آئودی

بررسی تخصصی آئودی SQ8 جدید مدل ۲۰۲۰

غولِ جذاب ژرمن‌ها!

SQ7 جدید تنها شاسی‌بلند اسپورت آئودی نیست که در سال ۲۰۲۰ خودنمایی می‌کند زیرا برادر کم ارتفاع‌تر، پهن‌تر و کوپه مانند تر آن یعنی SQ8 نیز در سال ۲۰۲۰ به‌روزرسانی جدیدی را برای قوای محرکه خود تجربه کرده است.

آئودی SQ8

این خودرو با کنار گذاشتن نیروگاه دیزلی روی به پیشرانه بنزینی آورده تا طیف بیشتری از مشتریان را به خود جذب کند که عمده آن‌ها نیز در آمریکا و چین زندگی می‌کنند. به همین خاطر شاهد تعویض پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری ۴۲۹ اسبی دیزلی با نمونه بنزینی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو هستیم، پیشرانه‌ای که در نسخه پرچم‌دار RS Q8 نیز بکار رفته است.

آئودی SQ8

قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب برابر با ۵۰۰ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتون متر بوده و با همکاری گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم کواترو این نیرو به هر چهار گوشه فرستاده می‌شود. همانند SQ7، سیستم تعلیق بادی به‌صورت استاندارد وجود داشته و بهبودهایی نیز در سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب رخ داده است. البته کیت بدنه اسپورت خودرو همچون گذشته حاضر بوده و SQ8 به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۲۲ اینچی استفاده می‌کند. در داخل کابین نیز صندلی‌های اسپورت به همراه غربیلک فرمان جذاب و چرم مشکی استاندارد و دوخت های متضاد خودنمایی می‌کنند.

آئودی SQ8

همچون گذشته عمده تمرکز کابین روی صفحات نمایش اصلی و پشت آمپرهای دیجیتالی بوده و کاکپیت مجازی ۱۲.۳ اینچی آئودی به‌صورت استاندارد در این قدبلند لوکس و جذاب حضور دارد.

آئودی SQ8

پیشرانه بنزینی جدید در SQ8 حس سرزنده‌تر و بهتری داشته و این موضوع نسبت به SQ7 بیشتر به چشم می‌آید که دلیل آن را می‌توان در ارتفاع کمتر و ذات اسپورت تر SQ8 جست‌وجو کرد.

آئودی SQ8

اگرچه بسیاری از خریداران SQ7 در اروپا از حذف پیشرانه دیزلی ناراحت خواهند شد اما شاید خریدار SQ8 چنین حسی را نداشته باشد. البته قطعاً SQ8 فروش بیشتری نسبت به SQ7 نخواهد داشت زیرا فضای سر کمتری در کابین داشته و فضای بار ۶۰۵ لیتری آن کمتر از برادرش است. همچنین خبری از گزینه هفت صندلی نبوده و قیمتش نیز بالاتر است.

آئودی SQ8

اما خب سواری SQ8 اندکی بهتر از SQ7 است. این خودرو تقریباً وزنی مشابه برادر خود داشته اما به لطف فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی و مرکز ثقل پایین‌تر چسبندگی بیشتری را به دست می‌آورید و پیچ‌ها را با اعتمادبه‌نفس بیشتری طی می‌کنید.

آئودی SQ8

البته نکته مهم اینکه SQ8 2020 راحتی سواری برادر خود را حفظ کرده است. بسیاری از شاسی بلندهای اسپورت راحتی سواری را قربانی می‌کنند تا بتوانند در پیچ‌ها عملکرد تیزی داشته باشند ولی خب آئودی چنین کاری را انجام نداده است. سیستم تعلیق بادی این شاسی‌بلند به خوبی ساخته و پرداخته شده و در حالت کامفورت سواری راحتی داشته و در حالت دینامیک روی سفت خود را نشان می‌دهد.

آئودی SQ8

اما در نهایت باید گفت آنچه باعث می‌شود SQ8 جدید گزینه‌ای جالب‌تر نسبت به SQ7 باشد به نزدیکی آن به برادر ارشد خود یعنی RS Q8 مربوط می‌شود. SQ8 هم‌اکنون از همان پیشرانه ۸ سیلندر نسخه پرچم‌دار RS استفاده کرده و می‌تواند گزینه‌ای ارزان‌تر برای کسانی باشد که از خرید RS Q8 ناتوان هستند.

آئودی SQ8

قدرت این خودرو نسبت به برادر قوی‌تر ۹۲ اسب بخار کمتر است اما حداکثر سرعت جفتشان یکی بوده و در بحث شتاب نیز تنها دو دهم ثانیه اختلاف بین این دو نسخه وجود دارد؛ اما موضوع مهم اینکه قیمت پایه SQ8 حدود ۲۰ هزار پوند کمتر بوده و سواری روزمره آن نیز راحت‌تر است. در این خودرو استایل وحشی RS و سطح تجهیزات آن را نخواهید یافت اما برای بسیاری از افراد این خودرو گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

آئودی SQ8 جدید آرامش و مصرف کم پیشرانه دیزلی را نادیده گرفته ولی به اصول یک شاسی‌بلند پرفورمنس وفادار باقی مانده است. سواری این خودرو اندکی بهتر از SQ7 است اما شاید مهم‌ترین نکته درباره آن درخشش بیشتر در مقایسه با نسخه پرچم‌دار RS Q8 باشد چراکه از پرفورمنس مشابه و راحتی بیشتر و البته قیمتی کمتر سود می‌برد.

مشخصات آئودی SQ8 TFSI کواترو تیپ ترونیک

  • قیمت: ۸۳۷۴۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۰۰ اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲ لیتر در هر صد کیلومتر

 

منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. مهدی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (173 ديدگاه)

    گشتاورش کمتر شده سرعتش همونه شتاب و قدرتش تغییر کرده قیمتشم اومده پایین طراحیشم همونه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
    1. Hadi

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1324 ديدگاه)

      شاسی بلند شیک و مدرن یعنی همین…
      طراحی ماشین با ادم حرف میزنه……
      امشب ساعت ۳:۳۰ GMC Hummer EV رسماً معرفی میشه…
      از پیج GMC تو یوتیوب زنده پخش میشه…
      مشخصاتی که ازش لو رفته:
      ۴موتور برقی (یک موتور برا هر چرخ)
      ۱۰۰۰ اسب بخار
      ۱۵۵۰۰ نیوتن گشتاور
      صفر تا صد تو ۳ ثانیه
      فرمان پذیری هر چهار چرخ و……

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۴
    2. Audi s8

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (120 ديدگاه)

      ببخشید من یه سوال دارم اینکه این ماشین را میشه برای آفرود برد درسته شاسی بلند شهریه ولی بعضی ها امکانات آفرود هم دارن از این شاسی بلند ها

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  2. سهند

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (152 ديدگاه)

    آئودی q7 : لایک 👍
    آئودی q8 : دیسلایک 👎

    موافقم ۹
    مخالفم ۳۶
  3. Amin-mc20

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    مزیت پیشرانه دیزلی چیه؟مصرف کم؟چون میرم تو سایتا میبینم مدل های دیزلی ماشین ها با همون حجم قدرت کمتری تولید میکنن

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. ارشیاSVJ

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1282 ديدگاه)

      دیزلی ها تو دور پایین و در کل گشتاور بیشتری دارن.

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
    2. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1289 ديدگاه)

      به طور کلی از مزایای موتور دیزل میشه به موارد زیر اشاره کرد:
      ۱ استهلاک کمتر.
      ۲ گشتاور بالاتر.
      ۳ در دسترس بودن ماکزیمم توان و گشتاور در دورهای پایین.
      ۴ مصرف سوخت پایین تر.
      ۵ عمر و دوام بالاتر.
      ۶ قابلیت اطمینان بالاتر.

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
    3. OPEL

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (141 ديدگاه)

      گشتاور بیشتر
      اینکه قیمت دیزل از بنزین کمتره

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  4. MAHDI

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4838 ديدگاه)

    Q8 برعکس X6 و GLE کوپه کابین خیلی بزرگی داره، خیلی بزرگ و راحت!!!

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  5. مهدی موتورز

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (708 ديدگاه)

    نمیدونم بنظرم این اصلا زیبایی rs رو نداره

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  6. TOYOTEX

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    به نظر شما قدرت موتور به چه پارامتر هاییه

    ۱- حجم
    ۲-تعداد سیلندر
    ۳-تعداد سوپاپ و……

    ممنون اگه توضیح بدید

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. Enzo

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (303 ديدگاه)

      همه اینایی که گفتی شاملش میشن . بعلاوه نوع طراحیه موتور .خطی باشه .خورجینی .تخت .نوع توربو شارژ یا سوپر شارژ نوع شمع.سیستمه هوارسانی به موتور .نوع اگزوز .ایسیو ووووو

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
    2. محمد

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (97 ديدگاه)

      با سلام و درود.بنده اطلاعات مختصری دارم شاید بتونه کمکتون کنه.اینجا دوستان خیلى حرفه اى و کار بلد هستند و میتونن بیشتر و بهتر از من راهنماییتون کنند.
      ما براى دوران موتور خودرو و کلاً موتورهاى احتراق داخلى نیاز به ترکیب نسبت معین سوخت و هوا داریم.در مورد موتورهایى که با سوخت بنزین راه اندازى میشن بهترین حالت ١ به ١۴.٧ هستش. یعنى یک واحد سوخت و ١۴.٧ واحد هوا.هر چى این نسبت دقیق تر باشه احتراق کامل تر و قوى ترى خواهیم داشت و در نتیجه خروجى موتور خیلى به حالت ایده آل نزدیک میشه مثلاً مرسدس a45 amg با توربو از موتور ٢ لیترى ۴٠٠ اسب قدرت میگیره.
      خیلى عوامل تو این قضیه دخیل هستند. تکنولوژى و بروز بودن طراحى موتور که شامل مواردى مثله حجم موتور؛ استفاده از سیستمهاى پرخوران مثله توربو و سوپر شارژ؛نحوه پاشش سوخت؛حجم موتور؛سیستم جرقه زنى ؛آلیاژ مورد استفاده در ساختار قطعات موتور مثله سوپاپ ؛پیستون؛بلوک سیلندر و سایر قطعات و یسرى عوامل دیگه.
      توى آرشیو بخش آموزش همین سایت پدال میتونید خیلى کامل تر و تخصصى تر این موضوع رو پیگیرى کنید.حتماً سرى به این بخش بزنید
      من خیلى وارد جزئیات نشدم امیدوارم تونسته باشم راهنماییتون کنم.موفق باشید دوست عزیز.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
    3. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1289 ديدگاه)

      بستگی به نظر ما نداره همه مواردی که گفتید دخیل هستن و خیلی چیز های دیگه مانند: نوع شاتون و میل لنگ، نوع سوخت مصرفی، سیستم هوا رسانی، سیستم سوخت رسانی و جرقه و…
      ولی بین سه موردی که شما نوشتید میشه گفت حجم موتور تاثیر بیشتری نسبت به دوتای دیگه داره و البته که حجم موتور و تعداد سیلندر هم باهم تناسب دارن و در اندازه ای معین بهترین بازده رو داره.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
  7. msh_ferrari

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (869 ديدگاه)

    رینگ ها ۲۳ اینچ😵😵😵 چه قشنگ
    هرچند تو این سگمنت کاین کوپه رقیب نداره عاشقشم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  8. TOYOTEX

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    ممنون و تشکر به خاطر توضیحات مهم و مفیدتون

    سپاسگزارم

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا