتی به اندازه ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت را فراهم آورند. مدلهای دیزل-الکتریک این خودروی سوپر اسپرت نیز بزودی تولید خواهند شد.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”38747″] ویدیوی کوتاه معرفی فرآیند ساخت این خودرو را از دست ندهید. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    یعنی من دیوونه وار عاشق برند آیئودی و R8 هستم نمیدونم این خودرو چرا طراحیش از تمام خودروهای دیگه متفاوت تره؟ باید با این تیم 241 نفره تبریک گفت پیتر شریر که پایه گذار خودرو های مانند TT بود این نگرش رو در آئودی پیاده سازی کرد صدای این خودرو به قراری دلنشین و خوشاینده که در یکی از سایت ها بعنوان زیباترین صدای پیشرانه انتخاب شده بود هنر آلمانی ها در این خودرو به اوج خودش رسیده علاو بر پیشرانه پر تپش و استفاده از شیفتر نسل سوم (تعویض دنده ها)

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. بی نام

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      از فرایند خودرو سازی داخلی هم فیلم بزارید که ملت بفهمند چگونه جیباشون خالی میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. بی نام

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    یه ویدیو هم از فرایند پراید بزارید که ملت بفهمند چه جوری تو ماشینای وطنی دزدی میشه و سروشون کلاه میره که دیگه سرعقل بیان و نخرن
    والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (193 ديدگاه)

      آقای بی نام دمت گرم.واقعا گل گفتی.حسابی خندیدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehrdad

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عالی بود ایول باریک

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. فرزاد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    sunmatrin واقعا فکر میکنید آئودی در همون کشور سازندش یعنی آلمان از خودروسازهای بنز-BMW و پورشه بهتره؟
    بیشک از اینها از نظر فنی و کیفی پایینتره…
    سئوال دیگه اینکه طرح R8 بهتر از Ferrari458 یا یگانه سوپراسپورت با ابهت دنیا یعنی لامبو هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      در کشور خودش بله بهتره و خیلی از ب.. و ب.. سوارها آرزوشونه آئودی سوارشن. درکشور شما چطور؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Arash66

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (433 ديدگاه)

      فرزداد جان اطلاعاتت کمه و اشتباه میکنی، آئودی هیچی از بی ام و و بنز کم نداره ک هیچ تو اکثر تست ها آئودی اول میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NOBLE

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آئودی خیلی بهتر از رقباشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. k

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ارزوم اینه توی یکی از این کارخونه ها مشغول به کار باشم در خط تولیدش ادم پیر نمیشه مخصوصا اگه مسول تست ماشین توی محوطه باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. k

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خواهشن از تولید بوگاتی.. فراری.. استون مارتین.. پاگانی زوندا.. مرسدس کلاس اس و اس ال 65 هم به بصورت دوره ای در سایت قرار بدید تا خون دوباره به رگ های کاربران پمپاژ بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کارشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به مصاحبه یک خبرنگار با مدیر فروش سایپا توجه کنید :
    شورای رقابت قیمت جدید خودروهای داخلی را اعلام کرد و حالا مردم منتظرند خودروسازان این قیمت‌ها را اعمال کنند. سایپا کاهش قیمت‌ها را کی اعمال خواهد کرد؟
    فعلاً که دوستان مالی ما در حال پیگیری موضوع هستند و قرار است نتیجه آنالیز خود را به ما اعلام کنند.

    یعنی ممکن است زیر بار دستور شورای رقابت نروید؟
    گفتم که، بخش مالی در حال بررسی است و هرچه به ما ابلاغ کند، در سیستم فروش اعمال خواهیم کرد.
    به نظر نمی‌رسد دل خوشی از دستورالعمل شورای رقابت داشته باشید.
    حرف ما این است که باید نگاه کلان‌تری به موضوع قیمت خودرو داشته باشیم. به نظر من باید تنظیم بازار را به خودروسازان بدهند. نمی‌شود قیمت خودرو را دستوری تعیین کرد، چون این کار در نهایت به ضرر مصرف‌کننده تمام خواهد شد.

    چطور؟
    اگر قیمت خودرو دستوری پایین بیاید، ما نمی‌توانیم تولید را در تیراژ بالا ادامه بدهیم و قطعاً از تیراژمان خواهیم کاست.
    این تهدید است یا…
    نه نه، تهدید نمی‌کنم، واقعاً نمی‌توانیم در تیراژ بالا تولید کنیم، چون قطعه‌سازان زیر بار کاهش قیمت نمی‌روند. وقتی تولید پایین بیاید، عرضه خودرو به بازار کم می‌شود و نتیجه‌ای جز به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا و در نهایت گرانی دوباره خودرو نخواهد داشت. ما پس از آزادسازی قیمت خودرو کلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که با عرضه مناسب، بازار را کنترل کنیم، اما به یکباره همه چیز به هم ریخت و اجازه ندادند بازار تنظیم شود.
    با شرایطی که بازار خودرو دارد، پیش‌بینی‌تان از آینده آن چیست؟ فکر می‌کنید بازار به این زودی‌ها تنظیم شود؟
    بعید می‌دانم. به نظرم اگر رویه فعلی را ادامه بدهیم و قیمت خودرو را دستوری پایین بیاوریم، تولید کم می‌آورد، با به هم ریختن بازار، دوباره سر و کله دلال‌ها و واسطه‌ها پیدا خواهد شد. در این اوضاع باز هم مصرف‌کننده است که ضرر خواهد کرد. باید مسوولان کاری کنند که بازار خودرو از این بلاتکلیفی خارج شود تا هم مردم تکلیف‌شان را بدانند و هم خودروسازان.

    تکلیف خودروسازان که خب معلوم است، باید قیمت‌ها را طبق مدل شورای رقابت کاهش دهند، نه؟
    باز برگشتیم سر خانه اول. ما الان وضع خوبی نداریم. باز هم می‌گویم کاهش دستوری قیمت خودرو، به معنای کاهش تولید است و در نهایت افزایش قیمت و متضرر شدن مردم.
    مردم مدت‌هاست بازار خودرو را تحریم کرده و به هوای کاهش قیمت‌ها، دست از خرید و فروش کشیده‌اند. سایپا این تحریم را چقدر لمس کرده است؟
    فقط همین را بدانید وقتی مردم خودرو نخرند، ما جایی را نداریم که خودرو عرضه کنیم.

    توصیه‌تان به مردم چیست؟ خودرو بخرند یا نه؟
    شما جای من باشید چه پاسخی می‌دهید؟ من مدیر فروش سایپا هستم و می‌خواهم خودروهای شرکت فروش برود.

    نظر کارشناسانه‌تان را بگویید.
    به نظر من اگر قرار به اجرای مصوبه شورای رقابت باشد، خودرو گران خواهد شد چون تولید پایین می‌آید و تعادل عرضه و تقاضا به هم می‌خورد.

    راست است می‌گویند انبارهایتان پر از خودرو است؟
    ما تا جایی که توانستیم، خودروهای ثبت‌نامی را تحویل مشتریان دادیم، برای تحویل بقیه نیز منتظر تسویه‌حساب مشتریان هستیم. دعوت‌نامه‌ها را ارسال کرده‌ایم و دل‌مان نمی‌خواهد خودرو در انبار نگهداری کنیم، اما خب باید برای تحویل آنها، تسویه حساب لازم انجام شود. از طرفی، طبعاً وقتی مردم خودرو نخرند، ما باید تولید را پایین بیاوریم و این به معنای تعطیلی شیفت و بیکار شدن کارگران است. به هر حال باید همان طور که به فکر مشتریان هستیم، به فکر خودمان هم باشیم و سودآوری‌مان را در نظر بگیریم. به هر حال خدا کند تکلیف بازار را هر چه زودتر مشخص کنند.
    خودروسازان در فروش‌های اخیر خود تاکید کرده‌اند خودروهای ثبت نامی را با قیمت روز تحویل خواهند داد. اگر به فرض قیمت‌های مورد نظر شورای رقابت اعمال شود، شما خودروهای ثبت نامی را با قیمت جدید تحویل خواهید داد؟
    اگر کسی حاضر است ضرر و زیان ما را جبران کند، ما هم خودروها را متناسب با کاهش قیمت اعمال‌شده تحویل می‌دهیم.

    پس یعنی کاهش قیمت را اعمال نمی‌کنید، نه؟
    فکر می‌کنم جواب پرسش‌تان را دادم. من نمی‌گویم به چه قیمتی تحویل می‌دهیم، حرفم این است باید نگاه ملی داشته باشیم و نخواهیم تولیدکننده ضرر کند. همین حالا هم خودرو را با ضرر تولید می‌کنیم و قیمت‌هایمان کمتر از هزینه تولید
    آنهاست.

    مثلاً کدام خودرو؟
    مگان؛ الان تولید هر مگان 90 میلیون تومان هزینه روی دست ما می‌گذارد.

    90 میلیون؟
    بله، مگان 100 درصد قطعاتش وارداتی است و با توجه به افزایش نرخ ارز، هزینه تولید آن در حال حاضر 90 میلیون تومان است. اگر قرار باشد قیمت مگان را دستوری پایین بیاوریم، مجبوریم تولید آن را متوقف کنیم. البته فقط بحث مگان نیست، تندر-90 هم با هزینه‌ای بیش از قیمتی که دارد به تولید می‌رسد.

    یعنی چقدر؟

    40 میلیون.

    شما که مگان و تندر-90 را گفتید، قیمت تمام‌شده پراید را هم بگویید.
    کاری ندارید، خداحافظ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      تهدید به عدم تولید؟ خب تولید نکن اینکه تهدید نداره برادر من. سایرین هم که در تحریم خودرو شرکت نکردن تکلیف خودشونو می فهمند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. PEUGEOT

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظر من هم طراحی قشنگی داره و هم نسبت به قدرتی که داره شتابش عالیه
    طراحیش جوون پسند و خیلی شیکه
    واقعا خودرو های آلمانی یه چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن.د

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    ببخشید آقا فرزاد میشه بگی رو چه حسابی انقد با اطمینان میگی “بی شک مهندسی و کیفیتش از بنز و پورشه و ب م و پایینتره”؟؟؟!!! البته من خودم به شدت طرفدار پورشه ام ولی واقعا واسه گفتن این جمله یا باید کلی سند معتبر داشته باشی یا اینکه…..!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرزاد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    محسن خان شما سدانی از آئودی نام ببر که در حد پورشه پانامرا یا بی ام و سری 7 یا بنز سری S باشه؟ سری RS یا A? والا در بازار آمریکای شمالی که بزرگترین بازار دنیاست سدان آئودی اصلا در تقسیم بندی قرار نمیگیره.
    اسپورتش میشه R8 که پیش بنز مک لارن میتونه مقاومت کنه؟
    هنوز که هنوزه بی ام و 630 جزو زیباترین ماشینهاست. کدوم ماشین آئودی طراحیش در حد CLS هست؟
    در نهایت بعضی چیزها لازم نیست با مدرک باشه. گرچه براحتی میشه مدرک هم آورد. مثلا ایران خودرو را با کرمان موتور مقایسه کنید. فرض هم بکنید اتومبیلهای کرمان موتور کیفیت بهتری دارند ولی در اقتصاد کشور ارزشی ندارند. مهم فاکتورهای دیگست. برای اثبات بعضی چیزها باید اقتصاد دان و یا اطلاعات خیلی زیادی از روند اوضاع اقتصادی آلمان داشته باشیم. کسی در این حد هست؟ معلومه نه. پس با همین اطلاعات حتی اگه کیفیت آئودی را برابر بدونیم ولی چون در برابر 3 خودروساز دیگه کوچیکتره پس بهتره بهش فکر نکنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کیانوش

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    فرزاد جان شما خودت با خودت درگیری یه جا میگی چون تو اقتصاد جایی نداره, بی ارزشه , یه جا میگی بی کیفیته پس بی ارزشه داداشم audi خصوصا R8 دست ساز و تولید محدودن میدونی این یعنی چی؟ یعنی نهایت کیفیت, مثلا فراری امسال اسمش توی برندای ثروتمند نیست یعنی مفت نمی ارزه؟ با چه مدرکی حرف میزنی؟ دلایلتو بگو بچه های سایت اونقدرام بی سواد و … نیستند!! منظورت چیه از این حرف ؟ (رای اثبات بعضی چیزها باید اقتصاد دان و یا اطلاعات خیلی زیادی از روند اوضاع اقتصادی آلمان داشته باشیم. کسی در این حد هست؟ معلومه نه.) شما که اقتصاد دان هستی واسه منه کم سواد توضیح بده داداش!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کیانوش

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    یادم رفت بگم audi به همون دلیل بالا که گفتم از ماشینای هم ردیفش یعنی بنز و بی ام و (منظورم تو مدل ها با امکانات یکسان) گرون تره واسه همین مشتریش کمه چون هر کسی نمیتونه بخرتش, یعنی الکی قیمتش بالاست؟ مگه همه جا ایرانه؟ حتما یه دلیلی داره, اگه این دلیل کیفیتش نیست پس واسه چیه بگو من آگاه شم داداش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      داخل پرانتز بگم فرزاد جان قصد بی احترامی ندارم, فقط میخوام دلیلاتو بدونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. فرزاد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کیانوش خان اصلا من نمیگم آئودی بدتر از مثلا بنزه ولی در رده بندی ماشینهای آلمان پایینتره. مثلا امسال ایران خودرو از نظر گردش مالی،سرمایه درگیر موجودی و … از سایپا و بقیه شرکتهای ایرانی بالاتر ایستاد. حالا از نظر من و شما سمند بیخود. مهم اینه که خودروساز اول کشورمون ایران خودروست. در آلمان هم بنزه. صرفا حرفم این بود. از طرف دیگه من چند تا مقایسه کردم بین آئودی و سدان پورشه پانامرا،sکلاس بنز و سری 7 BMW که اگه از 100 نفر بپرسی 90 نفر آئودی را انتخاب نمیکنند. حال شما دوس داری آئودی انتخاب کن! اگه R8 دست سازه مرسدس مک لارن هم همینطوره.
    در نهایت یه مقایسه کن R8 را با آوانتادور. باعث خنده هست این مقایسه.
    یا اینکه یه نیسان GTR با قدرت پایه 550 اسب را با R8 با همین قدرت مقایسه کنید. والا اگه در یه تست شرکت کنند بشدت تحقیر میشه R8 از نظر شتاب و سرعت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. کیانوش

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    فرزاد جان من با نظرت مخالف نیستم, من همیشه موقع بررسی ماشین همه چیشو در نظر میگیرم اما این نظر خیلیا از جمله جرمی کلارکسونه که نظراتش واسم خیلی محترم و قابل اتکاست این نقل قول هست از ایشون:
    (آئودی: با کیفیت اما کمی کسل کننده. خودرویی که دیگر مخصوص مدیران کارخانه های سیمان در آلمان نیست و به خوبی جای خود را در میان جوانان عاشق خودرو پیدا کرده است)
    ببین داداش هر ماشینی تو هر برهه ای بهترین بوده پس نمیشه زیاد ایراد گرفت(یه ماشین باز واقعی از هیچ ماشینی بد نمیگه بلکه خوبی ها و بدی هاش رو میگه قضاوت با کسیه که سوارش میشه!) مثلا بنز با اون همه اصلت که خودم خیلی قبولش دارم تو مدل های جدیدش خصوصا e-class(تو طراحیش) glk(تو همه چیش) گند زده اما بازم بهترینه, یا bmw با ارزش ترین برند دنیاست تو دنیای خودرو اما بازم جدیدا تو طراحی یه سری مدلاش واقعا ضعیف عمل کرده که در شانش نیست, اما audi با وجود یه سری کاستی هاش تو چند سا اخیر هم تو طراحی و هم تو جذب سلیقه ها عالی عمل کرده حالا این آمار شما که گفتید منبعش کجاست میشه بگید ببینم؟ اما در کل من به همه برندا علاقه دارم و همیشه بررسیشون میکنم, هیچ وقت رو هوا حرف نمیزنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. کیانوش

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    البته بازم میگم این نظر شخصیمه با تکیه بر آمار و حرف علاقه مندان دنیای خودرو!
    به نظر شما audi برند خوبیه(کیفیت و طراحی) مخالفا دیس موافقا لایک میخوام نظر همه پدالیارو بدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کیانوش

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    راستی داداش هرچی پول بدی همون قدرم آش میخوری r8 رو با آوانتادور مقایسه میکنی اینا اختلاف قیمت فاحشی دارن
    اون مقایسه با gtr هم قبول ندارم مشخصات audi r8 v10 plus : قدرت 550 با گشتاور 539 و شتاب 0 تا 100 3.5 و ماکزیمم سرعت 318
    نیسان gtr در مدل پایه(3.8 لیتریه وی 6 با 2 تا توربو): 473 ماکزیمم سرعت 300 و شتاب 0 تا 100 3.5 ثانیه
    اما audi ماکزیمم گشتاورش رو تو دور پایین تری نسبت به gtr میده که این یعنی استهلاک کمتر در ضمن r8 کیفیت ساخت بالا تر و مهندسی آلمانی پشتشه ولی gtr به خاطر قیمت پایینش خب فروش بیشتر و طلبه ی بیشتری داره یادم رفت بگم نیسان گشتاور بیشتری داره چون از توربو استفاده میکنه اما r8 تنفسش طبیعیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. شروین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    اصلا مقایسه ی r8 با لامبو اشتباه ترین کار ممکنه. چرا که آئودی کارخونه ی لامبو رو خریده اما بنا به سیاست ها و بهر حال اون انتظاری که مردم از هر برندی دارن ماشینای خاص خودشو تولید می کنه اگه نه میتونه لامبو رو تولید نکنه و همون مشخصات رو بذاره رو آئودی و اون وقت لامبو بی لامبو!!
    در ضمن لامبو جز بی دوام ترین موتور هاست اما آئودی واقعا روش خیلی بیشتر کار شده
    اما اینکه آئودی بهتره یا بنز با بی ام خب معلومه آئودی. بنز و بی ام بین ما ایرانیا خیلی bold و شاخ شدن اگه نه بیشتر آواز دهل از دورن. ما ایرانیا عادت نداریم بعضی از تعصبات خودمون رو کنار بذاریم. اما در حال حاضر فولکس واگن که مالک آئودی هست بزرگترین ماشین ساز اروپاست. پس تکلیف کار مشخصه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. meysam

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    مو لا درزش نمیره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Arash66

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    کیانوش جان از شما تشکر میکنم که به اطلاعات درستی اشاره کردین
    و اما دوست عزیز فرزاد که کاملا در اشتباهی، شما حتی نمیدونی آئودی در کلاس سدان لوکس چه رقیبی برای S کلاس داره!
    Audi A8 رقیبی سر سخت برای تمام ماشین های لوکس دنیاس که اول نباشه دومه …
    GTR رو با R8 مقایسه نمیکنن و از لامبو گایاردو رو با R8 مقایسه میکنن نه آونتادور که تازه گایاردو قیمت بالاتری نسبت به R8 داره !
    گفتید که بی ام و 630 زیباترین طراحی رو داره، شما سلقیه خودتون تحمیل میکنید، آخه کجاش خیلی زیباس، بیا عزیزم این لینک رو ببین بنده خدا بی ام و جایی در بهترین خودروهای سال نداشته بر عکس آئودی !
    http://en.wikipedia.org/wiki/World_Car_of_the_Year
    گفتید که آئودی در حد CLS نداره، خب آئودی 100 کوپه 70 رو ببینی می فهمی که آئودی در اصل طراحی اسپرت بک رو ارائه کرده و حالا هم آئودی A7
    کلا در مورد آئودی نظر ندی بهتره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کیانوش

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    نظر لطفته آرش جان !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Arash66

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    اگر خواستی در مورد آئودی اطلاعاتت بیشتر کنی، میتونی به پیج ما در fb سر بزنی …
    fb.com./audiiran

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد.............

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    یکی بیاد با من در مورد پارس سااااااااااال و سورن ای الللللللللللللل ایکس بحث کنیم
    خوش بحال شما که دنیاتون با دنیای ما چقد فرق داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. کیانوش

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    حتما آرش جان سر میزنم.
    محمد جان اگه بخوای میتونیم رو سورن و پارس بحث کنیم اگه خواستی با مسنجر نیم این id رو اد کن در خدمت باشیم
    ~nimbuzz-king~

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      دوست دارم بدونم کی دیس میزنه به نظرم این دیس داشت؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. Infinite

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    دیوانه وار عاشق این خودرو ام…
    ممنون پدال…ممنون
    .: زنده باد R8 :.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمود

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ویدیو خیلی کامل توضیح داد.

    ما دیگه خودمون از روی این ویدیو میتونیم آئودی بسازیم.

    ممنون :-/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. HOSSEIN

    ۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. HOSSEIN

    ۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا فیلم رفته پشت صفحه دیدگاه ها مدیریت سایت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا