آئودی

تجربه رانندگی با نسخه پیش‌تولیدی آئودی RS e-tron GT

با توجه به چشم‌انداز صنعت خودرو، RS e-tron GT جدید خودرویی کاملاً برجسته برای آئودی بوده و شاید مهم‌ترین خودروی ۲۰ سال اخیر ارباب حلقه‌ها باشد. این خودرو نه تنها رقیب آئودی برای تسلاست بلکه اولین محصول تمام الکتریکی این برند با نشان RS بوده و آینده‌ی محصولات لوکس و پرفورمنس ژرمن‌ها را شکل خواهد داد.

آئودی RS e-tron GT

مجله اتواکسپرس پیش از عرضه این خودرو در اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار فرصت همراهی با تیم توسعه آئودی را داشته است. اگر واقعاً می‌خواهید RS e-tron GT شما شبیه همانی باشد که در تصاویر مشاهده می‌کنید آئودی کاملاً آماده است آن را به لیست آپشن های خود اضافه کند.

آئودی RS e-tron GT

آئودی در بحث فنی خیلی گشاده‌دست نبوده اما تا به اینجا می‌دانیم که این مدل RS همان‌گونه که انتظار دارید گل سرسبد خانواده خواهد بود. این خودرو به‌صورت استاندارد از باتری ۹۴ کیلووات ساعتی، گیربکس دو سرعته، دیفرانسیل قفل شونده عقب و یک پیشرانه الکتریکی در هر اکسل سود خواهد برد و قدرت ۵۹۱ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری خواهد داشت. با وجود عملکرد اووربوست هم خروجی پیشرانه به ۶۳۸ اسب بخار خواهد رسید.

آئودی RS e-tron GT

هنوز تنظیمات نهایی روی خودرو صورت نگرفته اما مهندسان آئودی دست‌یابی به شعاع حرکتی ۴۰۲ کیلومتری، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۳.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را هدف قرار داده‌اند. قرار است RS e-tron GT با قیمت پایه حدود ۱۲۵ هزار پوند روانه بازار بریتانیا شود.

آئودی RS e-tron GT

در آینده نسخه‌های ملایم‌تر e-tron GT نیز عرضه خواهند شد که برخی از آن‌ها دارای شعاع حرکتی بیشتر و با قدرت کمتر خواهند بود درحالی‌که برخی از قدرت بیشتر و خب برد کمتر برخوردار خواهند شد. نهایتاً هدف این است که قیمت پایه این خانواده به حدود ۱۰۰ هزار پوند برسد که آن‌هم پول کمی نیست.

آئودی RS e-tron GT

تمامی نسخه‌های e-tron GT بر پایه همان پلتفرم J1 بکار رفته در پورشه تایکان ساخته می‌شوند. این معماری توسط آئودی و پورشه توسعه ‌یافته اما اولین بار اشتوتگارتی‌ها از آن استفاده کرده‌اند. درحالی‌که تایکان یک سدان پرفورمنس است، آئودی محصول خود را یک گرندتورر می‌نامد.

آئودی RS e-tron GT

مهندسان آئودی برای رسیدن به این نکته یک سیستم تعلیق سه محفظه‌ای منحصربه‌فرد و سیستم فرمان متمایزی را توسعه داده‌اند تا به این ترتیب e-tron GT هویت متفاوتی نسبت به تایکان داشته باشد.

آئودی RS e-tron GT

این خودرو در جاده قطعاً حسی شبیه یک کروزر ریلکس تر دارد. تفاوت‌های بین تایکان و e-tron GT کوچک اما قابل‌درک است و آئودی حس شناور بودن بیشتری روی مسیرها دارد. سیستم تعلیق و دامپرها به‌طور سورپرایز کننده‌ای نرم هستند و دست‌اندازها را به خوبی جذب کرده و فرمان نیز اگرچه سبک است اما دقت بالایی را ارائه می‌نماید. به این ترتیب e-tron GT در سرعت‌های پایین سواری راحتی دارد.

آئودی RS e-tron GT

این خودرو دارای چهار حالت رانندگی از دینامیک گرفته تا کامفورت بوده و در حالت کامفورت RS e-tron GT به‌صورت پیش‌فرض به دنده دوم می‌رود تا آسایش بیشتری وجود داشته باشد. در حالت دینامیک گیربکس کار را با دنده یک شروع می‌کند و راهی برای کنترل دستی دو دنده وجود ندارد. در حالت دینامیک حداکثر پرفورمنس و شتاب در دسترس می‌باشد.

آئودی RS e-tron GT

مهم نیست چند بار پای خود را تا انتها روی پدال گاز فشار می‌دهید زیرا وحشی‌گری خودرو در بحث شتاب گیری همیشه شوکه کننده است. این e-tron GT حتی به عنوان یک RS نیز حدود ۱۰۰ اسب بخار کم‌توان‌تر از تایکان توربو S است اما هرگز شما را ناامید نمی‌کند. ۵۹۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور خیلی زیاد است؛ و حتی قرار است نسخه پرفورمنس این خودرو نیز تولید شود هرچند واقعاً مطمئن نیستیم که تولید این مدل ضرورتی داشته باشد.

آئودی RS e-tron GT

شخصیت این خودرو در پیست و جاده از یک کروزر به یک خودروی اسپورت قابل‌توجه تغییر می‌کند. با وزن ۲۲۰۰ کیلوگرمی، آئودی محصول سنگین‌وزن و البته پهنی ساخته اما توانایی خودرو در پنهان کردن ابعاد و وزنش واقعاً تحسین‌برانگیز است. بخشی از این موضوع به توزیع وزن به زیر پای راننده مربوط می‌شود که هدف از آن پایین آوردن مرکز ثقل خودرو است. همچنین فرمان پذیری چرخ های عقب نیز باعث ایجاد حس چابکی و فرزی از خودرویی می‌شود که با توجه به ابعاد بزرگش انتظارش را ندارید.

آئودی RS e-tron GT

سیستم چهار چرخ محرک کواترو بی‌وقفه وضعیت را بررسی کرده و قدرت را بین اکسل‌های جلو و عقب توزیع می‌کند. در روی کاغذ ۱۰۰ درصد گشتاور تولیدی می‌تواند به چرخ های عقب برود اما RS e-tron GT همیشه حس پایدار و ایمنی دارد.

آئودی RS e-tron GT

بازخورد زیادی از فرمان به دست نمی‌آید اما شما واقعاً می‌توانید فرمان را با نیروی زیادی بچرخانید و احساس کنید اکسل عقب شما را به بیرون از پیچ هدایت می‌کند. تکان های بدنه تقریباً در حالت دینامیک حذف می‌شود اما در حالت کامفورت و در جاده‌های چالش‌برانگیزتر حس زیبایی از شناور بودن وجود خواهد داشت. در این حالت همواره کمی تکان در بدنه وجود خواهد داشت تا شما بهتر بتوانید واکنش خودرو به دستورات و سطح جاده را درک کنید.

آئودی RS e-tron GT

در بحث فضای بار و کابین، RS e-tron GT قطعاً محاسن و معایب خودش را دارد هرچند نباید آن را خودرویی خانوادگی دانست. یکی از ویژگی‌هایی که در تایکان هم وجود دارد گاراژ پای عقب است. با وجود باتری در زیر کف خودرو مهندسان بخش‌هایی را برای قرار دادن وسایل ایجاد کرده‌اند.

آئودی RS e-tron GT

فضای سر هم بسیار احساس‌برانگیز است. افراد قدبلند اصلاً احساس ناراحتی نخواهند داشت اما خط سقف کاملاً خمیده به همراه شیشه‌های عقب کوچک و فضای تاریک شاید باعث شوند افراد احساس تنگی فضا داشته باشند. فضای بار حدود ۴۰۰ لیتری نیز کاملاً کفایت کرده و ۸۰ لیتر فضای ذخیره هم زیر کاپوت وجود دارد که کابل‌های شارژ درونش قرار می‌گیرد.

آئودی RS e-tron GT

خود کابین فعلاً رونمایی نشده اما می‌توان طراحی الهام گرفته و شبیه به A7 را تشخیص داد. صفحات نمایش زیاد به همراه تریم آلومینیوم و آلکانترا نیز دیده می‌شوند. قطعاً طراحی این بخش انقلابی نیست اما قطعاً افراد را راضی خواهد کرد.

اگرچه آئودی ۸ سال پس از حضور تسلا در کلاس سدان های لوکس و پرفورمنس خودنمایی کرده اما نمی‌تواند فقط با استارت آپ مشهور آمریکایی برابری کند. این خودرو باید سنگ محک جدیدی را بر جای بگذارد. RS e-tron GT قطعاً خودرویی دوست‌داشتنی بوده و آرامش و پرفورمنس و اشرافیت بهتری نسبت به محصولات تسلا دارد.

مشخصات آئودی RS e-tron GT

  • قیمت: ۱۲۵ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: دو واحد الکتریکی، باتری ۹۴ کیلووات ساعتی
  • گیربکس: دو سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • قدرت/گشتاور: ۶۰۰ اسب بخار/۸۵۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۴۰۲ کیلومتر (تخمینی)
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4967 ديدگاه)

    عملاً رفته تو رده‌ی سوپراسپرت‌ها ، اما اونجاش که نوشته سرعتش روی ۲۵۰‌تا محدود شده ، حال‌گیری به حساب میاد !

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۳
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹🇮🇷

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      اره یک جور بدبختیه

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۳
    2. دی جی70

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (146 ديدگاه)

      راننده اش ایرانیه

      موافقم ۲
      مخالفم ۵
    3. مزدا

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1725 ديدگاه)

      رخ نمایی کنن بدجور گرد و خاک به پا میکنه.

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  2. MAHDI

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (5086 ديدگاه)

    آیودی E.Tron GT RS تو تست CARWOW شتاب ۲.۸۸ ثانیه رو ثبت کرد و مسیر ۴۰۰ متر رو در ۱۰.۹۴ ثانیه ثبت کرد.
    البته در CARWOW قدرتش رو ۶۵۰ اسب بخار زده بود!!!!

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۳
    1. Hadi

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2036 ديدگاه)

      خیلی بی نظیر بنظر میرسه حتی از روی استتار 👌
      درست مثل بقیه آئودی ها
      قدرت و شتابش خیلی خوبه ولی کاش فقط برد بیشتری داشت و این محدودیت سرعت مسخره رو از روش بر میداشتن تا کامل تر و بهتر میشد…

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۰
    2. MAHDI

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5086 ديدگاه)

      آقا شاهین مجله BOTB که چندروز پیش درگ آئودی Q8 RS و آئودی RS6 رو برگزار کرده بود و مطلبش رو گذاشتید*
      حالا امروز درگ آئودی Q8 RS و ب ام و X5M کامپتیشن رو انجام داده، لطفا زودتر این درگ رو بزارید🙏🙏🙏

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  3. سامورایی از قله فوجی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (932 ديدگاه)

    ظاهر بهتری نسبت به تایکان و تسلا داره
    ( نظر شخصی )

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۷
    1. N.I.M.A

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (69 ديدگاه)

      دقیقا
      به نظرم جنگ داره شروع میشه …

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
  4. محسن

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    از اوناست که از هر زاویه ای نگاش کنی قشنگه. مثل CLS 2004.

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۱
    1. اشکان

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (103 ديدگاه)

      هر چقدر که طرحی های آئودی هر بار بهتر از قبل میشن در عوض بنز و بی ام و دارن پسرفت میکنن

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  5. مهدی،:امید اینده

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (894 ديدگاه)

    با ۱۲۵ پوند اخه؟

    موافقم ۸
    مخالفم ۸
  6. Ho3in

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (345 ديدگاه)

    صندلی هاش 👌

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۰
  7. مهرداد كمال

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (525 ديدگاه)

    شاهکار طراحی
    بی شک طراحی تسلا در برابر این جواهر خیلی قزمیت و دمده اس

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۵
  8. [AMIN_TROFEO]

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2044 ديدگاه)

    یکم عکس اول که ابیه منو یاد کامارو میندازه
    قدرتش و گشتاورش که عالیه اما شتابش یکم کمه با توجه به شتاب ۲.۸ ثانیه ایه تایکان البته حدود ۵۰ هزار پوند گرونترم هست
    مسافت خوبه ولی باید ببینیم شارژش چقدر طول میکشه
    فقط امیدوارم تبلت دونی نباشه تو کابینش
    راستی این طرح بدنه براش قابل سفارشه یا نه؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۶
  9. مهدی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (487 ديدگاه)

    ای ترون یک ماشین الکتریکی لیفت بک سریع چند سال بعد هست یه سوپر اسپرت الکتریکی که سرعت و شتاب بالایی داره یه رقیب برای خودرو های بعدی تسلا

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  10. محمد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (588 ديدگاه)

    این آئودی طراحیاش هیچ وقت قدیمی نمیشه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
  11. زیزیگولو

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1522 ديدگاه)

    اکثر طراحیای آئودی ویژگیای مسحور کننده ‌ای دارن که هر کس رو جادو میکنن ….. جادوی آئودی واسه اسپرت دوستا👌👌👌👌👌👌

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
  12. ارشیا

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (240 ديدگاه)

    با این عملکرد کارش تمومه.
    باید اون نسخه پرفورمنسی که گفتن ساخته بشه.
    ولی با اختلاف زیباترین جاروبرقیه دنیاست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  13. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    اقایون میگید جنگ داره شروع میشه.

    پورشه تایکان قیمتش به پوند حدودا ۱۲۰ هزار پوند هست.
    تسلا مدل s نیز حدود ۹۸ هزار پوند.
    نکته بعد اینکه هر دو نسخه فول هستن.
    ولی این آئودی نسخه پایه هست. اونم ۱۲۵ هزار پوند.
    با هر بار شارژ ۴۰۲ میره. یعنی از تسلا مدل ۳ هم کمتر. شتابش ۳.۵ ثاینه هست.
    در صورتی که تایکان ۲.۸ و مدل s حدودا ۲.۳ میره.

    قدرتش هم مالی نیست. ارزش نداره

    تسلا مدل s performance = 👍👍👍👍👍👍👌👌👌👌👌👌👌👌👌

    پورشه تایکان = 👎👎👎👎👎👎👎👎👍👍👍👍 ( از نظر من تایکان نه خوبه نه بده. معمولیه)

    آئودی rs e.tron gt = 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    همونطور که قدیم گفتم آئودی پول برندشو میگیره. اخه واسه چی باید این اینقدر گرون باشه؟؟؟؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۳
  14. رامتین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2100 ديدگاه)

    طراحیش بینظیره و به شخصه عاشق چنین طراحی ای با موتور بنزینی بودم.

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  15. •MOHAMAD•

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (129 ديدگاه)

    واقعا جذابه
    مشخصات فنی خیلی خوبی هم داره

    موافقم ۵
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا