دوئل آئودی Q7 و لندروور دیسکاوری

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت بیست‌ودوم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای بزرگ لوکس

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای بزرگ لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

 

آئودی Q7

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2015

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MLB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4.3 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 30,351 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 20,167 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 38,346 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 30,416 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 94 درصد

حفاظت از کودکان: 88 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 70 درصد

سیستم‌های ایمنی: 76 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سبک و سریع، چابکی مشابه استیشن‌ها، کابین زیبا و تکنولوژیک

نقاط منفی: قیمت گران، صندلی‌های ردیف سوم تنگ

 

لندروور دیسکاوری

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2016

نسل کنونی: پنجم

پلت‌فرم: D7u جگوار-لندروور

امتیاز از کاربایر: 4.5 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 16,654 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 11,905 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 6,398 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 8,091 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 90 درصد

حفاظت از کودکان: 80 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 75 درصد

سیستم‌های ایمنی: 73 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند، ظرفیت بکسل 3.7 تنی، طراحی مدرن

نقاط منفی: صدای زیاد پیشرانه، فضای بار کم در پشت ردیف سوم صندلی‌ها

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی Q7

لندروور دیسکاوری

پیشرانه 3 لیتری V6 3 لیتری V6
تنفس سوپرشارژ سوپرشارژ
قدرت 335 اسب بخار 340 اسب بخار
گشتاور 440 نیوتن متر 450 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 5.5 ثانیه 6.3 ثانیه
مسافت 400 متر 14.2 ثانیه 14.9 ثانیه
حداکثر سرعت 205 کیلومتر/ساعت 215 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 11.2 لیتر ترکیبی 13.0 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 180 گرم/کیلومتر 255 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 85 لیتر 85 لیتر
وزن 2305 کیلوگرم 2495 کیلوگرم
طول 5.07 متر 4.97 متر
فاصلهٔ محوری 2.99 متر 2.92 متر
حجم صندوق بار 295 تا 770 لیتر 230 تا 700 لیتر
ظرفیت سرنشین 7 نفر 7 نفر
قیمت پایه بریتانیا 47,658 پوند 45,2151 پوند
قیمت پایه آمریکا 54,545 دلار 53,085 دلار
قیمت موردبررسی 57,375 دلار 53,085 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

19 دیدگاه

  1. Radin
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    آئودی عالیه ولی لندروور عالی تر😍

    پاسخ
    1. شاهين
      سوابق: (846 دیدگاه) ,

      لندروور واقعا خوبه ولی هیچ رقمه چه تو بحث ظاهر و چه فنی و چه طراحی داخلی نمیتونه قانعم کنه به آعودی رای ندم

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (225 دیدگاه) ,

      لندروور عقبش انگار مندرآوردی

      پاسخ
      1. نیما
        سوابق: (20 دیدگاه) ,

        فقط جای پلاکش که وسط نیست :/
        آدم نا امید میشه از هوش طراح
        واقعا به چی فکر میکرده ؟
        عین این آدمایی که لب و دهان شونو میدن یه طرف صورتشون :))

        پاسخ
  2. (Saeed(peugeot
    سوابق: (163 دیدگاه) ,

    لندروور دیووونه میکنه آدم و با اون طراحیش

    پاسخ
  3. علی رضا
    سوابق: (223 دیدگاه) ,

    در همه زمینه ها Q7 نسبت به دیسکاوری برتری داره ، هیچ دلیلی وجود نداره که به دیسکاوری رای بدم ، طراحی نامتناسب ، آلایندگی زیاد ، شتاب گیری ضعیف ، مصرف سوخت زیاد و قیمت بالاتر نسبت به آئودی که شایستگی این اختلاف قیمت رو نداره
    و برنده نهایی این دوئل : اینفینیتی

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2272 دیدگاه) ,

    به خاطر تکنولوژی و الایندگی کمتر به ائودی رای دادم با اینکه به نظرم تفاوت چندانی در هیچ موردی باهم ندارن

    پاسخ
  5. Amir
    سوابق: (642 دیدگاه) ,

    قطعا آئودی رو انتخاب می کنم طراحی ساده و زیباش رو واقعا دوست دارم مشخصات فنیش هم که کاملا برتری داره…

    پاسخ
  6. me84
    سوابق: (1465 دیدگاه) ,

    .
    به دیسکاوری رای دادم. حس بهتری بهم میده.
    ولی چرا انقدر آلایندگیش بیشتره؟

    پاسخ
  7. Car Lover
    سوابق: (218 دیدگاه) ,

    تمرکز دیسکاوری بیشتر روی افروده تا لوکس بودن!
    اگه قرار باشه نماینده لندرور روبهروی کیو هفت باشه باید ولار یا رنج رور بیاد
    این دوئل شاید خیلی درست نباشه!
    بهرحال هر دوتا عالین

    پاسخ
  8. Saman
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    به هیچ وجه نمیشه از لندروور دیسکاوری چشم پوشید کاملن برتره. در افرود رنجروور لندروور ستاره هست 🙂

    پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    اونایی که برنامه گرند تور رو دنبال می کنند فکر کنم یادشون هست که جرمی کلارکسون در باره طراحی عقب لندروور چی گفت. حقیقتا زشت ترین طراحی عقب رو بین خودروهای موجود داره.

    پاسخ
    1. sasan
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      معلوم نشد فصل سه گرند تور کی میاد؟؟

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.