معرفی محصولات آیندهٔ آئودی اسپرت

خودروسازان لوکس آلمانی علاقه دارند قدرت زیادی را در اختیار خریداران قرار دهند. به همین دلیل، خریداران می‌توانند از این شرکت‌ها خودروهایی وحشی را خریداری کنند که عملکردی در حد سوپراسپرت‌ها را با کارایی خودروهای روزمره ارائه می‌کنند. در آئودی وظیفهٔ ساخت محصولات عملکردی بر عهدهٔ بخشی بنام آئودی اسپرت است که به ساخت مدل‌های RS از محصولات این شرکت می‌پردازد. حال در این مطلب قصد داریم محصولاتی که هم‌اکنون توسط آئودی اسپرت در حال توسعه هستند را معرفی کنیم.

TT RS فیس‌لیفت

آئودی برای مدل 2018 اقدام به فیس‌لیفت TT کرده و نسخه‌های استاندارد و TTS آن‌را معرفی کرده است. در همین حال، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ TT RS هم با پوشش‌های استتاری در حال توسعه است. TT RS کنونی از پیشرانهٔ 2.5 لیتری پنج سیلندر با 400 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

RS3

برای معرفی نسل آیندهٔ RS3 باید حداقل تا سال 2020 صبر کنیم. فعلاً حتی تصاویر جاسوسی این مدل نیز منتشر نشده است ولی بااین‌حال احتمالاً باید شبیه به S3 باشد. در زیر کاپوت این ماشین همچنان همان پیشرانهٔ 2.5 لیتری پنج سیلندر کنونی قرار خواهد داشت اما قدرت آن به بیش از 400 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند زیرا باید با مرسدس-آام‌گ A45 جدید رقابت کند که آن‌هم قدرتی بیش از 400 اسب بخار دارد.

RS6

آئودی هم‌اکنون در حال توسعهٔ RS6 جدید است اما این خودرو تا پیش از سال 2020 به بازار نمی‌آید. فعلاً جزئیات بسیار کمی از RS6 در دست است اما احتمالاً از 605 اسب بخار کنونی قدرت بیشتری خواهد داشت. همچنین گزارش‌هایی امکان ساخت نسخهٔ سدان RS6 را هم مطرح کرده‌اند.

RS7

نسل جدید RS7 هم از همان پیشرانهٔ RS6 جدید استفاده می‌کند. این قوای محرکه احتمالاً از یک موتور V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل می‌شود. این سیستم بسیار به قوای محرکهٔ پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid شباهت دارد.

RS Q3

نسل جدید کراس‌اوور Q3 به‌تازگی معرفی شده که این یعنی به‌زودی نسخهٔ عملکردی RS آن‌هم معرفی خواهد شد. نسل دوم RS Q3 در حال آزمایش با پوشش‌های استتاری در نوربرگ‌رینگ دیده شده است. احتمالاً در زیر کاپوت این مدل هم همان پیشرانهٔ پنج سیلندر با قدرتی در حدود 400 اسب بخار قرار دارد.

RS Q8

هرچند آئودی برنامه‌ای برای ساخت مدل RS Q7 ندارد، اما توسعهٔ مدل RS Q8 هم‌اکنون توسط این برند آلمانی در حال انجام است و تصاویر جاسوسی زیادی از آن منتشر شده است. این خودرو با نسل آیندهٔ ب‌ام‌و X6 M رقابت خواهد کرد و حداقل 600 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. Amir
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    امیدوارم نسخه سدان rs6 ساخته بشه تا رقابت سوپر سدان هرچه بیشتر جذابتر بشه.همین طور rs q8 چه شاهکاری بشه!طراحی خیره کننده q8 با پرفورمنس بالای rs قطعا ترکیب فوق العاده ای میشه و رقیب قدرتمندی برای لامبو اوروس و پورشه کاین خواهد بود.

    پاسخ
    1. amirh2g
      سوابق: (40 دیدگاه) ,

      اون وقت اگه rs6 سدان تولید بشه چه تفاوتی با rs7 داره؟
      مثل a6 و a7 در حال حاضر میشن ک من هیچ وقت تفاوت اصلی این دو ماشین رو متوجه نشدم و نمیدونم چرا دوتا ماشین ک انقدر به هم شبیه ان باید در یک سگمنت قرار بگیرن و قیمت یکی شون نزدیک 10 الی 15 هزار دلار بیشتر باشه…
      شما فک کن الان a7 میخری بعد چند روز با خودت میگی الان این ماشین به سبب کدوم اپشن یا توانایی بیشتر، حدود 10 الی 15 هزار تا از a6 گرون تره؟ بگذریم… یحتمل با دلایل منطقی خودتو قانع میکنی ک 15 هزار تات حیف نشده :))
      .
      پیشرانه مشابه
      سایز و اندازه تقریبا برابر
      و کابین و داشبورد ک کپی یک دیگن
      فقط یکیش فست بک یا اسپورت بک محسوب میشه و اون یکی صندق معمولی داره…
      این موضوع تقریبا برای سری پنج و سری شیش بی ام و و همین طور ای کلاس و سی ال اس مرسدس هم صادقه
      در کل بنظرم:
      a6 هم باید مثل نسخه rs ش تو سگمنت هاچ بک یا به تعاریفی استیشن (از اخر متوجه نشدم rs6 استیشنه یا هاچ بک… فک کنم یه چیز بین این دو تاس) ساخته میشد تا بازار این گروه هم گرم تر میشد… و کلا ساخت دوتا ماشین توسط یه کمپانی ک خیلی به هم شبیه ن اصلا دلیل عقلانی نداره ولی اگه همین ماشین هارو تو دوتا کلاس تیپ متفاوت تولید کنن (مثل هاچ بک و سدان) میتونه خیلی هم جذاب باشه دقیقا مثل rs7 و rs6…
      و الان ک خوندم rs6 سدان قراره تولید بشه زیاد تحت تاثیر قرار نگرفتم و حداقل نسخه کوپه میتونست واسه خود کمپانی هم بهتر باشه چون ایودی نسبت به رقبا( به خصوص مرسدس ) رو ماشین های کوپه خیلی کمتر مانور داده…

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        با یک بخش هایی از صحبتتون موافقم اما به نظرم من یک سدان معمولی ارجحیت داره به سدان کوپه از اونجایی که میبینیم بی ام و سوپر سدان بی نظیرش یعنی m5 رو به دنیا معرفی کرده و مرسدس همe63 و از قدیم الایام بین این گروه از خودروها رقابت بوده.rs7 در واقع رقیب cls63 و m6 گرن کوپه حساب میشه و این خیلی هم خوبه اما قطعا جای نماینده ی سدان آئودی در رقابت با m5 و e63 خالیه و میبینیم خود مرسدس و بی ام و هم مانور بیشتری روی این نماینده هاشون میدن تا بقیه ماشین هاشون.قیمت بیشتر a7 نسبت به a6 فقط به خاطر ظاهر و استایل اونه در حالی که به قول شما تفاوت خیلی زیادی هم ندارن.من شخصا فلسفه وجودی سدان های کوپه رو درک نمی کنم چون سدان معمولی جادار تره،ارزون تره و در رانندگی هم چیزی کم نداره پس ارزش بیشتری نسبت به سدان کوپه داره.

        پاسخ
  2. Cadillac
    سوابق: (1371 دیدگاه) ,

    دوستان یکی بمن بگه چرا rs6فقط استیشنه
    ایکاش سدانش هم تولید شه
    اگه هم داره می‌سازه بمنم اطلاع بدین

    پاسخ
  3. Amin
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    اتوبیلد یه خبری چند وقت پیش منتشر کرد که قراره Rs6 سدان دوباره تولید بشه

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (707 دیدگاه) ,

      همش میگی‌ یه مجله معتبر یه مجله معتبر
      خوب اسم مجله رو هم بگو اگه سایتش خوبه استفاده کنیم

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.