سنتی و متمایز: بررسی آئودی R8 فیس‌لیفت 2019
سنتی و متمایز: بررسی آئودی R8 فیس‌لیفت 2019

سنتی و متمایز: بررسی آئودی R8 فیس‌لیفت 2019

آئودی R8 همواره از هم‌قطاران خود جدا بوده است چراکه به طرز زیبایی سنتی عمل کرده است. درحالی‌که سایر رقبا از پیشرانه‌های کم‌حجم‌تر و کاراتر توربو استفاده کرده‌اند R8 همچنان به پیشرانه‌ی 10 سیلندری که کاملاً طبیعی نفس می‌کشد تکیه دارد.


به‌روزرسانی‌های R8 باعث شده‌اند این پیشرانه‌ی 5.2 لیتری کمی پرتوان‌تر شود. همچنین علاوه بر بازنگری‌های ظاهری تغییرات مهندسی هم در این خودرو رخ داده‌اند.


جلوپنجره‌ی تک فریم آئودی هم‌اکنون پهن‌تر بوده و در ارتفاع پایین‌تری نصب شده است تا فضا برای طراحی سه حفره‌ی سنتی که اشاره‌ای ظریف به کواتروهای دهه 80 میلادی دارد باز شود. در نمای عقب نیز شاهد طراحی جدید سپر و خروجی‌های اگزوز الهام گرفته از مدل مسابقه‌ای GT3 خواهید بود.


زیر بدنه‌ی بازنگری شده‌ی این سوپرکار پیشرانه‌ی استاندارد 10 سیلندر تنفس طبیعی برگرفته از لامبورگینی قرار گرفته که قدرت آن با افزایش 30 واحدی به 564 اسب بخار رسیده است. مدل قدیمی V10 پلاس نیز با نام پرفورمنس شناخته می‌شود و قدرت آن از 602 به 613 اسب بخار رسیده است. تمامی این بازنگری‌ها باعث شده‌اند هیولای آئودی تنها در عرض 3.1 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.


تغییراتی در فنرها یا دامپرها اعمال نشده است. البته چیزی که جدید است آپشن میله‌های ضد غلطش آلومینیومی تقویت شده با فیبر کربن است که جای میله‌های فولادی را می‌گیرد و باعث کاهش 2 کیلوگرمی وزن می‌شود.


فرمان نیز تیزتر بوده و سیستم الکتریکی-مکانیکی استاندارد بکار رفته در R8 فیس لیفت به‌طور قابل‌توجهی تیزتر و بااحساس‌تر می‌باشد. همچنین دینامیک خودرو نیز مخصوصاً در حالت پرفورمنس بهبود یافته است. این خودرو از ترمزهای سرامیکی بزرگ‌تر و لاستیک‌های میشلین پایلوت کاپ 2 سود می‌برد.


به غیر از این‌ها تغییرات چندانی دیده نمی‌شود اما این به معنی ناقص بودن کار آئودی نیست. اگرچه نمی‌توان گفت سواری خودرو در جاده نسبت به قبل کاملاً تغییر کرده اما حضور ما در پیست آسکاری اسپانیا نشان داد به‌روزرسانی‌های صورت گرفته کمی به هیجان کار افزوده‌اند. قدرت بیشتر خودرو به چشم نمی‌آید اما این قلب آهنین 10 سیلندر هنوز هم یک شاهکار است.


آئودی R8 به‌روز شده دارای قدرت بیشتر و سیستم فرمان بااحساس‌تری بوده و همه‌ی این‌ها زیر یک بدنه‌ی گیرا و باابهت جمع شده‌اند. این تغییرات تنها باعث افزایش جذابیت خودرویی شده‌اند که پیش از این نیز هیجان‌انگیز و خاص بوده است. شاید رقبایی همچون مک لارن و پورشه محصولی دینامیک‌تر را ارائه کنند اما R8 هنوز هم کاراکتر خاص و روش سنتی خودش را ارائه می‌کند.

مشخصات آئودی R8 V10 Performance S tronic

  • قیمت: 141200 پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 10 سیلندر 5.2 لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 613 اسب بخار/580 نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.1 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 330 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 11.7 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. Ahmad
    سوابق: (967 دیدگاه) ,

    چجوری میتونن مصرف سوخت یک انجین 630 اسب بخاری اونم تنفس طبیعی رو تا یازده لیتر برسونن؟؟

    پاسخ
    1. امین
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دقیقا منم تو همین فکر بودم . سمند 12 میسوزنه . خخخخ

      پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (784 دیدگاه) ,

    زیبایی که زیباتر شد ؛ برادر خونی اوراکان 😍😍

    پاسخ
    1. علیx76
      سوابق: (123 دیدگاه) ,

      برادر شیری :)))
      از استایل R8 واقعا خوشم میاد
      آئودی هم دقیقا طبق فلسفه ” اگه چیزی خوبه ، بهش دست نزن” از اولین مدل تا حالا از همین فرمول زیبا و جذاب استفاده کرده
      فقط ای کاش سوپر اسپرت بودن رو میزاشت رو دوش هوراکان و R8 رو لوکس-اسپرت میساخت تا شخصیتش فاصله بیشتری از اوراکان بگیره
      و ای کاش یه گرند تورر هم بزنه
      کلا از گرند تورر ها بخاطر کاربردی تر بودنشون بیشتر خوشم میاد
      مخصوصا DBS سوپر لگرا و سلطان این کلاس ینی ۸۱۲ سوپرفست با اون صدای نازش

      پاسخ
  3. Amirferrari
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    خدایا r8 رو هیچ وقت از ما نگیر اونم با موتور 10 سیلندرش،امیدوارم‌ نسل بعدشم با موتور ده سیلندر تنفس طبیعی باشه…

    پاسخ
  4. Amir
    سوابق: (512 دیدگاه) ,

    در این که خاص و زیباست حرفی نیست اما اونقدر هم خوب نیست که بشه مثلا به هوراکان ترجیحش داد،اصلا صدای 10 سیلندر لامبو مسحور کنندست با هیچ چیز دیگه ای قابل تعویض نیست.

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (1555 دیدگاه) ,

      آره واقعا هیچ موتوری صدای موتورای ایتالیایی مخصوصا فراری رو نداره

      پاسخ
    2. F22RAPTOR
      سوابق: (1415 دیدگاه) ,

      خب امیر خان موتور هردوشون یکیه

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (512 دیدگاه) ,

        درسته F22 عزیز اما لامبورگینی جادویی با اون موتور انجام داده عجیب.منظورم مشخصا صدای موتور هست که با صدای خروجی از R8 تفاوت نسبتا زیادی داره.

        پاسخ
  5. Khosrow
    سوابق: (689 دیدگاه) ,

    تنفس طبیعی ش رو مدیون لامبورگینی ه ..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.