آئودی

بررسی آئودی Q5 مدل 2018

شاید برای شما هم این جمله تعجب‌برانگیز باشد که خودروی کراس‌اوور سایز متوسط Q5 پرفروش‌ترین محصول آئودی است. این خودرو که بر روی شاسی MLB سوار شده، نیروی خود را مدیون پیشرانه چهار سیلندر توربو است و سامانه چهار چرخ محرک به‌صورت استاندارد در این اتومبیل خودنمایی می‌کند.

آئودی Q5 مدل 2018
ظاهر این خودرو از زمان معرفی در سال ۲۰۰۹ تغییر چندانی به‌استثنای تندوتیزتر شدن زوایای انحنای برخی خطوط، نداشته است؛ بازنگری در طراحی داخلی موجب زیبایی هرچه بیشتر فضای نشیمن Q5 شده است.

توانمندی ارتقاءیافته
پیشرانه TFSI دو لیتری آئودی در این خودرو دستخوش تغییراتی شده تا معادل ۳۲ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن-متر گشتاور بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد؛ همچنین گیربکس هشت سرعته مدل قبلی جای خود را به جعبه‌دنده‌ای هفت سرعته اتوماتیک و مجهز به کلاچ دوبل، داده است. در نتیجه اصلاحات صورت گرفته بر روی موتور و گیربکس، مصرف سوخت بعلاوه شتاب خودرو نسبت به قبل بهبود یافته‌اند. بر اساس تست شتاب صورت گرفته توسط تیم بررسی ما، این خودرو قادر است تا ظرف مدت ۵.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶km/h برسد که نشان می‌دهد نسبت به مدل ۲۰۱۷ در حدود یک ثانیه عجولانه‌تر عمل می‌نماید اما در قیاس با آلفا استلویو ۲۰۱۸ به میزان نیم ثانیه دیرتر سر کلاس ۹۶ تایی‌ها حاضر می‌شود. مکانیزم تعویض دنده نرم و تقریباً غیرقابل احساس است. حتی عملکرد سیستم صرفه‌جویی در مصرف سوخت این خودرو کاملاً سریع و بی‌صدا است.

آئودی Q5 مدل 2018

آئودی Q5 مدل 2018
به لطف کمک‌فنرهای تطبیق یافته چندحالته که با مبلغ ۱۰۰۰ دلار قابل نصب بر روی این خودرو می‌شود، سواری Q5 بسیار عالی است و تفاوت مشخصی بین حالات رانندگی دینامیک، کامفورت و مجیک اتو قابل درک است. البته راننده می‌تواند تا تنظیمات مرتبط با سیستم تعلیق را با توجه به سلیقه انفرادی خود، شخصی‌سازی نموده و آن را ذخیره نماید. همچنین این سیستم قادر است تا میزان ناهمواری‌های سطح بزرگراه را تخمین زده و عکس‌العمل مناسب را جهت به حداقل رساندن تکان‌های بدنه ناشی از آن انجام دهد.

آئودی Q5 مدل 2018
به لطف شیشه‌های جلویی دوجداره، حتی در سرعت ۱۶۰km/h نیز صدای باد، تایرها و صدای جاده بسیار اندک است و به‌هیچ‌وجه آزاردهنده نیست.
در مسیرهای پر پیچ‌وخم، اندکی تمایل به کم فرمانی حتی باوجود بهره‌گیری از سیستم توزیع گشتاور احساس می‌شود.

امکانات کابین
در داخل کابین گزینه‌های رفاهی بسیاری از شما استقبال خواهند نمود. اتصال تلفن همراه به خودرو از طریق اپل کارپلی و اندرویداتو میسر شده است. داده‌هایی نظیر: اطلاعات لحظه‌ای ترافیک مسیرها، قیمت سوخت، اطلاعات هواشناسی، رادیوی اینترنتی، مسیریاب تصویری، پیام‌های توییتر و سرخط خبرها نیز توسط سیستم آئودی کانکت که به‌صورت آپشن، در این خودرو نصب می‌شود، قابل ارائه خواهند بود.

آئودی Q5 مدل 2018
در جبهه امنیتی نیز سلاح‌هایی نظیر نمایشگر نقاط کور، سامانه موسوم به آئودی pre sense، کروز کنترل تطبیق یافته و سیستم کمکی ازدحام ترافیک، در دسترس هستند.

آئودی Q5 مدل 2018
دکمه‌های آلومینیومی حساس به لمس برای تنظیم سیستم تهویه، آخرین نسخه کنترلر آئودی MMI و همچنین پد با قابلیت نوشتن اعداد و ارقام بر روی آن را داخل کابین Q5 خواهید یافت.

آئودی Q5 مدل 2018
صفحه نمایشگر کاکپیت مجازی آئودی در پشت غربیلک فرمان با قطر ۱۲.۳ اینچ، شکوه خاصی دارد و از نمایشگر لمسی در میانه داشبورد با قطر ۸.۳ اینچ نیز بزرگتر است. صندلی‌های جلو خوش‌فرم بوده و حمایت جانبی کافی را از سرنشین به عمل می‌آورند.

آئودی Q5 مدل 2018
صندلی‌های عقب نیز با درجه تفکیک ۴۰/۲۰/۴۰، دید کافی به بیرون، راحتی و فضای پای مناسبی را به سرنشینان ردیف دوم هدیه می‌دهند. همچنین سرنشینان پشتی حتماً از مشاهده شیوه کنترل سیستم تهویه عقب به‌صورت دیجیتال، یک استراحتگاه دست بزرگ با نگه‌دارنده فنجان و سوکت برق ۱۲ ولت، خوشحال خواهند شد اما بایستی با فقدان هرگونه پورت USB در این بخش کنار بیایند.

آئودی Q5 مدل 2018
با باز نمودن درب پشت خودرو، فضای ویژه حمل بار با حجم ۷۵۹ لیتر به همراه دو عدد قلاب نگه‌دارنده کیسه خرید و چهار عدد طناب مخصوص نگه‌دارنده بار با چنگک ویژه به شما سلام می‌کنند؛ خواباندن صندلی‌های ردیف دوم نیز این فضا را به حجم ۱۷۱۰ لیتر خواهد رساند.

آئودی Q5 مدل 2018
نهایتاً بایستی به حضورتان برسانیم که آئودی Q5 2018 با بهبود طراحی ظاهری، عملکرد و کارایی به همراه کابین زیبا و ارتقا یافته از جهت فضا و تکنولوژی، می‌تواند هم‌تراز بزرگانی همچون مرسدس بنز GLC باشد و احتمالاً این خودرو می‌خواهد که رکورددار فروش محصولات آئودی باشد که اگر این‌طور باشد، چندان سخنی به‌گزاف نگفته است.

مشخصات فنی آئودی Q5 مدل ۲۰۱۸

  • قیمت پایه: ۵۱۷۷۵ دلار
  • قیمت نسخه تست شده: ۵۶۵۰۰ دلار
  • پیشرانه: ۲.۰ لیتری چهار سیلندر خطی توربوشارژر
  • قدرت: ۲۵۲ اسب بخار
  • گشتاور: ۳۷۰ نیوتن‌متر
  • شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۵.۹ ثانیه
  • زمان طی مسافت ۴۰۰ متر: ۱۴.۵ ثانیه
  • شتاب جانبی قابل‌تحمل: ۰.۷۹ جی
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۹.۴ لیتر در صد کیلومتر
منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. X3m40

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    Bmw x3 نسل جدید ??
    Audi q5 2018 ??
    خودم x3؛ طراحی داخلی و خارجیش بنظرم زیبا تره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. mohammad_FM 480

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ماشین خوبیه .از نظر طراحی کابین هم که عالیه بنظرم…
    اینو میبینم از پشت یاد جک اس 5 میافتم .شما هم اینجورید یا منم فقط؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (14 ديدگاه)

      جک اس ۵ از محصولات آئودی کپی کرده پشتشو.
      پس درستش اینه که بگی جک رو که میبینی یاد آئودی میوفتی

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. mohammad_FM 480

        ۲۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        آره دوست عزیز منظور منم دقیقا همینه .چون جک رو زود تر از این دیدم اینطوری گفتم . فک نکنم کسی تو پدال فک کنه من گفتم آئودی از جک کپی کرده!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (131 ديدگاه)

    عالی آقا جان عالیییی ، 56 هزار دلار میشه تغریبا 230 ملیلیون که با احتساب 120 درصد گمرکی میشه 500 تومن ولی واقعا 500 تومن به مردم میفروشن اگه بیاد ایران؟؟ احتمالا 700 به بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اشکان

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    فکر می کنم در مورد قیمت اشتباه شده شما به دلار استرالیا قیمت رو نوشتی به دلار امریکا میشه 41500 دلار
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا