آئودی

همراه با موشک سریع آئودی: RS4 آوانت 2020 جدید

این آئودی RS4 آوانت جدید است. به عنوان یک استیشن مطرح در طول ۲۰ سال گذشته، چیز زیادی تغییر نکرده و آئودی همان ترکیب لذت‌بخش سرعت، راحتی و فضای داخلی زیاد را ارائه می‌کند؛ و حالا شاهد به‌روزرسانی این خودرو برای سال ۲۰۲۰ هستیم.

تغییرات ظاهری رخ داده برای RS4 مشابه چیزهایی است که در سایر اعضای خانواده دیده می‌شود. البته برای تمایز بیشتر برخی ریزه‌کاری‌های جدید وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ‌ظاهر مدرن‌تر گرافیک چراغ‌های جلو و اصلاح ورودی‌های هوای روی سپر جلو اشاره کرد. واضح‌ترین تغییر نیز ورودی هوای غیرواقعی روی کاپوت است که ما را به یاد مدل نمادین ur کواترو می‌اندازد.

چراغ‌های عقب نیز تازه بوده و این خودرو با ۸ رنگ عرضه می‌شود که رنگ‌های آبی توربو و قرمز تانگو برای اولین بار در RS4 دیده می‌شوند. همچنین دو طرح رینگ ۱۹ اینچی استاندارد و ۲۰ اینچی سفارشی نیز در دسترس خریداران هستند.

وقتی پا را از روی رکاب‌های داخلی نورانی رد کرده و روی صندلی بنشینید تغییر زیادی نسبت به قبل حس نخواهید کرد اما همان فضای دوست‌داشتنی را خواهید دید. البته تکنولوژی‌های مدرنی در RS4 آوانت دیده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی جدید در بالای داشبورد و پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی مجازی اشاره کرد. در این صفحه‌نمایش می‌توان اطلاعات اصلی همچون فشار لاستیک، دما، نیروی جی، رکورد طی یک دور پیست، قدرت و گشتاور و شماره دنده گیربکس را مشاهده کرد.

همچنین پدال شیفترهای آلومینیومی نیز پشت فرمان تعبیه شده و بهتر از نمونه‌هایی هستند که در مدل قبل بکار رفته بود. باقی چیزها تغییر زیادی نداشته که از جمله آن‌ها می‌توان به فضای بار جادار ۴۹۵ لیتری اشاره کرد.

اگرچه پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی RS4 آوانت همان قدرت ۴۴۴ اسبی و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری قبلی را تولید می‌کند اما آئودی نرم‌افزار آن را بهینه ساخته تا گشتاور تولیدی در دورهای گسترده‌تری در دسترس باشد. برای فهمیدن تفاوت‌های RS4 جدید و قدیمی احتمالاً نیازمند راندن شانه‌به‌شانه‌ی هر دو خودرو خواهید بود اما این خودرو همچنان در خط مستقیم سریع است. با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک کواترو، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو در ۴.۱ ثانیه ثبت می‌شود.

سیستم کواترو همچنین کشش زیادی ایجاد می‌کند. اگر بخواهید خودرو را متوقف کنید دیسک‌های ترمز فولادی در سریع‌ترین زمان ممکن این کار را انجام خواهند داد. البته دیسک‌های ترمز سرامیک کربنی سفارشی هم وجود دارند که ۸ کیلوگرم از وزن خودرو را کم می‌کنند. در زمان عبور پرسرعت از پیچ‌ها، ترمزهای چرخ های داخلی پیچ کمی سبک‌تر می‌شوند تا خودرو راحت‌تر عبور کند.

سیستم فرمان دینامیک نیز می‌تواند در سرعت‌های بالا سنگین‌تر شود تا راننده احساس اطمینان بیشتری داشته باشد. البته در سرعت‌های پایین نیز شاهد نرمی آن هستیم تا رانندگی با RS4 راحت‌تر باشد. دامپرهای تطبیقی سفارشی نیز قابل‌دسترسی هستند که باعث می‌شود سیستم تعلیق عملکرد بهتری داشته باشد و تکان های بدنه نیز در حالت سواری دینامیک به‌صورت قابل‌توجهی کمتر می‌شوند.

وقتی پدال گاز را تا ته فشار دهید دم خودرو کمی بازی خواهد کرد اما در اکثر مواقع، توازن RS4 بسیار طبیعی باقی می‌ماند. دیفرانسیل مرکزی نیز نقش مهمی اینجا بازی می‌کند. این دیفرانسیل به‌صورت پیش‌فرض تا ۶۰ درصد گشتاور را به اکسل عقب می‌فرستد و در بدترین شرایط می‌تواند ۸۵ درصد را به عقب بفرستد تا توازن خودرو به هم نخورد. در اکثر مواقع اما آئودی پرفورمنس خود را به بهترین نحو ممکن ارائه می‌نماید.

اما اینکه چنین عملکردی برای خودرویی پرفورمنس خوب است یا بد موضوع دیگری است. بله RS4 خودروی بسیار سریعی است اما به اندازه مرسدس C 63 S یا آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو هیجان‌انگیز و لذت‌بخش نیست. همین موضوع درباره پیشرانه نیز صدق می‌کند زیرا فاقد کاراکتر خاص رقبای پرطنین است. راننده RS4 تقریباً اول از همه به مقصد خود خواهد رسید اما راندن دو خودروی یاد شده لبخند بیشتری روی لبان راننده‌ها جاری خواهند ساخت.

اما بی‌شک با آئودی راحت‌تر از همه می‌توان سر کرد. کافی است حالت سواری کامفورت را انتخاب کرده و فضایی ریلکس را حتی با وجود رینگ‌های سفارشی ۲۰ اینچی تجربه کنید. از نظر مصرف سوخت نیز RS4 آوانت خوب عمل کرده و مصرف سوخت ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر را بر جای می‌گذارد.

قیمت این خودرو از ۶۴۴۰۰ پوند شروع می‌شود. البته مدل کربن ادیشن ۷۱ هزار پوندی نیز قابل انتخاب است که دارای رینگ‌های ۲۰ اینچی، عناصر فیبر کربنی کابین، عناصر مشکی جلوپنجره، پنجره‌ها و آینه‌بغل‌ها می‌باشد.

مدل ورسپرانگ نیز حداکثر سرعت بیشتری داشته و از دامپرهای تطبیقی، سانروف پانورامیک، سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن و… سود برده و البته با بهای ۸۲۲۰۰ پوندی در دسترس است. حتی مدل تولید محدود برنز ادیشن نیز وجود دارد که تنها به تعداد ۲۵ دستگاه تولید خواهد شد و قیمت ۸۲۳۹۵ پوندی خواهد داشت.

آئودی RS4 جدید بر پایه نقاط قوت نسل پیشین ساخته شده و سرعتی باورنکردنی، چسبندگی بالا و آسایش فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین مصرف سوخت و تکنولوژی‌های آن نیز بهبود یافته است. این خودرو رقیبی بسیار قوی برای دیگران است اما خریدارانی که به دنبال بهترین هیجان و لذت رانندگی هستند شاید باید گزینه دیگری را انتخاب کنند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    هنوزم یه عده از ایرانیا فکر میکنن زانتیا و سمند سورن توربو سریعترین ماشینای دنیا هستن !!!!!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (52 ديدگاه)

      ای وای منم همچین فکری میکردم ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hamidreza

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    دیگه آئودی داره وارد بخش نظامی میشه! بسه موشک !
    ماشینهایی که نام میبرم توشون عشقی هست که تو ماشینای دیگه کمتر دیده میشه
    فراری 488 پیستا – مک لارن 720اس – GT350R – Subaru WRX sti 2006 – آئودی RS4 – پورشه پانامرا – دوج چلنجر – لامبورگینی مورسیه لاگو – شورولت کوروت c6 – مرسدس s – رگرا – ویرون – BMW M4 – آلفا 8c – هوندا سیویک – نیسان GT-R – تویوتا supra نسل قبل – لکسوس LFA – مزدا 3 جدید (نه ازونا که تو ایران هست) – گلف GTI – و در نهایت محبوب من c63 AMG
    اگه ماشینی جا موند دیگه حضور ذهن نداشتم !
    دوست دارم همشون رو داشته باشم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GERMANY

      ۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      چقدر قشنگه از پشت این آئودی rs4

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Farzad

      ۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      ایول رویا پردازی منم هستم ?
      gt3rs – آگرا r – سوپرفست ۸۱۲ – اونتادور s – سنا چلنجر دیمون – f150 رپتور – کوروت c8 – سیویک کولینان – lc500
      همینا بسه پارکینگ پر شد ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Saeed

      ۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (69 ديدگاه)

      جولیتا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sajjad.jahan

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    rs4 abt با حال تره?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. suan chwan

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    ولی انصافا اگه حساب کنیم خیلی از ماشین های آئودی شبیه به همن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا