آئودیفولکس واگن

دست رد آئودی بر سینه فولکس گلف R!

حدود 6 سال پیش بود که فولکس‌واگن در نمایشگاه پکن از کانسپت R400 رونمایی کرد. قرار بود این خودرو بر پایه نسل هفتم گلف فیس لیفت شده و با قدرتی حدود 420 اسب بخار روانه بازار شود اما هرگز چنین اتفاقی رخ نداد چراکه فولکس به دنبال کاهش هزینه‌های خود بود. اگرچه هفتمین نسل گلف هرگز از مدلی قدرتمند و درخور نام خود بهره‌مند نشد اما انتظار می‌رود نسل هشتم گلف قدرت بیشتری داشته باشد زیرا خبر آمده پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری آن قدرت حدود 330 اسبی خواهد داشت.

یکی از مجلات آلمانی می‌گوید فولکس‌واگن در ابتدا برنامه‌های دیگری برای گلف R جدید داشت و می‌خواست از پیشرانه 5 سیلندر آئودی برای آن استفاده کند. فولکس از آئودی درباره امکان استفاده از این پیشرانه 2.5 لیتری سوال کرد ولی مقامات رده‌بالای آئودی به‌صورت مؤدبانه درخواست فولکس را رد کردند. این خبر به نقل از منابع موثق منتشر شده است.

حدس زدن دلیل این کار نسبتا آسان است زیرا آئودی اسپورت نمی خواهد گلف R شانه‌به‌شانه‌ی RS3 حرکت کند زیرا گلف R در این صورت جایگزین ارزان‌تری برای محصول پرفورمنس آئودی خواهد بود و روی فروش آن تاثیر خواهد گذاشت. ارباب حلقه‌ها مجوز استفاده از پیشرانه یاد شده را به شرکت هایی همچون KTM و دانکروورت داده زیرا محصولات این شرکت رقیب خودروهایی همچون RS3، TT RS یا Q3 RS نیستند.

همچنین کارخانه تولید کننده این پیشرانه با مشکل افزایش تیراژ مواجه است زیرا چندین محصول آئودی در آنجا تولید می شود. گفته می‌شود تولید پیشرانه 5 سیلندر آئودی زحمت زیادی دارد و این امر باعث می‌شود افزایش میزان تولیدش بسیار سخت باشد.

با اینکه آئودی از اشتراک این پیشرانه با فولکس واگن سر باز زده اما گلف R هنوز هم می‌تواند قدرتی فراتر از 330 اسب بخار مورد انتظار را داشته باشد. فولکس واگن قبلا با نمایش کانسپت R400 نشان داد که پیشرانه 2 لیتری آن قدرت 394 اسبی و گشتاور 450 نیوتون متری دارد. شایعاتی هم درباره تولید نسخه داغ‌تر R پلاس به گوش می‌رسد که ظاهرا به جنگ مرسدس-ای ام جی A45 S خواهد رفت.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه

  1. Malt hill

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    اصلا زیبا نیست😔

    1. meysam

      ۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (90 ديدگاه)

      موافقم. بخصوص جلوش که کاملا پسرفت داشته

  2. رامتین

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1779 ديدگاه)

    بنظرم گلف R بسیار هم زیباست و نسخه 394 اسبیش که معادل 400 اسب متریک هست، تولید خواهد شد.

  3. سینا BMW

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (144 ديدگاه)

    جلوش خوب نیست ولی عقبش خوبه
    در کل رقیباش خیلی قوی هستن (بنز A45 و بی‌ام‌و سری یک و آئودی RS3)
    و کار بسیار سختی داره

  4. sevlan

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (181 ديدگاه)

    حیف اون طراحی شیک و پیک و ساده و بدون زمان نسل قبل ، واقعاً فولکس واگن قسمت جلو ، سپر ماشین و همچنین فرم چراغ های جلو رو نابود کرده ، نمیدونم چرا با دیدن این نسل گلف یاد «شیراکو» ۱۰-۱۵سال پیش می افتم!!!

  5. فررزاد

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (31 ديدگاه)

    به نظرم فولکس پولو جذابتر و قشنگتره نسبت به گلف با اینکه پولو هنوز نسخه جدیدشو معرفی نکرده و هنوز همون مدل 2017 هست ولی طراحی داخل و بیرونش بهتره نسبت به گلف این گلف جدید هم نه تنها زیباتر نشده بلکه پست رفت هم داشته مثل فیات 500 جدید که تازه رونمایی شده اصلن جالب نشده طراحی جلوش و داشبورد فاجعه شده نمیدونم چرا تازگیا خیلی از خودروسازان وقتی مدلهای جدید یه نسخه رو معرفی میکنن نسبت به مدل قبلی اصلا جذابیت نداره

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن