دوئل نهایی، فولکس‌واگن پولو یا آئودی A1؟

مرحلهٔ نهایی، گروه دوم، هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت

 

 

 

فولکس‌واگن پولو

تاریخ معرفی: ژوئن 2017

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: MQB A0 گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4.4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 271,369 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 295,403 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 96 درصد

حفاظت از کودکان: 85 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 76 درصد

سیستم‌های ایمنی: 59 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین جادار و باکیفیت، آپشن‌های سطح بالا، تجربهٔ رانندگی عالی

نقاط منفی: فرمان بی‌حس، عدم ارائهٔ نسخهٔ سه‌در

 

آئودی A1

تاریخ معرفی: ژوئن 2018

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MQB A0 گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4.3 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 84,070 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 72,634 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 90 درصد

حفاظت از کودکان: 79 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 49 درصد

سیستم‌های ایمنی: 86 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر شیک، کابین رده بالا، طراحی کاربردی

نقاط منفی: لیست محدود پیشرانه‌ها، قیمت گران، کیفیت داخلی بهتر از پولو نیست

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

آئودی A1 40 TFSI

فولکس پولو GTI

پیشرانه 2 لیتری I4 2 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 200 اسب بخار 200 اسب بخار
گشتاور 320 نیوتن متر 320 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 6.5 ثانیه 6.7 ثانیه
حداکثر سرعت 235 کیلومتر/ساعت 235 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.0 لیتر ترکیبی 6.1 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 137 گرم/کیلومتر 140 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 40 لیتر 40 لیتر
وزن 1260 کیلوگرم 1355 کیلوگرم
طول 4.03 متر 4.06 متر
فاصلهٔ محوری 2.56 متر 2.55 متر
حجم صندوق بار 335 لیتر 305 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 17,145 پوند 13,199 پوند
قیمت موردبررسی 24,539 پوند 20,259 پوند

 

[دانلود ویدئو]
این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

17 دیدگاه

  1. saeed
    سوابق: (287 دیدگاه) ,

    2 تا ماشین با مشخصات خیلی نزدیک.یکی یکم لوکس تر و گرون تر با برند لوکس اونیکی با برند اقتصادی و ارزونتر و برند اقتصادی.اگه مساله قیمتی نباشه فکر نکنم دلیلی برای انتخاب پولو باشه اما خوب قیمت تو این کلاس خودرویی تعیین کنندس.

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (2193 دیدگاه) ,

      آئودی یه خورده بهتره ولی نه چهار هزار و خورده ای پوند ! انتخابم پولو

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (549 دیدگاه) ,

      لوکس ¿¿¿¿¿ عزیزم رقابت رولزرویس و میباخ که نیست هر دو هاچبک اقتصادی هستند اینجا من به پولو رای میدم که به هدف ساختش نزدیک تره یه بار داخل گلف ۲۰۱۸ نشستم بینظیره اصلا احساس نمیکنی که تو هاچبک نشستی

      پاسخ
      1. saeed
        سوابق: (287 دیدگاه) ,

        دوست عزیز بخون یه چیزیو بعد مزه بریز.منم گفتم همه چیزشون خیلی نزدیکه .اما با هر کیفیتی برند آئودی بالااخره لوکس محسوب میشه و فولکس معرف برند اقتصادی هست(من طرفدار هیچ کدومشم نیستم).این بحثم تو دنیای مارکتینگ و فروش تحت عنوان برندینگ هست .خیلی ها حاضرن با شرایط یکسان پول بیشتری بدن به یه کالای مشابه، صرفا با یه برند و اسم لوکس فقط به خاطر متفاوت دیده شدن در اذهان عمومی. یه مثال ساده و دم دستش تفاوت پرشیا و 405 بود (در عین تشابه بالای 90 درصدی) در دهه 80 شمسی تو ایران که خودش داستانها و افسانه ها ساخته شده بود براش .موفق باشی

        پاسخ
        1. علی
          سوابق: (549 دیدگاه) ,

          @سعید شما خودت جواب خودتو دادی اینکه فولکس برند اقتصادی بهتریه تو این کلاس دست بالاتر از آئودی رو داره اینکه مردم ایران پول خیلی بیشتری بابت چیز های بی ارزش میدن مثل سانتافه و راو ۴ که راو ۴ تو دنیا ارزونتر و بهتر و پرفروشتر بود اما تو ایران مردم سانتافه به چشمشون قشنگتر میومد و حتی پول بیشتری میدادن به سانتافه و کیفیت کمتری دریافت میکردن دلیل نمیشه مردم اروپا هم بخوان بیشتر تو چشم باشن و خودشونو نشون بدن اینجا بحث اصلی اقتصادی بودن خودروست وگرنه با پول آئودی میشه بنز e class یا بی ام و سری ۵ کارکرده بگیری

        2. saeed
          سوابق: (287 دیدگاه) ,

          علی جان من نگفتم فولکس بدتره یا بهتره.نگرفتی حرفمو.من میگم همه جای دنیا بحث ارزش برند که ناخواسته حتی در شرایط برابر اختلاف قیمتی ایجاد میکنه هست.یجورایی قانون نانوشتس که طرفدارای خودشو داره فارغ از هر منطقو دودوتا چهارتای اقتصادی.حالا تو این کلاس که عمدتا خریداراش تو دنیا از قشر متوسط رو به پایین هستند یا اصولا علاقه ای به هزینه اضافی کردن برای ماشین ندارن این اختلاف قیمتی خیلی به چشم میاد و صد درصد تو تصمیم گیری خرید تاثیرگذاره که آمار فروشم این حرفو تایید میکنه.درست برعکس کلاسهای بالاتر مثلا سدانهای فول سایز که قضیه برعکس میشه.در مورد مثالتم دوست عزیز سانتافه و راو4 فارغ از مقایسه فنی و طراحی در 1 کلاس نیستن.راو4 یه کراس اوور کامپکت 2 ردیفه 5 نفره هست در حالیکه سانتافه یه کراس اور مید سایز با قابلیت 7 نفره شدن هست و مقایسشون به این ترتیب و قیمتی از اساس اشتباهه.

  2. Landscape
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    نظر من فولکس پولو کیفیت یکسانی با آئودی داره ولی با قیمت کمتر

    پاسخ
  3. Mad.z.Max
    سوابق: (397 دیدگاه) ,

    فقط قیمت نظرمو به سمت پولو برگردوند. (البته چون تقریبا از هر نظر شبیه یا خیلی نزدیک هستن..) اما کابین آئودی خیلی برام جذاب بود، اینکه یکم همچیز مجموعه داشبورد به سمت راننده متمایله خیلی جذابه.. شبیه سدان های دهه نودی که تو ایران اومدن..

    پاسخ
  4. овsкиكMас
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    خیلی از لحاظ فنی نزدیک به هم هستن اما آئودی رو انتخاب میکنم،اون اختلاف قیمتش هم طبیعیه چون بخاطر برند لوکس بودنش هست

    پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    پلتفرمشون که یکیه کلا یه ماشینن با ظاهر متفاوت اما من اسم آئودی رو ترجیح میدم قیمت گرونترش هم ارزش اسمشو داره
    از طراحیشم بیشتر خوشم میاد
    اونا مثل شرکتای ما نیستن که الکی گرون کنن
    حتما دلیلی داشته که آئودی گرونتره

    پاسخ
      1. جی کلاس مرسدس
        سوابق: (146 دیدگاه) ,

        فقط میای سمپاشی ماشینهای آلمانی خسته نشدید واقعا اره به خاطر برندش مگه رولزرویس برای برندش پول نمیگیره یا کادیلاک چقدرش صرف کیفیتش میشه چقدرش برای برنده خب برند لوکس گرونتره این گرونی ارزون به دست نیومد که اینقدر راحت زیر سوال میبریش یه تاریخ و عقبه پشتشه

        پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (1349 دیدگاه) ,

    در یه حد هستن جفتشون اما بخاطر قیمت برتری با پولو هست کاملا اما بخاطر علاقه شخصیم به ائودی رای میدم

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (2341 دیدگاه) ,

    دو خودرو به نظرم خیلی شبیه هم رسیدن که البته بی راه هم نیست من به پولو رای دادم چون در درجه اول صندلی پارچه ای بیشتر از چرم دوست دارم دوم به نظرم انقدر تفاوتی نداشت که بشه ائودی رو لوکس حساب کرد پولو رو معمولی

    پاسخ
  8. ارش
    سوابق: (768 دیدگاه) ,

    به آئودی رای میدم لوکس تر و اسپرت تر و راحت تر اما از کابین فلکس هم نمیشه گذشت مخصوصا تودوزی خیلی قشنگه.

    پاسخ
  9. MAHDI
    سوابق: (3082 دیدگاه) ,

    انتخاب من آئودی. البته هردو مشخصات شبیه بهم دارن. حتی طراحی کابین تاحدودی بهم شباهت دارن.اما آیودی رو انتخاب میکنم چون بیشتر دوسش دارم.درضمن نشان حلقه های آئودی جذابین بیشتری داره نسبت به WW

    پاسخ
  10. Ahmad
    سوابق: (490 دیدگاه) ,

    قطعا فولکس پولو به خاطر علاقه شخصی واقعا طراحی داشبورد و کیفیت متریال داخلش فوق العادست این ماشین و جزو ماشین آرزوهامه با اینکه جزو رده خودروهای کوچک محسوب میشه ولی کابینش اندازه یک خودروی سِدان جاداره .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.