آئودی

کوچک اما پرتوان! بررسی آئودی TT RS جدید

آئودی به تازگی با عرضه‌ی TT RS تعداد مدل‌های پرفورمنس خود را افزایش داده اما آیا این خودرو می‌تواند پورشه کیمن را شکست دهد؟
پورشه در سال ۲۰۱۶ با نشان داده سلاح فوق‌العاده اما کمتر کاریزماتیک خود یعنی کیمن S چهار سیلندر به میدان آمده است. خب اگر شما خواهان یک کوپه‌ی پرفرومنس کامپکت با پیشرانه‌ای خوب باشید، آئودی TT RS جدید یک آلترناتیو قوی برای پورشه کیمن است.

audi_tt_rs_coupe_49
منصفانه است بگوییم که این خودرو در زمینه دینامیک رانندگی عالی نیست اما با شاسی تیزتر MQB، جدیدترین نسخه TT RS هیجان زیادتر، هندلینگی درگیر کننده تر و راندمان بالاتری را نشان می‌دهد.
قلب تپنده‌ی TT RS پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو است. این پیشرانه در RS3 نیز بکار رفته اما اینجا قدرت آن به ۳۹۵ اسب بخار رسیده است و البته همین کار تأثیری شگفت روی کوپه‌ای کوچک همانند TT RS دارد.

audi_tt_rs_coupe_53
این خودرو هم‌اکنون کارایی یک سوپرکار را ارائه می‌کند. با وجود لانچ کنترل ۳.۷ ثانیه طول می‌کشد تا خودرو به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد اما با وجود گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری که در محدوده‌ی دورهای ۱۷۵۰ تا ۵۸۵۰ در دسترس است مجبور نیستند که برای دست‌یابی به حداکثر قدرت نزدیک ردلاین شوید.

audi_tt_rs_coupe_48
در دورهای میانی پیشرانه بسیار قوی عمل کرده و صدایی تولید می‌شود که کاراکتر زیادی دارد. این همان چیزی است که نمی‌توانید در کیمن بدان دست یابید.
تنها یک گیربکس برای TT RS وجود دارد. این گیربکس از نوع ۷ سرعته دو کلاچه S ترونیک است که قدرت را از طریق سیستم کواترو به هر چهار چرخ می‌فرستد. هرچند دنده‌ی هفتم بسیار طولانی بوده و ۶ دنده‌ی اول برای رانندگی اسپورت تر بوده و بهتر است دنده‌ی هفتم برای بزرگراه‌ها و سرعت‌های کروز استفاده شود.
تعویض دنده‌ها بسیار سریع بوده و با دقت صورت می‌پذیرد. هر بار که دنده سبک می‌شود صدایی از پیشرانه برخاسته و این واقعه را اعلام می‌کند.

audi_tt_rs_coupe_46
برخلاف R8، سیستم چهارچرخ محرک بر پایه‌ی تکنولوژی Haldex است و درحالی‌که کشش فوق‌العاده‌ای را به TT RS می‌بخشد اما به انعطاف‌پذیری برخی سیستم‌های چهار چرخ محرک دیگر نیست. این خودرو ۱۳۰ کیلوگرم سنگین‌تر از کیمن S PDK است و درحالی‌که ساختار MQB در کاهش وزن نقش مؤثری داشته و این اضافه‌وزن را پنهان می کند، با قرار گرفتن پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری در جلو، وزن زیادی در دماغه‌ی خودرو متمرکز شده است؛ بنابراین با اینکه این خودرو در جاده چسبندگی زیادی دارد اما در پیست ما کم فرمانی را مشاهده کردیم.

audi_tt_rs_coupe_42
TT RS بالانس خاص کیمن را ندارد اما اگر شما در پیچ آرام برانید و اجازه دهید تا سیستم چهارچرخ محرک و پیشرانه کار خود را انجام دهند می‌بینید که این خودرو هنوز هم سریع است.
چسبندگی زیادی وجود دارد و فرمان سریع و دقیق TT RS به شما اجازه می‌دهد تا چابکی فوق‌العاده‌ای داشته باشید.
TT RS نسبت به نسخه‌ی معمولی ۱۰ میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد و البته کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت می‌گیرد. البته با وجود رینگ‌های ۱۹ اینچی (رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی نیز در دسترس هستند) سواری خودرو احساس سفتی دارد.

audi_tt_rs_coupe_20
شما می‌توانید سیستم تعلیق سفارشی اسپورت خودرو با کنترل سواری مگنتیک را نیز سفارش دهید که بر توانایی‌های خودرو می‌افزاید.
با وجود توانایی‌های این خودرو در عبور از راه‌های پرپیچ‌وخم،TT RS در حالت راحت نیز سواری بی‌دغدغه‌ای را ارائه می‌کند اما ناهمواری‌های بزرگ می‌توانند کمی آرامش خودرو را به هم بزنند.
در حالت دینامیک دامپرها سفت‌تر شده اما تنظیمات نرم‌تر برای استفاده در جاده مناسب‌تر است. در حقیقت شما می‌توانید با آئودی TT RS همه‌روزه رانندگی کنید.

audi_tt_rs_coupe_01
با توجه به کارایی خودرو مصرف سوخت ۸.۲ لیتری آن خوب به نظر می‌رسد.
به منظور ویژه‌تر کردن TT RS، آئودی برخی ویژگی‌های جدید از جمله چراغ‌های پشتی LED با ماتریکس جدید را عرضه کرده که حتی نمایی تیزتر را به این کوپه‌ی سریع اعطا کرده است.
به منظور تمایز TT RS با نسخه‌ی معمولی آئودی در این خودرو از سپر جلوی عمیق، قوس چرخ‌ها و بال عقبی کوچک استفاده کرده و در داخل کابین نیز شاهد صفحه نمایش کاکپیت مجازی ۱۲.۳ اینچی با حالت مخصوص RS هستیم.

audi_tt_rs_coupe_31
هسته‌ی اصلی TT RS پیشرانه‌ی ۵ سیلندر آن است. این موضوع کاراکتری قوی به TT RS بخشیده و البته شاهد شاسی ارتقا یافته و حتی چسبندگی بیشتری نیز هستیم. اما باید گفت که این خودرو بالانس و درگیر کنندگی پورشه کیمن S را ندارد. اشتباه نکنید، این خودرو یک سلاح خیابانی است. با توجه به بهای نسبتاً مناسب و عملکرد خوب این خودرو می‌توان شاهد فروش خوب TT RS بود.

audi_tt_rs_coupe_29

مشخصات آئودی TT RS

قیمت: ۵۱۸۰۰ پوند
پیشرانه: ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو
گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهارچرخ محرک
قدرت/گشتاور: ۳۹۵ اسب بخار/۴۸۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    شتاب عالی 3.7 ثانیه ای، ابعاد جمع و جور، موتور بهینه با بالاترین راندمان، قیمت منطقی، طراحی زیبا، کابین با کیفیت، مصرف سوخت خوب،. . . همه اینا باعث شدن که TT RS جدید، بیشتر از R8 به دلم بشینه 👏 ⁦❤️⁩

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      خیلی از این موتور 5 سیلندر آئودی خوشم میاد.کلا عاشق این ماشین هستم.gauge رو ببینید.یکی از رفیقام سوار مدل 2012 شده بود.میگفت خیلی عالیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Delport

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      حسه خیلی خوبی داره این تی تی.درسته بهترین غذای دنیا نیست؛ولی مثله یه رولت خامه ای که دست پخت یکی از بهترین سر اشپزا دنیاس تو اوج کمبود کالری به بدنت یه حال حسابی میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. peyman

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    عجب بچه غول ناز و سرزنده ای??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    جزو معدود ماشینهای دو در(((کوپه ))) مورد علاقه منه. ی جورایی تو سگمنت خودش پورشه پانامراییه واسه خودش. طراحی زیبا ( چه داخل و چه خارج) ، قدرت موتوری بی نظیر و همچنین هندلینگ بالا و از همه مهمتر ((( عشق))) که در این خودرو به وفوور یافت میشه.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. KING 918

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    طراحی tt واقعا جذابه حیف که توی این فیس جدید به عقب خودرو زیاد توجه نکرده ( از نظر زیبایی )
    موتور 5 سیلندر ائودی تحسین برانگیزه و شتاب خوبی هم داره و مصرف سوخت عالی ….
    اما با تمام این ها کیمن gt4 یه چیز دیگه س …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. The R

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      البته کیمن S رقیب این مدل هست و نه GT4.
      GT4 یه کلاس بالاتر هست. البته خیلی هم گرونتر.
      GT4 شاهکار بالانس و هندلینگه. و البته اینکه هنوز نسل جدیدش معرفی نشده. یعنی 718 مدل GT4 نداره هنوز. تو یه سری اخبار گفتن اواسط 2018 با موتور H6 (تخت شش سیلندر) معرفی میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۱۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        البته رفیق از نظر شتاب تقریبا با GT4 براره ولی از باقی نظر ها حق با شماست …
        کیمن فقط 6 سیلندر هیچ 718 رو با لاستیک GT4 عوض نمیکنم حتی عکسشو …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. ?ReventОn

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    یادش بخیر تو هات پورسویت 305 تا باهاش میرفتم
    ولی دیگه ابهتی داره از نزدیک، باورتون نمشه مثه یه سفره ماهی رو زمین حرکت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Parker

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    واقعا TTRS عالیه…
    3.7 ثانیه !!! شتابی که یک زمانی در لامبورگینی گالاردو و فراری F430 دنبالش می گشتیم.
    8.2 هم برای یک همچین غولی خیلی عالی و بی نظیره
    گالاردو در هر 100 کیلومتر ، 10 لیتر بنزین میسوزوند.

    در کل ، بهترین های جهان در گروه آئودی جمع شدند.
    هر کس عاشق گروه آئودی باشه ، یعنی از هر چیزی بهترین ها رو انتخاب کرده.
    بهترین برند لوکس = آئودی
    بهترین برند فوق لوکس = لامبورگینی
    بهترین موتورسیکلت ساز دنیا= دوکاتی
    بهترین استودیوی طراحی = جیوجیارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ?ReventОn

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (282 ديدگاه)

      در هر 100 کیلومتر 17 میسوزند عشقی،
      سوپرلگرا رو دقیقا یادمه 17 بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ?ReventОn

        ۱۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (282 ديدگاه)

        یعنی بالاتر از 17

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. یاسین

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    تو سگمنت اسپرت به نظرم مزدا میاتا و TT بهترینا هستن طراحی این یکی که جدیدا عالی شده جلوش چه قیافه خشن و جدی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. GOD BLESS AMERICA

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه فقط اون محدودیت سرعت 250 کیلومتر کارکترش رو خراب میکنه.

    مثل اینه که جی ام بیاد رو کوروت محدودیت سرعت 155 مایلی بذاره، خوب اصلا کوروت با این عمل ترور میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ali

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    کلیپ ازمایش رانندگیش رو دیدم .بیرون و داخلش خییییلی خوشکله .. صدای موتورشم غوغا میکنه!.. ولی قیمتش یکم بالاست..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرش

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    به نظرم مهندسی و ساختن موتور 5 سیلندر، مثل موتور روتاری مزدا، یه جور شاخ و شونه کشیدن و کل کل تکنولوژیکه از طرف کمپانی های خودروساز واسه رقبا. ادعا اینه که مصرف 4سیلندر و پرفورمنس 6سیلندر باهاش به دست میاد. ولی موتور مثلا 7سیلندر کسی شنیده؟ غیر آئودی و ولوو کمپانی دیگه ای هم موتور 5سیلندر داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا