آئودیبی ام و

دوئل آئودی A5 اسپرت‌بک و ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه

قطار دور هشتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به گروه سدان‌های کامپکت لوکس رسیده است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت میان آئودی A4 و ولوو S60 بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۶۰۶ رأی به ثبت رسیده است که A4 توانست با دریافت ۱۴۲۱ عدد از آن‌ها و کسب ۸۸ درصد از کل آراء قاطعانه پیروز گردد درحالی‌که S60 تنها ۱۸۵ رأی دریافت کرده است. حال امروز در هشتمین و آخرین دوئل گروه سدان‌های کامپکت لوکس، دو سدان کوپهٔ آلمانی یعنی آئودی A5 اسپرت‌بک و ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

مرسدس بنز C کلاس

لکسس IS

ب‌ام‌و سری ۳

اینفینیتی Q50

مرسدس بنز C کلاس

ب‌ام‌و سری ۳

آئودی A4

ولوو S60

جگوار XE

آلفارومئو جولیا

آئودی A4

آلفارومئو جولیا

کادیلاک ATS

آکورا TLX

فولکس‌واگن آرتئون

کیا استینگر

کادیلاک ATS

فولکس‌واگن آرتئون

جنسیس G70

بیوک ریگال

آئودی A5 اسپرت‌بک

ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه

جنسیس G70

؟

آئودی A5 اسپرت‌بک

آئودی با معرفی مدل جدید A5 در سال ۲۰۰۷، رسماً و به‌طورجدی وارد بخش کوپه‌های میان سایز لوکس شد یعنی بخشی که تا پیش از آن تقریباً به‌طور کامل تحت سلطهٔ ب‌ام‌و سری ۳ و مرسدس بنز CLK قرار داشت. A5 در ابتدا در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت به بازار آمد اما سه سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۰ آئودی عضو سومی را به این خانواده اضافه کرد. این نسخهٔ جدید که اسپرت‌بک نام دارد، یک کوپهٔ چهاردر یا به‌عبارت‌دیگر یک سدان کامپکت کوپه است و در اصل برادر کوچک‌تر مدل A7 محسوب می‌شود. در ژوئن سال ۲۰۱۶ اما آئودی نسل دوم کوپهٔ A7 را معرفی کرد و چند ماه بعد یعنی در سپتامبر همان سال نسخهٔ اسپرت‌بک این خودرو معرفی شده و بدین ترتیب A5 اسپرت‌بک هم وارد نسل دوم خود شد. نسل دوم A5 روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با آئودی A4 مشترک است. A5 اسپرت‌بک هم‌اکنون با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌گردد که شامل ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی، ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی و ۳ لیتری چهار سیلندر دیزلی می‌شود. برای این دوئل ما موتور اول یعنی ۲ لیتری بنزینی را انتخاب کرده‌ایم که خود در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌گردد و برای این دوئل نسخهٔ قدرتمندتر آن در نظر گرفته شده است. این نمونه ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. A5 با این پیشرانه در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌گردد اما برای آن امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو هم وجود دارد. در صدر خانوادهٔ این سدان کوپهٔ آلمانی اما مدل S5 اسپرت‌بک قرار دارد که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 با ۳۵۵ اسب بخار قدرت مجهز است.

ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه

سری ۳ یکی از شناخته‌شده‌ترین محصولات ب‌ام‌و محسوب می‌شود که سال‌ها در نسخه‌های سدان، کوپه و کابریولت به تولید رسید؛ اما پس از معرفی نسل ششم این خودرو در سال ۲۰۱۲، شیوهٔ نام‌گذاری ب‌ام‌و تغییر کرده و بدین ترتیب نسخه‌های کوپه و کابریولت سری ۳ با نام جدید ۴ به بازار عرضه شدند. سری ۴ کوپه برای اولین بار رسماً در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی شد و در نمایشگاه توکیو همان سال نسخهٔ کابریولت آن نیز معرفی گردید؛ اما یک سال بعد در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ ب‌ام‌و عضو سومی بنام گرن کوپه را به خانوادهٔ سری ۴ خود اضافه کرد که آن‌هم دقیقاً مانند آئودی A5 اسپرت‌بک، یک سدان کامپکت کوپه است. سری ۴ گرن کوپه به همراه نسخه‌های کوپه و کابریولت خود روی پلت‌فرم مشترکی با سری ۳ ساخته شده و اشتراکات زیادی با آن دارند. سری ۴ همچنان در یک نسل در حال تولید است اما به‌تازگی برای مدل ۲۰۱۸ فیس‌لیفتی را تجربه کرده که علاوه بر به‌روزرسانی‌های ظاهری، تغییراتی را هم در مدل‌ها و پیشرانه‌های آن به همراه داشته است. سری ۴ گرن کوپه با پیشرانه‌های بنزینی و دیزل متنوع و در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌گردد که ما از بین آن‌ها مدل ۴۳۰i را انتخاب کرده‌ایم. این مدل که پیش از فیس‌لیفت با نام ۴۲۸i شناخته می‌شد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهر سیلندر توربوشارژ مجهز است. قدرت تولیدی این موتور پس از فیس‌لیفت به ۲۵۲ اسب بخار افزایش پیدا کرده درحالی‌که گشتاور آن بدون تغییر باقیمانده است و همچنان ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ۴۳۰i در حالت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم برای آن وجود دارد.

مشخصات فنی

آئودی A5 اسپرت‌بک

ب‌ام‌و ۴۳۰i گرن کوپه

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۵۲ اسب بخار ۲۵۲ اسب بخار
گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو/چهارچرخ عقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۵.۳ ثانیه ۵.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۱ ثانیه ۱۴.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۷ لیتر (ترکیبی) ۹ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۵۸ لیتر ۶۰ لیتر
وزن ۱۶۸۰ کیلوگرم ۱۷۳۰ کیلوگرم
طول ۴.۷۳ متر ۴.۶۴ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۲ متر ۲.۸۱ متر
حجم صندوق بار ۴۸۰ لیتر ۴۸۰ لیتر
قیمت پایه ۴۳,۵۷۵ دلار ۴۴,۰۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9916895]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad ali

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    هر دو فوق‌العاده و با توانایی های حرکتی عالی هستند من تقریبا در سدان ها بی ام و را برتر می دانم اینجا هم به سری چهار رای دادم ولی آئودی بهتر نباشه (که هست) قطعا همسطح سری چهار هستش

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Raha

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (288 ديدگاه)

      با تمام احترام و ارزشی که برا بی ام و قائلم اینجا آئودی رو انتخاب میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شاهين

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    اول خواستم از روی تعصب به ب ام و رای بدم…بعد که اومدم عکس ها و مشخصات رو به دقت نگاه کردم به آعودی رای دادم.البته شاید اگر موقعیت خریدشون رو داشتم ب ام و رو میخریدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (35 ديدگاه)

      فکر نکنم تو این عصر وحشت حتی در رویا هم به همچین مواردی برای خرید بتونیم فکر کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۲۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        داداش هیچوخ خودتو دست کم نگیر مگه اینایی که دارن چیکار کردن ؟ چیشون از تو بهتره ؟
        هیچ برتری ای از نظر ٢ نفر آدم وجود نداره تنها چیزی که باعث میشه مثلا یکی به یه جایی برسه اینه که از قدرت و توانایی خودش استفاده میکنه و موفق میشه

        مطمعن باش اگر بخوای میتونی ( شعار هم نیست چون خودم تا ٢۴ سالگی همین بودم و بعدش تازه فهمیدم باید چیکار کنم و الان خدارو شکر همه چی عالیه )

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سعید

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (35 ديدگاه)

          اینجا باید ژن خوب داشته باشی تا دست بکار بشی با یه سری…. به این خودروها برسی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهدی

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          داداش اینا اونور از سوناتا این ور ارزونترن داداااش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. سعید

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    با اینکه از بیمر نمیشه گذشت ولی آئودی رو جالب تر و هماهنگ تر میبینم رای من ارباب حلقه ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Madjid

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اتتخاب من
    ??? ارباب حلقه ها ???
    به خاطر تمام برتری هاش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. amir77

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط بیمر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سورنا

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    آیودی رو چون تا حالا از نزدیک ندیدم حسی هم بهش ندارم ولی مطمعنم از نزدیک نظرم عوض میشه چون تا وقتی پورش رو از نزدیک ندیده بودم خوشم نمیومد ازش فکر میکردم خیلی کوچیک باشه ولی از نزدیک عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سياوش

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سختیه اما به نظرمن بیمر بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ائودی مشخصات بهتری داره به اون رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Amin

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    قطعا بی ام و
    ائودی به خاطر ماهیتی که داره و دیفرانسیل جلو بودنش هیچ وقت نمیشه لذت رانندگی بی ام و رو باهاش تجربه کرد،این که از تایرات سر پیچ دود بلند شه و دونات و دریفت کنی چیزیه که فقط میشه با بیمر تجربش کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ارش

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بی ام و رو انتخاب کردم واقعا زیباست در کل بی ام و سری 4 و سری 3 در بازار امریکا 84000تا می فروشه تو این کلاس بی ام و بهترینه هندلینگ بهتر و زیبایی خیره کننده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Wrx

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ائودی a5 ?
    جذابتره برای من?
    البته یه چیزیش زیاد برام خوشایند نبود قسمت انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو و چهارچرخ بود که کاش مثه بی ام دبیلیو عقب چهارچرخ بود??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. lawyer hamid

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    هردو عالی، هرو دو دوس داشتنی و زیبا، هردو برابر، هردو مشتری مدار، هردو برای طرفداراشون عشششق
    من که طرفدار مرسدس هستم اما دلم نمیاد یکی از این دوتا حذف شه، چه برسه طرفدارای این دوتا کوپه خوشگل!!!
    برای همین اینجا به آئودی رای میدم، ولی تو تلگرام به بی ام و، باشد که عدالت برقرار گردد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. charger

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    دوتاشون محشرن اما من طراحی ارباب حلقه ها رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یاس ی

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    بسیار انتخاب سختیه، به شدت سخت، نهایتا به بی ام رای دادم گرچه دل کندن از ارباب حلقه ها سخت بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Hamid...Audi

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    رای من هم ارباب حلقه ها …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mehran911

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    m4 رو خیلی دوست دارم اما وقتی حرف از S5 میاد از خود بی خود میشم
    هر خودروی دیگه ای غیر از S5 بود قطعا به BMW رای میدادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Fk

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خطاب مستقیم ب اون دوست عزیز که میگه من از ٢۴ سالگی ب بعد خواستم شد
    اره نشدنی نیست ولی باید اعتراف کنم و قبول کنیم پارامترهایی که برای رسیدن ب اوج تو عصر امروز مرسومه تو اینجا قابلیتی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mazaher

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    آئودی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Mohsen

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    چشمای بی ام و تسخیر کنندس ،بی ام و روح داره،با نگاه کردن بهش حس ارتباط با مخاطب ایجاد میکنه،بی دلیل نیس محبوب ترین برند خودروسازی دنیاس????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا