آئودی

عرضهٔ فیس‌لیفت آئودی RS5 در ایالات‌متحده همراه با دو نسخهٔ ویژه

آئودی نسخهٔ بروز شدهٔ مدل RS5 را با مدل ۲۰۲۱ در ایالات‌متحده عرضه کرده است که علاوه بر بازنگری‌هایی در طراحی، با دو نسخهٔ تولید محدود جدید هم همراه شده است. RS5 مدل ۲۰۲۱ در بیرون مثل مدل‌های RS6 و RS7 به نسخهٔ عریض‌تری از جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی آئودی مجهز شده که در بالای آن‌هم سه شکاف تعبیه شده تا مدل اسپرت کواترو دههٔ ۸۰ را یادآوری کند.

ورودی‌های هوای جلو که حالا به شکل پنج‌ضلعی شده‌اند به همراه یک دیفیوزر خاص RS با دو سر اگزوز بزرگ بیضی‌شکل هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند. همچنین گلگیرهای RS5 هنوز هم عریض‌تر هستند و ۳۰ میلی‌متر عرض بیشتری نسبت به A5 معمولی دارند. این کوپهٔ اسپرت آئودی به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلوی LED ماتریکس و چراغ‌های عقب LED با راهنماهای پویا هم مجهز است.

بارزترین به‌روزرسانی RS5 مدل ۲۰۲۱ اما شاید صفحه‌نمایش لمسی جدید ۱۰.۱ اینچی آن برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی باشد که حالا آخرین نسخه از نرم‌افزار MIB3 را به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم ارائه می‌کند. همچنین با توجه به اینکه RS5 محصول آئودی اسپرت است، این نمایشگر ویژگی‌های خاص RS مثل اطلاعات گشتاور، قدرت خروجی، فشار بوست، دمای روغن‌موتور، لپ تایم، اندازه‌گیری شتاب و نشانگر نیروی جی را هم ارائه می‌کند. کابین RS5 مدل ۲۰۲۱ همچنین به‌صورت استاندارد به پکیج نورپردازی LED هم مجهز شده که بیش از ۳۰ ترکیب مختلف رنگی را به همراه دارد.

در پیشرانهٔ RS5 اما هیچ تغییری نسبت به قبل صورت نگرفته که این یعنی زیر کاپوت آن همچنان همان موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قرار گرفته که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو با دیفرانسیل عقب اسپرت تحویل می‌دهد. به گفتهٔ آئودی، نسخهٔ کوپهٔ این خودرو ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخهٔ چهاردر اسپرت‌بک این کار را در ۳.۸ ثانیه انجام می‌دهد. حداکثر سرعت هردو مدل هم ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

آئودی RS5 مدل ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق اسپرت RS عرضه می‌شود اما خریداران می‌توانند پکیج داینامیک را هم سفارش دهند که کمک‌فنرهای قابل تنظیم به‌صورت الکترونیکی را اضافه می‌کند. قیمت پایهٔ این ماشین در مدل ۲۰۲۱ برای مدل کوپه از ۷۵,۱۰۰ دلار و برای مدل اسپرت‌بک از ۷۵,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود.

نسخه‌های ویژهٔ آسکاری و بلک اُپتیک

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، آئودی برای هردو نسخهٔ کوپه و اسپرت‌بک RS5 مدل ۲۰۲۱ دو نسخهٔ ویژه و تولید محدود جدید بنام‌های آسکاری و بلک اُپتیک را ارائه کرده است. نسخهٔ آسکاری در بیرون با رنگ منحصربه‌فرد آبی متالیک آسکاری رنگ‌آمیزی شده و به جزئیات آلومینیومی مات، رینگ‌های ۲۰ اینچی نقره‌ای فورج‌کاری شده، ترمزهای سرامیکی با کالیپرهای آبی‌رنگ، پکیج داخلی کربنی، کمک‌فنرهای تطبیقی، سیستم اگزوز اسپرت RS و… مجهز است. از این نسخه تنها ۲۵ دستگاه کوپه و ۱۰۰ دستگاه اسپرت‌بک تولید خواهد شد.

نسخهٔ بلک اُپتیک نیز از رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی مشکی‌رنگ، نشان‌های مشکی‌رنگ، سقف مشکی‌رنگ و پکیج داخلی RS با دوخت قرمزرنگ برخوردار است. از این نسخه تعداد بیشتری تولید خواهد شد که شامل ۱۰۰ دستگاه کوپه و ۳۲۵ دستگاه اسپرت‌بک می‌شود. این نسخه‌های ویژه اما گران‌قیمت هستند به‌گونه‌ای که قیمت نسخهٔ بلک اُپتیک ۸۷,۴۰۰ دلار و نسخهٔ آسکاری ۹۵,۶۰۰ دلار اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    رنگ آبی چقد بهش میاد ?
    عاشق اون ربنگای پنج پرش شدم…
    M3:لایک
    RS5: دیسلایک

    موافقم 35
    مخالفم 42
    1. AMG_73///

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      ووووو
      اصل ماجرا رو فراموش کردی
      C63 comment

      موافقم 11
      مخالفم 4
    2. AMG_73///

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      ولی بین rs5 و m3 من به m3 رای میدم
      بیمر هنوز زندست

      موافقم 11
      مخالفم 4
    3. مزدا

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      لامصب از هر نظر بگی جذاب و زیباست . دل هر کسی رو میبره

      موافقم 3
      مخالفم 0
    4. Mehran (fox)

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (214 ديدگاه)

      البته rs5 با ام۴ مقایسه میشه نه ام ۳ چون رقیب ام ۳، rs4 هستش،رقیب rs5 چهار درم نسخه گرن کوپه ام چهاره البته اگه تولیدش کنن.‌..

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بهترین آلمانی

    موافقم 17
    مخالفم 11
  3. Ho3in

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    خوشگله و خوشتیپ این‌ ماشینو فقط باید با کت و شلوار پشتش بشینی
    و یه چیز دیگ چرا این آئودی داشبورد های این سری رو کاملا عوض نمیکنه ؟؟این سری داشبورد دیگه از مدت افتاده
    خودش بهترین داشبورد (Q8) رو داره

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. ماکان

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (768 ديدگاه)

    سلام . بنده خیلی دوست دارم اگر که انشاالله نسخه ی RS8 و RSQ7 از مدل A8 و Q7 آئودی تا جایی که امکان دارد هرچه سریعتر ساخته شود و تولید انبوه شود .

    موافقم 9
    مخالفم 1
  5. AMG_73///

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    M3 ??

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. AMG_73///

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    C63??

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. AMG_73///

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    RS5??

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. Infinite

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (452 ديدگاه)

    رنگش آبی آسکاری فوق‌العادست… خیلی خیلی خاص و زیباست.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  9. Maserati

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    تنها کمپانی هایی که عرضه طراحی چراغ پشت یک سره رو دارن به نظرم فقط آئودی و دوج هست

    موافقم 7
    مخالفم 0
  10. Maserati

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    دیوونه شدم از بس چراغ هاشششششششش قشنگههههههههه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  11. بهنام

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    زیباترین ساخته ی آئودی در حال حاضر همین مدله. رینگ هایی که بشدت به این اتاق میاد و دارای یکی از زیباترین خطوط در کلاس خودش هست. اگه اشتباه نکنم این خطوط و حجم پردازی معرکه توسط والتر داسیلوا انجام شده که در طول این‌ چند سال زیاد دستخوش تغییر نشده و همچنان دلفریب و چشمنوازه. از نزدیک هنوز زیباتر هم هست.

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا