آئودی

تجربه رانندگی با آئودی S7 اسپرت‌بک جدید

اگر نیازی به فضای کابین و بار جدیدترین نسل آئودی S6 ندارید ارباب حلقه‌ها گزینه‌ی دیگری را در اختیارتان قرار می‌دهد. با وجود همان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر هیبریدی ملایم دیزلی، این نسخه از آئودی S7 تمامی ویژگی‌های برادر خود را به همراه استایل یک خودروی اسپرت بک عرضه می‌کند.


آئودی S7 همان قدرت ۳۴۴ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری S6 را داشته و به همین خاطر سریع‌تر نیست. علیرغم بدنه‌ی روان‌تر و ظاهری کوپه مانند، این خودرو تیزتر هم نیست. در واقع هر دو خودرو سواری بسیار مشابهی دارند.


البته این موضوع بدی نیست. همانند نسخه‌ی استیشن، S7 اسپرت بک گشتاور زیاد خود را از دور ۲۵۰۰ در اختیار راننده قرار می‌دهد و باعث می‌شود ترافیک را به آسانی پشت سر بگذارید. این خودرو آرام و ساکت هم بوده و شیشه‌های دولایه‌ی جانبی باعث می‌شود کمترین میزان صدای باد وارد کابین شود.


خودروی حاضر در تست همانند S6 از سیستم فرمان پذیری تمام چرخ‌ها سود می‌برد. این سیستم چابکی لذت بخشی را به ارمغان می‌آورد و بازخورد طبیعی را در فرمان ایجاد می‌کند. چسبندگی سیستم چهار چرخ محرک نیز در تمامی شرایط آب و هوایی تضمین شده است.


شاید شما به‌صورت معقولی انتظار داشته باشید فرم بدنه‌ی روان‌تر S7 از نظر هزینه‌های سوخت مزیتی را در بر داشته باشد اما این خط سقف تنها کاری که انجام داده رساندن وزن خودرو به بالای دو تن بوده است. نتیجه‌ی این کار هم مصرف سوخت و آلایندگی‌ای است که باعث کاهش مالیات پرداختی نمی‌شود.


خریداران S7 احتمالاً از حذف پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بنزینی نسل قبلی ناراحت خواهند شد اما دلیلی برای لذت بردن از صدای مصنوعی‌ای که از بلندگوهای خودرو پخش می‌شود وجود ندارد. خوشبختانه می‌توان این صدا را خاموش نمود. حتی صدای پیشرانه‌ی دیزلی را می‌توان به این صدای مصنوعی ترجیح داد.


کابین S7 تغییر چندانی در مقایسه با مدل‌های استاندارد نداشته و از این نظر هم مشابه S6 است. کابین خودرو فضایی لوکس بوده و از تمامی تکنولوژی‌های نوین دنیای خودرو برخوردار می‌باشد که از جمله‌ی این موارد می‌توان به دو صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد. لیست تجهیزات S7 اسپوت بک هم مشابه S6 بوده و در هر دو خودرو شاهد سیستم تهویه مطبوع ۴ ناحیه‌ای، شیشه‌های تیره و تریم لوکس متنوع هستیم.

اما آنچه که باعث می‌شود بین این دو خودرو یکی را انتخاب کنید به نیازهای شما بستگی خواهد شد. آیا فضای بار و کابین S6 را می‌خواهید یا جذابیت بصری S7 را؟ اما با توجه به سواری مشابه دو خودرو، به سختی می‌توان S7 تنگ‌تر و گران‌تر را توصیه کرد. آئودی می‌گوید این خودرو حدود ۸ هزار پوند گران‌تر از S6 سدان خواهد بود که این بهایی گزاف برای یک خط سقف خمیده‌تر است.


برخلاف آئودی S6 کاربردی و جادار، S7 برای افرادی ساخته شده که در انتخاب یک خودرو قلب را بر عقل ترجیح می‌دهند. به همین خاطر استفاده از یک پیشرانه‌ی دیزلی قدرتمند در این خودرو کمی متناقض حس می‌شود. حقیقت این است که S7 از نظر سواری هیچ مزیتی در مقایسه با S6 نداشته و به خاطر بهای بیشتر نمی‌توان آن را خیلی پیشنهاد کرد.

مشخصات آئودی S7 اسپرت بک TDI کواترو

  • قیمت: ۶۸ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۳۴۴ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۹ لیتر در هر ساعت

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. رضا شیری

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این باa7 sportback چه فرقی میکنه؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تویوتا

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (225 ديدگاه)

      ببخشید یا سوال داشتم اروپایی ها که اینقدر نگران آلایندگی و آب و هوا هستن چرا پیشرانه دیزلی بیشتر استفاده میکنن ؟؟؟؟
      قصد آشفتگی سایتو ندارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خیلی جذابه
    S7 لایک
    پانامرا دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. net

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    طراحی داخلی و چراغ جلو و جلوپنجره s7 شبیه زیباترین و بهترین سدان لوکس سایز بزرگ جهان ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ هست
    چراغ متصل عقب s7 زیبا نیست و صندوق عقب کشیده نیست بد شده و ۴ تا لوله اگزوز برای سدان سایز متوسط و سدان سایز بزرگ زیاده و ۲تا لوله اگزوز کافی بود و سپر عقب قسمت لوله اگزوز که مشکی هست ومتضاد با رنگ سپر عقب هست جالب نیست و اگر سپر جلو زیر چراغ جلو توری مشکی نبود و سپر جلو سوراخ نبود قشنگتر میشد و رینگش هم زیبا نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arash66

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (433 ديدگاه)

      داداش داری اشتباه میزنی ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    علی عزیز
    S7 ، پانامرا ، سری۶ ، cls ، مگه میشه این خودروها را با هم مقایسه کرد یا اصلاً مگه میشه هیچکدام را دوست نداشت .

    اگر میشد در ایران خودمون راحت خرید کرد ، هر شش ماه یکبار هر کدام را جدا جدا میخریدم و امتحان میکردم ، آخ اَگه میشد چی میییییشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    نمای جلو خیلی عالی و گیراست. کلا آئودی خودروی خاصیه و بیشتر احساس لوکس بودن را در ایران، ایجاد میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MAHDI

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رقابت های نسل جدید آئودی A7 با رقباش رو فرستادم براتون دوستان. وقتی تایید شداگه دوست داشتید ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رقابت مجله AUTO ZEITUNG بین آئودی A7 وب ام و سریGT6 وفولکس واگن آرتیون
    https://www.autozeitung.de/audi-a7-bmw-630d-vw-arteon-test-193880.html

    رقابت مجله AUTO ZEITUNG بین مرسدسCLS وب ام و سریGT6
    https://www.autozeitung.de/bmw-640i-mercedes-cls-450-test-193990.html

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hamid...Audi

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    طراحی عقبش یه جوریه، انگار یه چیزی کم داره.
    به نظرم عقبش اگه شبیه به کانسپت الکتریکی بود خیلی خیلی جذاب تر میشد.
    از نظر من A6 و A8 به مراتب جذاب ترن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      به نظرمن طراحی عقبA7 از مدل اسپرت ترش یعنیS7 بهتره.شاید هم در رنگ سفید اینطوره. چون اون قسمت پاینش سیاهه یه جوری شده.درمجموع طراحیش ضعفی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا