معرفی آئودی R8 دیفرانسیل عقب مدل 2020، سبک‌تر و ارزان‌تر

حدود دو سال پیش در نمایشگاه فرانکفورت 2017 آئودی نسخهٔ دیفرانسیل عقب R8 را با نام R8 RWS معرفی کرد. این نسخه نمونه‌ای تولید محدود بود و تنها 999 دستگاه از آن ساخته شد. حال اما R8 دیفرانسیل عقب با چند تغییر برای مدل 2020 بازگشته است. این نسخهٔ جدید R8 RWD نام گرفته و مهم‌تر از آن، برخلاف قبل نسخه‌ای تولید محدود نیست و به خانوادهٔ R8 تولید سری اضافه شده است.

R8 RWD جدید که در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر ارائه می‌شود، در ظاهر تقریباً هیچ تفاوتی با نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ برادر چهارچرخ محرک خود ندارد اما با نگاه به بخش جانبی، می‌توان آن‌را از نسخهٔ چهارچرخ محرک تشخیص داد زیرا در نسخهٔ RWD قسمت بالایی تیغهٔ جانبی به رنگ مشکی براق و قسمت پایینی هم‌رنگ بدنه است. همچنین در این نسخه به‌صورت استاندارد تیغهٔ جلو، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب به رنگ مشکی براق هستند اما امکان سفارش پکیج ظاهری کربنی هم برای آن وجود دارد.

علاوه بر این، به لیست رنگ‌های بیرونی R8 RWD رنگ جدیدی بنام «خاکستری کمورا» اضافه شده درحالی‌که امکان سفارش رنگ مشکی براق برای لوگوی آئودی هم وجود دارد تا ظاهر این R8 دیفرانسیل عقب خاص‌تر گردد. در همین حال، فقط برای نسخهٔ اسپایدر این خودرو پکیجی ظاهری بنام Extended Black هم قابل سفارش خواهد بود.

این سوپراسپرت دیفرانسیل عقب به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ 19 اینچی مشکی‌رنگ قرار می‌گیرد اما امکان سفارش نمونه‌های 20 اینچی هم برای آن وجود دارد. در داخل خودرو نیز صندلی‌های اسپرت با چرم و آلکانترا پوشیده شده‌اند و نشان RWD هم روی داشبورد سمت شاگرد اضافه شده است تا به سرنشینان گوشزد کند که نیروی موتور فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی در R8 RWD خروجی یکسانی با نسخهٔ تولید محدود RWS دارد و 540 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این یعنی R8 دیفرانسیل عقب 30 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور کمتری نسبت به برادر چهارچرخ محرک خود دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک S Tronic و دیفرانسیل قفل شوندهٔ مکانیکی به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

نسخهٔ کوپهٔ R8 RWD ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت را دارد اما نسخهٔ اسپایدر به دلیل وزن بیشتر 0.1 ثانیه دیرتر از نسخهٔ کوپه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایتاً می‌تواند به حداکثر سرعت 318 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حذف سیستم کواترو موجب شده وزن R8 RWD کوپه به 1595 کیلوگرم برسد که 65 کیلوگرم کمتر از نسخهٔ چهارچرخ محرک است درحالی‌که وزن نسخهٔ اسپایدر نیز با 55 کیلوگرم کاهش به 1695 کیلوگرم رسیده است.

مزیت دیگر R8 RWD نسبت به نسخهٔ چهارچرخ محرک قیمت کمتر آن است که در آلمان برای نسخهٔ کوپه از 144 هزار یورو و نسخهٔ اسپایدر از 157 هزار یورو آغاز می‌شود که هردو کاهشی 22 هزار یورویی را نسبت به قیمت نسخهٔ چهارچرخ محرک نشان می‌دهد. هردو نسخهٔ کوپه و اسپایدر آئودی R8 RWD اوایل سال آینده در بازار اروپا عرضه خواهند شد.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. Amir.ferrari
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    رینگای جدید آئودی بینهایت زیبان، در عمل تفاوت زیادی با نسخه دو دیفرانسیل نداره و بیشتر به درد کسایی میخوره که خیلی علاقه به دود کردن لاستیکا و یه وری رفتن دارن…

    پاسخ
  2. net
    سوابق: (1013 دیدگاه) ,

    ایودی قرمز رنگ عقبش خوب کشیده و زیباست و اگر در زیر چراغ عقب توری مشکی نبود زیباتر میشد و اگر زیر چراغ جلو در سپر توری مشکی نداشت و بسته بود خیلی قشنگتر میشد و اگر اطراف دریچه کولر قرمز نبود و مشکی میبود قشنگتر میشد.ایودی r8 ماشین سوپر اسپرت هست و ماشین سوپر اسپرت معمولا ۴ اگزوز داره اگر بجای این دو اگزوز بزرگ ۴ اگزوز دایره ای کوچکتر در سمت چپ و راست داشت زیباتر میشد

    پاسخ
  3. AMANTE
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    زیبا و دوست داشتنی.
    ولی من آئودی R8 کواترو رو بیشتر دوست دارم.

    پاسخ
  4. مرتضی
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    درسته که واقعا زیباست ، ولی من به نظرم این پلتفرم زیادی تکراری شده ، خصوصا نمای بقل و داخل . باید یه دست اساسی روی طراحیش بکشن

    پاسخ
  5. doubt
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    اینم دیگه عمرشو کرده. زور الکی میزنن

    پاسخ
  6. Dna
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    منم با برخی دوستان هم عقیده ام که طراحی کلی r8 و آوانتادور و جی تی آر باید باز نشسته بشن با این که هنوزم بسیار زیبا هستن اما زمان داره میگذره و قطعا این زبان های طراحی آخر زیبای نیستن و این کمپانی میتونن بهترشو طراحی کنن

    پاسخ
  7. arash66
    سوابق: (431 دیدگاه) ,

    هنوز از نزدیک یک مدل آئودی رو ندیدن، بعد میان میکن طراحی خارجیش تکراری شده!
    شما از نزدیک اینو ببین بعد در موردش حرف میزنیم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.