آئودی

معرفی نسل جدید آئودی A6، کمی بزرگ‌تر، بسیار پیشرفته‌تر

پس از چندین تیزر و افشای چند تصویر، سرانجام آئودی رسماً نسل هشتم سدان میان سایز A6 خود را معرفی کرد. این ماشین که ویژگی‌های طراحی و همین‌طور تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ خود را از مدل بزرگ‌تر A8 و مدل اسپرت A7 قرض گرفته است، یکی از ستارگان نمایشگاه ژنو امسال خواهد بود. A6 جدید مانند تمامی ساخته‌های آئودی استایلی شیک با خطوط شارپ و لبه‌های تیز دارد و تقریباً مشابه همان چیزی است که انتظار داشتیم. البته ممکن است A6 جدید در ظاهر چندان متفاوت با نسل قبلی به نظر نرسد اما با نگاهی دقیق‌تر به این سدان پریمیوم جدید، تفاوت‌های آن آشکار می‌شود.

نمای جلویی نسل جدید A6 تا حد زیادی به نسل جدید مدل پرچم‌دار A8، مدل کوپهٔ A7 و مدل کوچک‌تر A4 شباهت دارد. در اینجا بیش از همه جلوپنجرهٔ شش‌گوشهٔ بزرگ آئودی جلب‌توجه می‌کند که بسیار به A7 شبیه بوده و با ورودی‌های هوای بزرگ و چراغ‌های زاویه‌دار احاطه شده است. چراغ‌های جلوی نسل جدید A6 در سه مدل مختلف ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها، چراغ‌های LED ماتریکس با دی‌لایت‌های چند شاخه است. این نوع چراغ‌ها صرفاً در بالاترین تیپ خودرو ارائه می‌گردد.

هرچند بخش جانبی A6 جدید نسبت به نسل قبلی بدون تغییر به نظر می‌رسد اما در بالای چرخ‌ها، نزدیک خط کمر خودرو، خطوط تیزی کار شده تا این نسل را از نسل قبلی متمایز کند. همچنین این خطوط، نمایی عضلانی‌تر به خودرو بخشیده‌اند درحالی‌که به‌طورکلی بخش جانبی A6 جدید اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. در بخش عقبی خودرو نیز یک اسپویلر کوچک یکپارچه با درب صندوق بار به همراه چراغ‌های LED سفارشی دیده می‌شود که دارای ۹ قسمت عمودی هستند. همچنین این چراغ‌ها با نواری کرومی که در سراسر بخش عقبی خودرو کشیده شده است، به دو قسمت تقسیم شده‌اند.

نسل جدید A6 کمی بزرگ‌تر از قبل شده است به‌نحوی‌که طول آن با ۷ میلی‌متر افزایش به ۴.۹۴ متر، عرضش با ۱۲ میلی‌متر رشد به ۱.۸۸ متر و ارتفاع آن با ۲ میلی‌متر افزایش به ۱.۴۷ متر رسیده است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با ۲.۹۲ متر است. با توجه به این رشد ابعاد، نسل جدید A6 فضای سر و شانهٔ بیشتری را به همراه فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب ارائه می‌کند. این در حالی است که به گفتهٔ آئودی ضریب آئرودینامیک A6 جدید به ۰.۲۴ رسیده است. این خودرو با ۱۴ رنگ بیرونی مختلف ارائه می‌شود که نیمی از آن‌ها کاملاً جدید هستند. علاوه بر این، دو تریم بیرونی مختلف به همراه پکیج S-Line هم برای آن قابل سفارش است.

کابین نسل جدید A6 بشدت تحت تأثیر A7 طراحی شده است و بنابراین طراحی آن کاملاً جدید و آینده‌نگرانه بوده که با متریال باکیفیت و تریم‌های پریمیوم ترکیب شده است. تیپ‌های بالایی این خودرو به یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی مجهز هستند؛ اما غیر از این نمایشگر، یک صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI در میانهٔ داشبورد نصب شده درحالی‌که در زیر آن‌هم یک نمایشگر ۸.۶ اینچی برای کنترل سیستم تهویه و سایر تجهیزات رفاهی خودرو تعبیه شده است.

A6 جدید همچنین به صندلی‌های جدیدی هم مجهز شده که در جلو دارای گرم‌کن، تهویه و ماساژور هستند. علاوه بر این، آئودی برای نسل جدید A6 آپشن‌های فراوان دیگری را هم در نظر گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سانروف پانوراما، سیستم صوتی پریمیوم Bang & Olufsen و پکیج سفارشی کیفیت هوا اشاره کرد که آخری یونیزر و پخش‌کنندۀ عطر را به سیستم تهویهٔ خودرو اضافه می‌کند. همچنین دو پکیج نورپردازی داخلی مختلف هم برای A6 در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه آئودی پیشگام تکنولوژی رانندگی خودکار است، برای نسل جدید A6 هم مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ با تکنولوژی بالا را ارائه کرده است. بدین منظور، A6 به پنج رادار، پنج دوربین، دوازده سنسور اولتراسونیک و اسکنر لیزری مجهز شده است. یکی از پکیج‌های کمک‌رانندهٔ این سدان لوکس، پکیج کمک پارک آن است که به‌طور خودکار اقدام به پارک کردن خودرو در فضای پارک یا پارکینگ و بیرون آوردن آن می‌کند بدون آنکه هیچ‌کسی داخل خودرو باشد. پکیج بعدی، پکیج کمکی شهری است که رانندگی در شهر را تسهیل می‌کند؛ و نهایتاً پکیج کمکی تورینگ هم شامل مواردی چون کروز کنترل تطبیقی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط می‌شود.

نسل جدید A6 فعلاً با دو پیشرانهٔ مختلف در بازار اروپا عرضه خواهد شد. موتور اول یک واحد ۳ لیتری V6 توربوشارژ TFSI است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است و انتقال نیرو در آن نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ S-Tronic صورت می‌گیرد. A6 با این پیشرانهٔ بنزینی ظرف ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را هم دارد. موتور بعدی اما از نوع ۳ لیتری V6 توربودیزل TDI است که ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل هم به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است اما گیربکس آن از نوع هشت سرعتهٔ اتوماتیک تیپ‌ترونیک است.

همچنین هردو موتور A6 جدید به یک سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز هستند که شامل یک آلترناتور (که نقش استارت را هم بازی می‌کند) و یک پکیج باطری لیتیوم یون کوچک می‌شود. این سیستم می‌تواند در هنگام حرکت بین سرعت‌های ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، تا ۴۰ ثانیه پیشرانهٔ خود را خاموش کرده و سپس مجدداً به نرمی روشن نماید. این سیستم همچنین وظیفهٔ سیستم توقف/حرکت را هم بر عهده دارد که در سرعت‌های کمتر از ۲۲ کیلومتر در ساعت عمل می‌کند. به گفتهٔ آئودی، این سیستم هیبریدی خفیف می‌تواند مصرف سوخت خودرو را تا ۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش دهد. فعلاً گزینه‌های موتوری A6 برای بازار ایالات‌متحده اعلام نشده اما به‌احتمال‌زیاد نمونه‌های دیزلی در این کشور ارائه نخواهد شد.

سیستم تعلیق A6 نیز ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده و از نو طراحی شده است. این امر موجب شده حتی با وجود رینگ‌های ۲۱ اینچی سفارشی با لاستیک‌های فاق کوتاه، کیفیت سواری خودرو بهتر از قبل شود. در قسمت‌های مختلف تعلیق این ماشین از آلومینیوم استفاده شده و طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها، از کمک‌فنرهای فولادی پایه گرفته تا تعلیق بادی تطبیقی را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. علاوه بر این، امکان سفارش تعلیق و دیفرانسیل اسپرت هم وجود دارد.

علاوه بر این، A6 به سیستم فرمان پیشرفته‌ای مجهز شده که دقیق‌تر از قبل عمل می‌کند. بعلاوه، برای این سدان میان سایز لوکس سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم در نظر گرفته شده که می‌تواند چرخ‌های عقب را تا پنج درجه بچرخاند. به گفتهٔ آئودی، این سیستم موجب شده شعاع چرخش خودرو با ۱.۱ متر کاهش به ۱۱.۱ متر برسد. همچنین آئودی ادعا می‌کند که عملکرد نسل جدید A6 به‌مراتب اسپرت‌تر از نسل قبلی بوده و هندلینگی مشابه یک خودروی اسپرت را در کنار مانور پذیری خودرویی کامپکت ارائه می‌کند. نسل جدید آئودی A6 پس از اولین نمایش عمومی خود در نمایشگاه ژنو، از ماه ژوئن با قیمت پایهٔ ۵۸ هزار یورو برای مدل دیزلی ۵۰ TDI، در بازار آلمان عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    عالی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Peyman

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2032 ديدگاه)

      سادگی در عین زیبای .نتیجه جدابیت داشتن تا سالیان سال

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10166 ديدگاه)

    ائودی به نظرم تمام مدلاش از کوچیک تا بزرگش جِنتِلمَنه.
    آئودی همیشه با وقار ومتانت همراه بوده.
    نمیدونم چرا خودروهای این شرکت همیشه منو یاد کت و شلوارهای مارکدار اتو کشیده گرون قیمت ایتالیایی میندازه.
    A4.A5.A6.A7.A8 و……..
    سریهای RS
    کلاسهای Q
    کوپه های TT و R8 و…
    همشون خوب عالی بینظیر و خاص هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. A6

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاملا با نظرتون و احساستون موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. هادی

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این خودرو قشنگ E class و سری 5 رو به دردسر می اندازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (522 ديدگاه)

      سری 5 را خوب اومدی ولی Eکلاس رانه!آئودی و بی ام و برای هم رقیبای خوبی هستند ولی نه برای مرسدس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (712 ديدگاه)

        کسی منکر خوب بودن بنز و ب ام و نیست ولی این سری A6 میتونه بازی رو سخت کنه و معادلات رو بهم بریزه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. achtung

      ۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (422 ديدگاه)

      این سه تا هیچوقت به دردسر نمیوفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. F۲۲RAPTOR

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    آئودی، a6جدید رو بسیار زیبا و حساب شده ساخته
    و بسیار از سری ۵ و eکلاس شیک تره ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. M

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    فکر کنم فعلا آئودی با برنامه تر از مرسدس و بی ام و کار میکنه و تو فروشش خیلی تاثیر میذاره حتی اگه ازلخاظ فروش از رقباش جلو نه افته حداقل میتونه خیلی بهشون نزدیک بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    ی نفر دیگه چه انتظاری میتونه از ی خودرو داشته باشه مگر اینکه بخواد پولشو رو حساب عشقش از بین ببره !
    ۵۸۰۰۰یورو برای این خودرو پولی حساب نمیشه . پول جگوار میدی ولی هواپیما تحویل میگیری.

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. shirko

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (499 ديدگاه)

    عقبش شما رو یاد چه ماشینه دیگه ای می اندازه ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Auto Biography

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    آره دقیقا آیودی سال 2016از 6 میلیارد دلارسود خالص چیزی حدود 4 میلیارد دلار رو صرف تحقیق و توسعه کرد.و حدود 2 میلیارد هم از کمپانی مادر یعنی فولکس-واگن برای این کار دریافت کرد.که نتیجه اش محصولاتی تمیز مثل این و لامبورگینی اوراکانALAشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      ، بودجه تحقیق و توسعه رو از درامد شرکت کم کنید (فکر کنم حدود ۶۰ میلیارد دلار) نه سود خالص.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. امیر

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (730 ديدگاه)

    بعد مدت ها انتظار،بهترین سدان میان سایز دنیا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین دهمرد

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2430 ديدگاه)

    ۶۲۰ نیوتون متر گشتاور نسخه دیزلی.
    میخواد کاروان بکشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Sardar

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    چیزی که واقعا عالیه تو ماشینای آیودی طراحی چراغاش هستش که تو دنیا پیشرو هست و واقعا عالی کار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. net

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3126 ديدگاه)

    ایودیa8 خیلی زیباست.سپر جلو a6 که سوراخ هست زیر دوطرف چراغ جلو جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. net

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3126 ديدگاه)

    اگر ایودی برای ماشیناش سقف سانروف بزرگ میزاشت خیلی زیباتر میشد مثلا برای a8

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. javad

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    عالی شده
    ائودی داره با سرعت پیشرفت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا