آئودی

مقایسه آئودی Q3 جدید با رقبای مطرح جهانی

در نگاه اول کراس اوور جدید آئودی Q3 در مقایسه با نسل قبلی بسیار بهبود یافته است. این خودرو استایل تیزتر و شیک‌تری داشته و با پیشرانه ۲ لیتری توربو و سیستم چهار چرخ محرک کواتروی استاندارد، تمامی عناصر موردنیاز برای تکرار موفقیت نسل قبلی را دارد؛ اما این خودروی جدید با نزدیک‌ترین رقبای خود چگونه سرشاخ می‌شود؟


دو رقیب اصلی این خودرو بدون تعجب از کشور آلمان هستند. ب ام و X1 و مرسدس بنز GLA دو کراس اوور لوکسی هستند که اکثر خریداران اقدام به مقایسه آن‌ها با Q3 می‌کنند. اگرچه دو خودروی یاد شده چند سالی است که در بازار حضور دارند اما هنوز هم می‌توانند در برابر محصول تازه‌نفس ارباب حلقه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

مرسدس بنز GLA 2019

ب ام و X1 2018 آئودی Q3 2019  
۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری

پیشرانه

۲۰۸

۲۲۸ ۱۹۰ قدرت (اسب بخار)
۳۵۰ ۳۵۰ ۳۲۰

گشتاور (نیوتون متر)

۷ سرعته اتوماتیک

۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک گیربکس
سفارشی سفارشی استاندارد

سیستم چهار چرخ محرک

 

حتی با وجود اینکه ب ام و پیرترین خودروی مقایسه است اما قوی‌ترین مدل می‌باشد. پیشرانه ۲ لیتری توربوی این خودرو قدرت ۲۲۸ اسبی داشته درحالی‌که آئودی Q3 تنها ۱۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پایه‌ترین مدل آئودی کمترین قدرت را داشته اما یکی از نقاط قوت پررنگ آن در مقایسه با دو رقیب دیگر وجود سیستم چهار چرخ محرک به‌صورت استاندارد است. اگر خواهان این ویژگی در مرسدس یا ب ام و باشید باید مبلغ بیشتری پرداخت نمایید.

اما همه می‌دانیم که در این کلاس خودروهای دیگری هم وجود دارند. اینفینیتی و لندروور کراس اوورهای کوچک و رقابتی‌ای را تولید می‌کنند. مدل‌های QX30 و رنجروور اووک گزینه‌های مناسبی بوده و در مقایسه با Q3 هم می‌توانند قد علم کنند.

رنجروور اووک ۲۰۱۸

اینفینیتی QX30 2018 آئودی Q3 2019  
۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری

پیشرانه

۲۳۷

۲۰۸ ۱۹۰ قدرت (اسب بخار)
۳۴۰ ۳۵۰ ۳۲۰

گشتاور (نیوتون متر)

۹ سرعته اتوماتیک

۷ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک گیربکس
استاندارد سفارشی استاندارد

سیستم چهار چرخ محرک

 

اما همه‌چیز قدرت نیست. با طول بیشتر، آئودی Q3 یکی از جادارترین کراس اوورهای این کلاس بوده و محفظه بار نیز کاملاً پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها می‌باشد. محفظه بار این خودرو تقریباً بهتر از تمامی رقبا بوده و تنها BMW است که در زمان تا شدن صندلی‌های ردیف دوم فضای بیشتری را ارائه می‌کند.

آئودی Q3 2019 از ماه نوامبر سال جاری وارد بازارهای اروپایی می‌شود و اندکی بعد نیز شاهد حضور آن در آمریکا خواهیم بود. هنوز مشخصات مربوط به قیمت‌گذاری این کراس اوور جدید منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. mehran (fox)

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (214 ديدگاه)

    بدون تردید بهترین تو کلاس خودش هرچند که رقبای آلمانی و غیر آلمانیشم بسیار عالی و مدرنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjidiano Rolambo

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به نظر میاد حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه ولی اینکه آیا از رقبا بهتر هست یا نه رو فعلا نمیشه گفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سام

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    به نظرم،نسل جدید آئودی Q3 در این سگمنت خودرویی حرف اول را از حیث طراحی و کیفیت می زند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    x1ظاهرش یه کراس اورواقعی هستش که بهترین درکلاس خودش بوده تاالان.وبدترین ظاهر روبنز glaداره که یه هاچبکه انگار.آئودی Q3هم خیلی جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shirko

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    رقیب اصلیش ایکس ۱ هستش ، جی ال ای از ائودی و ب ام و ضعیفتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای جذابیت نماینده ارباب حلقه ها دارم :
    انتخاب من : غول باواریایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ❤شاسی بلند یعنی رنج‌رور❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. akrh78

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    از همچی که بگذریم این طراحی بنز خیلی تو باقالیاس مخصوصا عقبش که بیوست رو درمان میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hamid...Audi

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    “موتور بنزینی بعدی از نوع 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. نسخهٔ اول که برای مدل 40 TFSI در نظر گرفته شده است، 190 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که نسخهٔ دوم با 230 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور در مدل 45 TFSI ارائه می‌گردد. هردوی این مدل‌ها به‌صورت استاندارد به گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک آئودی یعنی کواترو مجهز هستند.”
    این عین متن خبر معرفی Q3 هست که پدال چند روز پیش گذاشت.
    نمیدونم این متن از کدوم سایت ترجمه شده ولی قطعا هدفدار نوشته شده و سعی در تخریب ماشین توی ابتدای راهش داشتند، وگرنه هیچ دلیلی نداره به جای موتور 230 اسبی موتور 190 اسبی توی مقایسه شرکت کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. king of cars

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وقتی پای لوکس بودن درمیان باشد نباید لکسوس N X را فراموش کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا