آئودی

نسل جدید آئودی A1 در سال 2018 وارد بازار می‌شود

آئودی در حال آماده‌سازی مدل کوچک اما پرفروش A1 برای نونوار شدن است و می‌خواهد نسل دوم این خودرو را در سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار کند. عکس‌های انحصاری ما نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین این خودرو بر روی ظاهر جدید متمرکز خواهند بود و البته استایل لوکس شبیه به A8 و تکنولوژی‌های زیاد کابین به همراه کاربردی بودن بالا جذابیت های این خودرو را دوچندان خواهند کرد.

رندری از نسل بعدی آئودی A1
رندری از نسل بعدی آئودی A1
زمانی که A1 در سال ۲۰۱۸ عرضه شود شرایط کلاس سوپرمینی های ممتاز تفاوت‌های زیادی خواهد داشت. فولکس‌واگن پولو و فورد فیستا جدای از بازار هدف آئودی جدید خواهند بود بنابراین این برند قدم بزرگی را برای تضمین اینکه وارد محدوده‌ی رقبای ارزان‌تر نمی‌شود بر خواهد داشت. البته باید گفت که رقبای به‌روز شده‌ی آئودی یعنی مینی کوپر و نسل آینده‌ی DS 3 تقریباً در همان زمان عرضه خواهند شد.

رندری از نسل بعدی آئودی A1
رندری از نسل بعدی آئودی A1
بزرگ‌ترین تغییر این خودرو از چشم‌ها پنهان است زیرا آئودی A1 جدید از کوچک‌ترین پلتفرم MQB گروه فولکس سود خواهد برد. این تغییر معماری به این معنی است که تولید A1 از بروکسل بلژیک به کارخانه‌ی مارتورل سئات در بارسلونا انتقال می‌یابد و این خودرو در کنار مدل‌های ایبیزا و شاسی‌بلند سئات ساخته خواهد شد.

رندری از نسل بعدی آئودی A1
پلتفرم جدید برای این خودرو مزیت‌های فراوانی را به همراه خواهد داشت. اولین مزیت توانایی ساخت A1 بزرگ‌تر در مقایسه با مدل کنونی است. اتواکسپرس فهمیده که پس از بحث‌های بسیار در گروه فولکس درباره‌ی میزان فاصله‌ی بین محورها در خودروهای مختلف ساخته شده بر پایه‌ی پلتفرم MQB، در نهایت فاصله‌ی ۲۵۶۰ میلی‌متری برای همه‌ی خودروهای کوچک تولیدی آئودی، فولکس، سئات و اشکودا در آینده تائید شده است.

رندری از نسل بعدی آئودی A1
این میزان حدود ۹۰ میلی‌متر بیشتر از A1 کنونی است و درحالی‌که بدنه‌ی خودرو احتمالاً کمی بزرگ‌تر خواهد شد، اما فاصله‌ی بیشتر بین محورها مزیت‌هایی را برای سرنشینان عقب در پی خواهد داشت. ظرفیت صندوق بار این خودرو نیز کمی افزایش خواهد یافت و احتمالاً از ۲۷۰ لیتر کنونی به ۳۰۰ لیتر خواهد رسید.

Audi A1 Sportback 2014
Audi A1 Sportback
پلتفرم جدید پیشرانه‌های جدید را نیز با خود به همراه می‌آورد و احتمالاً یکی از اصلی‌ترین پیشرانه‌ها، نسخه‌ی دوباره مهندس شده‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری کنونی است که حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. ازآنجایی‌که فولکس پولوی جدید و نسل بعدی آئودی A1 ساختار مکانیکی مشترکی خواهند داشت، شاید آئودی از پیشرانه‌های جدید ۱.۵ لیتری بنزینی و نسخه‌های دیزلی گروه فولکس استفاده کند اگرچه که پیشرانه‌های دیزلی احتمالاً برای اولین بار در نسل بعدی A3 بکار برده خواهند شد.

Audi A1 ActiveKit
Audi A1 ActiveKit
زمانی که A1 به پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۵ لیتری جدید مجهز شود محدوده‌ی قدرت تولیدی این خودرو از ۹۰ تا ۱۶۰ اسب بخار خواهد بود که کل گزینه‌های تولید به جز نسخه‌ی قدرتمندتر S1 را پوشش می‌دهد.
همچنین امکان معرفی نسخه‌ی پلاگین هیبرید این خودرو نیز وجود دارد. در سال ۲۰۱۲ آئودی یک خودروی مفهومی با پیشرانه‌ی ۳ سیلندر توربو و واحدی الکتریکی را توسعه داده بود. تکنولوژی گران است و اگر A1 از این ویژگی استفاده کند وارد محدوده‌ی قیمتی جدیدی خواهد شد که احتمالاً بالای ۲۵ هزار پوند است. هرچند آئودی با این خودرو می‌تواند به جنگ ب‌ام‌و i3 برود.

BMW i3
BMW i3
البته که خودروی جدید بدون داشتن ظاهری جدید کامل نخواهد بود. تصویرها ما ایده‌ای از شکل ظاهری نسل جدید A1 را به دست می‌دهد. تغییرات این خودرو بیش از آنکه انقلابی باشد تکاملی است. انتظار می‌رود که چراغ‌های خودرو تیزتر باشند و جلوپنجره‌ی خاص آئودی نیز در خودرو دیده شود.
در بخش عقب احتمالاً چراغ‌های پهن‌تر الهام گرفته شده از A3 نونوار شده را شاهد خواهیم بود و اسپویلر سقفی یکپارچه به بهبود آئرودینامیک خودرو کمک خواهد کرد و البته به A1 ظاهر اسپورت تری خواهد بخشید.

Audi-A4-virtual-cockpit
اما بخشی که بیشتر برای خریداران جذاب‌تر است استفاده از تکنولوژی‌های جدید در کابین است. کاکپیت مجازی ۱۲.۳ اینچی آئودی برای اولین بار در این خودرو ظاهر خواهد شد درحالی‌که اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در سیستم به‌روز شده‌ی اطلاعات سرگرمی MMI آئودی حاضر خواهند بود.

Audi RS1 Rendered
Audi RS1 Rendered
سرباز کنونی آئودی تا پیش از معرفی نسل جدید بهبودهای کوچکی خواهد داشت. درحالی‌که مقامات داخلی کمپانی وجود هر نوع برنامه‌ای برای معرفی مدل بسیار قدرتمند RS1 را رد می‌کنند اما امکان دارد که آئودی نسخه‌ای خاص و تولید محدود را به عنوان پایان‌بخش تولید مدل کنونی وارد بازار نماید.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    احسنت کاش q2 روهم زیباتر طراحی میکرد ماشین باید با ابهت خشن وقدرتمند دیده بشه در ظاهر .آئودی خوب کار کرده آفرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    طراحی اسپرتش خیلی خوشگل

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parvaz

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (395 ديدگاه)

      دقیقا، خیلی پر ابهت شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mehran911

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    عالییییییییی
    چقدر خوبه این آئودی
    بازم میگم از این به بعد بیشتر از آئودی خواهیم شنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      موافقم باهات مهران جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Elon Musk

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      عمرش جاودان باشه ایشالله .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. audi sq7

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    چقد A1 دوست داشتنی. با این ماشین آدم توی شهر حال می کنه
    موتور قوی.طراحی زیبا و مخصوصاً سیستم MMI وکاکپیت مجازی که
    این ماشین و شاخ کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Infinite

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (452 ديدگاه)

    چراغ عقب مدل رندر رو نگاه کنید…! چه اخمی کرده این کوچولوی دوست داشتنی :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sunmartin

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    در کلاس خودش عالیه واقعا برند خاصی هست آئودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا