ساخت پانصد هزارمین خودروی آئودی در مجارستان

در آوریل سال 1998 بخش مجارستان آئودی شروع به تولید نسل اول TT کرد و هم‌اکنون این تأسیسات تولید به رکورد مهمی رسیده است. پانصد هزارمین خودروی این کارخانه از خط مونتاژ خارج شده و آن مدل TTS کوپه با رنگ سبز است که هم‌اکنون در راه تحویل به مالک بریتانیایی خود می‌باشد. در کل شمار تولید TT در سه نسل خود از یک‌میلیون دستگاه گذر کرده است.


حدود 4 هزار نفر در تأسیسات مجارستان مشغول تولید TT کوپه بوده و البته نسخه‌های رودستر نیز به همراه مدل‌های قدرتمندتر RS در این مکان تولید می‌شوند. همچنین تأسیسات Gyor مجارستان مسئول تولید A3 سدان از سال 2013 و A3 کابریولت از اواخر همان سال بوده است. باید به این نکته اشاره کرد که این دو خودرو اولین محصولاتی هستند که به‌صورت کامل در مجارستان تولید می‌شوند.


آئودی در حال حاضر برای تولید مدل‌های بیشتری در مجارستان آماده می‌شود. تولید مدل Q3 از اسپانیا به مجارستان منتقل خواهد شد. این امر در سال 2018 و در زمان معرفی نسل جدید این کراس اوور کامپکت لوکس رخ خواهد داد. یک سال بعد نیز نسخه شیک Q4 در مجارستان تولید خواهد شد. آئودی برای انجام این کار قبلاً تأسیسات ساخت بدنه جدیدی را افتتاح کرده است.


سال پیش این تأسیسات توانست 122,975 دستگاه خودرو و 1,926,638 پیشرانه تولید کند. این تأسیسات در سال 2016 توانست 6 نوع متفاوت از پیشرانه‌های بنزینی و 5 نوع پیشرانه دیزلی با قدرت های 86 تا 610 اسب بخاری تولید نماید. حدود 6 هزار نفر در هر روز مسئول ساخت بیش از 8800 پیشرانه بوده و این پیشرانه‌ها به 32 کارخانه در سه قاره ارسال می‌شوند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. حامد
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    چرا ائودی تو ایرانه کمه؟چرا??

    پاسخ
  2. LEWIS HAMILTON (مجید)
    سوابق: (11215 دیدگاه) ,

    .
    دستشون درد نکنه ، یکی از دلایل بسیار مهم محبوبیت فولکس واگن در اروپا همین تاسیس کارخونه در کشور های اروپائی و کارآفرینیه .
    فولکس کلا برند محبوب و لارجیه.
    چند وقت پیش یکی از دوستام از آلمان برگشته بود بحث فوتبال شد می‌گفت فولکس واگن اسپانسر چندین باشگاه فوتبالی آلمانه و حتی باشگاه های بسیار خرده پا و محلی رو هم ساپورت مالی میکنه تا بتونن روی پای خودشون بایستن، در واقع با یک تیر دو نشون میزنن ، هم آرم ” VW” میاد روی لباس تیم ها و تبلیغ میشه و هم از فوتبال آلمان حمایت میکنه.

    پاسخ
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2818 دیدگاه) ,

      کار کردن تو کارخونه‌های خودروسازی اروپا لذت‌بخشه اما تو ایران عذاب، من خودم با مدرک مهندسی مکانیک خودرو میخواستم تو کارخونه ایران‌خودرو (پژو پارس) شیراز استخدام شم، نه تنها مدرک دیپلم رو مد نظر قرار دادن و چون پارتی نداشتم افتادم تو خط تولید، بلکه برای ۱۱ ۱۲ ساعت کار سنگین در یک روز، نهایت ماهی ۱۳۰۰ ۱۴۰۰ میدادن؛ دو روز رفتم پشیمون شدم.

      پاسخ
      1. کوروش
        سوابق: (1059 دیدگاه) ,

        داداش با ۱۰ ساعت کار بیخیال شدی اینا تو اروپا حقوقشان درسته خوبه منتها لاقل هر کدام به اندازه دو نفر کار می کنند

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.