آئودیبی ام وفولکس واگنمرسدس بنز

درگ مرسدس G63، فولکس‌واگن T-Roc R، آئودی RS Q3 و ب‌ام‌و M340i

مسابقات درگ روش خوبی برای قضاوت بین پرفورمنس خودروها است و غالباً خودروهای رقیب در مسافت‌های ۴۰۰ متر در برابر هم قرار می‌گیرند تا مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها سریع‌تر است؛ اما در جدیدترین مسابقهٔ درگ CarWow خودروهای هم‌کلاس در برابر هم قرار نگرفته‌اند بلکه چهار خودروی مختلف که هیچ سنخیتی باهم ندارند برای برگزاری یک مسابقهٔ درگ عجیب و متفاوت گرد هم جمع شده‌اند. این چهار ماشین ب‌ام‌و M340i تورینگ، مرسدس G63 AMG، آئودی RS Q3 اسپرت‌بک و فولکس‌واگن T-Roc R هستند.

شرکت‌کنندگان این درگ پیشرانه‌های کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند و انواع مختلفی از موتورها را می‌توان در سینهٔ آن‌ها دید. G63 که قوی‌ترین خودروی این جمع است، از یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. البته این آفرودر افسانه‌ای با ۲۵۵۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین خودروی جمع هم محسوب می‌شود. ضعیف‌ترین خودروی این رقابت هم فولکس‌واگن T-Roc R است که موتور ۲ لیتری توربوشارژ آن نصف مرسدس سیلندر دارد. این موتور ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. T-Roc R همچنین با ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن، عنوان سبک‌ترین خودروی جمع را هم به خود اختصاص می‌دهد.

آئودی RS Q3 یک سیلندر بیشتر از T-Roc R دارد زیرا در سینهٔ آن یک موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که این نیرو باید وزن ۱۷۰۰ کیلوگرمی آن‌را جابجا کند؛ و نهایتاً شرکت‌کنندهٔ آخر هم ب‌ام‌و M340i در نسخهٔ استیشن است که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. هر چهار خودروی این درگ به گیربکس‌های اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

رقابت اول بین این چهار ماشین، مسابقهٔ درگ است که با آغاز آن از همان ابتدا ب‌ام‌و و مرسدس جلو افتاده و خود را از آئودی و فولکس‌واگن جدا می‌کنند؛ بنابراین رقابت اصلی بین استیشن باواریایی و اس‌یووی اشتوتگارتی شکل می‌گیرد. دراین‌بین G63 قدرت بیشتری دارد اما این نیرو باید وزن ۲.۵ تنی آن‌را به حرکت درآورد درحالی‌که آئرودینامیک G کلاس هم چندان خوب نیست. به همین دلیل سرانجام در پایان درگ ب‌ام‌و با زمان ۱۲.۳ ثانیه پیروز می‌شود و مرسدس با یک‌صدم ثانیه اختلاف در رتبهٔ دوم قرار می‌گیرد. پس‌ازاین، فولکس‌واگن با زمان ۱۲.۸ ثانیه و آئودی با ۱۲.۹ ثانیه هم به ترتیب سوم و چهارم می‌شوند.

پس‌ازاین، دو مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌شود که در هردوی آن‌ها بازهم ب‌ام‌و پیروز می‌شود. البته در اینجا آئودی بسیار بهتر عمل کرده و در هر دو بار فولکس‌واگن را شکست می‌دهد. رقابت آخر هم آزمایش ترمز است که در آن آئودی پیروز می‌شود و ب‌ام‌و و فولکس‌واگن هم برای مقام دوم باهم کل‌کل داشتند. در اینجا G63 آخر می‌شود اما باید توجه داشت که وزن آن خیلی از سه رقیب دیگر بیشتر است. از نتیجهٔ این درگ می‌تواند استنباط کرد که وزن نقشی اساسی در پرفورمنس خودروها دارد و ب‌ام‌و به‌مراتب ضعیف‌تر و ارزان‌تر نشان داد که به‌خوبی می‌تواند حریف G کلاس قلدر و گران‌قیمت شود.

 

فولکس‌واگن T-Roc R

آئودی RS Q3

ب‌ام‌و M340i

مرسدس G63 AMG

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۵ لیتری I5 توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۳۰۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار ۳۷۴ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۷۰۰ کیلوگرم ۱۷۵۰ کیلوگرم ۲۵۵۰ کیلوگرم
قیمت ۳۹ هزار پوند ۵۳ هزار پوند ۵۰ هزار پوند ۱۵۵ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (419 ديدگاه)

    سلام دوستان
    میدونم ای سوال من بی ربطه زیر این پست ولی به نظر شما برای خرید خودرو ی هاوال h2 مناسب تره یا تیگو ۷
    با دلیل برام بگید ممنون میشم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      تیگو ۷
      جادارتره، سریع‌تره، شناخته شده‌تره، تجهیزات استاندارد بیشتری داره، کم مصرف‌تره، طراحی زیباتر و مدرن‌تری داره، قطعات و تعمیرکارش، راحت‌تر پیدا میشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. parvaz

        ۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (395 ديدگاه)

        با احترام به انتخاب هاتون، جای شما بودم، به ترتیب انتخابم به این شکل بود، ویتارا، توسان، اسپورتیج، به شخصه کیفیت رو فدای آپشن نمیکنم. درسته ویتارا آپشنی نداره قیافه ای هم نداره اما یکی از لذت بخش ترین سواری هارو داره، مخصوصا با اون قابلیت چهارچرخ محرک دائمش، تجربه آفرود برفی روی کوه بی نظیری باش داشتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. AMIR-REZA

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      سلام
      اول اینکه به نطرم چینی نخر یک گزینه کارکرده از برند معتبر تر (حدال امکان وارداتی ) گزینه معقول تریه اما اگر حتما بین این دوتا ماشین میخوای انتخاب کنی تیگو 7 معقول تره
      به نظر من چری تیگو 7 یکی از بهترین و با کیفیت ترین چینیهاست . از نظر ظاهری من تیگو هفت رو چه بیرون و چه کابین بسیار جلو تر از هاوال می دونم .(سلیقه ایه البته )
      از نظر موتور هر دو 1.5 توربو اند اما هیچ کدوم ضعیف نیستن (من تو تیگو 7 نشستم اما تو هاوال ننشستم) فقط در هردو استهلاک توربو رو در نظر بگیرید . از طرفی با مصرف هاوال یه مقدار بالا تره (شاید به دلیل گیربکس ای تی) و گیربکس تیگو خیلی دقیق تره چون دو کلاچه هست ولی دو کلاچه ها ودو مشکل استهلاک بالا تر و مطابق نبودن با نوع رانندگی ما ایرانی ها را دارند. فضای داخلی تیگو هفت هم به مراتب بهتره.از طرفی خیلی از قطعات تیگو هفت مال چین نیست و باکیفیت تره نسبت به دیگر چینی ها ….
      از نظر امکانات و ایمنی هم تیگو بهتره .
      از نظر بازار و قطعات بازار که افت تیگو بیشتره اما انقدر مدیران خودرو هی گرون میکنه اصلا افتی نداره!!!! قطعات هم مدیران خودرو پشتوانه خیلی خوبی نیست ولی از طرفی هاوال کلا تولید نمیشه!!
      این چیزاییه که من میدونم اما برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشی میتونی تست و بررسی هر دوتا ماشینو تو سایت اسب بخار و چند تا سایت دیگه ببینی و یا اینکه تو همون اسب بخار مشاوره خرید خودرو بگیری .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رقابت جذابی بود، فکر نمیکردم ب ام و M340 تورینگ بتونه آئودی Q3 RS و مرسدس G63 رو شکست بده، چون Q3 RS یک کراس اور پرفومنس هستش و یه RS واقعی.
    هرچند نسخه سدان M340 قبلا در CARWOW تونست آئودی S4 و مرسدس E53 AMG کوپه و ولوو S60 رو در رقابت درگ و درگ رولینگ رو با اختلاف تقریبا زیادی شکست داد با وجود قدرت کمتر از بقیه، اما اینجا دوتا از خودروها RS و AMG واقعی هستن.
    ولی ایکاش CARWOW نسخه آلپینا B3 تورینگ رو انتخاب می‌کرد واسه این مجموعه درگ ها در مقابل رقبا چون تا قبل معرفی M3 نسل آینده آلپینا B3 سریع ترین نسخه سری3 جدید هستش.
    ******************************************************

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. iman

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    نمی دونم منظور از این درگ ها چیه این ماشینا نه از نه نظر کلاس نه قیافه نه سبک نه قیمت هیچ سنخیتی با هم ندارن که بخوان مقایسه بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و ها معمولا همیشه با وجود قدرت کمتر اسب بخار و گشتاور نسبت به رقبا عملکرد بهتری در پیست و خط مستقیم دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آریا ماشین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    فکر میکردم آئودی خیلی بهتر عمل کنه و اگه اول نشد حداقل دوم بشه!
    آخه قدرت و گشتاور بیشتری از قولکس داره و از بی ام و هم قوی تره و از g کلاس و بی ام و خیلی سبک تره گیربکسش هم دو کلاچه هست
    قیمتشم خیلی مناسبه من بودم rs q3 ورمیداشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا