آئودیبی ام ولکسوس

نبرد فشرده ب‌ام‌و سری 4، آئودی A5 و لکسس RC

طراحی ظاهری! این اصلی‌ترین دلیل خرید کوپه‌های جدید است. خریداران می‌خواهند دیده شوند و برای این کار حاضر هستند پول بیشتری پرداخته و در عوض کاهش یافتن فضای کابین و بار در چشم دیگران خودنمایی کنند. یکی از پر سر و صداترین کوپه‌های چند سال اخیر بازار را می‌توان نسل جدید ب‌ام‌و سری ۴ دانست که جلوپنجره بسیار بزرگ آن نظرات بسیار متفاوتی را ایجاد کرده است.

ظاهر این خودرو بیشتر از رقبایی همچون آئودی و لکسس دیده می‌شود. آئودی از چندین سال پیش استفاده از جلوپنجره‌های بزرگ را در دستور کار قرار داده اما با این وجود نیز نسخه فیس لیفت شده A5 طراحی محافظه‌کارتری نسبت به سری ۴ جدید دارد. ظاهر ترکیبی آئودی با خطوط تیز و نسبتاً نرم همراه شده است.

رقیب دیگر لکسس RC است که شاید جایگزینی برای مدل‌های آلمانی باشد اما طراحی و تکنولوژی و کیفیت خاص خود را دارد و دقیقاً همان چیزی است که یک کوپه لوکس باید ارائه کند. در این مقایسه، قوای محرکه هیبریدی لکسس باعث تفاوت جالبی بین رقبا شده است.

هر سه رقیب قیمت نزدیک به همی ‌دارند بنابراین سؤال اصلی این است: ب‌ام‌و بهترین کوپه بازار را تولید کرده است؟ یا اینکه بهتر است از خیر این خودرو گذشته و A5 فیس لیفت شده یا RC هیبریدی را بخرید؟

  • ب‌ام‌و سری ۴

ب‌ام‌و ۴۲۰i M Sport

مدل
۴۰۴۶۰

قیمت (پوند)

۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۸۱ اسب بخاری

پیشرانه
۷.۵

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۸

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
۱۴۶:

آلایندگی (گرم در هر کیلومتر)

۴۷۵

مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

ب‌ام‌و قطعاً به عنوان برندی که کلاس کوپه‌های چهارنفره را خلق کرده اعتبار زیادی دارد. اگرچه سری ۲ دهه ۶۰ میلادی تا رسیدن به سری ۴ امروزی تفاوت‌های بنیادینی تجربه کرده اما همیشه شاهد هنرنمایی باواریایی ها در این کلاس بوده‌ایم. آیا جدیدترین نسل سری ۴ کد G22 می‌تواند این موفقیت را ادامه دهد؟

  • طراحی و مهندسی

اگرچه دماغه جنجالی سری ۴ جدید اولین بحث درباره این خودرو را شکل می‌دهد اما زیر پوست خودرو را به خوبی می‌شناسیم. این خودرو از همان قوای محرکه و ساختار سری ۳ شامل معماری سبک‌وزن و مستحکم CLAR استفاده می‌کند. این پلتفرم زیربنای اکثر محصولات ب‌ام‌و از جمله نسل بعدی سری ۲ کوپه و حتی شاسی‌بلند X7 می‌باشد.

فاصله بین چرخ های عقب این خودرو ۲۳ میلی‌متر بیشتر از سری ۳ بوده و خود اکسل نیز تغییراتی داشته است. خط سقف خمیده‌تر به معنی ارتفاع ۱۳۸۳ میلی‌متری سری ۴ است که ۵۲ میلی‌متر کمتر از سری ۳ می‌باشد و این امر باعث کاهش ۲۱ میلی‌متری مرکز ثقل خودرو نسبت به برادر سدان شده است.

سری ۴ به‌صورت استاندارد با دامپرهای غیرفعال عرضه می‌شود اما پکیج ۲۵۰۰ پوندی M Sport Pro شامل دامپرهای تطبیقی است که بسته به حالت‌های رانندگی انتخابی تنظیم می‌شود.

کابین خودرو در بخش جلو همان طراحی سری ۳ را دارد و همان ساختار داشبورد را نشان می‌دهد؛ به عبارت دیگر از خودرو از تکنولوژی مدرن و کیفیت ساخت بسیار بالا سود می‌برد.

  • سواری

با وجود نقطه شروع قدرتمندی همچون سری ۳، اگر ب‌ام‌و سری ۴ را خراب کرده باشد شوکه خواهیم شد. خوشبختانه این‌گونه نشده است. به‌طور خلاصه باید گفت سری ۴ هیجان کافی برای رضایت طرفداران را داشته و درعین‌حال محصولی مناسب برای طی فواصل طولانی می‌باشد.

سری ۴ مجهز به دامپرهای تطبیقی سفارشی و رینگ‌های ۱۸ اینچی هندلینگ تیز و سواری پایدار را ارائه می‌کند. در واقع سواری این خودرو بیشترین پایداری را بین رقبای حاضر در این تست دارد. تفاوت بین حالت‌های کامفورت و اسپورت دامپرها خیلی زیاد نیست و صرف‌نظر از تنظیمات انتخابی، سری ۴ خودرویی چابک، پاسخگو و درعین‌حال ریلکس حس می‌شود.

همانند اکثر محصولات ب‌ام‌و، سری ۴ حس زیادی را از فرمان منتقل نمی‌کند زیرا غربیلک فرمان فربه و چرمی آن اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. فرمان آئودی اندکی حس بیشتری داشته اما چسبندگی و سواری سفت تر به معنی لذت بیشتر آن خواهد بود. هنوز هم ب‌ام‌و به حدی تیز پیچ‌ها را رد می‌کند که آئودی و لکسس نمی‌توانند به پایش برسند.

نیروبخش ۴۲۰i پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۱۸۱ اسب بخاری است که کم‌توان‌تر از آئودی ۲۰۱ اسبی می‌باشد. اگرچه پرفورمنس این خودرو یک پله بالاتر از لکسس است اما به قدرتمندی آئودی نمی‌رسد.

گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ب‌ام‌و جزو نقاط قوت این خودرو بوده و تیزترین گیربکس بین سه خودرو است و در سواری‌های نرمال نیز تعویض‌های نرمی را به نمایش می‌گذارد. در حالت اسپورت تعویض‌ها خشن‌تر می‌شوند و این برای رانندگی هیجان‌انگیز عالی است؛ اما در حالت اسپورت و سرعت کم شاید گیربکس هرازگاهی تعویض‌های ناخوشایندی داشته باشد.

  • فضای بار و کابین

هیچ‌یک از این کوپه‌ها صندلی‌های عقب خیلی جاداری ندارند اما شاید ب‌ام‌و بهترین بخش عقب کابین را داشته باشد.

سری ۴ بیشترین فضای زانو را داشته و فضای سر آن اندکی کمتر از A5 است. خود صندلی‌ها به خوبی بدن را در برمی‌گیرند و از این نظر بهتر از آئودی و لکسس هستند. یکی از مشکلات کوچک این خودرو فضای پاست که اگر راننده و سرنشین جلو صندلی را پایین آورده باشند فضای چندانی زیر آن وجود نخواهد داشت. استراحت گاه دست موجود نیز راحتی بیشتری را به ارمغان آورده است.

فضای بار ۴۴۰ لیتری این خودرو تنها ۱۰ لیتر کمتر از آئودی A5 است. البته بخش مرکزی صندلی‌های عقب را می‌توان خواباند و اشیای طویل‌تر را حمل کرد.

  • مالکیت

از بین سه برند حاضر در این مقایسه ب‌ام‌و بدترین عملکرد را در نظرسنجی مالکان داشته است. این شرکت رتبه ۲۷ بین برندها و رتبه ۲۵ بین نمایندگی‌ها را در سال ۲۰۲۰ کسب کرده و عملکردی ناامید کننده را به نمایش گذاشته است.

اگرچه یورو انکاپ فعلاً سری ۴ جدید را تست نکرده اما احتمالاً عملکرد ایمنی آن مشابه سری ۳ سدان خواهد بود. این خودرو در سال ۲۰۱۹ تمامی ۵ ستاره ایمنی را کسب کرده بود. همه تریم های سری ۴ دارای کروز کنترل بوده و پکیج دستیار راننده حرفه‌ای شامل عملکرد نیمه‌خودکار است که می‌تواند سرعت را کنترل کرده و خودرو را بین خطوط براند.

  • هزینه‌های نگهداری

این خودرو در خلال تست‌ها مصرف سوخت ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر را بر جای گذاشت. اگرچه مالیات سالانه این خودرو کمتر از آئودی است اما لکسس به خاطر قوای محرکه هیبریدی خود مالیات کمتری را به مالک تحمیل می‌کند. شایان ذکر است لکسس گران‌تر می‌باشد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: ۴۲۰i نقطه ورود به خانواده سری ۴ بوده اما از پیشرانه نسبتاً سبک در دماغه سود می‌برد و نبود سیستم چهار چرخ محرک نیز باعث شده بهترین هندلینگ را بین اعضای خانواده داشته باشد.

  • آئودی A5

آئودی A5 کوپه ۴۰ TFSI S tronic S line

مدل
۴۱۸۰۵

قیمت (پوند)

۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۰۱ اسب بخاری

پیشرانه
۷.۱

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۸.۷

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
۱۵۰:

آلایندگی (گرم در هر کیلومتر)

۴۷۵

مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

 

آئودی A5 همیشه به خاطر کیفیت ساخت بالا، تکنولوژی روز و تجربه رانندگی ریلکس شناخته شده است. این خودرو پرفورمنس بهتری نسبت به سری ۴ حاضر در مقایسه دارد اما این موارد برای برتری بر رقیب هم‌وطن کفایت می‌کند؟

  • طراحی و مهندسی

همانند سری ۴، آئودی A5 از زیرساخت آشنای سدان جمع‌وجور اما بسیار توانای A4 استفاده می‌کند. این خودرو همانند برادر چهار درب خود برای سال ۲۰۲۰ فیس لیفت شده و برخی تغییرات ملایم در طراحی، پیشرانه‌ها و تکنولوژی‌های آن دیده می‌شود.

نیروبخش A5 پیشرانه ۲ لیتری توربو است که قدرت ۲۰۱ اسب بخاری دارد. حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری کوپه لوکس آئودی ۲۰ واحد بیشتر از سری ۴ می‌باشد. اگرچه قدرت آئودی ۱۹ اسب بخار کمتر از لکسس RC 300h است اما A5 سبک‌ترین خودروی مقایسه بوده و این موضوع تأثیر زیادی روی ثبت شتاب ۷.۱ ثانیه‌ای گذاشته و آن را به سریع‌ترین خودروی این شاخ‌به‌شاخ بدل نموده است. نیروی پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می‌شود.

تیم طراحی آئودی همواره بهترین کارها را انجام داده و کابین A5 نیز این را به خوبی نشان می‌دهد. فیس لیفت سال پیش به معنی استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۱ اینچی در بالای داشبورد می‌باشد. کیفیت متریال بکار رفته عالی بوده و از این نظر جای حرفی باقی نمی‌گذارد.

  • سواری

یک نکته را باید در زمان مقایسه آئودی A5 و ب‌ام‌و سری ۴ مدنظر قرار داد. اگرچه مدل ۴۲۰i تست شده از دامپرهای تطبیقی سفارشی و رینگ‌های ۱۸ اینچی استفاده کرده اما تنها تیپ فول A5 ورسپرانگ با پیکربندی مشابهی عرضه می‌شود. مدل S line تست شده از دامپرهای غیرفعال و رینگ‌های ۱۹ اینچی سفارشی استفاده کرده است.

به همین خاطر سواری A5 خشک ترین و بی‌قرارترین سواری بین سه خودرو بوده است. با افزایش سرعت این وضعیت بهتر می‌شود و A5 را به یک کروزر عالی در بزرگراه‌ها تبدیل می‌کند؛ اما کیفیت سواری خودرو در سرعت‌های پایین به خوبی رقبا نیست. تجارب پیشین می‌گوید سواری این خودرو با دامپرهای تطبیقی بهبود می‌یابد و کیفیت سواری A5 به سری ۴ نزدیک می‌شود.

اما حتی با وجود رضایت‌بخش‌ترین تنظیمات سیستم تعلیق نیز آئودی در سر پیچ‌ها نمی‌تواند با ب‌ام‌و رقابت کند. A5 بیش از آنکه هیجان‌انگیز باشد خودرویی ایمن و قابل پیش‌بینی است. حس سنگین‌تر دماغه نسبت به لکسس یا ب‌ام‌و باعث شده A5 خودروی لذت بخشی برای مسیرهای پر پیچ و خم نباشد. سیستم تعلیق سفت و خشک اما باعث می‌شود خودرو در پیچ‌ها نسبتاً تخت باقی بماند.

فرمان نیز اگرچه بازخورد بیشتری را به راننده نمی‌دهد اما سنگینی خاصی داشته و دقت آن با ب‌ام‌و برابر است.

آئودی در پرفورمنس خط مستقیم کاملاً برتر است. پیشرانه ۲ لیتری این خودرو با فیس لیفت اخیر قوی‌تر شده و خروجی آن از ۱۸۷ به ۲۰۱ اسب بخار رسیده است. اگرچه قدرت این کوپه کمتر از لکسس بوده اما از طرفی وزن آن ۲۵۰ کیلوگرم کمتر است. در دنیای واقعی پیشرانه A5 قلدرتر از دو رقیب حس شده و گیربکس نرم نیز هماهنگی بسیار خوبی با قلب آهنین دارد.

  • فضای بار و کابین

بخش عقب کابین A5 کمترین میزان راحتی بین رقبا را دارد. نقطه‌ضعف اصلی این خودرو فضای پاست. هرکسی که پشت راننده بنشیند حس تنگی فضا را کاملاً احساس خواهد کرد. صندلی جلوی کم ارتفاع و کوتاه هم کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند و سرنشینان مجبور هستند پاهای خود را کمی بالا ببرند.

این موضوع جای شرمساری دارد زیرا صندلی‌های عقب نقاط قوت خودشان را دارد. برای مثال فضای سر A5 بهتر از لکسس و ب‌ام‌و بوده و عملکردهای سیستم تهویه مطبوع، یک جفت درگاه USB و دو نگه‌دارنده فنجان نیز برای سرنشینان بخش عقب تدارک دیده شده است.

آئودی بزرگ‌ترین فضای بار را دارد. فضای ۴۵۰ لیتری موجود اندکی کمتر از A4 سدان بوده و همچون سری ۴ می‌توان به لطف صندلی‌های عقب تاشونده وسایل طویل‌تر را حمل کرد.

  • مالکیت

آئودی هم ‌رتبه بسیار خوبی را در نظرسنجی سال پیش مالکان به دست نیاورده اما رتبه‌های ۲۱ و ۲۰ آن بین خودروسازان و نمایندگی‌ها بهتر از هم‌وطن خود یعنی ب‌ام‌و می‌باشد.

یورو انکاپ فعلاً A5 را تست نکرده اما بی‌شک فیس لیفت صورت گرفته و در دسترس بودن سیستم‌های ایمنی زیاد باعث کسب رتبه بالا خواهند شد. نسخه پیش از فیس لیفت این خودرو ۵ ستاره ایمنی داشته است.

تمامی مدل‌های A5 از شش کیسه هوا، کروز کنترل، ترمز اضطراری خودکار و… سود می‌برند. پکیج دستیار راننده ۲۷۰۰ پوندی این خودرو شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی و دیگر سیستم‌های کمک‌راننده است.

  • هزینه‌های نگهداری

این خودرو چه در روی کاغذ و چه در دنیای واقعی پرمصرف‌ترین گزینه بین سه خودروی تست شده است که این امر روی هزینه‌های سوخت سالانه تأثیر زیادی می‌گذارد.

پیش‌بینی‌ها نشان داده آئودی بیشترین افت قیمت را داشته و پس از ۳ سال مالکیت ۳۹.۸ درصد ارزش اولیه خود را حفظ می‌کند.

لکسس پس از ۳ سال ۴۹.۳ درصد ارزش اولیه خود را حفظ خواهد کرد درحالی‌که این میزان برای ب‌ام‌و سری ۴ برابر با ۵۱.۷ درصد است.

نظرات آزمایش‌کنندگان: راحتی سواری A5 با وجود دامپرهای تطبیقی بهبود می‌یابد. متأسفانه این ویژگی فقط در انحصار مدل‌های ورسپرانگ است که ۱۲۹۰۰ پوند گران‌تر از مدل S line می‌باشند.

  • لکسس RC

لکسس RC 300h F Sport

مدل
۴۳۵۰۰

قیمت (پوند)

۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبرید ۱۷۸ اسب بخاری

پیشرانه
۷.۵

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۶.۷

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
۱۴۵:

آلایندگی (گرم در هر کیلومتر)

۴۶۵

مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

 

لکسس در کلاس لوکس‌ها معمولاً روش خاص خودش را دارد. تکنولوژی هیبریدی، کیفیت ساخت عالی و سرویس نمایندگی مثال‌زدنی از جمله نقاط قوت محصولات لکسس محسوب می‌شوند. RC 300h قطعاً جزو خودروهای متمایز بازار است اما می‌تواند از پس دو رقیب کارکشته دیگر برآید؟

  • طراحی و مهندسی

RC اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی و در سال ۲۰۱۹ فیس لیفت شد. تغییرات این خودرو در بخش ظاهری از کوپه برجسته LC الهام گرفته است. چندین تغییر مکانیکی نیز رخ داده که شامل بهبود سیستم فرمان و تعلیق می‌باشد. تغییرات رخ داده به‌منظور بهبود پاسخ و راحتی اعمال شده‌اند.

لکسس و تویوتا از نظر تکنولوژی هیبریدی کاملاً پیشرو هستند و خانواده استاندارد RC نیز با گزینه ۲.۵ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری و پیشرانه الکتریکی ۱۴۲ اسبی و قدرت ترکیبی ۲۲۰ اسب بخاری این موضوع را نشان می‌دهد. گشتاور این مجموعه از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

باتری نیکل-هیبرید بکار رفته در این خودرو تکنولوژی قدیمی‌تری داشته هرچند RC می‌تواند در حالت الکتریکی نیز حرکت کند اما انتظار شعاع حرکتی بالایی را نباید داشت. این واحد الکتریکی بیشتر کمک‌حال پیشرانه درون‌سوز بوده و به بهبود پرفورمنس و راندمان کمک می‌کند.

طراحی کابین RC سن بالای خود را نشان می‌دهد و دلیل اصلی آن کنسول مرکزی است که نه تنها پر از دکمه بوده بلکه از CD پلیر قدیمی استفاده می‌کند. چندین دکمه در سمت راست فرمان وجود دارند که حس ارزان‌قیمتی را القا می‌کنند. باقی موارد کیفیت خوبی داشته و کاملاً با رقبای آلمانی رقابت می‌کنند.

  • سواری

تکنولوژی هیبریدی برای RC همانند شمشیر دو لبه است. اگرچه این مجموعه پتانسیل کاهش مصرف سوخت را به ویژه در شهر دارد اما از طرفی باعث افزایش وزن کلی شده است. با وزن ۱۷۳۵ کیلوگرمی، لکسس ۲۱۰ کیلوگرم سنگین‌تر از ب‌ام‌و بوده و آئودی هم هنوز ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر است.

این یکی از عوامل فقدان هیجان در RC می‌باشد. اگرچه توازن خوبی در شاسی وجود دارد اما کوپه لکسس توانایی مشابه ب‌ام‌و در عبور از پیچ‌ها را ندارد. موضوع ناامید کننده تر به آسایش و آرامش کلی کابین مربوط می‌شود که پایین‌تر از رقباست. در واقع صدای بیشتری از جاده و پیشرانه به کابین نفوذ می‌کند و این موضوع در رقبای آلمانی کمتر است. همچنین در زمان تخت گاز رفتن صدای پیشرانه درمی‌آید. نکته مثبت این خودرو سواری نسبتاً نرم‌تر در مقایسه با A5 است.

اما از نظر پرفورمنس، پیشرانه و گیربکس CVT ترکیب فوق‌العاده‌ای را به نمایش نمی‌گذارند. اگرچه شتاب گیری نرم خودرو به لطف پیشرانه الکتریکی با آرامش و سکوت کامل انجام می‌شود اما هرگونه شتاب گیری ناگهانی و سنگین با صدای ناخوشایند پیشرانه همراه خواهد شد.

گیربکس CVT را می‌توان با پدال‌های روی فرمان کنترل کرد اما حس خوبی وجود ندارد. اگرچه فعال کردن حالت اسپورت باعث تیزتر شدن پدال گاز شده اما خب هیجان شتاب گیری های ناگهانی RC به پای سری ۴ یا A5 نمی‌رسد.

  • فضای بار و کابین

بخش جلوی کابین RC فضای خوبی دارد. صندلی‌ها بدن را در بر گرفته و جای درستی نصب شده‌اند و برخلاف دو رقیب دیگر، این صندلی‌ها در تریم F Sport به عملکرد گرم و سرد شونده مجهز هستند.

صندلی‌های عقب این خودرو فضای زانوی بیشتری نسبت به A5 دارند. در بحث فضای سر اما لکسس کمترین فضا را نسبت به رقبا نشان می‌دهد.

نیاز به فضا برای جا دادن قوای محرکه هیبریدی به معنی قربانی شدن فضای بار است. با فضای ۳۴۰ لیتری، RC حدود ۱۰۰ لیتر ظرفیت کمتر نسبت به ب‌ام‌و داشته و ۱۱۰ لیتر نیز کمتر از آئودی دارد.

  • مالکیت

اینجا لکسس برتری واضح خود را نشان می‌دهد. در نظرسنجی اخیر رضایت مالکان این شرکت رتبه بسیار خوبی را کسب کرده است.

به عبارت دیگر اگرچه رضایت صددرصدی و خرابی صفر را نمی‌توان کسب کرد اما لکسس احتمال خرابی کمتری نسبت به رقبا دارد.

اگرچه RC طراحی قدیمی‌تری داشته اما تکنولوژی‌های ایمنی مدرن و استانداردی همچون کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار، هشدار برخورد و… را ارائه می‌کند.

  • هزینه‌های نگهداری

این خودرو در سواری‌های روزمره و شهری کمترین هزینه سوخت را خواهد داشت هرچند فاصله آن با رقبا خیلی زیاد نیست. RC همچنین بزرگ‌ترین باک سوخت بین سه رقیب را داشته و بنابراین فواصل بیشتری را می‌توان با آن بدون نیاز به سوخت‌گیری طی کرد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: محصولات هیبریدی جدیدتر لکسس همچون UX پیشرفت زیاد این برند در تنظیمات و بهبود سیستم هیبریدی و به ویژه گیربکس CVT را نشان می‌دهد.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: ب‌ام‌و سری ۴

سری ۴ جدید شایستگی پیروزی در این رقابت را دارد زیرا از نقاط قوت بسیار و نقاط ضعف بسیار کمی برخوردار است. این خودرو بهترین ترکیب از سواری و هندلینگ را ارائه داده و کابینی باکیفیت و آرام، صندلی‌های عقب جادار و بهترین تکنولوژی سیستم اطلاعات سرگرمی را در اختیار می‌گذارد. اگرچه سری ۴ پرمصرف‌تر از RC است اما کمترین میزان مالیات برای خریداران سازمانی را در بر داشته و ارزان‌ترین قیمت بین هر سه رقیب را دارد.

رتبه دوم: آئودی A5

در بسیاری از بخش‌ها آئودی A5 به سری ۴ بسیار نزدیک شده است. کیفیت ساخت این خودرو بسیار خوب بوده و پرفورمنس آن بهترین است. البته هیجان سواری این خودرو به پای سری ۴ نمی‌رسد و بدون دامپرهای تطبیقی سفارشی نیز سواری آن خیلی راحت نیست. با توجه به هزینه‌های نگهداری بالا و فضای عقب تنگ، این خودرو نمی‌تواند پیروز رقابت باشد.

رتبه سوم: لکسس RC

اگرچه لکسس هنوز هم نقاط قوت خودش را دارد اما رتبه سوم را کسب می‌کند. RC کم‌مصرف‌ترین خودروی این مقایسه بوده و از کابینی باکیفیت سود می‌برد اما ژرمن‌ها سریع‌تر، لوکس‌تر، ارزان‌تر و چابک‌تر هستند. لکسس از سیستم اطلاعات سرگرمی خوبی استفاده نمی‌کند، کمترین فضای بار را دارد و اقساط ماهانه آن نیز بالاتر از رقباست و بنابراین به کسب رتبه سوم بسنده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    پدال کی تاسیس شد ؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. GT

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (436 ديدگاه)

      راست میگه برای منم سواله

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. Ninja (ناشناس سابق)

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      فکر کنم سال ۸۸

      موافقم 5
      مخالفم 0
    3. محمد رستمی نژاد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      سال ۸۹ یا ۸۸ فکر کنم
      اون موقع اخبار خودرو های داخلی رو پوشش میداد که‌ کم کم اخبار دنیایی خودرو هم پوشش داد
      اخبار سمند و پژو و پراید

      موافقم 5
      مخالفم 0
    4. مهدی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      26 فروردین 1388

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1161 ديدگاه)

        اگه میخوای خبر های اون موقع رو ببینی بزن مجله پدال صفحه 110 مثلا حالا هر صفحه ای خواستی بزن البته فقط تا صفحه 1804
        بعدش برو تو قسمت تصاویر بعدش یه عکس هست عنوانش مجله پدال _ صفحه 110 بعدش بزن رو اون بعدش برو پایین صفحه اونجا یه نوار هست اعداد صفحه هارو نشون میده بعدش بقلاش 2 تا کلمه هست یکی نوشته انتها ، یکی نوشته ابتدا
        بعدش شما انتها رو بزن میره اولین صفحه پدال بعدش شما میتونی دونه دونه صفحه هارو بیایی پایین
        البته بعضی موقع ها باید انتها رو بزنی بره صفحه اول بعضی موقع ها باید ابتدا رو بزنی بره صفحه اول

        موافقم 1
        مخالفم 0
    5. امیرعلی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (399 ديدگاه)

      سال ۲۰۱۲. اولین پستی که من توش دیدم فیس لیفت سری هفته ۲۰۱۳ بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. BenzSLR

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        همون بخش مقایسه خودرو ها صفحه انتها رو بزن میبینی نوشته مقایسه انواع پژو ۲۰۶ صندوقدار نوشته سال ۸۸

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. پراید عشق است

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    میگم نیدفور… آندرگراند ۲ریختم تمام شهرارو باز کردم.خواستم بدونم چطوری تموم میشه؟کی تموم میشه؟
    بچه‌ها کسی می‌دونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sina10

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    سه تا ماشین بدردنخور
    به نظرم تا وقتی نسخه سدانشون وجود داره خرید اینا ارزشی نداره
    ولی اگه خودم بخوام بینشون انتخاب کنم:
    اول) آئودی
    دوم ) ب‌ام‌و و لکسوس بطور مشترک
    ولی با این همین پول نسخه های بسیار قوی تر از سری ۳ میشه خرید که همین روش به نظرم بهتره
    یا اگه دنبال کوپه هستین موستانگ و چلنجر که تخصصشون توی ساخت کوپه ارزونه ، بهترین گزینه هستن
    تخصص آلمانیا ساخت کوپه های سطح بالا پرفورمنسه

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. R@m!n

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      کاملا موافقم هم لکسوس مدلای IS داره و هم آئودی سدان های بهتری داره و البته بی ام و هم جذابیت مدل M از نسخه های معمولی خیلی بیشتره.

      تو این کلاس برای بازار اروپا ماستنگ gt و مک وان خیلی بهتر و هیجان انگیز تر هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد رستمی نژاد

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        آقا رامین سلام
        آقا رامین شما که ثبت نام کردین بگین من‌چه طور میتونم‌ثبت نام کنم

        خب من الان دارم کامنت مینویسم (پس ثبت نام کردم یا نه)
        مثل شما که وقتی روی آیدی بزنم یک صفحه برای خودم باز بشه
        دقیقا چه‌کار کنم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ninja (ناشناس سابق)

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          اقای رستمی نژاد عزیز برای ثبت نام به پایین صفحه برو روی ثبت نام کلیک کن بعد گزینه های مورد نظر رو پر کن شمارتو با جیمیلتو بده یه نام کاربری با رمز هم بزار فقط نباید نام کاربری رو قبلا یکی زده باشه بعد یه لینک بهت جیمیل میزنن از جیمیل هات برد رو لینک کلیک کن بعد حساب کاربریت از اونجا فعال میشه و برو دوباره به پایین صفحه رمزت رو با جیمیل یا حساب کاربریت بزن بعد الان اگه کامنت بزاری با همون حساب کاربری است بعد میتونی ویرایش هم بدی و عکس پروفایل هم بزاری یا درخواست دوستی بدی و با بقیه چت کنی

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. Sina10

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        و جالب تر اینه که گفته بخاطر طراحی ظاهری این مدلا خریدار داره !! به نظرم تنها دلیلش کابین زیباشون هست که کابین سری ۴ و ۳ تقریبا یکیه ، یعنی باز هم دلیلی برای خرید 420i وجود نداره
        چه کسی بابت قیافه میاد سری ۴ بخره؟؟
        شاید برم A5 یا RC رو بابت قیافه انتخاب کنم ولی بخاطر قیافه ب‌ام‌و رو هرگز انتخاب نمیکنم
        دلیل اینکه گفتم ب‌ام‌و دوم ، کیفیت و رانندگی هیجان انگیز ترش با توجه به بررسی بالاست

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Zakaria

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      بحث اروپا با آمریکا خیلی فرق داره، این نسخه ها برای اروپا هستن، برای مثال 420 اصلا تو آمریکا عرضه نمیشه. جدا از بحث ظاهر که گفته یکی از علت های خرید این ماشیناس، گارانتی و بحثای مالیاتی پیچیده و مزخرف اروپا هم باعث جذب خریدار میشه. اگه این ماشینا تو آمریکا عرضه میشدن هم بازم جالب نیست که با آمریکایی ها مقایسه بشن چون کسی که ماشین کوپه چهار سیلندر میخره مطمئن باش دنبال پرفورمنس و هیجان نیست. البته بین آمریکایی ها میشه با فورد موستانگ اکوبوست چهارسیلندر مقایسشون کنیم که اتفاقا تو اروپا هم عرضه میشه. انتخاب منم لکسوسه چون مادام اینکه هیچکدون پرفورمنس جالبی ندارن، حداقل مصرف کمتر و کابین جذابتری داره به نظرم.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. porsche

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    اول آئودی

    دوم لکسس

    سوم بی ام و

    موافقم 4
    مخالفم 5
  5. Kato

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (446 ديدگاه)

    مشک آن است که خود ببوید
    نه آنکه عطار بگوید

    به آمار فروش لکسوس نگاهی بیاندازید تا متوجه بشین کت تن کیه

    این مجلات پول میگیرن که تبلیغ کنند

    ماشین آن است که آمار فروش بگوید
    نه آن که مجلات بگویند

    با سپاس

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. علی turbo s

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (279 ديدگاه)

      خوب امار فروش bmwکه بیشتر از لکسوس .
      کلاس کوپه ها ولذت برای المانیاست.
      کلاس خودروهای اقتصادی برای ژاپن.

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. علی turbo s

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (279 ديدگاه)

        توامریکا.

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. Ahmedreza2002

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      کت تن کیه؟
      لکسوس؟
      ?

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. ALI

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (295 ديدگاه)

      فروش هم ملاک نیست ملاک عقل انسانه اگه عقل درست کارکنه و تعصب عملکرد اون رو مختل نکنه بعد از اون متوجه میشی که ب ام و و آئودی از همه نظر بهتر از لکسس هستن. ممکنه هم خیلی ها لکسس رو انتخاب کنن این به معنی بی عقلی اونها نیست نه اونها به دلایل دیگه مثل سلیقه و ظاهر یا نمایندگی و خدمات پس از فروش گسترده و از این دست ولی از مقایسه بین خودشون باشه ب ام و و آئودی از هر لحاظ بهتر هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Google

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    به نظرم آمار فروش حرف آخر رو میزنه نه نظر این مجله و اون مجله

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سهند

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      با ۵ تا سابقه کامنت معلومه اکانت فیک هستی و یا اطلاعاتت بسیار کمه( یعنی تازه اومدی)
      پس تا قبل از اینکه اطلاعات و سواد خود را زیاد نکنی نظر نده

      موافقم 0
      مخالفم 2
  7. new Ramin

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    وات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بی ام و 2 لیتری توربو 181 اسب !!!!
    شتاب 7.5 ؟؟؟
    ارباب حلقه ها 2 لیتری توربو 201 اسب
    شتاب 7.1 ؟؟؟؟؟
    بعد قیمت هارو برم ! 40 هزار پوند به بالا !
    .
    این مدل بیمر و این مدل ارباب حلقه ها برای چی تولید میشن ؟ قیمت ها گرون نیست ؟ اصلا ارزش خرید ندارن. هر 3 تاشون خیلی گرونن… اخه این هم شد قدرت. 2 لیتر بیمر 181 اسب ؟؟
    2 لیتری توربو ارباب حلقه ها 201 اسب ؟؟
    .
    .
    والا ترجیحا با این پول میرم سراغ خودرو های آمریکایی مثل موستانگ بولیت یا چلنجر پایه.

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. نعمت اله آزموده

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      پسر آینده نگر باش چارجر بهتره

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. علی turbo s

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (279 ديدگاه)

        هر پوند برابر 1/40دلاره.
        که 40هزار پوند میشه 56هزاردلار.
        که با اندکی مبلغ بیشتر میشه m2 رو انتخاب کرد که تولذت و حس خوب با ماشین هایی که چندبرابر خودش قیمت دارن برابری میکنه.

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. محمد رستمی نژاد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      حاجی چلنجر بخر ، هالشو ببر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نعمت اله آزموده

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        مجردی که فکر تاهل از ۲۰۰۰ کیلومتری ذهنش رد نشده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد رستمی نژاد

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          با من هستید ؟؟
          ( آقای آزموده )

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد رستمی نژاد

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          آها آقای آزموده
          الان منظورتون رو فهمیدم
          شرمنده
          اشتباه شد
          سوتفاهم پیش اومد
          ❤❤

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. نعمت اله آزموده

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        آره نوک دماغتو نبین بعد ازدواج هم هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. گربه سرابی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ? ارباب حلقه ها آئودی ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      دقیقا چرا این ایموجی بخشی از وجودته

      موافقم 2
      مخالفم 2
  9. Amirreza

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    واقعا من آئودی رو با اختلاف توی این مقایسه بیشتر دوست دارم ، ظاهر با ابهت و به روز که اصالتشو تونسته حفظ کنه ، طراحی بغلش یه حالت فستبک بودن داره که برای این ماشین بینهایت جذابه ، طراحی عقب بی ام و رو بیشتر دوست دارم ولی طراحیشم شیک و ساده هست و گرافیک واقعا زیبای چراغها ، از نظر فنیم بیشتر میپسندمش کابینشم مثل همیشه واقعا زیبا و پیشرفته شده و اون دریچه های کولر قشنگنترشم کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Adnan

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (41 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان پدالی✋✋✋
    تازه ثبت نام کردم بعد 3 سال و خواستم یک عرض ادبی کنم

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      سلام اَدنان جان
      شما هم قبلا در پدال بوده اید با نام کاربری دیگر یا خیر

      ( من هم یه چند وقت دیگه ثبت نام میکنم )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Adnan

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (41 ديدگاه)

        ممنونم
        بله قبلا با یک نام کاربری دیگه درحد 4-5 تا کامنت بودم
        (عدنان?)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد رستمی نژاد

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        بله

        ببخشید، عَدنان درست است .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Adnan

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (41 ديدگاه)

          ??❤

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    قطعا ائودی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. محمد امین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    A5 زیباتره به نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد امین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ولی ،لکسوس آینده بین تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسین دهمرد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    مالیات جاده ای تقریبا یک درصد قیمت خودروعه. فک کنم هرچی سن خودرو بیشتر بشه مالیاتش هم بیشتر میشه.
    لنتی بعد از سه سال نصف میشه قیمتشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. MAHDI

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سری 4 چون کامل ترینه. اما اگه انتخاب کنم نسخه سدان جذاب تره چون کاربردی تر هسش.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      ببین آقا‌ مهدی یه چیز میخوام‌بگم

      این نسل جدید M4 خیلی هم اینطور که‌میگید خفن نبست

      خب‌تغیر نسل اتفاق افتاده و معمولی هست که شتاب ماشین یک چند دهم ثانیه بهبود یابد
      یعنی میشه نسل ماشین عوض بشه
      بعد شتاب ماشین بهتر نشود
      به سبب تغیر نسل ، این ماشین پرفورمنس بهتری دارد .
      مثلا اگه شتاب صفر تا صد ماشین به ۳ ثانیه ختم میشد
      آن وقت باید تعجب کرد
      ولی الان به سبب تغیر نسل، خب‌ منطقی هست که شتاب ماشین دو یا سه دهم ثانیه بهتر بشه
      در درگ کار واو هم دیدیم که در مقایسه با نسل قبلی M4 جدید
      خیلی با‌ هم اختلاف نداشتن
      حتی توی رولینگ هم M4 نسل قبل هم برد
      و توی درگ هم همینطور ، چون وزن نسل قبل کمتر هست

      و چون M4 به تازگی نسل عوض کرده ، منطقی هست از بقیه رقبا سریع تر باشه
      پس‌ بزارید که‌ رقبای این ماشین هم نسل عوض کنند تا آن وقت نتایج واقعی درگ ها معلوم بشه
      چون رقبای این ماشین هنوز نسل عوض نکردن
      البته C63 S در راه است که با توجه به موتور چهارسیلندر ازش فکر نکنم خیلی انتظار قوی باشه
      هیبرید هم هست ، پس وزنش هم بالا خواهد بود

      می خواستم اینو بگم که این پرفورمنس نسل جدید M4 منطقی هست . نه خیلی عجیب و شاهکار -!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 2
  16. mm.y@rlou

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    سری ۴ همه جوره سر تره حیف وه این قیافه رو داره من آئودی رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. سپهر

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    تا المانی هست لکسوس خز و تازه به دوران رسیده کیلو چند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسن

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    کت تن کیه? لکسوس دیگه بقیه اش جوکه عزیزان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. یاس ی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    قدرت موتور لکسوس اشتباه تایپ شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا