آئودی

پشت فرمان سدان لوکس آئودی S8 جدید

علاوه بر سوپرکار R8، آئودی S8 را می‌توان یکی از پرچم‌داران پرفورمنس ارباب حلقه‌ها دانست. در جدیدترین نسل این خودرو شاهد تکنولوژی‌های فوق العاده پیشرفته‌ای هستیم که باعث می‌شود یک لیموزین بسیار لوکس و درعین‌حال پرفورمنس تولید شود.

Audi S8 2019
شروع کردن به صحبت درباره‌ی S8 سخت است هرچند وجود پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو در دل مدل S8 به معنی عدم وجود شک و تردید درباره پرفورمنس این خودرو می‌باشد. این پیشرانه درست مشابه همان نیروگاهی است که در RS7 جدید بکار رفته و در این مورد قدرت 563 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری دارد. این نیروی عظیم از طریق سیستم چهار چرخ محرک کواتروی آئودی به سطح زمین منتقل می‌شود.

Audi S8 2019
نتیجه‌ی چنین آرایشی شتاب گیری سوپرکار مانند است. علیرغم وجود وزن 2320 کیلوگرمی، S8 در عرض 3.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد اما حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک خودرو تعویض‌های نرمی داشته و سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی نیز از میزان حجم کاری پیشرانه کاسته و مصرف سوخت را نیز کاهش می‌دهد. سیستم چهار چرخ محرک نیز می‌تواند گشتاور را در حد نیاز توزیع کرده تا 70 درصد آن را به جلو و تا 85 درصد به عقب منتقل کند.

Audi S8 2019
سیستم هوشمندتر بکار رفته در S8 سیستم تعلیق پیش‌بینی کننده و فعال است. این سیستم بادی مشابه نمونه بکار رفته در سایر نسخه‌های A8 بوده و جنبه‌ی پیش‌بینی کننده آن از دوربین‌ها برای پایش جاده استفاده کرده و سیستم تعلیق را به‌صورت مداوم تنظیم می‌کند؛ بنابراین زمانی که شما به سرعت‌گیر نزدیک شوید ارتفاع خودرو کمی افزایش می‌یابد تا سیستم تعلیق به‌صورت کامل آن را جذب کند.

Audi S8 2019
سیستم تعلیق همچنین می‌تواند در سر پیچ‌ها بکار آید و در حالت کامفورت پلاس تا سه درجه تغییر دهد. این سیستم می‌تواند ارتفاع خودرو را تا 50 میلی‌متر افزایش دهد. S8 همچنین از ویژگی‌های دیگری همچون فرمان پذیری چهار چرخ و تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر برای کاهش مصرف سوخت استفاده می‌کند.

Audi S8 2019
از نظر بصری هم آئودی تغییرات ملایمی را اعمال کرده است. S8 از جلوپنجره‌ای با عناصر نقره‌ای‌رنگ، تریم متمایز پایین بدنه و پوشش آینه‌ها، نشان‌های متمایز و چهار خروجی اگزوز سود برده و رینگ‌های آن نیز متفاوت هستند. داخل کابین نیز خیلی تغییر نکرده و صندلی‌های اسپورت با دوخت الماسی جزو ویژگی‌های متمایز آن هستند.

Audi S8 2019
در بخش عقب خودرو فضای زیادی وجود داشته و افراد قدبلند به راحتی خواهند توانست در این بخش بنشینند.

Audi S8 2019
سیستم تعلیق خودرو در حالت کامفورت پلاس کاملاً گیراست. دوربین این خودرو نیازمند دید خوب به جاده است بنابراین وقتی در حال حرکت سپر به سپر با خودروی جلویی هستید خودرو در هنگام روبرو شدن با دست‌انداز آن را تشخیص نخواهد داد اما در غیر این صورت همانند یک سیتروئن ناهمواری‌ها را پشت سر می‌گذارد.

Audi S8 2019
عملکرد خودرو در سر پیچ نیز گیراست. این سیستم در سرعت‌های متوسط بهترین عملکرد را به نمایش گذاشته و خودرو را در جهتی که دستور دهید حرکت می‌دهد و تأثیر نیروی عبور از پیچ بر سرنشینان را کاهش خواهد داد هرچند شاید برخی افراد آن را کمی عجیب بدانند.

Audi S8 2019
S8 همان راحتی و ویژگی‌های استاندارد A8 همچون صدای باد، صدای لاستیک و ناله‌ی پیشرانه را داشته و البته تا زمانی که توانایی‌های پیشرانه 8 سیلندر را تست نکنید خیلی با صدای پیشرانه آشنا نخواهید شد.

همیشه حرکت لیموزین‌های پرفورمنسی همچون S8 قابل‌توجه بوده و اگر شما حالت دینامیک را انتخاب کنید نیازمند اندکی فشار روی پدال گاز خواهید بود تا به پا شدن طوفان را تماشا کنید. صدای پیشرانه با استانداردهای پیشرانه 8 سیلندر خیلی زیاد و پرطنین نیست اما غرش پس‌زمینه همچنان هیجان‌انگیز است.

Audi S8 2019
در پیچ‌هاست که دیگر تکنولوژی‌های S8 می‌درخشند. این سیستم فرمان پذیری چهار چرخ است که باعث عملکرد سطح بالای خودرو می‌شود. S8 به‌طور قابل‌توجهی چابک بوده و اگرچه بازخورد زیادی از فرمان به دست نمی‌آید اما تا زمانی که خودرو را شدیداً تحت فشار قرار ندهید خبری از بیش فرمانی نخواهد بود.

در کل پرفورمنس این سدان لوکس احساس‌برانگیز بوده اما حداقل بازخورد از دماغه به دست می‌آید ولی S8 یک خودروی لوکس است تا محصولی تمام اسپورت. این خودرو یک A8 بسیار تیز بوده و البته از این مورد ناامید نخواهید شد.

مدل‌های S اخیر آئودی به‌طور سورپرایز کننده‌ای راننده را در بحث رانندگی درگیر می‌کنند. S8 جدید این موضوع را به خوبی نشان نمی‌دهد اما تکنولوژی‌های بسیار زیادی داشته و تواناتر از وزن 2.2 تنی خود نشان می‌دهد. سیستم تعلیق فعال این خودرو کیفیت سواری سنتی محصولات سیتروئن را ارائه می‌کند که بسیار جالب است.

مشخصات آئودی S8

  • قیمت: 100 هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 563 اسب بخار/800 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.9 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه

  1. فرزاد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (96 ديدگاه)

    به نظرم از بی ام و سری 7 لوکستره واقعا بی نظیره

  2. Worth

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    پادشاه بلامنازع این کلاس بنز s class
    اون یه چیزی داره که هیچ ماشینی نداره…

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2300 ديدگاه)

      S کلاس روح داره و بحثش جداست .

      بهتره این را در نظر بگیریم که محصولات آیودی مابین بنز و بی ام و قرار میگیره ، یعنی تلفیقی از لوکس و اسپرت بودن را به انسان منتقل میکنه .

      در کانادا مدل صفر ۲۰۱۹ این خودرو را با ۱۵ تا حتی ۲۰ هزار دلار تخفیف به حراج گذاشته اند ، البته بیشتر خودروهای لوکس با چنین تخفیفاتی به فروش میرسند .

  3. ایمان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1908 ديدگاه)

    به نظرم ارباب حلقه ها هیچ کمبودی نسبت به دو رقیب اصلی خودش ( BMW و مرسدس بنز ) نداره
    در بعضی موارد دست بالا رو هم نسبت به دو رقیبش داره
    بحث تعصب و طرفداری رو کنار بزاریم ، آئودی کارش بیسته

  4. Khosrow

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1384 ديدگاه)

    رولزرویس پست قبلی رو نزار بعداینو بزار / به چشم نمیاد تاچندروز این ..

  5. سعید

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مقاله رو که میخوندم یاد سال ۲۰۱۳ افتادم که اس کلاس معرفی شد

  6. سجاد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (91 ديدگاه)

    بنظرم قشنگ ترین مجموعه داشبورد و پشت آمپر الان همین و ماکسیماست

  7. meysam

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    پرچم سیتروئن چقدر رفت بالا. یعنی هنوزم ماشیناش سیستم تعلیقشون به همون نرمی قدیمه یا فرق کرده؟

  8. Mahdi

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسدس، بی ام و، پورشه، اپل، همشون خوبند، ولی این آئودی بینظیر👍👍

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن