آئودی

شایعاتی سورپرایز کننده درباره نسل جدید آئودی R8

تا همین چند وقت پیش گفته می‌شد آئودی سومین نسل r8 را نخواهد ساخت اما اخیراً خبری منتشر شده که در آن ادعا شده ارباب حلقه‌ها خودرویی خواهد ساخت که به نوعی جایگزین R8 امروزی خواهد بود. اتوکار می‌گوید نام R8 زنده باقی می‌ماند اما پسوند E-Tron به آن افزوده می‌شود تا قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی آن را برجسته سازد. بله درست صحیح است، این سوپرکار پیشرانه وسط و پرفورمنس دوباره به مرحله اول بازگشته و یک محصول تمام الکتریکی خواهد بود.


این حرکت آئودی کمی سورپرایز کننده محسوب می‌شود زیرا همه‌ی ما می‌دانیم که R8 E-Tron چه وضعیتی داشته است. اولین نسخه این خودرو هرگز وارد خط تولید نشد درحالی‌که نسل دوم نیز تنها پس از تحویل کمتر از ۱۰۰ دستگاه به مشتریان روانه‌ی موزه شد. به نظر می‌رسد آئودی اعتقاد دارد سومین تلاشش به در بسته نخواهد خورد و در سال ۲۰۲۲ نسل کاملاً جدید R8 E-Tron را با الهام از مدل PB18 E-Tron روانه میدان خواهد نمود.

درحالی‌که کانسپت شوتینگ بریک معرفی شده در گردهمایی پبل بیچ قدرت ۷۶۴ اسبی داشت اما گفته می‌شود سوپرکار جدید آئودی مرز ۱۰۰۰ اسب بخار را رد خواهد کرد. مدل چهار چرخ محرک R8 E-Tron ظاهراً تنها نیازمند ۲ ثانیه زمان خواهد بود تا از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.


شیفت کردن به قوای محرکه تمام الکتریکی به این معنی است که آئودی R8 دیگر ارتباطی فامیلی با لامبورگینی اوراکان نخواهد داشت. انتظار می‌رود اوراکان از همان پلتفرم استفاده کند اما پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی آن با یک پیشرانه الکتریکی همراه شود. اتوکار می‌گوید فروش اوراکان برای توجیه هزینه‌های توسعه پلتفرمی جدید کافی نبوده و به همین دلیل است که انتظار می‌رود نسل جدید این خودرو از سخت‌افزار تکامل یافته کنونی استفاده کند. همچنین احتمال استفاده از پلتفرم جدید پورشه در نسل جدید اوراکان وجود دارد.


در خاتمه باید گفت نسل فعلی R8 در حال فیس لیفت بوده و شاید نسخه ۶ سیلندر آن به همراه مدل جدید R8 GT معرفی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (507 ديدگاه)

    فقط نسل اولش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. madjidiano rolambo

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    متاسفانه یا خوشبختانه صنعت خودرو با شتاب هر چه بیشتر داره به سمت الکتریکی شده پیش می‌ره

    چند روز پیش یه جا خوندم ۵ خودروساز مطرح آلمانی تصمیم گرفتند جدی تر از گذشته پروژه ی ساخت خودروهای الکتریکی رو دنبال و برای محصولات تسلا -که سالهاست به تنهایی بازار الکتریکی ها رو قبضه کرده- رقبای پرقدرتی عرضه کنند

    آئودی هم احتمالا قصد داره رقابت در بخش پیشرانه های احتراقی رو برعهده ی اوراکان بذاره و آر۸ رو بفرسته به جنگ سوپراسورت های الکتریکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    آقا شاهین پاراگراف اول ، خط چهارم نیاز به اصلاح داره
    ” بله درست صحیح است “

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارش

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (75 ديدگاه)

    عالیه.همونقدر که نسل اولش در زمینه آینده نگارانه پیشرو بود و همه رو سورپرایز کرد این نسل هم واقعا شگفت انگیزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mahdy

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    کجاش شگفت انگیزه
    آینده نگرانه ای خوبه که منطقی باشه این بشدت تخیلی و غیر واقعیه
    نمای پشتی جعبه ماننده که به شدت دانفورس و ثبات ماشین و درنتیجه پرفورمنس رو پائین میاره فقط تخیله و به احتمال بسیار زیاد قلم مهندس طراحی یه خط روش ننداخته و فقط کار طراحان هنری بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. design

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      اگر اینو طراحی مشکل دانفورس داشته باشه پس
      ferrari ff
      ferrari gtc4lusso
      porsche panamera
      و…
      فقط تخیله و به احتمال بسیار زیاد قلم مهندس طراحی یه خط روش ننداخته و فقط کار طراحان هنری بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        آقا مهران ما هم همه شما رو دوست داریم ولی بذارین من اول جواب این دیزاینو بدم
        پورشه پانامرا کجاش جعبه ایه ؟ اتفاقا همونطور که قبلا دربارش توضیح داده بودم (زیر پست مکلارن 720) شیبی که در ماشین های پورشه هست برخلاف بال هواپیماست و باعث افزایش دانفورس میشه دوما فراری gtc4 کلاسش با این فرق داره و خیلی بیشتر از پرفورمنس زیبایی میطلبه پس طبیعیه که حرف اول رو در طراحیش طراحان هنری زدن
        اف اف هم که تکلیفش مشخصه در کلاس جی تی دسته بندی میشه که نیازی به پرفورمنس آن چنانی نداره(تازه در این حد هم جعبه ای نیست)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mehran911

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      چون دوستت دارم مینویسم
      دوست عشق bmw
      بحث آیرودینامیک خودرو هم خیلی ساده است و هم خیلی پیچیده به همین خاطر نمیشه راحت از کنارش گذشت
      این که میگی ساختار جعبه ای پشت ماشین دافورس رو کاهش میده هم صحیحه و هم غلط
      بزار ی داستان جالب برات تعریف کنم احتمالا خوشت میاد
      داستان بر می گرده به سالها قبل به یک مهندس و دانشمند آلمانی به نام Wunibald Kamm کسی در ده ی ۱۹۲۰ برای دایملر کار می کرد و در طول فعالیتش مبتکر تکنولوژی های جدیدی در سیستم تعلیق و همینطور اولین بدنه مونوکوک آلومینیومی برای مرسدس بود
      بعد از اتمام فعالیت این مهندس بزرگ در مرسدس اون تصمیم گرفت تا در پروژه جدیدی برای کاهش میزان درگ و توربولنس در خودروها فعالیت کنه و شروع به طراحی خودوریی جدید بکنه این موضوع مقارن شده بود با پروژه تولید مدل افسانه ای bmw 328 و چه کسی بهتر از پروفسور Wunibald Kamm برای طراحی یک ماشین تاریخی برای bmw .

      نتیجه ی همکاری Kamm و bmw در سال ۱۹۳۸ باعث تولید آیرودینامیک ترین خودروی تولید انبوه زمان خودش و یکی از آیرودینامیکترین خودروهای تاریخ خودروسازی با رکورد عجیب و غریب ضریب درگی معادل 0.25 شد فقط دقت کن ما داریم در مورد خودرویی که ۸۰ سال پیش تولید شده حرف می زنیم
      توسعه ی این خودرو و طراحی خاص و بینظیرش باعث به وجود آمدن کلاس خودرویی جدیدی شد که به افتخار Wunibald Kamm (‌ پدر آیرودینامیک آلمان ) اسم این کلاس “Kammback” گذاشته شد
      خودروساز های “بسیار” زیادی از این طراحی در خودروهای مسابقه ای خودشون استفاده کردن مثل فورد GT40 و شلبی Cobra Daytona Coupe و این طراحی برگ برنده این خودروسازها در مسابقات اتومبیل رانی بود دلیل این موضوع این بود که این طراحی باعث افزایش 30 درصدی سرعت در مسیر مستقیم میشد
      .
      غرض از نوشتن این داستان این بود که بگم این آئودی هم با تقریب خوبی از طراحی Kammback بهره برده
      این طراحی در خودروهای الکتریکی جدید به شدت رواج پیدا کرده و دلیلشم کاهش شدید میزان درگ و افزایش بیشتر بهره وری هستش
      ( has been more recently used by hybrid vehicles to reduce fuel consumption)
      کپی از منبع که به موضوع بهره وری در این طراحی اشاره کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        مهران جان این که میگی حرف من هم درسته هم غلطه منظورتو نگرفتم اگه بیشتر توضیح بدی ممنون میشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          حتما
          اتفاقا بحث خوبی میشه
          اما امشب خونه نیستم
          ان شاء الله فردا در یکی از پست های آلمانی می نویسم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    هنوز زمانی که نسل اولش رونمایی شد را یادم نمیره که چه قوقایی در رسانه های جهان به پا کرد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد مهدی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    این هم مثل نسل اولش غوغایی خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا