آئودی

آئودی RS4 آوانت 2018: پسر ورزشکار خانواده

برخی از خودروهای بسیار خوب اروپایی مجال عرض اندام در ایالات متحده را نمی‌یابند و آئودی RS4 آوانت هم احتمالا یکی از آنهاست. تا آنجا که ما اطلاع داریم برخی از اجزای این خودرو با مدل‌های دیگری از محصولات آئودی نظیر RS5 coupe و A4-allroad  به اشتراک گذاشته شده‌اند.

آئودی RS4 آوانت
احتمالا شما هم با ما در این زمینه هم عقیده باشید که یک خودروی استیشن-واگن بایستی نسبت به یک مدل آفرودی، سنخیت بیشتری با حال و هوای شاخصه‌های اتومبیل‌های ریس داشته باشد. بنابراین با توجه به ارتفاع کمتر و بدنه عریض‌تر، ما RS4 را مقدم بر A4 آوانت می‌دانیم. با استفاده از گلگیرهای برآمده و بهره‌گیری از چهره‌ای جدید در هر دو انتها، افزایش پهنای این خودرو بیشتر به چشم می‌آید. نمونه مورد استفاده در این بررسی به پکیج RS تجهیز شده است که شامل سیستم تورک-وکتورینگ دیفرانسیل اسپرت آئودی، سامانه فرمان‌پذیری آئودی و افزایش حداکثر سرعت از ۱۵۵ به ۱۷۴ مایل بر ساعت می‌شود.

منبع قدرت

آئودی RS4 آوانت
یک پیشرانه توربو دوقلو V-6، مجهز به اینترکولر، به حجم ۲.۹ لیتر که قادر به تامین ۴۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر است، نقش قلب تپنده را در کالبد این خودرو بازی می‌کند. قدرت این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این گیربکس به قدری سرزنده و بانشاط عمل می‌کند که بسیاری از راننده ها آن را با انواع چهارکلاچه اشتباه می‌گیرند. پیشرانه مذکور در همکاری مشترک با پورشه و البته تحت رهبری آئودی طراحی و تولید شده است؛ صدای خرناس خشن و با شدتی کمتر از خود منتشر می‌کند و توربو-لگ کمتری را به نمایش می‌گذارد. در حالت داینامیک، شدت صدای پیشرانه به صورت تصنعی افزایش می‌یابد اما به صورتی کاملا متقاعد کننده.

آئودی RS4 آوانت
اگرچه عملکرد این پیشرانه به پای نمونه هشت سیلندر تنفس طبیعی آئودی نمی‌رسد اما با توجه به پرفورمنس مناسب و کاهش وزن نسخه شش سیلندر، ما از انتخاب پیشرانه V-6 احساس خوبی داریم. شتاب صفر تاصد این خودرو برابر ۴.۱ ثانیه گزارش شده است که در صورت صحت ادعای مطرح شده با خودرویی به چابکی تقریبی RS5 دو درب مواجه هستیم. قدرت پیشرانه V-6، به نظر تمام نشدنی می‌رسد که موجب شتاب‌گیری سریع این خودرو می‌شود. RS4 آوانت از نظر عملکرد، یک ابرخودرو شبیه مرسدس AMG C-63 مجهز به موتور هشت سیلندر، منتهی با خشونت و جسارت کمتر است.

هندلینگ دقیق

آئودی RS4 آوانت
حرکات این خودرو کاملا دقیق و حساب شده است. در جاده های ناهموار، وزن فرمان بسیار مناسب بوده و دقت بالایی نیز دارد. دیفرانسیل اسپرت نیز به عبور RS4 از پیچ‌ها و مسیرهای منحنی شکل کمک شایانی می‌نماید. محدودیت‌های این خودرو بسیار جزیی است و به راحتی می‌توان از طریق سیستم گاز خودرو و ذره‌ای انتقال نیرو، با کم فرمانی مبارزه کرد. سیستم چهارچرخ محرک به صورت پیش فرض عمده نیروی پیشرانه را به سمت چرخ‌های عقب ارسال می‌نماید اما این قضیه قابل تغییر است.

آئودی RS4 آوانت
مانند بسیاری از خودروهای پرفورمنس مدرن، این اتومبیل نیز تنظیمات مختلفی را در اختیار راننده می‌گذارد. تنظیمات شخصی موجود در حالت دینامیک به ما این اجازه را داد تا از سیستم تعلیق نرم‌تر و فرمانپذیری سبک‌تر لذت ببریم و در عین حال، پیشرانه و دیفرانسیل را در هجومی‌ترین حالت خودشان نگاه داریم. همچنین حالت اسپرت سیستم کنترل پایداری یکی از موارد دوست داشتنی موجود در منوی تنطیمات است که بدون گذر از خط قرمزهای اصول ایمنی، به راننده اجازه استقلال عمل بیشتری را می‌دهد و طعم هیجان را چاشنی غذای روح سرنشینان می‌کند.

آئودی RS4 آوانت
اگرچه این خودرو را می‌توان به عنوان یک کروزر لوکس و جادار نیز استفاده نمود اما حتی در هنگام گشت و گذار عادی نیز RS4 قادر به پنهان نمودن ماهیت اسپرت خود نیست، تا جایی که در حالت کامفرت هم صدای پشرانه کاملا رسا بوده و پاسخگویی سیستم گاز به صورت آنی صورت می‌پذیرد اما باز هم به تیزی حالت داینامیک نمی‌رسد.

آئودی RS4 آوانت
سرنشینان جلو در صندلی‌های گرم و نرم اسپرت کاملا راحت بوده و به هیچ وجه احساس بدی به ایشان از بابت صندلی‌ها دست نخواهد داد. این خودرو به صفحه دیجیتال سرعت شمار آئودی یا همان Virtual Cockpit مجهز شده است که به طرق مختلف و سلایق گوناگون قابل شخصی سازی است. سیستم اطلاعات سرگرمی MMI آئودی نیز تقریبا بی عیب بوده و سرعت مناسبی دارد. شاید این سامانه، رضایت بخش‌ترین سیستم اطلاعات سرگرمی در میان همکلاسی‌هایی نظیر AMG C63 ، ب ام و M3 و کادیلاک ATS-V باشد که البته مرسدس C63 نزدیک‌ترین مدل به RS4 از این حیث است.

این خودرو در اروپا با مبلغی در حدود ۱۳۵۰ دلار کمتر نسبت به RS5 به فروش می‌رسد و مردمان ایالات متحده نمی‌توانند از سواری با آن در جاده‌های آمریکای شمالی لذت ببرند اما اگر دلشان یک آئودی در این سبک و سیاق می‌خواهد، بایستی تا اواخر امسال صبر کرده و سپس نسبت به خرید RS5 اسپرتبک اقدام نمایند.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (809 ديدگاه)

    فکر نکنم هیچی ماشینی مثل آئودی مدل استیشن بهش بیاد
    واقعا خوشگله لامذهب
    ذره ای نسبت به مدل سدان از زیباییش کم نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hosein

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    چقد خوشگله.استیشن انقد خوشگل!!!با اطمینان میشه گفت زیباترین در کلاس خودش.رتبه دومم بنظرم مگانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    خدای من
    چقدر محشره
    کجا داریم زندگی میکنیم ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چ اینتریور دیزاینی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. SAEED Z

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (481 ديدگاه)

    فوق العاده شیک, زیبا و با پرستیژ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Fk

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    ی ماشین همه کاره همه جا رو
    کاش قیمتش میگفت
    شیک تَر حسرت میخوردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Abbas

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    مگه میشه ائودی یه ماشین بسازه و خوشگل از اب درنیاد
    به نظرم همه ی ما با مامور انتقال که چندین سال پیش پخش شد به ائودی علاقمند شدیم واقعا هر کی اون فیلمو میدید ارزو میکرد یه ائودی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Fk

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اقای عباس
    شاید شما بادیدن اون فیلم ائودی رو شناخته باشی
    ولی نگا ب الان نکن ی مدل از ائودی تو ایران پر بود ب اسم ائودی ١٠٠
    پنج سیلندر ماشین خوبی بود
    حیف !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا