آئودی

معرفی نسل دوم A4 آلرود 2017

معرفی نسل دوم A4 آلرود ۲۰۱۷
پس از معرفی نسل جدید آئودی A4 در سال ۲۰۱۵، A4 آلرود جدید هم که همانند گذشته بر اساس مدل آوانت A4 شکل‌گرفته در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ معرفی شد. در ادامه به معرفی کامل جدیدترین فرزند خانواده آلرود می‌پردازیم.

2017 Audi A4 Allroad
۲۰۱۷ Audi A4 Allroad
اگر به دنبال ترکیبی از راحتی، عملکرد و قابلیت‌های آفرود کم هستید باید به سراغ کراس اوورها بروید که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار شده‌اند؛ اما این خودروها معایبی چون قدرت مانور کم، کیفیت سواری پایین و دینامیک رانندگی ضعیفی دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید از تمامی مزایای خودروهای کراس اوور در غالب یک خودروی سواری بهره‌مند باشید بهترین انتخاب آئودی A4 آلرود جدید است. نسل دوم این خودرو با پیشرانه‌های جدید و تعلیق تجدیدنظر شده عرضه‌شده است.

2017 Audi A4 Allroad
۲۰۱۷ Audi A4 Allroad
البته A4 آلرود همانند گذشته درواقع همان A4 آوانت با پکیج آفرود است اما برای کسانی که به دنبال خودرویی سواری هستند اما می‌خواهند گاهی اوقات در جاده‌های ناهموار هم رانندگی کنند، A4 آلرود گزینهٔ وسوسه‌انگیزی محسوب می‌شود.

2017 Audi A4 Allroad
۲۰۱۷ Audi A4 Allroad
بیرون
ابعاد A4 آلرود تقریباً مشابه A4 آوانت است و فقط کمی در طول و ارتفاع رشد داشته است به‌نحوی‌که با طولی برابر با ۴.۷۵ متر و ارتفاع ۱.۴۹ متر، ۳ سانتیمتر طول و ۶ سانتیمتر ارتفاع بیشتری نسبت به مدل آوانت دارد. درحالی‌که عرض و فاصلهٔ طولی آن با A4 آوانت یکسان است.

2017 Audi A4 Allroad
۲۰۱۷ Audi A4 Allroad
درست مانند نمونه‌های قبلی، در آلرود جدید قسمت پایینی سپرها، بچه گلگیرها و پوشش رکاب‌های بدون رنگ را مشاهده می‌کنید. حفاظت از قسمت‌های زیرین خودرو نیز بر عهدهٔ ضربه‌گیرهای فلزی نسب شده در زیر سپرها قرار دارد. بازهم مثل گذشته جلوپنجره کرمی با تیغه‌های عمودی و ریل‌های نقره‌ای روی سقف در A4 آلرود ۲۰۱۷ هم بکار رفته است.

2017 Audi A4 Allroad
۲۰۱۷ Audi A4 Allroad
چراغ‌ها مشابه نمونه‌های معمولی A4 هستند و A4 آلرودهای مجهز به پیشرانه دیزل دارای یک خروجی اگزوز دوقلوی نصب‌شده در سمت چپ خودرو هستند درحالی‌که نمونه‌ها بنزینی مجهز به دو خروجی اگزوز جدا هستند.

درون
آئودی A4 آلرود دارای صندوق باری به حجم ۵۰۴ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این میزان تا ۱۵۰۹ لیتر افزایش میابد. درِ صندوق به‌صورت برقی باز و بسته می‌شود و مجهز به سنسور تشخیص پا در زیر سپر هم هست که با بردن پا به زیر سپر، درِ صندوق به‌صورت خودکار باز می‌شود.

2017 Audi A4 Allroad
۲۰۱۷ Audi A4 Allroad
طراحی داخلی آلرود کاملاً شبیه به برادران سدان و استیشن خود است و به‌صورت استاندارد مجهز به یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی با سامانه MMI آئودی است درحالی‌که گزینه‌های نمایشگر بزرگ‌تر ۸.۳ اینچی، سامانه نمایشگر سربالا و صفحه‌نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی هم برای آن قابل سفارش است. سرنشینان عقبی نیز می‌توانند از تبلت آئودی برای سرگرمی استفاده کنند. سیستم صوتی با ۱۹ بلندگو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک لوکس و سامانه نور داخلی نیز به‌صورت آپشن قابل سفارش هستند. این خودرو به‌صورت استاندارد به اینترنت ۴G LTE مجهز است و گوشی‌های هوشمند IOS و اندروید نیز قابلیت اتصال به خودرو را دارند.

2017 Audi A4 Allroad
۲۰۱۷ Audi A4 Allroad
پیشرانه و گیربکس
آئودی تاکنون پیشرانه‌های A4 آلرود که در ایالات‌متحده عرضه می‌شوند را اعلام نکرده است و به همین دلیل ما فعلاً به معرفی پیشرانه‌های عرضه‌شده در اروپا می‌پردازیم. البته بدیهی است که این خودرو همانند گذشته مجهز به سامانه AWD کواترو برای افزایش توانایی‌های آفرود شده است. بعلاوه این خودرو توانایی یدک کشی تا ۲۱۰۰ کیلوگرم را نیز داراست.

این خودرو با طیف وسیعی از موتورها که شامل یک نمونهٔ بنزینی TFSI و پنج نمونهٔ دیزل TDI می‌شود عرضه خواهد شد؛ اما متأسفانه با توجه به افکار عموی منفی کنونی در رابطه با موتورهای دیزل گروه فولکس‌واگن (و همین‌طور آئودی)، به‌احتمال‌قوی A4 آلرود در ایالات‌متحده فقط با پیشرانه بنزینی TFSI عرضه خواهد شد. البته این بدان معنا نیست که موتور بنزینی بد است و پیشرانه TFSI آن موتوری قوی و کارآمد محسوب می‌شود اما نکته منفی اینجاست که قوی‌ترین موتورهای A4 آلرود از نوع دیزل هستند.

موتور بنزینی TFSI این خودرو ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور است که ۳۲ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید می‌کند. انتقال این نیرو توسط گیربکس ۷ سرعته S-Tronic صورت می‌گیرد که شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتری برابر با ۶.۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۴۶ کیلومتر را به همراه مصرف سوخت ترکیبی ۶.۳۶ لیتر در صد کیلومتر برای A4 آلرود به ارمغان می‌آورد.

پیشرانه‌های دیزل TDI هم مانند موتور TFSI بنزینی قوی و کارآمد هستند. در ابتدا این خودرو با دو موتور دیزل و هر یک با دو سطح قدرت عرضه می‌شود. موتور اول ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. همین موتور با قدرت ۱۹۰ اسب بخار هم قابل سفارش است. نمونهٔ ۱۹۰ اسبی، A4 آلرود را در ۷.۸ ثانیه به ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر رأی برای آن فراهم می‌کند. مصرف سوخت این مدل که با گیربکس ۷ سرعته S Tronic عرضه می‌شود به‌طور میانگین ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

پیشرانه بعدی ۳ لیتری ۶ سیلندر با ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. نوع دیگری از این موتور نیز با قدرت ۲۷۲ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر نیز قابل سفارش است. این موتور که قوی‌ترین موتور A4 آلرود محسوب می‌شود فقط در ۵.۵ ثانیه آن را از صفر به‌سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند درحالی‌که به‌صورت میانگین ۵.۳۵ لیتر گازوئیل در هر صدر کیلومتر مصرف می‌کند.

البته طبق اعلام آئودی در آینده پیشرانه دیزل ۲ لیتری دیگری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور هم به لیست سفارشات افزوده خواهد شد.

انتقال قدرت به‌صورت استاندارد توسط گیربکس ۷ سرعته S Tronic صورت می‌گیرد درحالی‌که گزینه‌های ۶ سرعته دستی و ۸ سرعت اتوماتیک S Tronic هم بسته به نوع موتورها قابل سفارش است. به‌احتمال‌زیاد A4 آلرود در ایالات‌متحده با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک S Tronic عرضه خواهد شد؛ اما جای ناراحتی نیست چراکه این گیربکس هنوز هم عملکرد خوبی دارد به‌ویژه که به‌روزرسانی جدید آن موجب کاهش اصطکاک، کاهش وزن و راندمان بیشتر شده است. به ادعای آئودی تعویض دنده در این گیربکس در صدم ثانیه صورت گرفته و تقریباً بدون هیچ وقفه‌ای نیرو را به چرخ‌ها می‌رساند.

2017 Audi A4 Allroad (Euro-spec)
۲۰۱۷ Audi A4 Allroad (Euro-spec)
شاسی و هندلینگ
با توجه به افزایش ارتفاع ۳.۳ سانتیمتری A4 آلرود نسبت به A4 آوانت و استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر، این خودرو به گزینهٔ مناسبی برای آفرود سبک تبدیل‌شده است. رینگ‌های استاندارد این خودرو آلیاژی ۱۷ اینچی هستند و می‌توان نمونه‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی را نیز برای آن سفارش داد. این نسل A4 آلرود نزدیک به ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی شده است.

2017 Audi A4 Allroad
۲۰۱۷ Audi A4 Allroad
در کنار حالت‌های رانندگی راحت، خودکار، پویا و اقتصادی این خودرو، حالت آفرود هم وجود دارد که با ایجاد تغییراتی در سیستم انتقال قدرت، فرمان و تعلیق، توانایی‌های آفرود آن را افزایش داده و موجب افزایش لذت رانندگی در جاده‌های ناهموار می‌گردد.

ایمنی
آئودی از همان سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ای که در مدل‌های A4 و Q7 بکار برده است در A4 آلرود هم استفاده کرده است. تعدادی از این سیستم‌ها عبارت‌اند از: کروز کنترل تطبیقی که با کنترل دریچه گاز و ترمز قادر به هدایت خودرو تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت است، سامانه کمک پارک، سیستم اجتناب از برخورد و کنترل ثبات و پایداری الکترونیکی. همچنین سامانه کنترل تریلر نیز گزینهٔ جدیدی است که در A4 آلرود ۲۰۱۷ نصب‌شده است و می‌توان با کمک آن از طریق سامانهٔ MMI تریلر را به‌راحتی کنترل و هدایت کرد.

2017 Audi A4 Allroad
۲۰۱۷ Audi A4 Allroad
قیمت
فروش آئودی آلرود A4 جدید از تابستان امسال در اروپا باقیمت پایهٔ ۴۴.۷۵۰ یورو (۴۸.۶۹۰ دلار) آغاز می‌شود اما هنوز مدل‌های مخصوص ایالات‌متحده قیمت‌گذاری نشده‌اند.

2017 Audi A4 Allroad
۲۰۱۷ Audi A4 Allroad
رقبا
یکی از رقبای مستقیم A4 آلرود، ولوو V6 کراس کانتری است. قیمت این ولوو که مدلی کوچک‌تر از XC70 بشمار می‌رود از ۴۱ هزار دلار شروع می‌شود که قیمت مناسبی بوده و نزدیک به قیمت آئودی است. از سوبارو اوت‌بک نیز می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از رقبای A4 آلرود نام برد.
البته طبق اعلام عضو هیئت‌مدیرهٔ مرسدس بنز، این شرکت نیز در تدارک ساخت نمونه‌های کراس اوور مانندی از مدل‌های استیشن C کلاس و E کلاس خود است که با ارتفاع بیشتر و سامانه چهارچرخ متحرک ۴Matic ساخته خواهند شد. در این صورت این محصولات مرسدس بنز می‌توانند به رقیبی جدی برای مدل‌های A4 و A6 آلرود آئودی تبدیل شوند.

2017 Audi A4 Allroad
نتیجه‌گیری
آئودی A4 آلرود تمامی مزایای یک کراس اوور سبک را در قالب خودرویی سواری ارائه می‌کند. همچنین این ماشین توانایی آفرود سبک را با راحتی، عملکرد و سواری خوب ترکیب کرده است.

2017-Audi-A4-Euro-Spec-cabin-Allroad
نکات مثبت: ارائه توانایی‌های آفرود در کنار ویژگی‌های یک خودروی سواری، فضای داخلی و صندوق بار زیاد و جایگزینی مناسب برای کراس اوورها و SUVها

نکات منفی: عدم عرضه نسخه‌های دیزل در ایالات‌متحده و عدم استقبال مردم از خودروهای استیشن در این روزها


[دانلود ویدئو] آئودی آلرود، کراس اووری با طعم استیشن (قسمت اول)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اگه مردم اروپا استقبال نمیکنن ما ایرانی ها با جان و دل ازش استقبال مکنیم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سعید

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (477 ديدگاه)

    ارش جان اتفاقا ائودی تو ایران مزخرف ترین قیمت گذاری رو داره
    البته باید بپرسیم چی نداره که این داره
    باز هم سوالمو از سر دبیر محترم میپرسم.مقاله ای به رشته تحریر در اوردم چجوری بفرستمش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. سعید عزیز ایمیل بنده، info@pedal.irمی باشد. منتظر دریافت مطالب خوب شما هستیم. ارادتمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امير علي

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    عالی و دیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسين

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    کم کم دارن همه جور ماشینی بین سگمنتهای مختلف جا میدن! ینی بین هر دوتا سگمنتی دو سه تا سگمنت اضافی داره به وجود میاد. ماشینهایی مثل سدانهای کوپه و گرن توریزمو های ب ام و و شاسی بلندهای کوپه و کانورتیبل و آلرود های آئودی و … !

    یه عده ای میگن این تعدد مدلها خوبه و یه عده ای هم معتقدن که این رقابت آخر عاقبت خوبی برای کمپانیها نداره. من کارشناس و تحلیلگر بازار نیستم اما فک میکنم اگه کلاس بندی مشخصی وجود داشته باشه دنیای ماشین خیلی قشنگتر میشه تا اینکه بخوان همه جور نیازی رو ایجاد کنن و بعدش هم برطرفش کنن چون واقعا خیلی از این نیازها کاذب هستن و مشتری رو سردرگم میکنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      منم باهات موافقم حسین
      به جای این که ی ماشین برای چن مدل نیاز باشه بهتره که چن تا ماشین داشت برای کاربری های مختلف. هم تخصصی تر میشه هم اینهمه سردرگمی و اختلاط درست نمیشه.
      حداقل یکی از ضعف هایی که این تعدد درست کرده یکسان شدن طراحی هاست. مورد بعدی هم اینه که هنر در صنعت خودرو کم رنگ و کم رنگ تر میشه و صنعتی میشه صرفاً تجاری. نیازی رو ب وجود بیاری و جوابی رو براش بسازی.در حالی که بعضی محصولات در عرصه ی خودشون باید اصلاح بشن.
      ب هر حال این رویه رو دارن کمپانی ها میرن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه از این ماشین باید استقبال می شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ،آخه آئودی کلاس شاسی بلند و کراس اوور گسترده و کاملی داره،دیگه نیازی ب این نبود،تازه قراره کیو 8 هم در آینده‌ تولید بشه،اصن این کلاس خودرویی برام جالب نیس ،آکورا سی دی ایکس و هوندا یو آر وی رونمایی شدن،پدال اگه میشه درموردش مطلب بزار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      بنتلی عزیز هر کسی نظری داره و من به نظرات عجیبت خیلی احترام میذارم. ولی یادت باشه قشنگی ی جعبه مداد رنگی به متنوع بودن مدادای داخلشه. و اینم یادت باشه هر چی تعدد و تنوع صلیغه ها بالا میره ایجاد شغل بیشتر میشه و هم تولید کننده و مصرف کننده راضی خواهند بود. ی مقدار کمونیستی به دنیا نگاه نکن و یا سیاه و سفید. من خودم عاشق محصولات اپل هستم ولی ی مشکلی که داره هم میخواد بازارای دنیارو تسخیر کنه هم میخواد تنوع تو محصولاتش نباشه . من اینو نمیپسندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسين

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      سلام. بنتلی جان توی پست برترین سدان لوکس کامنتت رو جواب دادم. خوشحال میشم شما هم جواب سوالای منو بدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. بهنام طیبی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    به نظر من که خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا