آئودیمرسدس بنز

درگ مرسدس A45 S AMG و آئودی RS4 با نتیجه‌ای جالب

رقیب معمول و هم‌کلاس مرسدس A45 S AMG در مسابقات درگ آئودی RS3 است اما این بار برادر بزرگ‌تر این ماشین یعنی آئودی RS4 با تیونینگی جزئی در برابر هاچ‌بک آتشین اشتوتگارتی‌ها قرار گرفته است تا شاهد نبرد نابرابری باشیم. این RS4 آبی‌رنگ که از نوع پیش از فیس‌لیفت است، به سیستم اگزوز Milltek مجهز شده است. زیر کاپوت این استیشن پرفورمنس آئودی یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که به‌صورت استاندارد کارخانه‌ای ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما سیستم اگزوز افترمارکتی احتمالاً کمی به نیروی آن افزوده است.

از سوی دیگر، A45 S که استاندارد کارخانه‌ای است (استوک) از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. هم RS4 و هم A45 S به سامانه‌های چهارچرخ محرک سازندگان خود یعنی کواترو و ۴Matic مجهز هستند. خب پس از بررسی اعداد می‌توانیم سراغ مسابقه برویم. در اولین درگ، هردو خودرو در حالت اتوماتیک قرار می‌گیرند و به نظر می‌رسد رانندهٔ RS4 جامپ استارت می‌کند اما مهم نیست زیرا به خاطر لانچ بد آئودی، مرسدس به‌سرعت جلو می‌افتد و RS4 شانسی برای پیروزی پیدا نمی‌کند.

در دومین درگ، آئودی به لانچ خوبی دست پیدا می‌کند اما متأسفانه شروع بهتر هم به ارباب حلقه‌ها کمکی نمی‌کند و بازهم شکست می‌خورد. البته این بار اختلاف دو خودرو کمتر است ولی سرانجام این مرسدس است که زودتر از خط پایان عبور می‌کند. آخرین رقابت این دو خودرو نیز یک مسابقهٔ رولینگ است که با درگ تفاوت بزرگی دارد زیرا در رولینگ سیستم‌های لانچ کنترل خودروها نقشی ندارند. درهرحال در این رقابت نیز A45 S پیروز می‌شود. این پیروزی‌ها و پرفورمنس هاچ‌بک داغ مرسدس زمانی چشمگیرتر می‌شود که در نظر بگیریم A45 S قدرت و گشتاور کمتری نسبت به RS4 دارد.

 

مشخصات فنی

آئودی RS4

مرسدس A45 S AMG

پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۴۲۱ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۱۵ کیلوگرم ۱۵۵۰ کیلوگرم
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ♤ANGUS_812♤

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    مرسدس عجب موتوری ساخته که با دو سیلندر کمتر
    بازم قدرتش تقریبا برابره با V6 آئودی
    پدر صنعت خودرو سازیه هر چی باشه ۱۱۰وسال تجربه داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      یه خبر بی‌ربط بدم شاخ در بیارید .
      استارت افزایش قیمت خودرو زده شده بخصوص وارداتی‌ها که امروز بخرید ، مطمئناً فردا گرانتر و پس‌فردا گرانتر از گرانتر و این قضیه ادامه پیدا میکنه تا دوباره گندش در بیاد و دوباره stop بزنه اما قیمت‌ها دیگه پائین بیا نیست ، چون دولت داره علناً میگه دلار نداریم و داره به زمین و زمان چنگ میندازه تا دلار وارد کُنه .

      دوستان گول نخورید ، ماشینتون را نفروشید که دیگه نمیتوانید بخرید ، خزانه خالیه ، دروغ میگن دلار داریم ، اگر داشتن به صادر‌کننده التماس نمیکردند و به پای عراق و افغانستان نمی‌اُفتاد تا دلار وارد کنند .

      یک کلام ختم کلام ، تا وقتی توافق نشه ، آش و کاسه همینه که همینه ، مگر یه معجزه اتفاق بیوفته ، ترامپ پریزیدنت نشه و یکی دیگه بیاد با ایران مذاکره کنه از دموکرات‌ها .

      لکسوس nx200 شده ۲/۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومن
      پراید وانت رفته بالای ۸۰/۰۰۰/۰۰۰ تومن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Lorenzo

      ۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (31 ديدگاه)

      همه چی به بوست توربو مربوط میشه.
      و اختلاف حجم موتور تو میزان گشتاور دیده میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیx76

        ۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1204 ديدگاه)

        بالا بردن بوست توربو ، در عین اینکه استهلاک چند برابر نشه ، اصلا کار ساده ای نیست
        تمام قطعات داخلی و خارجی موتور باید بتونن با این فشار کار کنن
        منیفولد هوا . سرسیلندر . انژکتور . منیفولد خروجی . رادیاتور ها . پمپ ها . گیربکس و دیفرانسیل . سنسور ها و خیلی چیزای دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Lorenzo

          ۴ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (31 ديدگاه)

          این کارو یه تیونر هم میتونه انجام بده
          ولی با تعویض قطعات با نمونه پرفورمنس مثه منیفولد و هدرز و سرسیلندر پورت و پولیش خورده و میل سوپاپ
          میشه با بوست خیلی کمتری همون قدرت و گرفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. مانی

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      137 سال

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جدای از رقابت درگ که هم آئودی RS4 و هم مرسدس A45s در مسیر 400 متر زمان های بین 11.9 و 12 رو معمولا در شب رایط خوب تونستن ثبت کنن که نشون میده عملکرد نزدیک بهم دارن. اما در درگ رولینگ انتظار داشتم آئودی RS4 سریع تر باشه!!!! در درگ رولینگ بین مرسدس A45s و ب ام و M2 کامپتیشن مجله CARWOW این M2 کامپتیشن بود که با اختلاف تقریبا زیادی پیروز شد، اما اینجا مرسدس A45s در رولینگ RS4 رو شکست داد!!! نمیدونم چرا آئودی های RS در مقابل رقبا اینقدر ضعیف عمل میکنن مخصوصا در درگ رولینگ، در حالی که همیشه یا گشتاور مساوی دارن و یا حتی گشتاور بیشتری هم دارن در مقابل خودروی رقیب!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. SS

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    اگر بخوایم موتور لنستر FQ440 MR در نظر نگیریم
    این موتور میشه قدرتمندترین موتور ۴ سیلندر در خودروهای تولیدی! که از موتور 12 سیلندر 4.8 لیتری لامبورگینی کونتاش Lp 500s هم قدرتش بیشتره?
    جالبیش اینجاس که یکی از تیونرها که پدال هم خبرش رو پوشش داده بود ادعا کرده بود که میشه تا ۶۰۰ اسب بخار از این موتور میشه خروجی داد که تقریبا با موتور4.4 لیتری 8 سیلندر M5 competition برابره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    هرچی فکر میکنم دلیلی نمیبینم کسی آئودی بخره هالا هر نمونشو که در نظر بگیری باهمون قیمت یه مرسدس داری که ار هر نظر مهندسیه بهتری داره
    دلیل اصلیه باخت آئودی هم اینه که ۱۷۵ کیلو سنگین تره با این که توی مطلب هم گفته شده قدرتش از ۴۵۰ اسب هم بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ♤ANGUS_812♤

      ۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      اونجا حق انتخاب بین صد مدل ماشین داری
      یکی از دوستان که آلمان بود میگفت
      با ۷۰ هزار یورو فقط تو کلاس سدان بالای سیصد تا انتخاب داری
      حالا بقیه کلاسارو کاری نداریم
      من خودمم باشم مرسدسو انتخاب میکنم ولی چون تنها حق انتخابم الان بین موتور و دوچرخس حرفی نمیزنم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    جونه منی مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آریا ماشین

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    نمیدونم چرا تعجب کردین از برد بنز
    خب اگه قدرت و گشتاور کمتری داره عوضش حدود ۲ تن سبک تره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا