آئودی

درگ برادران بزرگ و کوچک! آئودی R8 قدیم در برابر TTS جدید

بازهم مت واتسون با مسابقه‌ی جالب دیگری ظاهر شده است. این بار دو آئودی با فاصله‌ی سنی ۱۱ ساله در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند. همان‌گونه که می‌دانید فاصله‌ی ۱۱ ساله‌ی بین دو خودرو به معنی فاصله‌ی بسیار زیاد فنی و تکنولوژیکی بوده و پیشرفت‌های صورت گرفته در بخش‌هایی همچون اگزوز، ساختار و آئرودینامیکی را نیز باید به این‌ها اضافه کرد. خب پس وقتی جدیدترین نسل آئودی TTS در برابر R8 2008 قرار می‌گیرد برنده کاملاً مشخص خواهد بود نه؟ البته بهتر است که ویدئو را تماشا کنید چراکه ما نتیجه را لو نمی‌دهیم.


فرضیه‌ی این مسابقه ساده است. آئودی TTS صفرکیلومتر در بریتانیا حدود ۴۵ هزار پوند قیمت دارد و تقریباً یک R8 2008 کارکرده را نیز می‌توان با همین قیمت پیدا کرد. ۱۱ سال پیش نسخه‌ی مجهز به گیربکس دستی آئودی R8 V8 با قیمت حدود ۹۵ هزار پوندی عرضه می‌شد. خب حالا سؤال ما این است: اگر شما این میزان پول را داشتید کدام‌یک را ترجیح می‌دادید؟


از نظر مشخصات فنی باید گفت TTS به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۳۰۶ اسب بخاری مجهز بوده و این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ ها فرستاده می‌شود. برادر بزرگ‌تر و مسن‌تر هم از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی ۴۲۴ اسبی سود برده و به یک گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز است. TTS به لانچ کنترل مجهز است اما وزن هر دو خودرو تقریباً مشابه است. آیا R8 به پیشرانه‌ی قوی‌تر خود تکیه می‌کند یا اینکه TTS با تعویض‌های سریع‌تر دست برتر را خواهد داشت؟

همچون اکثر درگ های برگزار شده توسط CarWow، این مسابقه شامل درگ های استارت، رولینگ و ترمز می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. OMID

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله CARWOW خیلی سرش شلوغ شده هر یکی دو روز یکباریه رقابت درگ اجرا میکنه.بعد این درگ این بار آئودی TT RS رو مقابلپورشه کیمن GTS و
    تویوتا سوپرا و آلپاین A110 گذاشته!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ehsan

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (172 ديدگاه)

    جالب بود نزدیک به 100 اسب کمتر TTS درگ رو برنده شد
    ولی من R8 رو انتخاب مبکنم :))

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا