دوئل آئودی A1 و سیتروئن C3

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت دوازدهم، دومین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت

دوئل‌های گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فولکس‌واگن پولو و کیا ریو

مجموع آراء: 1079

آراء کیا ریو: 116

آراء فولکس‌واگن پولو: 963

پیروز دوئل: فولکس‌واگن پولو با کسب 89 درصد از کل آراء

 

سیتروئن C3

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2016

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: PF1 پژو-سیتروئن

امتیاز از کاربایر: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 205,272 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 208,941 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 88 درصد

حفاظت از کودکان: 83 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 59 درصد

سیستم‌های ایمنی: 58 درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر متمایز، تکنولوژی‌های زیاد، سواری راحت

نقاط منفی: فرمان مبهم، حرکت گهواره‌ای در پیچ‌ها، پیشرانه‌های پرسروصدا

 

آئودی A1

تاریخ معرفی: ژوئن 2018

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MQB A0 گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4.3 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 84,070 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 72,634 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 90 درصد

حفاظت از کودکان: 79 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 49 درصد

سیستم‌های ایمنی: 86 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر شیک، کابین رده بالا، طراحی کاربردی

نقاط منفی: لیست محدود پیشرانه‌ها، قیمت گران

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی A1

سیتروئن C3

پیشرانه 1 لیتری I3 1.2 لیتری I3
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 115 اسب بخار 110 اسب بخار
گشتاور 200 نیوتن متر 205 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 9.4 ثانیه 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت 205 کیلومتر/ساعت 190 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 4.9 لیتر ترکیبی 4.9 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 110 گرم/کیلومتر 110 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 40 لیتر 45 لیتر
وزن 1125 کیلوگرم 1165 کیلوگرم
طول 4.03 متر 4.00 متر
فاصلهٔ محوری 2.56 متر 2.54 متر
حجم صندوق بار 335 لیتر 300 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 17,700 پوند 12,145 پوند
قیمت موردبررسی 19,647 پوند 16,481 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

23 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (1731 دیدگاه) ,

    قطعا ائودی
    طراحی بهتر و به روزتر و کیفیت بیشتر
    فنی بهتر جادار و صندوق بزرگتر و در اخرم برند!
    تنها نقطه ضعفش قیمتشه ک بنظرم بقیه موارد جاشو‌پر میکنن

    پاسخ
  2. Amir
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    بخاطر شتاب بیشتر طراحی داخلی بهتر ائودی رای من
    ائودی

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    آخ جون بلاخره داریم به مرحله فینال میرسیم

    پاسخ
  4. نیما
    سوابق: (282 دیدگاه) ,

    آئودی فنی بهتره ولی سیتروئن 5500 پوند ارزون تره در قیمت پایه
    من به سیتروئن رای میدم

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1429 دیدگاه) ,

      قیمت سیتروئن بینظیره با این کیفیت
      یعنی اگه انتخاب در دنیای واقعی بود، قطعا با این قیمت فوق العاده سیتروئن رو انتخاب میکردم
      اما چون اون طرف فولکس رای آورده ترجیح میدم خودروی قوی تر رو برای رقابت باهاش انتخاب کنم

      پاسخ
  5. (Saeed(peugeot
    سوابق: (254 دیدگاه) ,

    تو ۹۵% موارد هم سطح هستند ولی شتاب آئودی یه ذره بهتره…..ولی خداییشششش با اون اختلاف قیمت ارزش خرید سیتروئن خیلی بیشتره
    ( البته آمار فروش هم گویای هم چیز هستش )

    پاسخ
  6. بهاري
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی وبیرونی ائودی خیلی جا افتاده تره و زیباتره من ائودی رو انتخاب می کنم
    به نظره من گرونی نقطه ضعف نیست اتفاقأ نشان دهنده مزیتشه که تکنولوژی بیشتری داره

    پاسخ
    1. ایلیا
      سوابق: (668 دیدگاه) ,

      گرونی نقطه ضعفه، البته من بخاطر علاقه ای که به برند ائودی داشتم آئودی رو انتخاب کردم ولی اگه در دنیای واقعی بخوام انتخاب کنم حتما جنبه ی اقتصادی مساله رو در نظر میگیرم و ماشین بصرفه تر رو انتخاب میکنم

      پاسخ
  7. saeed
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    برام جالبه جدای قیمتی اگه بزاریمش کنار واقعا کسی این مدل سیتروئنو به آئودی رو چه حسابی باید ترجیح بده!!!

    پاسخ
    1. (Saeed(peugeot
      سوابق: (254 دیدگاه) ,

      دوست عزیز این آمار و ارقام فروش واسه اروپا
      هستش….و اروپایی ها روی هزینه هاشون خیلی دقت نظر دارن…
      مثل مصرف سوخت کمتر
      آلایندگی کمتر = مالیات کمتر
      هزینه نگهداری پایین تر و غیر…..
      تو همین سایت چند هفته پیش مقایسه فولکس آرتئون با پژو ۵۰۸ جدید بود که پژو تو اون رقابت رتبه اول رو آورد….پژو ۵۰۸ جدید فوق العادس ولی بیشترین امتیازش روی هزینه نگهداری و قیمت پایین ترش بود.

      پاسخ
      1. Saeed
        سوابق: (298 دیدگاه) ,

        دوست عزیز آلایندگی و مصرف سوخت و گارانتاشیون که یکسانه.فاصله محوری و حجم صندوقه آئودی هم که بهتره.شتابشم که یه سر و گردن بالاتره.برندشم که آئودی یه سر و‌گردن بالاتر از سیتروئنه .منم گفتم جدای بحث قیمتی.مقایسه هم که بین این دو برند هست نه گروه psaو گروه فولکس.بعد یه سوال شما چجوری رسیدید به تبلیغ پژو ۵۰۸!!!من گفتم ۵۰۸ از آرتّون بهتره؟!!!

        پاسخ
  8. علی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    واقعا منم با نظر دوستان موافقم..
    اصلا به هیچ وجه اختلاف قیمت بین این دو تا معقولانه نیست.
    یعنی سیتروین چیزی کم نداره نسبت به رقیبش که اینقدر گرونه…
    c3 هم ظاهر خاص تری داره
    هم فروش بالاتر…….تو بحث نرمی و سواری و حرف همیشه واسه گفتن داشته.
    رای من c3 هستش.

    پاسخ
  9. حمیدرضا
    سوابق: (2365 دیدگاه) ,

    تو این کلاس شتاب مهم نیست اگر شتاب بخای میتونی نسخه اسپورت این ماشینو بخری انتخاب من سیتروئن چون خیلی قیمت مناسبی داره و مصرفش هم خیلی مناسبه و البته به علت حجم بیشتر موتور توربوها بوست کمتری دارن در نتیجه اصطحلاک ماشینم کمتره

    پاسخ
  10. Mآsكvيch
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    نمیشه کیفیت آئودی رو بیخیال شد و سیتروئن رو انتخاب کرد
    کیفیت بالاتر قیمت بالاتر هم داره و یه سری چیزهارو نمیشه رو کاغذ و جدول نشون داد مثل لذت رانندگی،ایمنی،ماندگاری،هندلینگ و غیره که تو این موارد قاعدتا باید آئودی سرتر باشه با توجه به اینکه نمره بالاتری هم گرفته
    البته سیتروئن قیمت پایینی داره و فروش خوبی داشته و خیلی اروپایی پسنده و نشون میده اونم ماشین خوبی هست اما خب برند لوکس آئودی یه چیز دیگست با احترام به Saeed Peugeot و باقی دوستان فرانسوی فن 🙏🏻

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (632 دیدگاه) ,

      عه؟!!
      راست میگی؟!!
      با احترام به فرانسوی فن‌ها؟!!!!!!!!!!!!!!
      خدایی تو دیگه نمیخواد از احترام به علایق دیگران حرف بزنی که مرغ پخته تو قابلمه خنده‌ش میگیره

      پاسخ
  11. Landscape
    سوابق: (176 دیدگاه) ,

    نظر من c3
    از لحاظ فنی زیاد با هم تفاوتی ندارن فقط تو بحث ایمنی آئودی یکم بهتره
    در عوض سیتروئن خیلی کاربردی و تو شهر بیشتر به درد میخوره قیمتشم که خیلی مناسبه
    از لحاظ طراحی بیرونی نمای عقب سیتروئن برای من زیباتر ولی از نمای جلوش زیاد خوشم نمیاد
    در آخر کاربایر هم امتیاز بیشتری برای سیتروئن لحاظ کرده.

    پاسخ
  12. احمد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اینکه ائودی برند فوق العاده ایه شکی نیست چه کیفیت و چه در بحث موتور حرفی نمیمونه فقط کافیه اسم یکی از برندای المانی و بشنوی دیگه حرفی نمیمونه…
    اما وقتی اصولی مقایسه میکنیم در وهله اول ادم جیبشو میبینه انتخاب میکنه!! در صورتی که نیازی نباشه ائودی انتخاب خوبیه اما فضای صندلی عقب سیتروئن جا دار تره و شتابشم خیلی پایین نیست نسبت به ائودی تمام این موارد باعث میشه سیتروئن انتخابی هوشمندانه تریه

    پاسخ
  13. ahmad
    سوابق: (493 دیدگاه) ,

    هر دو تا رو میپسندم ، هردو تا از مورد علاقهام هستند ، ولی با توجه به قیمت و اینکه طرافدار سیتروئن هستم سیتروئنو انتخاب میکنم ، به نظرم طراحی داشبورد سیتروئن قشنگتره اما کیفت داشبورد آئودی بهتره ، تو عکس هم به نظر جا پای صندلی عقب سیتروئن بزرگتر میاد که مسلما برای کسی که عقب میشینه فضای بیشتری داره در کل فکر میکنم سیتروئن کاربردی تر باشه ، ولی آئودی هم عشقه ، عشق .

    پاسخ
  14. mehdi
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    تو این کلاس مهمترین فاکتور قیمت ماشیه متاسفانه رای دذهنده ها به این نکته هیچ توجهی نکردن

    پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یه چیزی رو دوستان باید بگم که بدونید سیتروئن c3سایپا با قدرت ۱۶۰ اسب بخار ارزه میشه و تنها سیتروئنی که با این قدرت تولید میشه جالبه بدونید در ایرانه حالا اگه سیتروئن سایپا رو با ائودی اگه بخوایم مقایسه کنیم رای من سیتروئنه ولی اگه بخوایم سیتروئن ۱۱۵ اسب بخاری رو مقایسه کنیم رای من آئودیه

    پاسخ
  16. مانی
    سوابق: (1439 دیدگاه) ,

    ظاهر سیتروئن قشنگتره،داخل آئودی ممکنه از نظر بعضی‌‌ها قشنگتر
    باشه ولی‌ کاملا شبیه فولکسه،آئودی یخورده بهتره ولی‌ خوب خیلی‌ گرونتره
    بنظر میاد هنگام خرید سیتروئن گزینه مناسبتریه
    هرچند من به آئودی رأی دادم

    پاسخ
  17. مهدی
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    با بلایی که ایرانخودرو سایپا سر برندهای فرانسوی آوردن مردم اکثرا میزنن آئودی با اینکه هیچکدوم رو از نزدیک ندیدن. ولی نسبت به قیمت سیتروئن به نظر با ارزشتره، فروشش هم گواهه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.