آئودیمرسدس بنز

چرا آئودی A3 بهتر از مرسدس CLA است؟!

آئودی A3 و مرسدس بنز CLA از جمله خودروهای شاخص کلاس لوکس‌های ساب کامپکت محسوب می‌شوند اما آئودی در این مسابقه کاملاً پیش افتاده است…


فروش سال ۲۰۱۶ آئودی A3 در آمریکا برابر با ۳۱۵۳۸ دستگاه بوده درحالی‌که مرسدس CLA فروش ۲۵۷۹۲ دستگاهی را ثبت کرده است. در ادامه خواهید دید که چرا ما فکر می‌کنیم آئودی در جنگ لوکس‌های ارزان‌قیمت برنده می‌شود.

  • ارزان به معنی ارزان نیست!

مقایسه آئودی A3 و مرسدس CLA
مدل پایه آئودی A3 2018 تجهیزات استاندارد زیاد و کیفیت کابینی یکسان برای تمامی تریم ها ارائه می‌کند. تجهیزاتی چون سانروف پانورامیک، چراغ‌های روزتاب LED، صندلی‌های چرمی مرغوب و گرم شونده به‌صورت استاندارد در این خودرو با بهای آغازین ۳۱۹۵۰ دلاری وجود دارند. مرسدس CLA تمامی این تجهیزات را داخل پکیج‌های سفارشی گران‌قیمتی قرار داده که بهای خودرو را به ۳۲۷۰۰ دلار می‌رسانند. بسیاری از مالکان و خبرنگاران صنعت خودرو این انتقاد را دارند که کابین CLA احساس و نمای ارزان‌قیمتی داشته و این موضوع حتی در تریم های بالاتر نیز صادق است. چراغ‌های هالوژنی استاندارد CLA و صندلی‌های چرم غیرواقعی در مدل پایه نمی‌توانند با توجه آئودی به جزئیات حتی در ارزان‌ترین مدل شرکت برابری کنند.

  • دینامیک رانندگی آرام و باشکوه‌تر
هر دو خودرو در خط مستقیم عملکرد مشابهی داشته و از پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده می‌کنند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آئودی A3 در ۷ ثانیه ثبت می‌شود درحالی‌که مرسدس با شتاب ۶.۸ ثانیه‌ای اندکی سریع‌تر است. آئودی قدرت ۱۸۶ اسبی داشته درحالی‌که ستاره سه پر مرسدس از این نظر با قدرت ۲۰۸ اسبی دست برتر را دارد.


گیربکس‌های دوکلاچه هر دو خودرو تعویض‌های دقیقی داشته اما تفاوت‌ها در اجرای دستورات مشخص می‌شود. CLA تمایل دارد تا در رفتار قوای محرکه خود غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر باشد. تردد در شهر می‌تواند ترکیبی از تعویض‌های ناگهانی گیربکس را در پی داشته باشد. رفتار A3 پایدارتر و آرام‌تر از مرسدس است. تعویض‌های ناهنجار قابل مشاهده ای در آئودی وجود نداشته و خودرو همیشه مشتاق است تا سریع‌تر برود اما در عین حال همواره پایداری خود را حفظ می‌کند.

  • طراحی تر و تمیز و بدون تأثیر زمان


خطوط چشمگیر باعث شده‌اند مرسدس یک خودروی برجسته باشد اما شاید پیری آن زودتر از طراحی محافظه‌کارانه‌تر آئودی نمایان شود. CLA در برخورد اول احساسات عاطفی بیشتری را برمی‌انگیزد اما همان‌قدر که زمان بگذرد شاید مالک از طراحی خودرو دل‌زده شود. با اضافه شدن عنصر بلوغ به طراحی، آئودی A3 همواره جذاب باقی مانده و حرفه‌ای‌های جوان را به خود جلب می‌کند.

  • هزینه‌های کمتر

وزنه ارزش در برابر مبلغ پرداختی به سمت آئودی A3 سنگینی می‌کند. بهای A3 با آپشن های معقولی که دارد به ۳۸۲۰۰ دلار می‌رسد درحالی‌که نسخه مشابه از مرسدس CLA برچسب قیمتی بالاتر از ۴۰ هزار دلاری دارد؛ اما همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، آئودی احساس گران‌بهاتری نسبت به مرسدس داشته حتی با اینکه ارزان‌تر است. آئودی همیشه تلاش داشته محصولات خاص خود را تولید کند و در بحث ارزش در برابر مبلغ پرداختی نیز از پس مرسدس CLA برمی‌آید.

  • توانایی‌های تکنولوژیکی

2014 Mercedes-Benz CLA250 interior


سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو در هر دو خودرو ارائه می‌شوند اما اینترفیس بکار رفته در آئودی بهتر عمل می‌کند. عملکردهای اپل کارپلی و اندروید اتو در هر خودرو بدون وقفه هستند اما در A3 دراماتیک‌تر بوده و صفحه‌نمایش آن داخل داشبورد جمع شده است. عملکرد بی‌وقفه یک فاکتور فوق‌العاده است اما این روزها نمایش خاص و جالب است که چشم خریدار را می‌گیرد.


در نهایت باید گفت اینجا بازنده واقعی وجود ندارد. مرسدس CLA و آئودی A3 در جای خود قابل‌احترام هستند اما ارباب حلقه‌ها کمی بیشتر از رقیب اشتوتگارتی خود می‌درخشد و ما مطمئن هستیم که نقاط ضعف CLA در نسل بعدی رفع خواهند شد.

مرسدس CLA
منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هیچ‌وقت نتونستم تمام و کمال با CLA کنار بیام. از نظر بسیاری کارشناس‌ها CLA یه مرسدس واقعی نیست و توقعات رو برآورده نمی‌کنه. عاشق بنز هستم اما این‌بار A3 رو برتر می‌دونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ManiRecord

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (18 ديدگاه)

      نمیدونم CLA چجوری تو ایران هفتصد میلیون تومانه ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۱۱ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (3050 ديدگاه)

        cla نسخه 45 که توان 380 اسب از موتور 2لیتری داره ارزش شاید داشته باشه ولی نسخه cla 250 که تنها 210 اسب داره نیز حدود 600 تومن قیمت داره.
        یعنی آدم باید مغز … خورده باشه که این پول را به این بنز بدترکیب (نسبت به بقیه مدلهاش) داد. 200 اسب اونوقت 600 میلیون!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ایرانی

        ۱۴ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (612 ديدگاه)

        اصلا سری سی مرسدس حتی نسبت به بقیه بنزها به نسبت قیمت ارزی گرونن…!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهدی

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    Cla حداقل تو نمونه های ۱۵ و ۱۶ که تو اهواز هست و من سوار شدم میشه گفت از لحاظ کیفی مشخصا ضعیفتر از بقیه محصولات بنز بود قبل از سوار شدن باید کلا انتظارات از کیفیت این ماشین بیاد پایین تا خیلی جا نخورید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      دقیقا
      به ظاهرش نمی خوره داخلش بی کیفیت باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. توحید

      ۱۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (51 ديدگاه)

      کلا هدف از ارائه بنز CLA جذب مشتریانی هستش که قبلا ماشینای دیگه داشتن(ارزون) و الان برای اولین بار میخوان بیان سمت بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. شاهين

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمیگم آعودی خوب نیست ولی خودمونیم دیگه صندلی چرمیه جنس بهتر و یکی دو تا پکیچ آپشن بالا پایین نمیتونه منو از خریدن بنز منصرف کنه.اباهت بنز بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    من دی اس 5 ls رو به همه اینا ترجیع میدم
    بین این دو تا من مرسدس بنز رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ائودی شخصیت چشم گیری داره و همین باعث میشه خریدار بیشتر به سمتش تمایل پیدا کنه لوکس بودن همراه با سادگی و البته تکنولوژی بالا اما در کل من در بین المانی ها بی ام دبلیو رو بیشتر دوست دارم هرچند رقیبی برای این دو خودرو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      سری یک سدان رو میشه به عنوان رقیبشون در نظر گرفت اما فعلا عرضه جهانی نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهين

        ۹ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        سری یک سدان!؟!؟ رقیب واسه cla ? جک گفتی دیگه؟ سری ١ رقیبش تو کلاس a بنزه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. ali a

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    از لحاظ فنی و نرمی که ازمایش کننده داره میگه آئودی بهتره…طراحی هم که سلیقه ایه..داشبورد آئودی دلبری میکنه شدید, و کیفیتش هم بهتره … منم انتخابم آئودی هست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Morteza tii

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من طرفدار BMW م ولی بین آئودی و مرسدس من مرسدسو انتخاب میکنم.. حالا هرچقدر آئودی بهتر باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Achtung

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    آئودی خواسته یه دستی بزنه و با کیفیت بهتر قیمت رو پایین گذاشته بالاخره فروش این کلاس خودرو داعٍ خیلی زیاد میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. شهروز

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کشته و مرده ی ارباب حلقه هام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا