معرفی نسل جدید آئودی RS7، موشک زمین به زمین!
معرفی نسل جدید آئودی RS7، موشک زمین به زمین!

معرفی نسل جدید آئودی RS7، موشک زمین به زمین!

پس از معرفی نسل جدید استیشن اسپرت RS6، حالا آئودی برادر کوپهٔ آن یعنی RS7 را هم در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، در سینهٔ نسل جدید RS7 همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی RS6 جدید قرار گرفته است. این موتور در اینجا هم 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد و این ماشین را به قوی‌ترین RS7 استاندارد تبدیل کرده است البته تا پیش از ارائه نسخهٔ پرفورمنس. این پیشرانه مثل RS6 به سیستم الکتریکی 48 ولت هم مجهز است.

RS7 جدید با تکیه بر نیروگاه توانمند خود ظرف تنها 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ اما کسانی که می‌خواهند خودروی سریع‌تری داشته باشند می‌توانند پکیج داینامیک یا داینامیک پلاس را سفارش دهند که حداکثر سرعت خودرو را به ترتیب به 280 و 305 کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد.

به گفتهٔ آئودی، سیستم 48 ولت RS7 در شتاب گیری‌های ملایم تا 12 کیلووات قدرت را بازیابی کرده و آن‌را در باطری لیتیوم یون خودرو ذخیره می‌کند. با وجود این ویژگی، هنگامی‌که راننده با سرعتی در بین 55 تا 160 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است، پیشرانه خاموش شده و از انرژی ذخیره‌شده استفاده می‌شود اما به‌محض اینکه راننده پدال گاز را فشار دهد، آلترناتور تسمه‌ای پیشرانهٔ V8 را روشن می‌کند.

علاوه بر این، آئودی با استفاده از سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها، بهره‌وری پیشرانهٔ جدید RS7 را افزایش داده است. این سیستم در دنده‌های بالایی در هنگام بار کم تا متوسط پیشرانه، سیلندرهای 2، 3، 5 و 8 را غیرفعال می‌کند. نیروی پیشرانهٔ قدرتمند این ماشین نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک دائمی کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. این سیستم در بیشتر مواقع قدرت را به‌صورت 40 به 60 بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌کند اما در صورت نیاز می‌تواند تا 70 درصد از نیرو را به چرخ‌های جلو و تا 80 درصد را به چرخ‌های عقب انتقال دهد.

مثل RS6 آوانت، RS7 جدید هم به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز شده است. این سیستم از قابلیت کنترل ارتفاع اتوماتیک برخوردار است و می‌تواند در سه حالت مختلف تنظیم شود. در حالت عادی، ارتفاع RS7 به میزان 20 میلی‌متر کمتر از A7 معمولی است درحالی‌که در سرعت‌های بالاتر از 120 کیلومتر بر ساعت، برای بهبود جریان هوا از روی بدنه، ارتفاع خودرو 10 میلی‌متر دیگر کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، یک حالت ویژه بنام لیفت هم در RS7 تعبیه شده که 20 میلی‌متر به ارتفاع معمولی خودرو اضافه می‌کند تا در شیب‌ها سپر به زمین کشیده نشود.

برای افزایشی چابکی RS7 جدید، آئودی به‌صورت سفارشی تعلیق RS Sport و سیستم کنترل سواری پویا را برای آن ارائه کرده است. سیستم تعلیق پیشرفتهٔ خودرو نیز به لطف کمک‌فنرهای اسپرت با سوپاپ‌های یکپارچه و حالات رانندگی تهاجمی‌تری مثل RS1 و RS2 که خاص محصولات سری RS هستند، موجب کاهش بادی رول می‌شود. علاوه بر این، سیستم فرمان گیری چهارچرخ پویا هم برای RS7 قابل سفارش است.

RS7 با این قدرت و چابکی چشمگیر مسلماً به ظاهر زیبا، تهاجمی و جذابی هم نیاز دارد. به همین دلیل نسل جدید این ماشین به جلوپنجرهٔ بزرگ مشکی‌رنگی مجهز شده که از دیگر مدل‌های RS آئودی گرفته شده است. این جلوپنجره با دو ورودی هوای مثلثی در طرفین احاطه شده است درحالی‌که یک شیار هوا هم درست بالای آن تعبیه شده که هوا را مستقیماً به زیر کاپوت می‌فرستد. برای RS7 همچنین 13 رنگ بیرونی مختلف در نظر گرفته شده که از میان آن‌ها دو رنگ خاکستری ناردو و مشکی سبرینگ خاص RS هستند.

این کوپهٔ چهاردر جذاب آلمانی به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های 21 اینچی 10 پره قرار گرفته که با لاستیک‌های 275 پوشیده شده‌اند اما خریداران می‌توانند رینگ‌های بزرگ‌تر 22 اینچی RS با لاستیک‌های 285 را هم برای خودروی خود سفارش دهند. آئودی برای متوقف کردن این خودرو نیز ترمزهای بزرگ 16.5 اینچی در جلو و 14.6 اینچی در عقب را در نظر گرفته اما ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های جلوی بزرگ‌تر 17.3 اینچی هم برای آن قابل سفارش است که 34 کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های فولادی هستند.

داخل RS7 تقریباً مشابه دیگر مدل‌های خانوادهٔ A7 است اما آئودی برای آن یک غربیلک فرمان D شکل منحصربه‌فرد با روکش چرمی سوراخ‌دار و پدال‌های تعویض دندهٔ آلومینیومی به همراه صندلی‌های اسپرت RS با روکش چرم ناپای مشکی‌رنگ را در نظر گرفته است. علاوه بر این، نمایشگرهای سیستم کابین مجازی آئودی هم از تنظیمات ویژهٔ RS برخوردار شده‌اند. نشان‌های مختلف RS در جای‌جای کابین نیز تکمیل‌کنندهٔ فضای داخلی اسپرت این خودرو هستند. آئودی فعلاً قیمت نسل جدید RS7 را اعلام نکرده اما می‌گوید تا پایان سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش در سراسر اروپا خواهد شد درحالی‌که انتظار می‌رود در اوایل سال آینده نیز به بازار ایالات‌متحده برسد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

23 دیدگاه

  1. Amir.ferrari
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    با تمام احترامی که برای m8 سدان و gt سدان قائلم باید بگم آئودی یه نمه جذابتر و گیراتر نشون میده، از لحاظ پرفورمنس هم آئودی ثابت کرده تو شتاب سریعتری نسبت به اونچه گفته میشه داره،تکنولوژی های انجینش آدم رو شگفت زده میکنه!!
    هیچ انتقادی نمیشه بهش کرد…

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3109 دیدگاه) ,

      M8 گرن کوپه که معرفی نشده!!!!
      اما به نظرمن طراحی جلو و طراحی عقبش زیادی عادیه وحتی حالت اسپرت مرسدس E63S رو نداره چه برسه به M5 و AMG GT63!!!!!
      اما طراحی کابینش واقعا زیبا وهیجان انگیز شد!!!!
      به نظر من سپر جلو باید حالت تهاجمی تری داشته باشه.نمیدونم اما آدم حس میکنه این ماشین یه آئودی S7 هستش تا اینکه یه RS7 باشه چون سپر جلو خیلی اسپرت نیست وهمینطور طراحی عقب با سراگزوز تکی که در این مدل بیشتر از همه عادی جلوه میده!!!!
      RS6 طراحی خشن تر و اسپرت تری داره البته اگه سدان باشه!!!!!

      پاسخ
  2. Hamid SS
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    هم داخلش زیباست هم بیرونش البته حس یه آئودی اصیل توش حس میشه

    پاسخ
  3. Behrouz. anzali
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    خیلی جذابه واقعا . لاستیکهای ۲۲ اینچی خیلی جذاب ترش هم کردن. کابینم که دیگه حرفی برا گفتن نذاشته .اصیل

    پاسخ
  4. sina
    سوابق: (1858 دیدگاه) ,

    رفقا یکی لطف میکنه بگه فرق A6 و َA7 و A8 از لحاظ کلاس و ابعاد چیه؟

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (601 دیدگاه) ,

      A6 سدان میان سایزه و هم‌کلاس ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس E کلاس

      A7 سدان کوپه‌س که بهش کوپه چهاردر هم گفته میشه، هم‌کلاس مرسدس CLS و ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه

      A8 سدان فول سایزه و هم‌کلاس ب‌ام‌و سری 7 و مرسدس S کلاس

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1858 دیدگاه) ,

        مرسی امیر جان
        A5 و A6 از لحاظ کلاسی متفاوت هستن ؟
        فرقشون چیه کلا؟

        پاسخ
        1. Amir Machine
          سوابق: (601 دیدگاه) ,

          A5 که اصلاً بحثش کلاً جداس، اون اول بعنوان یه کوپه کامپکت دودر متولد شد که رو پلت‌فرم سدان کامپکت A4 ساخته شده بود و رقیبی برا ب‌ام‌و سری 4 بود
          بعدا آئودی نسخه چهاردر A5 رو هم با نام A5 اسپرت‌بک تولید کرد
          A5 الان در سه نسخه کوپه، کابریولت و اسپرت‌بک (چهاردر) تولید میشه
          A5 اسپرت‌بک هم مثل A7 یه کوپه چهاردره با این تفاوت که یه کلاس پایین‌تر قرار میگیره و ارتباطی با A6 نداره
          درواقع A5 اسپرت‌بک کوپه چهاردر کامپکته و A7 کوپه چهاردر میان سایز
          امیدوارم تونسته باشم تفاوتشون رو به خوبی توضیح بدم

        2. sina
          سوابق: (1858 دیدگاه) ,

          عالی بود امیر
          دمت گرم
          همیشه برام سوال بود

      2. majid
        سوابق: (9 دیدگاه) ,

        راستی اینا رانندگی خودکار و اتو پارک دارن ؟؟ a8 رو ک میدونم داره ولی a7 چی؟؟

        پاسخ
  5. مک وال
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    من یه سوال برام پیسپش اومده:
    چرا خودروسازهای زیادی به سمت جلو پنجره شش ضلعی رو آوردن که خیلی شبیه به هم هستن؟
    اینجوری از اصالت خود فاصله میگیرن. طراحی های جدید آئودی هم همینطوره!

    پاسخ
  6. Mad.z.Max
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    هنگامی‌که راننده با سرعتی در بین 55 تا 160 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است، پیشرانه خاموش شده و از انرژی ذخیره‌شده استفاده می‌شود اما به‌محض اینکه راننده پدال گاز را فشار دهد، آلترناتور تسمه‌ای پیشرانهٔ V8 را روشن می‌کند!!!!!!!!

    یعنی از هر نظر دیوانم کرد!

    پاسخ
  7. Hamid...Audi
    سوابق: (649 دیدگاه) ,

    با این که آئودی رو خیلی دوست دارم به نظرم زشت ترین طراحی عقب بین همه محصولات آئودی داره.

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3109 دیدگاه) ,

      به نظرمن خیلی طراحی عقبش ساده است و سپرجلوش هم به جذابیت RS6 نیست.یعنی انگار اون حالتی که یه سوپر سدان باید باشه نیست طراحی بیرونیش!!!!!
      اما در مورد طراحی کابینش واقعا فوق العاده است

      پاسخ
  8. رامتین
    سوابق: (1615 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا حس میکنم طراحی عقب نسل قبل سری7 آئودی جذابتره و حالت قوسش جالبتر بود. در کل بین S6 و S7 طراحی S6 را بیشتر میپسندم، خصوصا اینکه چراغهای عقب سری6 کمی بزرگتر و غیرپیوسته است.
    در ارتباط با خودروهای غیر شاسی و کراس آئودی میشه گفت: سری1 هاچبک میان سایز یا معمولی است- سری3 بصورت هاچبک دو درب و هاچبک 4درب و سدان هست که در کلاس سدانهای کامپکت قرار میگیره- سری4 یک سدان میان سایز- سری5 در دو نسخه کوپه دو درب و کوپه 4درب (اسپرت بک) هستند که دقیقا از نظر طولی مانند سری 4 آئودی هست و پس میان سایز محسوب میشه (دقیقا مانند سری4 بی ام و هم هست)- سری6 نسخه آوانت و سدان داره که نسخه سدان آن دقیقا هم ابعاد سری5 بی ام و هست و پس سدان فول سایز محسوب میشه- سری7 که کوپه 4درب سری6 محسوب میشه و پس این هم فول سایز محسوب میشه (مانند سری8 بی ام و )- در نهایت سری8 آئودی یک سدان اکسترا سایز محسوب میشه و در کنار سری7 بی ام و یا S کلاس قرار خواهد گرفت.

    پاسخ
  9. شاهین
    سوابق: (663 دیدگاه) ,

    نسل قبلیه همین مدل رو پرستش میکردم مخصوصا از نظر ظاهری که اسپرت بک بود بعدشم این همه سال منتظر بودم نسل جدید آر اس 7 معرفی بشه که حداقل از نظر موتوری قوی تر بشه … اما میبینیم که همون نسله قبله که هیبریدیه ملایم شده به علاوه فیس لیفت!!! عقبشم که داغون کردن، خسته نباشی دلاور
    برنده ی این کلاس بی ام و ام5 هستش دمش گرم یه سدانه سوپر اسپرته از هر نظر

    پاسخ
  10. حسین
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    خداییش با این ظاهر از رقبای هم کلاس خودش از نظر زیبایی (نه عملکرد) واقعا سرتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.