آئودی

کانسپت خودران آئودی، از آینده به فرانکفورت!

بی‌شک سدان پرچم‌دار جدید A8 ستاره بزرگ آئودی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهد بود. این خودرو که دارای سیستم خودران سطح ۳ است در غرفه خودروساز آلمانی تنها نخواهد بود بلکه کانسپت های پیشرفته‌ای نیز با قابلیت‌های خودران سطح ۴ نیز در این رویداد حاضر خواهند بود. حتی یک کانسپت با سیستم خودران سطح ۵ نیز در آنجا معرفی خواهد شد که فاقد غربیلک فرمان و پدال‌ها می‌باشد.


اولین کانسپت به فرم یک شاسی‌بلند خواهد بود که بر پایه مدل مفهومی E-Tron اسپورت بک بنا شده است. این خودرو همان طول ۴.۹ متری و سه پیشرانه الکتریکی با خروجی ۴۹۶ اسبی را خواهد داشت. این خودرو خواهد توانست تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت خود را براند و حتی بدون دخالت انسان تغییر لاین دهد.


کانسپ دیگر در کلاس D حضور خواهد داشت و حداقل ۴ پیشرانه الکتریکی آن را به حرکت درخواهند آورد. این مدل فول سایز دارای مجموعه باتری با محدوده حرکتی ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتری بوده و آئودی قول داده که طراحی بیرونی و خارجی آن ساختارشکن خواهد بود.

آئودی اعلام نکرده تیزر منتشر شده مربوط به کدام خودروی مفهومی است اما حدس ما این است که خودروی خودران سطح ۵ نشان داده شده زیرا به نظر می‌رسد سقف کم ارتفاع‌تر و شیشه جلوی چندضلعی آن نسبت به شیشه سنتی مدل E-Tron اسپورت بک متفاوت است. این خودرو نمای جلو گیرا و با ابهت داشته و جلوپنجره تک فریم آئودی توسط پانل‌های جالب‌توجهی احاطه شده است.


در خبری مرتبط باید گفت که این خودروساز آلمانی اظهار می‌دارد مدل RS4 آوانت را نیز به همراه خودرویی دیفرانسیل عقب در فرانکفورت آماده خواهد کرد. احتمالاً این خودرو نسخه دیفرانسیل عقب R8 GT خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    بالاخره ائودی هم برنامه فرانکفورت خودشو اعلام کرد عالی و فوق العاده امیدوارم دوستانی که زحمت ترجمه و ارائه گزارش میکشن گزارش کامل ارائه بدن مخصوصا از غرفه سه گانه المان به اضافه سلطان پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا