آئودی

اطلاعاتی از نسل آیندهٔ آئودی Q3

آئودی Q3 به‌تازگی فیس‌لیفت دوم را تجربه کرده است اما تصاویر جاسوس جدید نشان می‌دهند که آئودی هم‌اکنون در حال کار بر روی نسل دوم این کراس‌اوور است. متأسفانه نمونه‌های در حال آزمایش این خودرو جهت جلوگیری از مشخص شدن طراحی، به‌شدت پنهان شده شده‌اند اما بااین‌حال انتظار می‌رود طراحی نسل جدید Q3 بجای یک طراحی کاملاً مجدد، پالایشی از طراحی مدل فعلی باشد. در رندری که اینجا ملاحظه می‌کنید تلاش شده طراحی نسل آیندهٔ این کراس‌اوور آلمانی پیش‌بینی شود.

2018-audi-q3-render

در طراحی نسل دوم آئودی Q3، مشابه نسل کاملاً جدید برادر بزرگ‌ترش Q5 که چند ماه پیش در نمایشگاه پاریس رونمایی شد، از خطوط تیزتری استفاده شده است. همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر آئودی مدل جدید Q2 را به‌عنوان کوچک‌ترین کراس‌اوور خود عرضه کرده است، احتمالاً Q3 ابعاد بزرگ‌تری خواهد داشت تا از این لحاظ از برادر کوچک‌ترش فاصله گیرد. بااین‌حال حتی اگر Q3 جدید بزرگ‌تر شود، سنگین‌تر نخواهد شد چراکه این خودرو بر روی پلت‌فرم انعطاف‌پذیر MQB فولکس‌واگن ساخته می‌شود و به همین دلیل انتظار می‌رود با وجود ابعاد بزرگ‌تر، وزن کمتری داشته باشد.

2018-audi-q3-spy-photo1

استفاده از پلت‌فرم MQB به‌عنوان پایهٔ و اساس نسل دوم آئودی Q3 بدین معنی است که این خودرو با طیف گسترده‌ای از موتورهای سه و چهار سیلندر توربوشارژ عرضه خواهد شد. همچنین در حالت استاندارد نیروی موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما در تیپ‌های بالاتر امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک کواترو به‌صورت اختیاری وجود خواهد داشت. بسته به نوع موتور، آئودی برای این کراس‌اوور خود یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یک واحد اتوماتیک S Tronic دوکلاچه را ارائه خواهد کرد.

2018-audi-q3-spy-photo

انتظار می‌رود به طیف مدل‌های نسل جدید Q3 یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم اضافه گردد درحالی‌که به‌احتمال فراوان چندی بعد نسخهٔ اسپرت و پرچم‌دار RSQ3 نیز تولید خواهد شد. انتظار می‌رود آئودی نسل دوم Q3 را در نیمهٔ دوم سال آینده معرفی کند. این کار احتمالاً در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ صورت خواهد پذیرفت. فروش آن نیز در اواخر سال ۲۰۱۷ یا اوایل سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود. تولید نسل جدید Q3 برای بازارهای اروپایی از کارخانهٔ سئات در اسپانیا به کارخانهٔ آئودی در مجارستان نقل‌مکان خواهد کرد که هم‌اکنون مدل‌های TT، A3 سدان و A3 کابریولت را تولید می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. matador

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    رندری که ازش کشیدن اصلا حرفه ای و جالب نیست. اصلا توازن نداره.
    .
    مطمئنم ، Q3 جدید بسیار زیباتر از این خواهد بود.
    .
    OOOOارباب حلقه ها OOOO

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مسلما آئودی یکی از بهترین هاست، ولی اون طراحی زیبا و پر ابهتی که در محصولات مرسدس، بی ام و و … می بینیم من در این نمیبینم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا