آئودیبی ام و

درگ آئودی RS5 و ب‌ام‌و M3، اهمیت سیستم چهار چرخ محرک!

داشتن قدرت و گشتاور زیاد تنها بخشی از معادله پرفورمنس یک خودرو است. فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانند روی عملکرد یک خودرو تأثیر بگذارند که یکی از آن‌ها چگونگی انتقال نیرو به چرخ ها می‌باشد. در ویدئوی جدید منتشر شده از کانال یوتیوب وب‌سایت Cars.co.za شاهد مسابقه درگ آئودی RS5 چهار چرخ محرک و ب‌ام‌و M3 کامپتیشن جدید دیفرانسیل عقب هستیم. سیستم چهار چرخ محرک آئودی یک مزیت بوده اما در ویدئو چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد.

ارباب حلقه‌ها از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۴۳ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری استفاده کرده است. این نیرو به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. ب‌ام‌و قوی‌تر بوده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی آن قدرت ۵۰۳ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد. اگرچه نیروی پیشرانه‌های این دو خودرو به چرخ های مختلفی فرستاده می‌شود اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هر دوی آن‌ها حداقل روی کاغذ برابر با ۳.۹ ثانیه است.

اسپویل: در دنیای واقعی وضعیت کمی متفاوت است. در مسابقه اول که از حالت سکون برگزار شده آئودی استارت خوبی داشته و ب‌ام‌و به خاطر یافتن کشش به تقلا می‌افتد. M3 در یافتن کشش کافی برای رقابت با هم‌وطن خود کم آورده و قدرت بیشتر نیز برای غلبه بر RS5 کافی نیست. در درگ رولینگ اما ورق برگشته و اگرچه تا اواخر مسابقه هر دو خودرو شانه‌به‌شانه یکدیگر حرکت می‌کنند اما در خط پایان باواریایی ها اندکی پیش افتاده و در نهایت پیروز می‌شوند.

این ویدئو اهمیت سیستم چهار چرخ محرک و انتقال درست نیرو به زمین را یادآوری می‌کند. اینکه یک خودرو قدرت بیشتری داشته باشد به معنی سریع‌تر بودن آن نیست مخصوصاً اینکه در تقلا برای یافتن کشش باشد. مرسدس هم برای بهبود پرفورمنس محصولات خود اقدام به نصب سیستم چهار چرخ محرک روی مدل‌های AMG کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. VENENO / SC V12

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    این رو هم بدونید که وجود سیستم چهار چرخ متحرک باعث افزایش لذت رانندگی نمیشه!
    این رو هم بدونید که سیستم چهار چرخ متحرک تاثیر منفی رو هندلینگ داره!
    این رو هم بدونید که خیلی ماشین ها بدون سیستم چهار چرخ متحرک لذت رانندگی بسیار بیشتری دارند نسبت به ماشین هایی که سیستم چهار چرخ متحرک دارن!
    این رو هم بدونید که ماشین دیفرانسیل عقبش ماشینه!
    هیچ وقت نفهمیدم چرا لامبورگینی ماشین هاش رو چهار چرخ متحرک میکنه!
    حالا هوراکان خوبه هم دیفرانسیل عقب داره و هم چهار چرخ متحرک!
    ولی اونتادور رو واقعا نمیدونم!

    موافقم 3
    مخالفم 15
    1. شاهرخ

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (338 ديدگاه)

      اره خب من خودم دیفرانسیل عقب با پرفورمنس بالا رو ترجیح میدم تا یه آل ویل درایو
      مثلا وایپر یا فورد جی تی یا مرسدی بنز ای ام جی بلک سریز و….
      تازه لذت دریفت و برن اوت با دیفرانسیل عقب وصف نشدنیه

      موافقم 3
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10179 ديدگاه)

        بَه‌بَه
        آئودی چه خوب است

        موافقم 4
        مخالفم 4
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دقیقا 👌،با چهارچرخ محرک اصلا نمیشه دریفت زد…

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10179 ديدگاه)

          با چهارچرخ محرک باید رفت دریاکنار !👌

          موافقم 1
          مخالفم 6
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقای نوید لطف کن به من ریپلای نکن،با تشکر…

          موافقم 3
          مخالفم 5
    2. hssn

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      اینم بدون لامبو یا آئودی یا هر شرکت دیگه ای که میاد خودروهاشو AWD میکنه اونقدری مهندسی بالایی به کار میبره که تا حد امکان این تاثیرات منفی رو از بین ببره ، جدا از اون الان همون آونتادور یا هوراکانی که اسم بردی ، هردو رکورد پیست نوربرگ رینگ رو زدن با اینکه AWD هستن
      و لذت رانندگی که گفتی
      همین M3 جدید و M5 این قابلیتو دارن که دیفرانسیل جلو رو غیرفعال کنن و تمامی نیرو رو به چرخ های عقب بفرستن تا به قول خودت بتونی لذت رانندگیو داشته باشی
      پس الکی خرده نگیر خواهشا:/

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. RezaRs

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        اینم بدون حسن کامنت خوب و درستی دادی

        موافقم 9
        مخالفم 0
        1. شاهرخ

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (338 ديدگاه)

          به به آقا رضا عجب پروفایلی
          سپهبد نادر جهانبانی
          درود به شرفش نامش ماندگار

          موافقم 7
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          عجب عکس خفنی،این سپهبد جهانبانیه، یکی از بهترین خلبانان دوره خودش توی جهان….
          روحش شاد 😔🌹

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        تمامی نیرو رو انتقال نمیدن،بیشترشو انتقال میدن،مثلا ۳۰درصد به جلو بقیه به عقب…

        موافقم 1
        مخالفم 5
    3. Reza

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      Audi RS5

      موافقم 3
      مخالفم 1
    4. VENENO / SC V12

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      من ماشینی دوست دارم که
      ۱: بزرگ باشه!
      ۲: بزرگ باشه!
      ۳: بزرگ باشه!
      ۴: قدرت مند باشه!
      ۵: یا. هیچ کمبود قدرتی حس نشه!
      ۶: صداش خوب باشه ، برام خیلی مهم است!
      ۷: خیلی به کیفیت ساخت اهمیت نمیدم!
      ۸: بی پروا باشه ، کنترل روش نباشه !
      ۹: فضای داخلی اش مثل خودش که بزرگ باشه ، جادار باشه!
      ۱۰: بزرگ باشه!……

      موافقم 1
      مخالفم 13
      1. VENENO / SC V12

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        ۱۱: به آپشن هیچ اهمیتی نمیدم!
        ۱۲: لاستیک هاش پهن‌ باشن!
        ۱۳:‌ ترجیحا موتور جلو باشه ، دیفرانسیل عقب!
        ۱۴: قیمتش بالا نباشه!
        ۱۵: تیون خورش بالا باشه!
        ۱۶: ابهت داشه باشه!
        ۱۸: کاپوت دراز داشته باشه!
        ۱۹: پر مصرف باشه!
        ۲۰: باز بزرگ و قدرتمند باشه!

        موافقم 1
        مخالفم 10
        1. VENENO / SC V12

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          ویژگی هایی که گفتم رو فقط آمریکایی ها دار❤
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          شما هم اگه دوست دارید ویژگی های مورد علاقتون رو درباره ماشین بگید!

          موافقم 1
          مخالفم 10
        2. GT

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          خب پس معلوم شد عاشق چلنجر و موستانگ هستی آقای رستمی نژاد

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. GT

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          راستش ماشین مورد علاقه من باید این ویژگی ها را داشته باشه:
          جادار و مناسب خانواده
          پر سرعت و چابک
          موتور V8 یا V12 قدرتمند
          صدای جذاب
          کیفیت ساخت بالا
          متریال با کیفیت کابین
          ظاهر جذاب و با ابهت
          چهار چرخ محرک باشه
          در واقع بیشتر اروپایی ها چنین خودرو های می‌سازند و گزینه های مورد علاقه من : بنتلی فلائینگ اسپور، مرسدس AMG GT63 و پورشه پانامرا هست
          در کل ماشین ریزه میزه یا خیلی بزرگ دوست ندارم، باید اندازه اش متعادل باشه، همچنین از سدان های کوپه و کوپه ها خیلی خوشم میاد

          موافقم 4
          مخالفم 2
        4. VENENO / SC V12

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          وایپر یه موتور داره که اصلا دیگه نگو!
          حجم موتور بزرگی رو به طور کامل و بیشتر پوشش می‌دهد!

          موافقم 3
          مخالفم 2
        5. آرین

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (444 ديدگاه)

          ماشینی کوچک یا متوسط دارای گیربکس دستی و فضای کافی برای 4 نفر به همراه کمترین آپشن و کنترلر راننده با موتور شش سیلندر خطی و قابلیت بیراهه نوردی در حد سبک
          شما بگید کدوم ماشینه؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
        6. GT

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          سوزوکی جیمنی؟ درست گفتم؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
        7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          جیمنی؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
        8. آرین

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (444 ديدگاه)

          جیمنی از بهتریناست. مثلا یه bmw سری ۳ یا ۴ با تایرهای all terrain. یا evo

          موافقم 1
          مخالفم 1
        9. Reza

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5338 ديدگاه)

          شماره ۱۹ منو کشته ، با شماره ۲۰ دارم تو خونه هلیکوپتری می‌زنم واست 🙄🙄😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        من ماشینی دوست دارم که گشتاور بالا و کارایی بالا داشته باشه،اما به کیفیت ساخت اهمیت میدم،به هرحال ماشین درست و حسابی درست نشده باشه دیگه هی مدام خرابی به بار میاد،عین ماشین های ایرانی،از تیون کردنش ماشین به شدت بدم میاد،استوکو بیشتر دوست دارم،قیمتش زیاد مهم نیست، از ماشین ترجیحا بزرگ خوشم میاد اما اگه نشد به متوسط هم راضیم…
        منم ویژگی های ماشین مورد علاقه مو گفتم…

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. VENENO / SC V12

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          من به کیفیت ساخت داخل ماشین (کابین) زیاد اهمیت نمیدم!
          یعنی برام مهم نیست که چرم باشه یا آلکانترا!یا پارچه!
          یه چرم معمولی هم باشه کافیه!
          ولی بزرگِ بزرگ باشه و با قدرت بالا!
          مثل عشقم وایپر و هلکت!!!!!!!!!!!

          موافقم 1
          مخالفم 6
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          راستش محمد جان وایپر زیادم گنده نیست! ۴,۴متره که حتی از رقیبش یعنی کوروتم کوچیک تر بود! حالا باز هلکت بزرگه!

          موافقم 3
          مخالفم 1
      3. شاهرخ

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (338 ديدگاه)

        منم همینطور
        1 بزرگ باشه
        2 جلوپنجره بزرگ و ترجیحا صاف مثل چارجر یا شول
        3 کاپوت بزرگ
        4 حجم بالا قدرت زیاد گشتاور خیییییییییلی زیاد
        5 انجین وی ایت ترجیحا همی یا سری ال اس یا ال تی شورلت
        6کوپه یا پیکاپ سایز بزرگ
        7 عرض ماشین زیاد باشه
        چیزایی که زیاد مهم نیستن برام : مصرف سوخت هندلینگ آپشن هزینه ها راحتی و یه همچین چیزایی
        البته که آمریکایی ها به آپشن های بالا و راحتی معروفن

        موافقم 3
        مخالفم 2
      4. Kf

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (506 ديدگاه)

        برعکس من ماشین های کوچیک رو خیلی بیشتر دوس دارم مثل الیزه

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          انتخاب خوبیه👌به هرحال سلیقه همه که عین هم نیست…

          موافقم 2
          مخالفم 1
      5. Ninja

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        من ماشینی دوست دارم که نه بزرگ باشه نه کورچیک انداره زیاد مهم نی سیلندر هم همینطور بادوان و با کیفیت ساخت بالا صدایی جذاب باشه خوش قیمت خوش دست باشه با داشتن موتور کوچک به قدری قدرت تولید کنه و پرفورمنس باشه رقیباش رو تو خط مستقیم با هندلینگ عالی تو پیست هم همینطور دریفرانسیل برام مهم نی ولی حتما باید بهترین پلتفرم دریفت رو داشته باشه و تیون خورش نسبت به حجمش خیلی بالا باشه ترجیحا موتور جلو و خیلی زیبا باشه از همه مهم تر همیشه در یاد ها بمونه و افسانه باشه
        انتخاب من ژاپن
        البته به هیچ وجه نمیشه دس رد به وی 8 و قلدری ابهت امریکا مهندسی المان و در اخر صدای فوقوالعاده زیبا با ظاهر فوقالعاده زیبا ایتالیایی ها نه گفت
        به هرحال سلیقس دیگه

        موافقم 2
        مخالفم 1
    5. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10179 ديدگاه)

      باشه میدونیم !
      شما میدونی ؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
    6. R@m!n

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      دوست من آقا محمد دلیل این کامنت های تو و رامین و چند نفر دیگه رو نمی فهمم با کسی لج کردین ؟؟؟ کسی زیر گلوتون چاقو گذاشته حتما باید کامنت بزارین ؟؟؟
      من و تو با هم صحبت کرده بودیم بنظر پسر خوب و مودبی بودی نمی دونم چی شده که انقدر بی کیفیت و با اطلاعات غلط کامنت میزاری و لحن تندی هم که در پیش گرفتی نه در شان خودته نه دیگران. من به این بحثاتون کاری ندارم ولی اگر کسی جایی اطلاعات غلط اونم یه سایت تخصصی بزاره حتما جوابشو میدم چون اینجا تلگرام و اینستا نیست که هر کی هر چی خواست بگه.

      اولا معنای لذت رانندگی بحثی کاملا شخصی هست و هیچ ربطی به دیفرانسیل عقب و جلو نداره چه بسا خودروهایی هستن که با دیفرانسیل جلو باعث ترشح آدرنالین خالص میشن !!!! و چه خودروهای دیفرانسیل عقبی که فاجعه بودن. هر ماشینی بر اساس فلسفه و نیازش طراحی میشه و محور ماشین هم جزو اساسی ترین بخش های متاثر از تفکر سازندست.
      دوما خودروهای چهارچرخ متحرک بیشتر از 20 ساله که بهترین ترکیب پرفورمنس هست چون هم امکان برقراری تعادل بیشتر قدرت هست، هم ماشین تعادل و هندلینگ بهتری داره و هم اصطحلاک و فشار وارده کمتری به اجزای دیگه وارد می کنه.
      سوما اینکه چرا نمی فهمی لامبورگینی و برندهای دیگه از سیستم چهارچرخ متحرک استفاده می کنن بخاطر اطلاعات پایینت تو این حوزه هست که میشه بجای وقت تلف کردن تو این سایت و کل کل کردن با دیگران اگر واقعا به این حوزه علاقه داری می تونی وقتتو به مطالعه و کسب اطلاعات در این حوزه اختصاص بدی. توسعه سیستم چهارچرخ متحرک بسیار پیچیده تر از سیستم های تک دیفرانسیل هست و هر چی ماشین پیچیده تر و سطح بالاتر باشه این سیستم پیچیده تر میشه. حالا دلیل استفادش چیه ؟؟ یکی از اصلی ترین دلایل بحث به رخ کشیدن توانایی مهندسی برند هست. دلیل دیگش استفاده حداکثری از توان موتور و گیربکس هست چون تو سیستم های تک دیفرانسیل بخش اعظمی از توان پای هرزگردی و بیش یا کم فرمونی از بین میره و این خودش چالش های بیشتری جلوی توسعه دهندگان میزاره. دلیل دیگش بهبود هندلینگ برای افراد مبتدی هست تا بتونن کنترل بیشتری رو ماشین داشته باشن. نمونش همین لامبورگینی تا 20 سال پیش هر کسی جرات نمی کرد سوار لامبورگینی بشه چون بشدت هندلینگ خشک، بد و بدون کنترل داشت و در صورتی که یه راننده مبتدی با این ماشینا بالای 100 کیلومتر میرفت قطعا احتمال مرگش خیلی زیاد بود. این نه تو ماشین های لامبورگینی نه تو ماشین های اسپرت آمریکایی نکته مثبت نیست !!!
      ماسل کارهای آمریکایی که سردمدار این سبک هستن در زمان دهه 60 70 بخاطر چند دلیل این هندلینگ غیر قابل کنترل رو داشتن:
      1- صرف هزینه حداقلی برای توسعه خودرو به منظور کسب حداکثری سود
      2- قدرت بسیار بالای موتورها که صرفا جنبه فان داشت و از لحاظ مهندسی هیچ گونه توازنی بین قدرت تولیدی موتور و قدرت بازدارنده (ترمز) وجود نداشت که این خودش رانندگی با این ماشینارو تبدیل به کابوس می کرد نه لذت مگر اینکه یه راننده بسیار حرفه ای پشت فرمون بود.
      3- فلسفه ذهنی جامعه آمریکایی مخصوصا در اون دوره که دنبال لذت و هیجان بی حد و مرز بود.
      4- زمان تولید این خودروهای استانداردهای ایمنی در پایین ترین سطح بود، جاده ها خلوت تر و بزرگتر بود و جا برای مانور زیاد اما امروزه این مسائل هیچ جایی در دنیای خودرو ندارن. نمونش نسل 5 ماستنگ که با طرز تفکر ماسل های کلاسیک تولید شد و علیرغم موفقیتش مشکلات هندلینگش دیگه تو قرن جدید توجیه پذیر نبود اونم تو دورانی که جمعیت زیاد شده و هر کسی می تونه سوار ماشین شخصیش و اونو تیون کنه. قبلا هم توی مقاله راجب مشکلات ماستنگ های نسل 5 توضیح دادم. برای همین فورد تو نسل 6 ماستنگ از قواعد روز پیروی کرد و خودرویی مورد علاقه هر دو جبهه لذت و هیجان -ایمنی و امنیت تولید کرد و موفقیت خیره کنندش هم مهر تاییدی بر تصمیم درستشون بود.
      چهارما دیفرانسیل عقب های آمریکایی که فلسفه این تفکر خودرویی هست بیشتر از بیست ساله که طرز فکرشون عوض شده و دیگه خبری از ماشین هایی که با یه نیش گاز تو پیچ عین تخته موج کج و ماوج میشد نیست حتی داج چلنجر هم دیگه اون ماشین با هندلینگ کلاسیک تو ذهنت نیست چون دیگه این تفکر جایی نداره تو دنیای امروز.

      امیدوارم جای کامنتای بی محتوا از تو دوستان مثل تو اطلاعات مفید از این حوزه انتقال بدین، از قدیم کم گوی و گزیده گوی چون در / تا زاندک تو چهان شود پر

      اینطوری بین بچه های سایتم احترام بیشتری به دست میاری. امیدوارم کامنتای بهتری ازت ببینم.

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. مازیار

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2462 ديدگاه)

        هم فنی هم اخلاقی تکمیل👌👌
        ضمنا رامین جان میرزا رو از اون جهت گفتم که همه جوره خوبه اما کباب مثلا سردش خوب نیست😅

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          حرف حساب جواب نداره 😂😂 با همون میرزا قاسمی حالشو ببر

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. hssn

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (477 ديدگاه)

        آقا رامین عزیز بابت این کامنتت ازت تشکر زیادی میکنم واقعا
        به تنهایی از بیست درصد کامنتاشون محتوای بیشتری داشت😂
        ولی جدی کاش یه فکری بابت این وضع بشه…

        موافقم 5
        مخالفم 1
      3. VENENO / SC V12

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        آقا رامین شما درست میگی!
        من میگم چرا به فراری هم نگاه نکنیم!
        ماشین های فراری هم دیفرانسیل عقب هستن!
        از ۴۸۸ تا ۴۵۸!.
        آیا غیر قابل کنترل شدن!؟
        خیر!
        خب واقعا چرا لامبورگینی این کار رو نمی‌کنه!
        حداقل یه مدل از اونتادور با دیفرانسیل عقب بزنه!
        این که گفتم واقعا نمیدونم در واقع یک کنایه است!
        نه از سر ندانستن!
        به نظرم ماشین های لامبورگینی بهتر بود دیفرانسیل عقب می‌بودند!
        هندلینگ شون هم بهتر میشد!
        وزن کمتری رو جلو قرار می‌گرفت!

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. Ninja

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          هندلینگ بهتر ببین اگه قسمت اول فصل اول گرند تور رو دیده باشی یادته پورشه از همه سنگین تر و ضعیف تر ارزون تر بود لافراری از همه سبک تر و قویتر و گرونتر بود ولی تو خط مستقیم که یه درگ مناسب نذاشتن چون همه قدرتا شبیع هم بود یجورایی همه به راننده ربط دارن ولی تو پیست پورش برای اینکه دو دیفرانسیل هست دو دهم یا یه دهم سریعتر بود !!!!! اما وقتی تو محصولاتی مثل هایپر کار جدید مخصوص پیست لامبورگینی sv 12 بری میبینی اونقدر داون فورس دارن که دف عقب هستن و اونحاس که دو دف بودن فقط وزنو زیاد میکنه توی لافراری ایکس ایکس کا اوو هم همینه

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. Ninja

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          ۴۸۸ غیر قابل کنترل نبود ولی تد پیست و درگ رکورد های مشابه پایینتر یا بالا تر از هوراکان میزنه یعنی با وجود قدرت بیشتر و سبکتر بودن و گرونتر بودن برای دف عقب بودن از لامبو میخوره

          موافقم 1
          مخالفم 0
      4. Reza

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        دمت گرم آقا رامین ولی فکر نکنم تاثیری روی بعضی از دوستان دبستانی مون داشته باشه

        موافقم 4
        مخالفم 0
    7. Reza

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      این رو هم بدونید که سیستم چهار چرخ متحرک تاثیر منفی رو هندلینگ داره! خخخخ

      جناب Veneno همینطوری اومدی یه چیزی بگیا ، بیش از نصف چیزایی که گفتی کلا خلاف منطق و واقعیته.
      برادران اول فکر کنیم بعد کامنت بزاریم به خدا زشته ، این سایت سایت ماشین بازای ایرانی هستش زشته یکی بیاد ببینه آبرومون میره
      لطفا درباره چیزی اطلاعات کافی نداریم نظر ندیم مجبور نیستیم که بابا

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. VENENO / SC V12

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        چون وزن بیشتری روی قسمت جلو خودرو هست در چهار چرخ متحرک!
        تاحالا با خودت نگفتی چرا ماشین های پیست محور دیفرانسیل عقب هستند!
        میخواهید به من یاد بدین!!😂😂😂😂😂

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. Reza

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5338 ديدگاه)

          ۹۹٪ خودرو هایی که تو پیست نوربرگ رینگ رکورد زدن همشون چهار چرخ محرک بودن. از
          اونتادور SVJ و پرفورمانته و GT2 RS بگیر تا علا ماشاالله.

          بابا لامصب مگه چاقو گذاشتن زیر گلوت که حتماً کامنت بدی

          موافقم 3
          مخالفم 1
    8. AHMET 2002

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      چی شد؟
      باعث کاهش هندلینگ میشه؟خدایا توبه

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. VENENO / SC V12

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        یکی به این بگهgt2rs دیفرانسیل عقبه!
        تو که آلمانی بازی (آلمانی فن) حتی این چیز کوچیک رو نمیدونی که ماشین gt2rs اصلا دیفرانسیل عقبه یا چهار چرخ متحرک!
        بعد میخواهی به من یاد بدی!

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. AHMET 2002

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          تو خوبی
          خوش بگذره

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. Reza

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        تو کامنت بالایی اشتباهی به جای نسخه توربو S نوشتم GT2 RS، فکرم درگیر بود یه لحظه یادم رفت GT2 RS تک دیفرانسیله

        موافقم 4
        مخالفم 0
  2. شاهرخ

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    دوستان میدونم به این پست زیاد ربط نداره ولی یه چیز جدید که دیدم خیلی پشمام ریخت
    درگ و رولینگ داج چارجر هلکت و لامبورگینی هوراکان
    چارجر راحت زدش
    نمیدونستم صفرتاسیصد چارجر اینقد خوبه
    چارجر: 24 ثانیه
    لامبورگینی هوراکان : 26 ثانیه
    یه بی ام و هم بود مدلش یادم نیست اون که کلا پرت بود صفرتا سیصدش هم 36 ثانیه

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دوج چارجر شاهکاره،بردشم دربرابر ب‌ام‌و کاملا درست بود منتها ضد آمریکایی ها قبول نکردن😑…

      موافقم 6
      مخالفم 4
    2. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      چارجر رو چلنجر شاهکارن.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. ماکان

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (768 ديدگاه)

    سلام . خودروهای چهار چرخ محرک یکی از مزایایی که به طور غیر قابل انکار دارند این است که برای رانندگی در مسیرهای سربالایی بهتر از خودروهای تک دیفرانسیل است .

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. VENENO / SC V12

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      سلام!
      اگر واردات آزاد شود و قیمت دلار هم به ۱۰۰۰ تومان برسد و حقوق هم بالا باشد انشاالله ماشالله من هم یه
      BMW M5 CS میارم.

      موافقم 1
      مخالفم 10
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    اول از پدال خواهشمندم کامنت من را بخوانند و سانسور نکنند تا برخی از مسائل شاید حل گردد تا برخی‌ها کامنت‌ها را با بی‌احترامی به حاشیه نبرند !

    ممنون از پدال ، لطفاً سانسور نفرمایید و راه چاره پیدا کنید ، ممنون .

    تا اینجای کار
    کاربر آبتین ، ۷ عدد کامنت گذاشته !
    کاربر محمد رستمی نژاد ، ۷ عدد کامنت گذاشته !

    میشه ۱۴ تا کامنت تا این ساعت که بیشتر شود را نمیدانم و حساب کنید در روز که پدال چندین مقاله میگذارد ، این دو کاربر تا شب چقدر کامنت بی‌محتوا میگذارند !

    اما بحث تعداد کامنت به کنار که هدفشان بالا رفتن تعداد کامنت‌هایشان هست و بحث دیگر محتوای ارزشمند کامنت‌هایشان !

    اما این فقط مربوط به این مقاله نیست و در هر مقاله تعداد بالایی کامنت میگذارند !
    این چه هدفی داره جز مسخره کردن پدال که تعداد کامنت‌ها گویی اعتیاد آور شده برای برخی‌ها که هر چرندی را خواستند گذاشتند !

    پدال جان
    لطفاً لطفاً یا تعداد کامنت‌ها را کلاً حذف کنید برای همه یا تحت کنترل قرارش دهید ( مثلاً هر کاربر یکبار اجازه‌ی کامنت گذاشتن در هر مقاله داشته باشه و یکبار ریپلای کردن که جمعش بشود ۲ تا ) !

    بعد اونوقته که به شما قول میدهم هم ارزش کامنت‌ها بالا میر‌ود که کاربران زیباترین کامنت‌ها را بگذارند ، همه برخی‌ها به درس و مشقشان میرسند !

    البته با احترام به بیشترین کاربران محترم و عزیز که در این چند سال جز دوستی و معرفت چیزی ندیدیم و خاک پاشون هستیم ❤

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      بله نوید خان وضعیت طوریه که انگار بالشت و پتو رو اوردن توی پدال پهن کردن مدام رفرش میکنن به عالم و ادم هم ریپلای میکنن دریغ از دوزار حرف درست
      همین آبتین دو روز قبل 1900 کامنت داشت الان داره 2000 رو رد کرده
      تا شب به 2100 نرسه صلوات

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. Whermacht

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        میشه بگین آبتین جان و محمد جان چه اختلالی در کامنت ها ایجاد کردن؟؟؟؟
        علایق خودشون رو گفتن و هیچ بحث و جنجالی راه نینداختن
        شاید جو سایت رو شلوغ کنن و به مزاج خیلی ها خوش نیاد ولی شما با توهین هم سایت رو داغون تر میکنید
        و شاید بحث رو شما شروع کنید با این توهینتون
        آقای ۰۰۹۸ شما بعضی اوقات خودتون جو رو بدجوری مختل میکنید نزدیک به ۶۰۰۰ کامنت داری ولی اصلا هیچ کدوم بجز برخی ها آموزنده یا توپر نیستن
        لازم نیست برای اینکه دیده بشیم حتما کامنت بدیم
        با شخص خاصی هم صحبت نمیکنم بیاین با هم پدال رو به روز های خوب گذشته بگردونیم تا کاربر های عالی گذشته هم برگردن

        موافقم 3
        مخالفم 5
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10179 ديدگاه)

        کاربر akrh78 عزیز

        وقتی در یک مجموعه مشکلی پیش میاد که با تذکر حل نمیشود و طرف مقابل خودش را به کوچه‌ی علی‌چپ میزند ، فرد بزرگ اون مجموعه به عنوان مدیر باید تصمیم بگیرند که چطور مشکل حل گردد .

        همه راهکار میدهند و مدیر بهترین تصمیم را اتخاذ میکند .

        خب حالا راه چیه !
        به عنوان عضو کوچک عرض میکنم ، اینه که اول تذکر داد با جریمه و محدویت که بارها ما جریمه و محدود شدیم و به شخصه فهمیدم ارزش این را ندارد برای برخی‌ها دل سوزاند و جوابشان را داد و باید فقط نظر خودمان را دهیم با احترام به دیگران و خلاص !

        اما وقتی یکی میاد مدام شیطونی میکند به هدف خراب کردن جو مجموعه ، چند راهکار پیش رو هست !

        که اولیش محدودیت در کامنت گذاشتن‌ است که دیدیم دوستانی هستند از قدیم به مانند نوید جهرمی نازنین یا سامان آذری یا زیزیگولو و … که به ندرت کامنت میگذارند به سبب مشکلات کاری و تحصیلی ، اما همان کامنتی هم که میگذارند از ارزش مُحتوی بالایی برخوردار هست که کامنت مربوطه‌ی خودشان را با تجربه‌ای که در آن کشور دارند یا آن خودرو که در دسترشون مسقیم هست با ما به اشتراک میگذارند .

        اما اینجا در این چند ماهه شاهد هستیم طرف تو کشوری مثل ایران زندگی میکنه که بسیار محدود هست با ذهنی بسته و دیدی سطحی و در هر مقاله تعداد بالایی از تعصبات خودرویی‌اش کامنت میگذارد که حتی ارزش کامنت خوب دیگران هم زیر سوال میبرد و ادامه هم میدهد چون بازخواست نمیشود و لجبازی هم میکند چون مثل بچه هست هنوز !

        به شخصه نظرم این هست که حاضرم در هر مقاله یک کامنت بگذارم با اجازه‌ی فقط یک ریپلای تا جواب کاربران را کلی بدهیم در و نه ۱۰۰ تا جواب بی‌معنی و خاله‌زنک بازی ، اما یک کامنت ارزشمند که وقتی پدال محدود به یک عدد کردش کامنت‌ها را ، من ، و شما و آبتین و محمد رستمی‌نژاد ، فرزاد و و و . . . همه تلاش میکنند مدریت شده‌تر و زیباتر به دور از تنش کامنت بگذارند تا هم احترامات اخلاقی حفظ گردد هم تنش به وجود نیاید !

        این را به شما قول میدهم که بازخورد زیادی خواهد داشت !

        البته این فقط نظر شخصی من بود و ممنون از پدال که زحمات تهیه‌ی این همه مقالات توپ و بی‌نظیر را میکشند و ما هم پیروی قوانین این سایت با احترام فراوان هستیم تا نشویم دستمایه‌ی سواستفاده‌ی دیگران که باند و باندبازی راه بیندازند !

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. Farzad

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          شما اول یه سوزن به خودت بزن بعد یه جوالدوز به مردم .
          اسم منم لطف کن نیار . ( البته هر وقت یاد گرفتی دیگه کامنت اولو ریپلای نزنی بیا باهم صحبت میکنیم )

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. Ninja

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          حداقل میگفتی من فرزاد جان کامنتای با محتوا میده

          موافقم 3
          مخالفم 0
        3. Farzad

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          نه نینجا جان من ازش انتقاد کردم اعصابش بهم ریخته ، ماشالا جنبه انتقادش خیلی زیاده

          موافقم 3
          مخالفم 0
        4. akrh78

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1358 ديدگاه)

          محدود کردن تعداد کامنت و ریپلای راه حلش نیست، شاید الان عجیب به نظر بیاد ولی قدیما همونطور که یادتونه زنجیره های کامنتی تو سایت میدیدیم که همش اطلاعات رد و بدل میشد و کل کل محترمانه بود ما هم استفاده میکردیم چیز یاد می‌گرفتیم
          به نظر من یه فیلتر ضد اسپم باید اعمال بشه بر اساس زمان یا پست، و از یه حدی که گذشت موقتا بن بشه؛ تا یه نفر رگباری تو یه ساعت 10 تا کامنت نزاره یا یه پست رو قُرُق کنه و 10 تا ریپلای کنه
          سردبیر هم باید حواسش به اونایی که سابقه شون خرابه باشه، اخر هر شب یه اسکرول سریع کنن قسمت کامنتا رو مشخص میشه کی به کیه

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. عشق ب ام و

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (144 ديدگاه)

      بینهایت موافقم نوید خان 👍👍👌👌👌👌
      عالی گفتی .
      نوید جان
      مشکل از اونجا نیست ؛
      مشکل دست اندرکاران خود سایت پدال است.(سانسور نشه ؛ هیچ توهینی نکردم و حقیقتو گفتم)
      یه عده از به اصطلاح بزرگان سایت که اصرار دارن که میخوان سایتو به روز های اولش برگردونن ؛ با حمایت های بیجا خودشون دلیل اصلی نابودی سایت هستن !
      حالا چه چیزی پشت پرده داره میگذره ؛ الله اعلم !

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10179 ديدگاه)

        کاربر عشق ب ام و

        چند سال میشه که دنبال میکنم این مجموعه‌ی عالی را و تجربه به من ثابت کرده پشت پرده چیزی نیست .
        بارها ممنوع‌الورود شدم و حتی الان هم تمام کامنت‌هایم به لیست انتظار میرود ، اما با همین نام ماندم چون برای عشق خودرو بودن می‌آییم تا لذت ببریم اما چون رگ گردن برخی‌ها زیاد از تعصب کلفت میشود ، نمیتوانند نقدپذیر باشند و جو برشان میدارد !

        فقط مشکلی این وسط هست مثل اینستاگرام که فرد بی‌تربیت را حذف میکنید اما طرف دوباره میره یه اَکانت با اسم جدید و شخصیت پوشالی میسازه و دوباره بر میگرده و این شده مُعضَل در فضای مجازی !

        مجموعه‌ی پدال ، در این چند سال بارها برخورد قاطع داشته ، اما برخی کاربران ابتدا دوست‌نما هستند ولی بعد از گذشت چند ماه جوگیر میشوند و احساس شاخ بودن به هر دلیلی بَرشان میداره که سبب میشه راحت توهین کنند و وقتی هم اجازه ورود به سایت را از آن‌ها میگیرند با یک نام جدید کاربری دیگر پیدایشان میشود و حتی چندین اکانت فیک هم برای هم‌پوششی خود میسازند مثل تیم !

        اما اگر تعداد گذاشتن کامنت‌ها محدود بشه ، خیلی‌ها زنبیل تو خالیشون را میکشند بیرون و به مهدکودکشون بر میگردند یا حداقلش اینه که چندتا چرت نمیگذارند و به همان یک چرت هم قانع میشوند که سعی میکنند حداقل به حاشیه نکشند کامنت‌ها را و… !

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. akrh78

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1358 ديدگاه)

          راحت ترین کار نشون ندادن سوابق هست که تازه واردا فکر نکنن تعداد کامنتشون بره بالا علامه دهر میشن و میشن ریش سفید پدال
          حتما یادتونه 5-6 سال قبل یه کاربر مجید نامی بود از 10 هزار کامنت هم گذشت تو یه مدت کوتاه و یهو غیب شد
          تازه اون سطحش بالاتر از دوستان فعلی بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. افشار

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (705 ديدگاه)

    فق، به دلیل جلوپنجره زشت بی ام و آئودی خیلی خوشکلتر به نظر می آد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. new RAMIN

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    3 روز پیش گفتم کمپانی ch قراره در نمایشگاه چونگ کینگ تکنولوژی جدید هیبریدی بلو کور رو رونمایی کنه و به عنوان تکنولوژی هیبریدی از آن استفاده کنه. این تکنولوژی رونمایی شد !! این شما و اینم شرح ماجرا.(در پایین مقاله این تکنولوژی جالب رو خلاصه وار میگم )

    .
    ((در 12 ژوئن 2021 ، نمایشگاه اتومبیل چونگ کینگ در مرکز نمایشگاه ملی یوئلا برگزار شد. سیستم هیبریدی Blue Core iDD شرکت چانگان برای اولین بار در جهان رونمایی شد
    بر اساس سیاست ملی خنثی سازی کربن و با هدایت “طرح Shangri-La” ، Blue Core به طور کامل برق را پذیرفته و سیستم ترکیبی Blue Core iDD (درایو دوگانه هوشمند) را راه اندازی می کند.این به روح Blue Core Power ، که برای هدایت و دنبال کردن اهداف نهایی متولد شده است ، پایبند است. پس از 6 سال پرداخت و پالایش مداوم ، ده ها مشکل فنی در زمینه هیبریداسیون برطرف شده و سرانجام به سیستم هوشمند دو درایو روغن الکتریکی ” همه سرعتها ، همه سناریوها ، همه دما و همه زمانها ” پی برده است نیاز دارد. به کاربران این امکان را می دهد تا در هر صحنه و هر زمان و بدون اضطراب تجربه رانندگی کاملی را کسب کنند.
    تمام سرعت ها – Blue Core iDD می تواند خروجی با کیفیت و سازگار با انرژی را برای شروع با سرعت کم ، سبقت با سرعت بالا و مسابقه با سرعت بالا تضمین کند. موتور ، پاسخ گشتاور S است که در میلی ثانیه، شتاب اولیه است تا 0.6g، زمان شتاب / ساعت 0-100کیلومتر 6S + است و حداکثر سرعت می تواند 200km / h در این پلت فرم برسد.
    همه سناریوها – رفت و آمد شهری یا سفرهای طولانی ، کاملاً شارژ یا با SOC کم ، Blue Core iDD همیشه کارها را انجام می دهد. مصرف سوخت مجهز به یک SUV سطح دو تنی ، تا 5 لیتر در 100 کیلومتر ، دامنه الکتریکی خالص 130 کیلومتر و برد جامع 1100 کیلومتر است. حتی در سناریوی کم SOC نیز قدرت افزایش می یابد. از نظر مصرف سوخت و قدرت ، Blue Core iDD تعادل کامل دارد.
    همه دما – Blue Core iDD در دامنه کامل دما از کمترین دما -35 درجه سانتیگراد تا دمای بسیار بالای 55 درجه سانتیگراد ایمن و پایدار است.
    همه زمان – آبی هسته IDD می توانید انتقال قدرت و بسته نرم افزار از طریق OTA برای تمام عمر از 1 ارتقاء ST کاربر.
    در سال 2016 ، موتور Blue Core از بدو تولد مورد توجه صنعت قرار گرفت. این تنها موتور مارک چینی با کارایی بالا بود که می توانست با محصولات پیشرو جهانی در آن زمان رقابت کند. تا این سال ، Blue Core برای 4 سال متوالی جایزه ده موتور برتر “قلب چین” را از آن خود کرده است و Blue Core Power به یک معیار جدید در زمینه فناوری پیشرانه در چین تبدیل شده است. چنین دستاوردی با تلاشهای مداوم تحقیق و توسعه توسط Changan Automobile حاصل شده است
    در چارچوب نرمال جدید ، صنعت خودرو تحت فشار شدید کنترل اپیدمی و زنجیره تأمین است. با این حال ، از ژانویه تا مه سال جاری ، فروش گروه خودروی چانگان از 1 میلیون واحد فراتر رفت ، که 61 درصد در سال گذشته افزایش داشته است. فروش نام تجاری چانگان چین بیش از 830،000 واحد، تا 73 درصد نسبت، حفظ رشد با کیفیت بالا برای 14 ماه متوالی و تبدیل شدن به 1 ST چینی نام تجاری خودکار به 20 میلیون کاربر تایید شود.چانگان اتومبیل در مواجهه با شرایط جدید بین المللی ، بدون تردید سومین کار خود را برای دیدار با دوره بعدی پیش خواهد برد. در آینده ، با تعمیق بیشتر اصلاحات در زمینه محصولات ، فناوری ، بازاریابی و فرهنگ ، چانگان اتومبیل به پیشرفت خود در تبدیل شدن به یک شرکت هوشمند جهانی با فناوری تحرک کم کربن ادامه خواهد داد.))
    منبع: global changan

    همونطور که گفتم ch تا سال 2023 بیشتر خودرو بنزینی تولید خواهد کرد! چون بیشتر کار بر روی محصولات یو نی و همچنین بروز رسانی خودرو ها بر پایه یونی و ورود به بازار امریکاس ! خب در نتیجه نمیتونه بر خودرو های تمام الکتریکی کار کنه. اما ch چند بار هیبریدی ساخته. پس هیبریدی راه نجات ch از دست قوانین آلایندگی چین تا سال 2023 هستش ! البته نه اینکه ch نخواهد برقی بسازد. چرا میسازد. اما تولید چندین خودرو الکتریکی با برد زیاد طبق منطق تا سال 2023 توسط ch امکان پذیر نیست چون سرش فوق العاده شلوغه. در نتیجه تکنولوژی هیبرید بلو کور رو ابداع کرد که اولین بار هستش و محدودیت حجمی نداره. CH اطلاعات دقیقی از این تکنولوژی جدید ارائه نداده ولی اینا اطلاعاتی هست که فعلا موجوده 👇

    این تکنولوژی بسیار سازگار با محیط زیسته و هنگام حرکت خودرو تا میزان سرعت خاصی آلایندگی تقریبا 0 تولید میکنه ! // این ماشین 0.6 گرم آلایندگی کمتری از کم آلوده ترین محصول changan آلایندگی تولید میکند! این یعنی کم الوده ترین و پاک ترین محصول changan رو در نظر بگیرید. این موتور 0.6 گرم دی اکسید کربن از اون تولید میکنه !
    این موتور در صورت قرار گیری در خودرو عادی اس یو وی یا کراس اورر شتابی کمتر از 6 ثانیه و حداکثر سرعتی فراتر از 200 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت !
    میزان پیمایش این موتور بنزینی برقی ، در تمام الکتریکی 130 کیلومتر و مجموعا اشتراک با بنزین فراتر از 1100 کیلومتر خواهد بود ! مصرف سوخت کمتر از 5 لیتر در حد 100 کیلومتر در حالت استاندارد خواهد بود ! یعنی در صورت استفاده کمتر از عادی و زیاد گاز ندادن احتمالا کمتر از 4 لیتر خواهد بود !!! این موتور در دمای منفی 35 درجه و مثبت 55 درجه مقاوم خواهد بود

    فعلا ch چیز دیگری نگفته ولی گفته تا قبل اتمام سال جاری 2 محصول به این تکنولوژی
    مجهز خواهد شد.
    .
    .
    البته ch بنا به ادعای خودش از سال 2016 داشت روی این تکنولوژی کار میکرد که بالاخره این تکنولوژی معرفی شد.

    احتمال 99 درصد این تکنولوژی روی uni k عرضه بشه.
    Uni k هم الان با موتور 2 لیتری توربو بلو کور 233 اسب قدرت و 390 نیوتون قدرت داره.

    Ch هنوز درباره اختلاف قدرت در حجم موتور مختلف نگفته ولی احتمالا اینuni k در صورت بهره وری از این تکنولوژی قدرتی فراتر از 320 اسب بخار و گشتاوری فراتر از 480 نیوتون متر خواهد داشت که شتابی زیر 6 ثانیه خواهد داشت. به عنوان یه اس یو وی نیمه لوکس حدودا کوپه ! وقیمتی پایه 25 هزار دلاری و فول 30 هزار دلاری این قدرت بیش از اندازه رام نشدنی هستش! امیدوارم این موتور در uni k استفاده باشه تا شاهد قوچ عضلانی! چینی !! باشیم که زمین را شخم میزنه. البته uni k خیلی محبوب شده تازگی ها. Ch هم قول داده هیبریدی عرضه کنه. این موتور هم معرفی شد.
    چه شود… 😊😊

    خب شرمنده بعد 2 روز سرتون رو درد آورد.
    تا نوآوری بعدی CH بدرود. 🙋🙋 ( البته در پدال حضور دارم )

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. Whermacht

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      رامین کسی از اینا خوشش نمیاد لطفا اینارو اینجا نگو😂😂😂🤦‍♂️🤦‍♂️🙏

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. new RAMIN

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        Whermacht

        چی شد یه شرکت چینی تکنولوژی هیبریدی جدیدی عرضه کرده ناراحت شدی ؟
        مگه من زور کردم بخونی ؟ چون کامنت بلند هست میدونم نخوندی. اما بخون. اطلاعاتت میره بالا// این کامنت من چیزی نیست که بشه به اون پاسخ داد. چون اطلاع رسانی و خبر هستش. اول بخونش، بعدا در مورد علاقت چیزی بگو.

        من درباره ماشین چینی چیزی نگفتم ( به غیر از 6 خط پایانی!) درباره تکنولوژی انجین کامنت نوشتم. تکنولوژی هم تکنولوژی هستش چه ایرانی!! چه هندی ! چه چینی ، چه کره ای ! چه فرازمینی… تکنولوژی تکنولوژی هستش. اینم تکنولوژی هستش.

        کامنت باید پر علم باشه و باید اطلاعات رو زیاد کنه! اینم یکی هستش.
        منم تصمیم گرفتم از تکنولوژی های جدید CH که در آینده معرفی میشه یا معرفی شده مطلب بزارم.حالا شما میتونی کامنت های که توش بحث علمی و اطلاع رسانی هست رو نخونی و بری کامنت های بی معنی و تعصبی رو بخونی. اشکالی نداره.

        پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. Whermacht

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      بعد هم این تکنولوژی بدرد خودشون میخوره
      برای مصرف کمتر و آلایندگی کم و سرعت بیشتر
      پلاگین هیبرید ها بهترین گزینه برای دنیای کلی خودرو ها هستن
      با این اطلاعات که شما دادی مثل شتاب زیر ۶ ثانیه و تاپ اسپید ۲۰۰ به بالا این رو خودرو های الکتریکی هم میتونن انجام بدن پس تکنولوژی مختص چینی هاست و بدرد هیچ کشوری نمیخوره و میشه این تکنولوژی رو بگیم که اسم سخت برای هیبریدی ها گذاشتن

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. new RAMIN

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای germany
        ((با این اطلاعات که شما دادی مثل شتاب زیر ۶ ثانیه و تاپ اسپید ۲۰۰ به بالا این رو خودرو های الکتریکی هم میتونن انجام بدن))

        میشه یه ماشین الکتریکی زیر 25هزار دلار بهم معرفی کنی که شتابش زیر 6 باشه ؟

        .
        CH حدود 90 درصد محصولاتش زیر 25 هزار دلار نسخه فول قیمت دارن! ( بازم میگم نسخه فول. ) این تکنولوژی یعنی مصرف زیر 5 لیتر. آلایندگی نزدیک به 0. شتاب زیر 6 ثانیه به عنوان یه اس یو وی های زیر 25 هزار دلاری بسیار عالی هستش.

        .
        درضمن به درد خیلی از کشور ها میخوره.
        CH رو داری با کدوم کمپانی ها مقایسه میکنی ؟ اصلا میدونی رقبای جهانیش چیا هستن ؟؟ ( رقبا جهانیش رنو پژو سئات فیات اشکودا و… هستن که از اونا 100 پله بالاتره)
        این تکنولوژی برای خودرو های حدودا ارزان بسیار بسیار کاربردی هستش.

        پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. VENENO / SC V12

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      رامین من اصلا متوجه نشدم که چی میگی !

      موافقم 0
      مخالفم 6
    4. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      CH😂😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
    5. porsche

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      عالی بود❤❤❤❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. new RAMIN

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        (عالی بود❤❤❤❤)

        ممنون اقای پورشه.

        جهان جای رقابت هستش نه حسادت. همه باهم رقابت میکنند. حالا چه تکنولوژی ابداع افغانستان باشه چه ابداع چین چه ابداع فرازمینی ها. تکنولوژی تکنولوژی هستش و نباید چون ساخت فلان جا هستش به اون بگیم بده !!

        از این تکنولوژی بیشتر کمپانی CH مطلب میزاره در آینده ، من هم هر وقت گذاشت آن را برای همه میزارم تا اطلاعات دوستان درباره این تکنولوژی زیاد شود.

        .
        بار ها گفتم باز هم میگم:
        برند یک چیز مهم نیست. مکان ساخت هم زیاد مهم نیست
        فقط و فقط آستین وسیله مهم است! باید دید وسیله چه در آستین خود دارد !
        چه مبل. چه ساعت. چه ماشین. چه فرش و… چه در آستین خود دارد مهم است!

        حالا اینکه چرا مهم نیستش یه مقاله درست و حسابی لازمه !!

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. new RAMIN

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          Farzad
          (وسیله چه در آستین دارد ؟یه انجین ۱.۵ لیتری با ه بدنه ی کپی شده یا قیمت و کیفیت پایین !)

          هر مدل انجینی که دوست داری برات میزاره // بدنه کپی ؟؟ قدیم اره. ولی نسخه جدید بعید میدونم. کیفیت پایین؟ببینم این نظر شما درمورد کدوم مدله؟

          من با افرادی که هنوز گواهینامه ندارن بحث بیخودی نمیکنم چون افرادی که هنوز به سن قانونی گواهینامه نرسیدن قطعا اطلاعی درست درباره خودرو ندارن و فقط و فقط از روی علاقه و برند و عکس نظری میدهند. برند و عکس هم که نشد مِلاک ! اما نکته مهمی وجود دارد…

          # تحقیق کنیم.
          # قبل کامنت_ دادن_ تفکر کنیم

          پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. new RAMIN

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          در پاسخ به کامنت خودم.
          آستین !
          یکی از آستین های CH این است. ماشینی که قرار بود در شانگهای معرفی شود
          ولی نشد ! اما احتمال عرضه آن بدون رونمایی بسیار بالاس !!
          https://www.instagram.com/p/CNzRMXwBEhw/

          اما نامش جالب است…
          ((changan uni_t speedster)) یا ((changan uni t vintage))

          امیدوارم درصورت عرضه این محصول جوان پسند و لعنتی! با این تکنولوژی جدید عرضه کنن… آن وقت چه شود…😯

          اما مشکل خیلی بدی دارد. این ماشین همچو بنتلی بکلار فاقد سقف جمع شونده هستش ! و احتمالا تولید محدود!!!!!

          این فقط بخش کوچکی از آستین هستش ! درواقع فقط دکمه آستین هستش!
          چیز های دیگر را زمان به همه ثابت میکنند. 😊

          پدال جان! لینک را تایید کن. با سپاس.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Farzad

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          فازت چیه رامین ؟
          مثله این که توهم زدی .
          بنده با یک دهه هشتادی مثله تو اصلا صحبتی ندارم و همچنین با کسی که تا کم میاره شروع میکنه به توهین کردن .
          حالا شما چون پدرتون ماشین چینی داره طرفدار چینی ها شدی باشه مشکلی نیست خوش باشی با سانروفش هم حال کن .

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. new RAMIN

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          Farzad
          ((فازت چیه رامین ؟
          مثله این که توهم زدی .
          بنده با یک دهه هشتادی مثله تو اصلا صحبتی ندارم و همچنین با کسی که تا کم میاره شروع میکنه به توهین کردن .
          حالا شما چون پدرتون ماشین چینی داره طرفدار چینی ها شدی باشه مشکلی نیست خوش باشی با سانروفش هم حال کن .))

          دهه 80 ؟؟ بسیار جالبه. فکر کنم خودت دهه 80 هستی ! چون همیشه انسان ها خودشان را در دیگران میبینند و وقتی میگویی دهه 80 و به خیلی ها میگی دهه 80 حتی اقای نوید ! پس خودتون دهه 80 هستی.

          ((حالا شما چون پدرتون ماشین چینی داره طرفدار چینی ها شدی باشه مشکلی نیست خوش باشی با سانروفش هم حال کن .))

          پدر من حدود 50 سال پیش پیکان داشتش. عمرش هم خیلی وقته داده شما دهه 80 دی ها.
          .
          ((فازت چیه اقا رامین؟ توهم زدی؟))

          نه خیر پاسخ کامنتت رو دادم مثل اینکه حذفش کردی…

          ((همچنین با کسی که تا کم میاره شروع میکنه به توهین کردن .))
          توهین ؟؟ میشه بگی کجا توهین کردم؟ اصلا توهین کنیم پدال منتشر نمیکنه.

          پدال جان کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. Farzad

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          باشه 😏

          موافقم 0
          مخالفم 0
    6. Ninja

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      جالب کاربردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. mm.y@rlou

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    حالا جدا از این دوتا ماشین به نظرم مهندسان ماستنگ شلبیgt500میتونستن اون رو چهار چرخ محرک و هرزگردی و فرستادن واعمال قدرت بهتر به زمین و چرخ ها شتاب بهتری رو با این قدرت حجیم ارائه بده
    البته خودرو های عضلانی به صورت محرک عقب پذیرفته تر هستن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Whermacht

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      دوست عزیز فلسفه آمریکایی با چهارچرخ نمیخونه
      فقط RWD یا محور عقب که لذت رانندگی داخل اون بیش از همه خودشو نشون میده

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. R@m!n

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      توسعه یه دیفرانسیل جدید برای یه ماشین تولید محدود که صرفا نسخه تیون شده یه ماشین 30k هست تویجه پذیر نیست البته طرز تفکر آمریکایی هم توش دخیله.

      هرزگردی تو شتاب اولیه برای یه ماشین پیست محور مهم نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. MAHDI

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    البته M3 کامپتیشن محرک عقب از RS5 در مسیر 400 متر سریع تر بوده، فقط بستگی به نوع پیست داره.
    M3 کامپتیشن محرک عقب در carwow زمان 11.6 ثانیه رو ثبت کرد و آئودی RS5 سریع ترین زمانی که ثبت کرده 11.9 ثانیه بوده در این مجله!!!!!
    یعنی M3 محرک عقب میتونه خیلی سریع تر باشه و فقط بستگی به پیست و عملکرد راننده داره.
    (( حساب نسخه چهار چرخ محور M3 هم جداست))

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      شتاب 0 تا 100 کیلومتر M3 کامپتیشن که توسط مجله carwow ثبت شد 3.6 ثانیه برای نسخه محرک عقب بود.
      البته carwow رقابتی رو بین M3 و RS4 انجام داده.

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. RezaRs

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      ولی من حرکت بی ام و رو برا محرک عقب داشتن کامپتیش دوست داشتم این همونیه که دنبالشیم از خرید بیمر (لذت)

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. RezaRs

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    اع جناب سردبیر حذف و لغو و ذخیره به رنگ پرچم مقدس کشورمونه با تشکر 🌷
    @admin

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MAHDI

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان مجله auto express ب ام و M5 CS رو تست و بررسی کرده چند روزه. لطفا زودتر ترجمه کن و مطلبش رو بزار🙏

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا