آئودیلینکلنولوو

مقایسهٔ لینکلن اویاتور با ولوو XC90 و آئودی Q7

پس از معرفی نسل جدید نویگیتور، امیدهای زیادی برای دیدن کراس‌اوور سه ردیفهٔ کوچک‌تر لینکلن یعنی اویاتور وجود داشت تا اینکه سرانجام سازندهٔ آمریکایی انتظارات را برآورده کرد و اویاتور به یکی از خودروهای قابل‌توجه نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۸ تبدیل شد. این کراس‌اوور جدید که در سبد محصولات لینکلن جایگزینی برای مدل MKT محسوب می‌شود، روی یک پلت‌فرم دیفرانسیل عقب جدید ساخته شده، کابینی مشابه مدل گران‌تر و لوکس‌تر نویگیتور دارد، از لیستی طولانی تجهیزات و تکنولوژی‌ها برخوردار است و تا ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور را در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ارائه می‌کند.

بنابراین واضح است که لینکلن برای ورود به بخش کراس‌اوورهای فول سایز لوکس حرکتی کاملاً جدی انجام داده است. اویاتور از تابستان آینده راهی بازار شده و با رقبای خود روبرو خواهد شد؛ اما برای اینکه بفهمیم این کراس‌اوور جدید آمریکایی در برابر رقبای قدرتمند خود چه عملکردی خواهد داشت، قصد داریم در این مطلب آن‌را به‌صورت اجمالی با دو رقیب سرسخت مقایسه کنیم. برای این مقایسه، دو خودروی شیک و تکنولوژیک که در صدر این کلاس قرار گرفته‌اند انتخاب شده‌اند. این دو خودرو، آئودی Q7 و ولوو XC90 هستند.

نمای جلویی

هرچند این روزها عبارت «هرچه جلوپنجره بزرگ‌تر باشد بهتر است» سرلوحهٔ کار خودروسازان قرار گرفته است، اویاتور از این رویه دوری کرده و در آن جلوپنجرهٔ کرومی زیبایی با اندازهٔ معقول و نمای سه‌بعدی دیده می‌شود. اویاتور همچنین بجای چراغ‌های جلوی باریکی که بسیاری از خودروسازان در محصولات جدید خود بکار می‌برند، از چراغ‌های بزرگی استفاده کرده است. در همین حال، آئودی Q7 جلوپنجرهٔ بزرگی دارد که مستقیماً چراغ‌های مستطیل شکلی به آن متصل شده‌اند و فرم کلی استخوانی و خشک دماغه، آن‌را از دو رقیب دیگر متمایز کرده است. در ولوو هم جلوپنجره‌ای آبشاری به همراه چراغ‌های زیبایی موسوم به چکش تور دیده می‌شود درحالی‌که لوگوی ولوو هم در میانهٔ جلوپنجره جای گرفته است.

نمای جانبی

در پروفیل جانبی، اویاتور به لطف پنجره‌هایی که دورتادور خودرو را در بر گرفته‌اند، کشیده به نظر می‌رسد. خطوط جانبی برجسته، شیب زیاد شیشهٔ جلو و اسپویلر روی سقف نیز به زیبایی پروفیل جانبی این خودرو کمک کرده‌اند. نمای جانبی آئودی اما سنتی‌تر به نظر می‌رسد درحالی‌که گلگیرهای برجسته، نمای قدرتمندی به آن بخشیده‌اند ولی خطوط جانبی آن چندان برجسته نیستند. در همین حال، XC90 هم با خط سقف صاف و بدون شیب، استایلی جعبه‌ای شکل و خطوط ساده، دقیقاً مثل Q7 نمای ساده‌ای را به نمایش گذاشته است.

نمای عقبی

در عقب، چراغ‌های اویاتور توسط نواری به هم متصل شده‌اند. سپر خودرو نیز نمای ساده‌ای دارد اما سر اگزوزهای چهارتایی کمی از سادگی آن کاسته و جلب‌توجه می‌کنند. Q7 اما در این قسمت هم با شیشهٔ عقب مشخص و چراغ‌های مستقل، نمای سنتی‌تری دارد. از سوی دیگر، XC90 با چراغ‌های عمودی که تا روی ستون‌ها ادامه پیدا کرده‌اند، راه کاملاً متفاوتی را از دو رقیب خود در پیش گرفته و متمایز شده است. این چراغ‌های عمودی به شکل کلی جعبه‌ای خودرو نیز کمک کرده‌اند.

نمای داخلی

لینکلن در داخل اویاتور ترکیبی از چرم و تریم آلومینیومی را ارائه کرده درحالی‌که الهاماتی از صنعت هوانوردی هم در آن دیده می‌شود مثل گرافیک صفحه آمپر دیجیتالی که با الهام از هواپیماهای قدیمی طراحی شده است. در همین حال، غیرازاین تریم داخلی چرم طوسی‌رنگ و آلومینیوم، اویاتور با چرم قهوه‌ای روشن و تریم چوبی هم ارائه می‌شود؛ اما صرف‌نظر از نوع تریم، در هردو نسخه یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌گردد که در بالای داشبورد قرار گرفته است. در کنسول مرکزی خودرو نیز محفظه‌هایی برای قرار دادن اشیاء کوچک تعبیه شده و در زیر دریچه‌های تهویهٔ میانی هم دکمه‌های پارک، دنده‌عقب، خلاص و درایو جای گرفته‌اند.

شیفتر دندهٔ Q7 اما ساده‌تر و سنتی‌تر است و صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن به‌صورت کشویی از بالای داشبورد بیرون می‌آید و از طریق یک پد لمسی روی کنسول مرکزی کنترل می‌شود. دراین‌بین، XC90 ساده‌ترین طراحی داخلی را دارد که برخی آن‌را می‌پسندند و برخی این سادگی را دوست ندارند. درهرحال این کراس‌اوور سوئدی به یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ عمودی مجهز است که به یک تبلت شباهت دارد و کار اکثر دکمه‌های فیزیکی را انجام می‌دهد. در تیپ‌های بالایی XC90 نیز انتخاب‌گر دندهٔ کریستالی ارائه می‌شود. ولوو، لینکلن و آئودی هر سه به صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی هم مجهز هستند.

قوای محرکه

لینکلن اویاتور در نسخهٔ پایهٔ به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند سراغ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آن بروند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. برای این مقایسه اما همان پیشرانهٔ پایه انتخاب شده است. از سوی دیگر، آئودی برای Q7 دو پیشرانهٔ بنزینی و دو پیشرانهٔ دیزلی را در نظر گرفته است که موتور بنزینی قوی‌تر آن نزدیک‌ترین گزینه به پیشرانهٔ اویاتور است. این موتور از نوع ۳ لیتری V6 سوپرشارژ است که ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

XC90 اما صرفاً با پیشرانه‌های چهار سیلندر بنزینی و دیزلی به همراه یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. قوی‌ترین موتور بنزینی این خودرو که در مدل T6 ارائه می‌شود، از نوع ۲ لیتری توئین شارژر است و ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین اویاتور از لحاظ خروجی پیشرانه بالاتر از رقبای خود قرار می‌گیرد. این کراس‌اوور آمریکایی اما در نسخهٔ استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است درحالی‌که تمامی مدل‌های Q7 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. تمامی تیپ‌های XC90 به‌جز نسخهٔ دیزلی پایه هم به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شوند.

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

لینکلن اویاتور

آئودی Q7

ولوو XC90

پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳ لیتری V6 ۲ لیتری I4
تنفس توئین توربو سوپرشارژ توئین شارژر
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۳۰ اسب بخار ۳۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر ۴۴۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
محور محرک عقب یا چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک

 

منبع: MotorTrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. The notorious critic

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    دوتای دیگه واقعا خوبن ولی لینکلن در استایل و طراحی سر تر و به روزتره.الآن طزفدارای آئودی حمله می‌کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      دیگه حمله کردن نداره که لینکلن در بحث طراحی خیلی نظرات رو جلب کرده از وقتی نویگیتور بیرون داد فهمیدم قرار این سبک طراحی محبوب شه
      از نظر کیفیت کابین هم واقعا تعجب اور یه کلاس جدید باز کرد لینکلن
      کادیلاک هم عالی کار کرده ولی زبان طراحی کادیلاک اشناست برا همه برا همین فقط سورپرایز نشدیم ولی واقعا xt6 عالی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۲۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      1- آئودی Q7
      2- ولوو XC90
      3- لینکلن اویاتور

      هیچ طراحی نمیتونه به گردپای Q7 برسه چه از لحاظ بیرونی و چه درونی و بخصوص کابینش که همه رو عاشق خودش میکنه.

      King of the Lord of the Rings

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. shirko

      ۲۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (499 ديدگاه)

      the no….. اقا شما درست می فرمایید ، ولی اینا خوراک لینکلن نیستن ، باید مرسدس gls ، ب ام و ایکس ۷، و رنجرور و لکسس ال ایکس و اورد ، که اونم بعید می دونم بتنونه گوی سبقت رو ازشون بگیره !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Car Lover

        ۲۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        اینا رو جلو نویگیتور باید گذاشت که مشخصه پیروز کیه…

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. محمد

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      بنظرم منصفانه نظر بدیم میشه این:
      نمای ظاهری:
      بخش عقب : ولوو
      بقیه قسمتها : لینکلن
      نمای داخلی : آئودی
      مشخصات فنی : لینکلن
      و در مجموع هم بنظر انتخاب اول : لینکلن
      تو هر بخش البته اون دو خودروی دیگه هم شخصیت قابل قبولی دارن
      ضمن اینکه تو این بخش از موتور ۲ لیتری ولوو هم نمیشه گذشت که تنه میزنه به موتورهای ۳ لیتری ۲ رقیب دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (295 ديدگاه)

    واقعا لینکلن بهتر از کادیلاک داره ظاهر میشه مخصوصا با معرفی شاسی بلند جدید کادیلاک که رقیب مستقیم لینکلن اویاتور هست و به نظرم نه اون هیجان و آدرنالین لازم رو داشت نه اشرافیت خاصی رو همراهش داشت بلکه یه طراحی کاملا محافظه کار و میانه رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Car Lover

      ۲۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      فک میکنم طراحی کدیلاک بیشتر بمونه موندگار تر باشه نظر منه البته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یانکی

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    هر کسی این 3 رو با هم قیاس کرده اطلاعات خودروییش ناقصه.آویاتور تو جمع x7.xt6.gls.qx60.رنجروور.بیوئیک انکلاو.هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (969 ديدگاه)

    فکر میکنم باید نسل جدید ولوو xc90 بیاد بعد بشه مقایسه کرد. این ولوو تقریبا پنج سال پیش معرفی شده و الان قدیمی حساب میشه. ولی ولوو بازم با وجود قدیمی بودن خیلی جذابه
    انتخاب من از بین این سه تا فعلا نویگاتوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (969 ديدگاه)

    منظورم اویاتور بود تو کامنت بالایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ونوم اف ۵

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (89 ديدگاه)

    بدون تعصب اگه جدول و طراحی رو نگاه کنیم لینکلن اول دوم ولوو و سوم ائودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سام

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    بالاخره لینکن برگ دیگری از شاهکارهای خود را رو کرد و بی شک اویاتور گزینه ای مطرح و قابل تأمل در بین کراس اوورهای لوکس میان قیمت خواهد بود و ژرمن های مغرور را سخت به چالش خواهد کشید و چه چالش سهمناگی!…در هر حال،برای قضاوت بهتر،باید منتظر بازخورد بازار و عمده مصرف کنندگان ماند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. hosseinbimmer

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (133 ديدگاه)

    فقط اویاتور??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آئودی q7بهترین ترکیب کیفیت. سواری راحت.طراحی جذاب وپرفومنس قوی ولذت رانندگی بالاتر روداره.انتخاب من آئودی q7

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Cadillac

      ۲۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2597 ديدگاه)

      ترکیب کیفیت؟
      سواری راحت؟
      لذت رانندگی بالاتر؟
      باهم دیگه تست کردی؟سه تاشونو
      یا از تو عکسا فقط میگی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mآsكvيch

        ۲۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        همونطور که خودت همیشه رو از عکس میگی فلانی خوبه و فلان ماشین بده !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Cadillac

          ۲۳ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2597 ديدگاه)

          من در کل ماشینای جنسیس رو‌ خوشم نمیاد نگاه کنم
          طرفدارش نیستم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ولوو با ایکس سی ۹۰ بازارو ترکونده مدلای دیگه کراس اورشم بی نهایت خوش فروشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    نویگیتور رو بیشتر دوست دارم
    ظاهری بخوام نظر بدم نمای جلو آئودی(۳تا عکس آخرو ببینید) عقب لینکلن، بغل نتونستم بین لینکلن و آئودی انتخاب کنم
    در کل از هر طرف نگاه میکنم این جدیده وقار نویگیتور رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Elmiraj

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    اویاتور بدون تردید زیباترین کراس اور فول سایز لوکس جهانه که در بازه قیمتی ۷۲ تا ۱۰۰ هزار دلار کوهی از تکنولوژی و آپشن با خود به همراه داره…..
    .
    جدید ترین و نزدیک ترین رقیب اویاتور BMW X7 هست نه این دو میان سایز……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    با قیمت برابر آئودی رو ترجیح میدم ولی خب لینکلن هم گزینه ی بسیار خوبیه
    بعد از این ۲ هم ولوو قرار می‌گیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. net

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3062 ديدگاه)

    این مدل ال سی دی مستطیلی با ضخامت کم روی داشبورد ائودی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Mad.z.Max

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    لینکلن واقعا بالاتر از دو مدل دیگه ای که تو مقاله اوردن هست! طراحی آئودی در تمام مدلهای شاسی بلندش تقریبا قدیمی و تکراری شده متاسفانه. یادمه حدود 10سال پیش که Q5 دیدم، نفسم حبس شده بود از زیباییش، ولی الان هیچ حسی به جدیدترین شاسی بلند آئودی ندارم (صرفا از نظر طراحی) انگار تو همون 10سال پیش گیر کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا