آئودی

نگاهی به عملکرد فروش آئودی آمریکا در سال 2019

همچنان با گزارش آمار فروش خودروسازان مهم جهانی در سال ۲۰۱۹ در خدمت شما هستیم و این بار نوبت به گزارش فروش آئودی در بازار خودروی آمریکا رسیده است. اولین نکته اینکه تقاضا برای گل سرسبد محصولات آئودی یعنی سوپرکار R8 کاهش محسوسی داشته است. درحالی‌که در سال ۲۰۱۸ تعداد ۹۲۷ دستگاه از این سوپرکار ۱۰ سیلندر به فروش رفته بود در سال ۲۰۱۹ تنها ۵۷۴ دستگاه R8 به فروش رسیده که نشان از کاهش ۳۸ درصدی فروش این خودروست. این در حالی است که آئودی اقدام به فیس لیفت R8 در سال ۲۰۱۹ کرده بود.

اما بچه R8 یا همان TT معروف هم افزایش فروش ۳ درصدی داشته و فروش آن به ۱۳۲۴ دستگاه رسیده است. شایان ذکر است آئودی درباره فروش یک خودرو به تمامی نسخه‌های آن اشاره کرده و برای مثال فروش TT شامل نسخه‌های پایه، TTS و TT RS کوپه و نهایتاً TT رودستر می‌باشد. همین موضوع درباره R8 نیز صدق می‌کند.

با نگاه به آمار فروش ارباب حلقه با افزایش فروش فوق‌العاده‌ی ۶۰۳ درصدی Q8 مواجه می‌شویم که از فروش ۲۰۲۹ دستگاهی به ۱۴۲۵۶ دستگاه رسیده است. البته سال ۲۰۱۹ اولین سال حضور کامل این شاسی‌بلند لوکس در بازار بوده و بنابراین افزایش فروش شدید آن طبیعی است. برادر شیک این خودرو یعنی Q7 افت فروش ۷ درصدی را تجربه کرده و به خانه ۳۴۶۴۹ نفر راه یافت است. وضعیت Q5 هم مشابه برادر خود بوده و فروش ۶۷۵۱۶ دستگاهی آن به معنی افت ۴ درصدی بوده است.

دیگر شاسی‌بلند آئودی که افت فروش داشته Q3 است که فروش ۱۴۸۲۲ دستگاهی آن یعنی افت نگران کننده ۱۲ درصدی. در مقابل باید به سدان های A6 و A8 اشاره کرد که سال خوبی را پشت سر گذاشتند و با افزایش فروش ۶۹ و ۸۵ درصدی روبرو شدند. این دو خودرو به ترتیب به خانه ۱۷۸۰۷ و ۲۹۶۳ نفر راه یافتند؛ اما خانواده A5 با افت تقاضای ۱۱ درصدی مواجه شد و فروش ۲۳۰۲۳ دستگاهی را تجربه نمود.

دو خودروی A3 و A4 نیز افت فروش داشتند و به ترتیب کاهش فروش ۴۳ و ۲۴ درصدی را نشان دادند. فروش خودروی کاملاً الکتریکی E-Tron در سال ۲۰۱۹ نیز ۵۳۶۹ دستگاه بوده است.

شاسی بلندها بخش اعظم فروش آئودی آمریکا در سال ۲۰۱۹ را تشکیل دادند و ۶۱ درصد کل فروش این خودروساز در آمریکا به این خودروها تعلق داشته است. ماه دسامبر برای شاسی بلندهای آئودی بسیار خوب بوده و ۶۶ درصد خریداران این برند تصمیم به انتخاب قدبلندهای ارباب حلقه‌ها گرفته‌اند.

در کل آئودی سال پیش را با فروش ۲۲۴۱۱۱ دستگاهی در آمریکا پشت سر گذاشت که نشان دهنده افزایش فروش ناچیز ۰.۴ درصدی بوده است. در مقابل باید گفت ب ام و فروش ۳۲۴۸۲۶ دستگاهی داشته و توانسته پرفروش‌ترین لوکس ساز سال ۲۰۱۹ آمریکا لقب گیرد. مرسدس هم با فروش ۳۱۶۰۹۴ دستگاهی در جایگاه بعدی قرار گرفته و لکسس نیز فروش ۲۹۸۱۱۴ دستگاهی داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نکته جالبیه که لکسوس فروش بیشتری نسبت به آئودی داشته اونم با اختلاف قابل توجهی!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ابی

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این مطالب باید تحت عنوان تاج فروش بر سر فلان و اینا منتشر بشه تکی حال نمی‌ده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    چند وقت تو یه پست نوشتم که بی ام و امسال با معرفی شاسی بنده‌اش به راحتی بنز رو پشت سر میذاره که سی نفر منفی دادن :)
    https://www.pedal.ir/magazine/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b3-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7/
    الان هم میگم که اگه لکسی هم فکری به حال دو تاخودروی is و gs کنه تو سه سال جای بنز رو میگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      امسال هم مثل پارسال فروش جهانی‌ مرسدس بیشتر از بی‌ ام و بود
      لکزز با اینکه ارزونتره به این سادگی‌ نمیتونه جای بنز رو بگیره
      ۳تا شاسی بلند مرسدس تغییر نسل دادن ۲تا جدید هم معرفی‌ شده
      سال جدید مطمئنا فروشش بیشتر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. آریا ماشین

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    یه دونه از اون A6 ها لطفا!❤?

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا