آئودی

استیشن‌های قدیم و جدید ABT، ملاقات آئودی RS2 و RS4

ABT یک تیونر معروف آلمانی است که به تیونینگ محصولات گروه فولکس‌واگن می‌پردازد. حال این شرکت نسخهٔ تیونینگ شدهٔ یکی از محصولات نمادین آئودی یعنی استیشن RS2 را در یک باند فرودگاه در کنار جدیدترین فرزند آن یعنی RS4 آوانت قرار داده و تصاویری از این ملاقات جالب منتشر کرده است. RS2 که در اواسط دههٔ ۹۰ میلادی با همکاری پورشه ساخته شد، آغازگر سری عملکردی RS آئودی بود درحالی‌که RS4 آوانت جدیدترین استیشن از بخش RS ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود.

در زیر کاپوت RS2 یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری پنج سیلندر توربو قرار گرفته بود که در حالت استاندارد ۳۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. ABT اما با اصلاح توربوشارژر و تجهیز موتور به میل بادامک قابل تنظیم و سیستم اگزوز استیل قدرت آن‌را به ۳۶۰ اسب بخار افزایش داد. مدیرعامل ABT آقای «Hans-Jurgen Abt» در رابطه با این ماشین می‌گوید:

داستان محصولات سری RS آئودی در سال ۱۹۹۴ با RS2 آغاز شد که با همکاری پورشه ساخته شده بود. این یکی از اولین استیشن‌هایی بود که می‌توانست با خودروهای اسپرت به رقابت بپردازد. RS2 عامل مهمی برای موفقیت این نوع خودروها در آئودی بود

در سال ۲۰۱۹ نیز این تیونر آلمانی با تعویض واحد کنترل موتور در پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی RS4 و انجام چند ارتقاء دیگر، ۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۰ نیوتن متر گشتاور به خروجی این پیشرانه افزوده است؛ بنابراین حالا خروجی پیشرانهٔ RS4 به ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. علاوه بر این، این سوپر استیشن به کمک‌فنرهای بالا قابلیت تنظیم ارتفاع و آنتی‌رول بار اسپرت مجهز شده و رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی براق هم برای آن در نظر گرفته شده است. RS4 ABT در ظاهر نیز با قاب جدید جلوپنجره، باله‌های جلو، تیغه‌های جانبی، دیفیوزر و اسپویلر عقب از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. ABT همچنین در داخل این ماشین هم چند به‌روزرسانی مثل چراغ‌های روی رکاب‌های داخلی، کاور دسته‌دنده و پوشش دکمهٔ استارت انجام داده است.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Seyed.AMG

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    RS4 اوانت جذاب ترین استیشن میان سایز مخصوصا اگه تیونینگ ABT باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایلیا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    ABT یکی از بهترین تیونینگ های دنیاست بدون هیچ کار اضافه ای ماشین رو فوق العاده اسپرت و جذاب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    یاد موتور های ABT افتادم که روی گلف های دهه ۹۰ ای در ایران میزاشتن!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا