مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت دوازدهم، دومین دوئل از گروه هاچبکهای سابکامپکت

نتایج دوئل قبلی بین فولکسواگن پولو و کیا ریو
مجموع آراء: 1079
آراء کیا ریو: 116
آراء فولکسواگن پولو: 963
پیروز دوئل: فولکسواگن پولو با کسب 89 درصد از کل آراء
سیتروئن C3
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2016
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: PF1 پژو-سیتروئن
امتیاز از کاربایر: 4 از 5
فروش سال 2017 در اروپا: 205,272 دستگاه
فروش سال 2018 در اروپا: 208,941 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 88 درصد
حفاظت از کودکان: 83 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 59 درصد
سیستمهای ایمنی: 58 درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر متمایز، تکنولوژیهای زیاد، سواری راحت
نقاط منفی: فرمان مبهم، حرکت گهوارهای در پیچها، پیشرانههای پرسروصدا
آئودی A1
تاریخ معرفی: ژوئن 2018
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: MQB A0 گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: 4.3 از 5
فروش سال 2017 در اروپا: 84,070 دستگاه
فروش سال 2018 در اروپا: 72,634 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 90 درصد
حفاظت از کودکان: 79 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 49 درصد
سیستمهای ایمنی: 86 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر شیک، کابین رده بالا، طراحی کاربردی
نقاط منفی: لیست محدود پیشرانهها، قیمت گران
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی A1 |
سیتروئن C3 |
|
پیشرانه | 1 لیتری I3 | 1.2 لیتری I3 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | 115 اسب بخار | 110 اسب بخار |
گشتاور | 200 نیوتن متر | 205 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته اتوماتیک | 6 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | 9.4 ثانیه | 10.9 ثانیه |
حداکثر سرعت | 205 کیلومتر/ساعت | 190 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 4.9 لیتر ترکیبی | 4.9 لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | 110 گرم/کیلومتر | 110 گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | 40 لیتر | 45 لیتر |
وزن | 1125 کیلوگرم | 1165 کیلوگرم |
طول | 4.03 متر | 4.00 متر |
فاصلهٔ محوری | 2.56 متر | 2.54 متر |
حجم صندوق بار | 335 لیتر | 300 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت پایه بریتانیا | 17,700 پوند | 12,145 پوند |
قیمت موردبررسی | 19,647 پوند | 16,481 پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
قطعا ائودی
طراحی بهتر و به روزتر و کیفیت بیشتر
فنی بهتر جادار و صندوق بزرگتر و در اخرم برند!
تنها نقطه ضعفش قیمتشه ک بنظرم بقیه موارد جاشوپر میکنن
بخاطر شتاب بیشتر طراحی داخلی بهتر ائودی رای من
ائودی
آخ جون بلاخره داریم به مرحله فینال میرسیم
آئودی فنی بهتره ولی سیتروئن 5500 پوند ارزون تره در قیمت پایه
من به سیتروئن رای میدم
قیمت سیتروئن بینظیره با این کیفیت
یعنی اگه انتخاب در دنیای واقعی بود، قطعا با این قیمت فوق العاده سیتروئن رو انتخاب میکردم
اما چون اون طرف فولکس رای آورده ترجیح میدم خودروی قوی تر رو برای رقابت باهاش انتخاب کنم
تو ۹۵% موارد هم سطح هستند ولی شتاب آئودی یه ذره بهتره…..ولی خداییشششش با اون اختلاف قیمت ارزش خرید سیتروئن خیلی بیشتره
( البته آمار فروش هم گویای هم چیز هستش )
طراحی داخلی وبیرونی ائودی خیلی جا افتاده تره و زیباتره من ائودی رو انتخاب می کنم
به نظره من گرونی نقطه ضعف نیست اتفاقأ نشان دهنده مزیتشه که تکنولوژی بیشتری داره
گرونی نقطه ضعفه، البته من بخاطر علاقه ای که به برند ائودی داشتم آئودی رو انتخاب کردم ولی اگه در دنیای واقعی بخوام انتخاب کنم حتما جنبه ی اقتصادی مساله رو در نظر میگیرم و ماشین بصرفه تر رو انتخاب میکنم
برام جالبه جدای قیمتی اگه بزاریمش کنار واقعا کسی این مدل سیتروئنو به آئودی رو چه حسابی باید ترجیح بده!!!
دوست عزیز این آمار و ارقام فروش واسه اروپا
هستش….و اروپایی ها روی هزینه هاشون خیلی دقت نظر دارن…
مثل مصرف سوخت کمتر
آلایندگی کمتر = مالیات کمتر
هزینه نگهداری پایین تر و غیر…..
تو همین سایت چند هفته پیش مقایسه فولکس آرتئون با پژو ۵۰۸ جدید بود که پژو تو اون رقابت رتبه اول رو آورد….پژو ۵۰۸ جدید فوق العادس ولی بیشترین امتیازش روی هزینه نگهداری و قیمت پایین ترش بود.
دوست عزیز آلایندگی و مصرف سوخت و گارانتاشیون که یکسانه.فاصله محوری و حجم صندوقه آئودی هم که بهتره.شتابشم که یه سر و گردن بالاتره.برندشم که آئودی یه سر وگردن بالاتر از سیتروئنه .منم گفتم جدای بحث قیمتی.مقایسه هم که بین این دو برند هست نه گروه psaو گروه فولکس.بعد یه سوال شما چجوری رسیدید به تبلیغ پژو ۵۰۸!!!من گفتم ۵۰۸ از آرتّون بهتره؟!!!
واقعا منم با نظر دوستان موافقم..
اصلا به هیچ وجه اختلاف قیمت بین این دو تا معقولانه نیست.
یعنی سیتروین چیزی کم نداره نسبت به رقیبش که اینقدر گرونه…
c3 هم ظاهر خاص تری داره
هم فروش بالاتر…….تو بحث نرمی و سواری و حرف همیشه واسه گفتن داشته.
رای من c3 هستش.
تو این کلاس شتاب مهم نیست اگر شتاب بخای میتونی نسخه اسپورت این ماشینو بخری انتخاب من سیتروئن چون خیلی قیمت مناسبی داره و مصرفش هم خیلی مناسبه و البته به علت حجم بیشتر موتور توربوها بوست کمتری دارن در نتیجه اصطحلاک ماشینم کمتره
نمیشه کیفیت آئودی رو بیخیال شد و سیتروئن رو انتخاب کرد
کیفیت بالاتر قیمت بالاتر هم داره و یه سری چیزهارو نمیشه رو کاغذ و جدول نشون داد مثل لذت رانندگی،ایمنی،ماندگاری،هندلینگ و غیره که تو این موارد قاعدتا باید آئودی سرتر باشه با توجه به اینکه نمره بالاتری هم گرفته
البته سیتروئن قیمت پایینی داره و فروش خوبی داشته و خیلی اروپایی پسنده و نشون میده اونم ماشین خوبی هست اما خب برند لوکس آئودی یه چیز دیگست با احترام به Saeed Peugeot و باقی دوستان فرانسوی فن 🙏🏻
عه؟!!
راست میگی؟!!
با احترام به فرانسوی فنها؟!!!!!!!!!!!!!!
خدایی تو دیگه نمیخواد از احترام به علایق دیگران حرف بزنی که مرغ پخته تو قابلمه خندهش میگیره
نظر من c3
از لحاظ فنی زیاد با هم تفاوتی ندارن فقط تو بحث ایمنی آئودی یکم بهتره
در عوض سیتروئن خیلی کاربردی و تو شهر بیشتر به درد میخوره قیمتشم که خیلی مناسبه
از لحاظ طراحی بیرونی نمای عقب سیتروئن برای من زیباتر ولی از نمای جلوش زیاد خوشم نمیاد
در آخر کاربایر هم امتیاز بیشتری برای سیتروئن لحاظ کرده.
اینکه ائودی برند فوق العاده ایه شکی نیست چه کیفیت و چه در بحث موتور حرفی نمیمونه فقط کافیه اسم یکی از برندای المانی و بشنوی دیگه حرفی نمیمونه…
اما وقتی اصولی مقایسه میکنیم در وهله اول ادم جیبشو میبینه انتخاب میکنه!! در صورتی که نیازی نباشه ائودی انتخاب خوبیه اما فضای صندلی عقب سیتروئن جا دار تره و شتابشم خیلی پایین نیست نسبت به ائودی تمام این موارد باعث میشه سیتروئن انتخابی هوشمندانه تریه
هر دو تا رو میپسندم ، هردو تا از مورد علاقهام هستند ، ولی با توجه به قیمت و اینکه طرافدار سیتروئن هستم سیتروئنو انتخاب میکنم ، به نظرم طراحی داشبورد سیتروئن قشنگتره اما کیفت داشبورد آئودی بهتره ، تو عکس هم به نظر جا پای صندلی عقب سیتروئن بزرگتر میاد که مسلما برای کسی که عقب میشینه فضای بیشتری داره در کل فکر میکنم سیتروئن کاربردی تر باشه ، ولی آئودی هم عشقه ، عشق .
تو این کلاس مهمترین فاکتور قیمت ماشیه متاسفانه رای دذهنده ها به این نکته هیچ توجهی نکردن
نخونده رای دادم !
آئودی
یه چیزی رو دوستان باید بگم که بدونید سیتروئن c3سایپا با قدرت ۱۶۰ اسب بخار ارزه میشه و تنها سیتروئنی که با این قدرت تولید میشه جالبه بدونید در ایرانه حالا اگه سیتروئن سایپا رو با ائودی اگه بخوایم مقایسه کنیم رای من سیتروئنه ولی اگه بخوایم سیتروئن ۱۱۵ اسب بخاری رو مقایسه کنیم رای من آئودیه
ظاهر سیتروئن قشنگتره،داخل آئودی ممکنه از نظر بعضیها قشنگتر
باشه ولی کاملا شبیه فولکسه،آئودی یخورده بهتره ولی خوب خیلی گرونتره
بنظر میاد هنگام خرید سیتروئن گزینه مناسبتریه
هرچند من به آئودی رأی دادم
با بلایی که ایرانخودرو سایپا سر برندهای فرانسوی آوردن مردم اکثرا میزنن آئودی با اینکه هیچکدوم رو از نزدیک ندیدن. ولی نسبت به قیمت سیتروئن به نظر با ارزشتره، فروشش هم گواهه.