آئودی

تجربه رانندگی با آئودی e-tron S اسپرت‌بک جدید

سنگین‌وزنِ پاک!

این آئودی e-tron S اسپرت‌بک است که نسخه‌ای پرفورمنس از رقیب تسلا مدل X می‌باشد. این اولین محصول الکتریکی و پرفورمنس است که ارباب حلقه‌ها معرفی کرده اما همه‌چیز به یک پیشرانه الکتریکی قوی‌تر در زیر پوست خودرو محدود نمی‌شود و حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

آئودی e-tron

طراحی قوای محرکه این خودرو کاملاً تغییر کرده است. e-tron S اسپرت‌بک اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه است که از تنظیمات سه پیشرانه الکتریکی استفاده کرده است. این در حالی است که مدل استاندارد e-tron از تنظیمات دو پیشرانه الکتریکی سود می‌برد.

آئودی e-tron

یک پیشرانه اکسل جلو را به حرکت درآورده و دو واحد دیگر نیز چرخ های عقب را به حرکت وا می‌دارند. نتیجه نهایی در حالت اسپرت ایجاد قدرت ۴۹۶ اسب بخاری و گشتاور قابل‌توجه ۹۷۳ نیوتون متری است. آئودی می‌گوید این خودرو تنها در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعتش هم به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

آئودی e-tron

در دنیای خودروهای پرفورمنس شاید این عملکرد احساس‌برانگیز نباشد؛ اما زمانی که در نظر بگیرید e-tron S اسپرت‌بک وزن بالای ۲.۶ تنی دارد، آلایندگی‌ای تولید نمی‌کند و می‌تواند لانچ از سکون خود را ۱۰ بار تکرار کند این آمار و ارقام خوب به نظر خواهند رسید.

آئودی e-tron

البته e-tron S اسپرت‌بک چیزهای بیشتری نسبت به‌ شتاب گیری ارائه می‌کند. اگرچه وزن ۲.۶ تنی کاملاً زیاد است اما بخش اعظم آن در ارتفاع بسیار پایینی قرار گرفته است. ۷۰۰ کیلوگرم از وزن این خودرو به باتری ۹۵ کیلووات ساعتی اختصاص دارد که زیر کف کابین نصب شده است.

آئودی e-tron

به منظور کمک به کم اثر کردن این وزن بالا آئودی از تکنولوژی‌های جدیدی استفاده کرده که مهم‌ترین آن‌ها سیستم هدایت گشتاوری هوشمند است. این خودرو در حالت نرمال رانندگی قدرت را فقط به اکسل عقب خواهد فرستاد. وقتی حالت S را انتخاب کنید اکسل جلو هم وارد میدان خواهد شد و هر قدر سرعت بالا رود دو پیشرانه مستقل عقب نیز شروع به توزیع گشتاور بین یکدیگر خواهند کرد تا حداکثر پرفورمنس و کشش ایجاد شود.

آئودی e-tron

این سیستم روی بهبود عملکرد e-tron S اسپرت در پیچ‌ها تأثیر داشته و به شما اجازه می‌دهد تا دریفت های کنترل شده‌ای در حالت دینامیک بزنید. این ویژگی نشان دهنده‌ی میزان مفید بودن استفاده از تنظیمات سه پیشرانه در یک خودرو با چنین ابعاد و وزنی است.

آئودی e-tron

آئودی همچنین تنظیمات سیستم تعلیق را تغییر داده و از میله‌های پایدارکننده جدید و دامپرهای سفت تر استفاده کرده است. فرمان نیز سریع‌تر بوده و ترمزها نیز برای هماهنگی با سیستم هدایت گشتاوری تنظیم شده‌اند. همه‌چیز می‌تواند باعث بهبود کشش و کنترل حرکات بدنه شود و این موضوع در حرکات و رفتار e-tron S اسپرت‌بک مشهود است.

آئودی e-tron

شاید چیزی که ناامیدکننده جلوه می‌کند حداکثر شعاع حرکتی است. علیرغم استفاده از باتری بزرگ ۹۵ کیلووات ساعتی، این خودرو با یک‌بار شارژ فقط مسافت ۳۶۴ کیلومتری را طی می‌کند. با توجه به ماهیت خودرو، برد e-tron S اسپرت‌بک در دنیای واقعی می‌تواند زیر ۳۲۲ کیلومتر باشد که رقمی ناامیدکننده است.

آئودی e-tron

اگر شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی اولویت اصلی شماست تسلا مدل X هنوز هم دست برتر را دارد. شاسی این خودرو به اندازه آئودی درگیر کننده نبوده و کابین آن نیز کیفیت پایین‌تر نسبت به ژرمن‌ها دارد اما خب برد آن کاملاً بر e-tron S اسپرت‌بک می‌چربد.

آئودی e-tron

آئودی e-tron S اسپرت‌بک از نظر پرفورمنس بالاتر از رقبا حس می‌شود. تغییرات رخ داده در شاسی و استفاده از سه پیشرانه الکتریکی برای چنین خودروی سنگین‌وزنی احساس‌برانگیز به نظر می‌رسد. البته حداکثر برد این خودرو کمتر از رقبا بوده و شاید این موضوعی تامل برانگیز باشد.

مشخصات آئودی e-tron S اسپرت‌بک

  • قیمت: ۸۸۷۰۰ پوند
  • پیشرانه: سه واحد الکتریکی، باتری ۹۵ کیلووات ساعتی
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • قدرت/گشتاور: ۴۹۶ اسب بخار/۹۷۳ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۳۶۴ کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. behnam1012

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (349 ديدگاه)

    کلا عیب خودروهای الکتریکی همین وزن و قیمت بالاست
    اگه با نسل جدید باطری ها این مشکل بر طرف بشه و همچنین زمان شارژ شدن و قیمت بیاد پایین کلا بازار رو دست میگیرن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. meysam

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    ۷۰۰ کیلو باتری؟؟؟؟؟
    بنظرم کاملا اشتباهه که به الکتریکیها بگن خودروی پاک
    هنوز خیلی جای کار دارن
    از نظر پاکی فکر کنم همون هیبریدی و پلاگین فعلا یه خورده وضعیت بهتری داشته باشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امینMAF

      ۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (130 ديدگاه)

      این ماشینا از تقریبا دهه ۴۰ بودن ولی چون تقریبا به هیچ دردی نمیخوردن و هیچ فروشیم نداشتن اون هزینه ای که باید میشده براشون نشده
      و تازه از ۷ ۸ سال پیش توجه کامل شده بهشون که خب معلومه طبیعتا وزن زیادو قیمت بالا بدلیل جدید بودن دارن
      ای ترون و مک ای ۱۴۰۰ نشون دادن که الکتریکیام میتونن گزینه های جذابی باشن و البته وزن بالاشون بنظر من نکته جذابیه براشون

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Hadi

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (799 ديدگاه)

    کوه تکنولوژیه این ماشین
    ظاهرش هم که حرف نداره…
    ولی اگه بردش ۱۰۰ کیلومتر بیشتر بود خیلی عالی میشد…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. مهرداد كمال

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    حیف نیست بجای این باطری مسخره ٧٠٠ کیلویی یک موتور ١٢ سیلندر بای توربو روش نباشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. زیزیگولو

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (403 ديدگاه)

    یکی از چیزایی که در مورد این ماشین خیلی واسم جالبه اینه که به سه تا موتور برقی مجهز هستش یکی رو محور جلو و دوتای دیگه رو محور عقب

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. AMG///

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (581 ديدگاه)

    بازم شاسی بلند کوپه شکل🤬🤬🤬🤬
    هر وقت یه شاسی بلند کوپه شکل رو میبینم حالم بهم میخوره
    بهتر نمیشد که یه سدان یا کوپه زیبا باشه و بجای یه باتری هفصد کیلویی یه v8 با ۵۰۰ اسب بخار باشه باشه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. حسین دهمرد

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1156 ديدگاه)

    اینم زیر کاپوتش مثه تسلا جا داره یانه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. محمد

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    کی تا ۳سال پیش فکرشو میکرد یه شاسی بلند پرفورمنس
    فقط باطریاش ۷۰۰ کیلو باشه😐🤦
    تسلا همرو دیوونه کرده 🤣
    امروز که مدیر همین شرکت گفته بود تسلا ۲سال جلو تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  9. امینMAF

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (130 ديدگاه)

    شما فقط گشتاورشو نگا
    ۹۷۳نیوتون متر
    تازه نکته جالبشم این که این گشتاورو از اولش که روشن میکنی داری

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. مانی

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    آخه چرا با باتری ۹۵ کیلو واتی بردش اینقدر کمه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا