آئودی

رندر و اطلاعاتی از نسل جدید آئودی RS5

پس از معرفی نسل جدید آئودی A5 و همین‌طور مدل‌های مختلف این خودرو یعنی S5، کابریولت و اسپرت‌بک، آخرین عضو خانوادهٔ نسل جدید A5، مدل قدرتمند و پرچم‌دار RS5 است که به‌زودی معرفی خواهد شد؛ بنابراین با توجه به تغییرات ظاهری نسل کنونی RS5 نسبت به A5 استاندارد و همین‌طور تصاویر جاسوسی، رندری از طراحی احتمالی نسل جدید آئودی RS5 ارائه شده است که احتمالاً نزدیک‌ترین تصویر ممکن از طراحی نهایی این کوپهٔ اسپرت المانی را نشان می‌دهد.

2018-audi-rs5-coupe-render

اما غیر از ظاهر اسپرت و تهاجمی، بدون شک مهم‌ترین تغییر RS5 جدید، در زیر کاپوت آن رخ خواهد داد یعنی جایی که  پیشرانهٔ خوش‌صدای ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی نسل کنونی RS5 بازنشست شده و در نسل جدید جای خود را به یک موتور جدید ۲.۹ لیتری V6 بای‌توربو خواهد داد. طراحی و توسعهٔ این موتور توسط پورشه انجام گرفته است اما آئودی هم در توسعهٔ آن کمک کرده و نقش داشته است. این پیشرانه در حال حاضر در نسل دوم پورشه پانامرا ۴S مورداستفاده قرار گرفته و ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بااین‌حال هنوز خیلی زود است که بخواهیم بگوییم آیا این موتور در RS5 جدید هم با همین خروجی ارائه خواهد شد یا مهندسان آئودی توان تولیدی آن‌را به‌طور خاص برای استفاده در کوپهٔ عملکرد بالای خود افزایش خواهند داد.

2018-audi-rs5-coupe-spy-photo

یکی دیگر از تغییرات مهم نسل جدید RS5، استفاده از پلت‌فرم MLB مشترک با آخرین مدل‌های A4/S4 و A5/S5 خواهد بود. این امر موجب کاهش وزن قابل‌توجهی در خودروهای مذکور شده است به‌گونه‌ای نسل جدید سدان A4 تا ۱۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده است؛ اما بااین‌وجود احتمالاً کاهش وزن RS5 جدید به زیادی کاهش وزن A4 نخواهد بود ولی قطعاً نسل جدید آئودی RS5 مقداری از وزن خود را از دست خواهد داد که این امر موجب بهبود عملکرد و مصرف سوخت آن می‌شود.

انتظار می‌رود بتوانیم نسل جدید پرچم‌دار خانوادهٔ A5 را سال آینده ملاقات کنیم. این رویداد ممکن از در نمایشگاه ژنو در ماه مارس (اسفند) رخ دهد یا در نمایشگاه فرانکفورت که در ماه سپتامبر (مهر) در خانهٔ آئودی برگزار می‌شود. فروش RS5 جدید هم تا پایان سال ۲۰۱۷ آغاز می‌شود تا نبرد سختی را با ب‌ام‌و M4 و مرسدس بنز C63 AMG کوپه آغاز کند درحالی‌که سال ۲۰۱۸ نسخهٔ کابریولت آن‌هم معرفی خواهد شد. همچنین برخی میگویند آئودی احتمالاً قصد دارد برای اولین بار نمونهٔ اسپرت‌بک RS5 را هم تولید کند که هرچند امیدواریم این اتفاق روی دهد اما هنوز هیچ تأیید رسمی دراین‌باره اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    فوق العاده هست با موتور 2.9 و توان 440 اسب. اما آلفا جولیا دقیقا با موتور 2.9 توان 500 اسب گرفته که موجب میشه تا سرعت 310 حرکت کنه. یعنی فوق العاده. و نشون میده تیم مهندسی فراری واقعا کاربلد هستند و سالها عشق شوماخر به این برند بیهوده نبوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست گرامی بار ها بحث کردیم و گفتیم
      از نظر تئوری از موتور 1 لیتری میشه ، 1000 اسب بخار هم گرفت.
      بوست توربو ، رد لاین موتور ، و هزار تا چیز دیگه که ما سردرنمیاریم موثرند.
      .
      باید ببینی هدف خودروساز چی بوده.

      آئودی اگر میخواست از موتور 2.9 لیتری این ماشین 500 اسب و 600 اسب بگیره ، قطعا مسائلی پیش میومد که خود آئودی بهتر از ما میدونه.
      ساده ترین چیزی که من میفهمم اینه که اونوقت دیگه خریداری برای RS6 پیدا نمیشد. البته کلاس این ماشین ها با هم فرق میکنه بماند، اما یکی از دلایل وجود RS6 در کنار RS5 همین قدرت بیشتره.

      بحث مهندسی و تکنولوژی و … بماند.

      همه میدونن من عاشق فراری و لامبو هستم.
      همه جوره ازشون تعریف میکنم.
      ولی قدرتی که از یک موتور توربو میگیری ، اصلا ملاک خوبی برای سنجش توان مهندسی نیست. همین الان درگستر (dragster) هایی داریم که از یک موتور 5 لیتری، 10000 اسب بخار میگیرن، به نظرت اونا دیگه خدایان تکنولوژی و فناوری هستن؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارمان

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      رامتین جان به نظرم مدل تفکر شما قرون وسطایی است ?
      معیار سنجش شما درست نیست چون موتور حجم یکسان داره هر کدوم که حجم بیشتری داره موتور بهتریه و هر کدوم به سرعت بیشتری دست پیدا کنه باحالتریه؟!!
      موافق نیستم
      به عنوان مثال
      -چرا مصرف سوخت رو معیار نمیگیرید
      -چرا عمر مفید موتور رو در نظر نمیگیرید
      -چرا میزان اسان سازی تعمیر رو در نظر نمیگیرید
      -چرا گارانتی و وارانتی موتور و خودرو رو در نظر نمیگیرید
      متاسفانه خیلی روش تفکر درستی نیست که تا اسم اعودی یا ماشینای فعال در موتور اسپورت میاد فقط به قدرت و اسب بخارو سرعت اشاره میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid911 GT2

        ۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        موافقم با ارمان.
        کاملا درست میگی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. شایان

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    اعودی همیشه دوس داشتنی بوده.ولی به قول رامتین الفا یه سرو گردن بالاتر ظاهر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحیش بهتر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا