آئودی

آیا آئودی RS6 سدان بازخواهد گشت؟

آئودی RS6 به‌عنوان نسخه‌ای اسپرت و عملکرد بالا از سدان A6 برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ به بازار آمد. این ماشین در دو نسل اول خود در دو نسخهٔ سدان و استیشن تولید می‌شد اما در نسل سوم یا فعلی آن، آئودی نسخهٔ سدان را حذف کرده و RS6 صرفاً به‌صورت استیشن ارائه شد؛ اما حالا خبر خوبی در این رابطه منتشر شده است. طبق گزارشی که نشریهٔ آلمانی Auto Bild منتشر کرده است، در نسل آیندهٔ RS6 بار دیگر نسخهٔ سدان آن رسماً بازخواهد گشت. طبق این گزارش، نسل آیندهٔ RS6 از اوایل سال ۲۰۱۹ در دو نسخهٔ سدان و استیشن به بازار عرضه خواهد شد.

Auto Bild دلیل بازگشت RS6 سدان را رقابت مستقیم با ب‌ام‌و M5 و مرسدس-آام‌گ E63 به‌منظور محکم‌تر کردن جایگاه آئودی در بازارهایی چون ایالات‌متحده و چین اعلام کرده است؛ اما هم‌زمان با انتشار این خبر، گرافیست‌ها فتوشاپ کاران نیز دست‌به‌کار شده و رندرهایی را از چهرهٔ احتمالی آئودی RS6 سدان طراحی کرده‌اند. این رندها ازیک‌طرف بر اساس تصاویر نسل جدید A6 استاندارد و از طرف دیگر با نگاه به محصولات جدید آئودی اسپرت مانند RS5 طراحی شده‌اند و به همین دلیل می‌توان گفت این تصاویر بهترین و نزدیک‌ترین نما را از RS6 سدان جدید ارائه می‌کنند.

شایعه شده که نسل آیندهٔ RS6 به‌صورت استاندارد ۶۰۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این در حالی است که هم‌اکنون مدل RS6 Performance کنونی چنین قدرتی دارد. همچنین نسخهٔ پرفورمنس نسل آینده قدرتی در حدود ۶۵۰ اسب بخار خواهد داشت که بنابراین کاملاً مرسدس-آام‌گ E63 S با ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ب‌ام‌و M5 با ۶۰۰ اسب بخار قدرت را مغلوب خواهد کرد. البته رقیب مستقیم E63 و M5 نسخهٔ استاندارد RS6 خواهد بود که اگر این شایعات صحت داشته باشند، از لحاظ قدرت دقیقاً بین آن‌ها قرار خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Maximus

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مگه میشه بیشه بدون شیر؟!
    نسل قبلش ز بعضی درگ ها حتی به ۰تا ۱۰۰ در ۲/۷ ثانیه می‌رسید
    این نسلش در نسخه ی پرفورمنس با سیستم کواترو احتمالاً بتونه در شتاب با مکلارن ۵۷۰ و حتی ۷۲۰ رقابت نزدیکی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خداییش ظاهر زیبای این ماشین تو حالت سدان، کشیده و زیبا تر نیست؟
    آدم لذت میبره خودروی کشیده با خطوط زیبا داشته باشه
    ایکاش شاسی بلندها همون مخصوص افرود باقی میموندن، نه اینکه به جاده راه پیدا کنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا