آئودی

توقف تولید پلتفرم‌های اختصاصی آئودی پس از دیزل گیت

از آنجایی که آئودی می‌خواهد هزینه‌های ناشی از رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن را کاهش دهد اعلام شده که این برند آلمانی دیگر پلتفرم‌های خود را طراحی و مهندسی نخواهد کرد.

mlb-evo
مجله آلمانی Der Spiegel خبر داده که پلتفرم MLB آئودی می‌تواند بزرگ‌ترین قربانی برنامه‌های صرفه‌جویی مالی فولکس باشد.

معماری MLB آئودی
معماری MLB آئودی
معماری MLB در حال حاضر زیرساخت تمام مدل‌های این شرکت از A4 گرفته تا A8 از Q5 تا Q7 است و برای نسل بعدی این مدل‌ها احتمالاً از پلتفرم MSB پورشه که مختص خودروهای دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل است استفاده خواهد شد.

audi-quattro-web17th-922
اگر این امر به وقوع بپیوندد مدل‌های مختلف A4 و A5 آئودی از طراحی طولی پیشرانه به طراحی عرضی سوئیچ خواهند کرد که این امر برای اولین بار در خودروی دیفرانسیل عقب آئودی رخ خواهد داد.

معماری MQB فولکس
معماری MQB فولکس
این تصمیم شاید دربردارنده‌ی پلتفرم پیشرانه وسط سوپرکار R8 نیز باشد. هرچند این امکان نیز وجود دارد که سومین نسل R8 بر پایه‌ی پورشه ۹۱۱ شکل بگیرد.

2017 Audi R8 V10
۲۰۱۷ Audi R8 V10

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. ELEMENTO

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    خیلی ناراحت کنندس.
    امیدوارم روی فروش آئودی تاثیر نذاره.
    امیدوارم روی هیچ کدوم از زیر مجموعه ها تاثیر نذاره.
    .
    وقتشه فولکس واگن حرف های ما آلمانی باز ها رو در مورد توان مدیریت و مهندسی آلمانی ها اثبات کنه.ژاپنی ها ثابت کردن چقدر با اراده و محکم و پرتلاش هستن و بر همهدی مشکلات غلبه کردن. حالا نوبت آلمانی هاست …
    .
    ان شالله سال 1400 ( 2021 ) فولکس واگن دوباره در اوج باشه.
    آئودی در دنیا بدرخشه.
    همه ی زیر مجموعه های فولکس سالم و رو به پیشرفت باشن.
    .
    اگر کسی اون موقع اومد این کامنت رو خوند یاد من هم باشه.
    .
    ان شا الله سال 1400 تلاش های من هم به بار خواهند نشست و یکی از مراحل زندگیم رو با افتخار و موفقیت و پیروزی طی کنم …
    .
    التماس دعا.
    ان شا الله اون روز بیایم و ببینیم هم فولکس واگن هم من با موفقیت به چیز هایی که خواستیم رسیدیم و به همه ثابت کردیم خواستن توانستن است.
    اگر از ته دل چیزی رو بخوای و براش تلاش کنی و محکم و بااراده باشی حتما بهش میرسی…
    من و فولکس واگن در کنار هم این جمله رو به همه ثابت خواهیم کرد…
    .
    ان شا الله اون روز میام و زیر همین کامنت reply میزنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۳۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خودتو ناراحت نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Daniel

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (952 ديدگاه)

    مگه پلتفرم خودش چه مشکلی داشت؟
    هیچ خوشم نیومد… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. GOD BLESS AMERICA

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    نسل سوم آر 8 بر پایه پورشه 911 !!!!!!!!!!؟؟؟
    خدا رحم کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. new great britain

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    بفرمائید کسایی که از ماشین های انگلیسی ایراد میگیرن میگن چرا خودش نمیتونه تو بعضی از مدل هاش مثل بنتلی پلتفرمش خودش بسازه و……..
    تا یه اتفاقه اینطوری افتاد آئودی کلا قید ساخت و طراحی پلتفرمشو زد.
    تازه اونم تو کشوری که خودروسازیش در درجه اول اهمیت داره.
    همه چی هزینه و سرمایه س.
    بعضی ها میگن اگه آلمانی ها نبودن رولز رویس فلان میشد بنتلی میترکید. منم بارها گفتم هه چی سرمایه و توجه همه چی همه چی همه چی الی آخر.وگرنه اگه رولز رویس و بنتلی سرمایه عظیم داشتن.هم پلتفرمشون رو خودشون میساختن و طراحی میکردن(که رولز رویس داره این کار رو میکنه تازه به اندازه آئودی هم سرمایه نداره)هم گیربکسشون رو میساختن و طراحی میکردن و هم انجین رو به طور کامل مهندسی میکردن.هرچند بازم تو این ضمینه
    دارن تلاش میکنن.
    حالا به حرفم رسیدین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arash66

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (433 ديدگاه)

      دوست عزیز مقایسه برند رولزرویس با کلاس و اسکیل فوق لوکس و تیراژ پایین با یک برند لوکس با تیراژ بالا درست نیست. زود قضاوت نکنید و هیجان زده نشوید …
      این منم منم ها فایده ای نداره.
      این پلتفرم برای فولکس هست و آئودی به صورت مجزا این پلتفرم رو توسعه می دهد، حالا به دلیل مشکلات مالی و هزینه های سربار موقتا این کار لغو می شود. کسی که دقیق اطلاع نداره شاید در آینده سیاست تغییر کنه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ELEMENTO

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      با آرش موافقم.
      این پلتفرم مشترک موقتیه.
      پلتفرم های آئودی برمیگردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. استاندارد جهانی

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      برندی که سالی چند صد هزار تا اتومبیل تولید میکنه با دو برندی که رویه هم ده هزار تا هم تولید نمیکنن شرایطشون آسمون تا زمین فرق میکنه اتفاقا انگلیسی ها خودشون کاره ای نیستن پلتفورمشون توسط آلمانی ها طراحی و تولید میشه آئودی هم زیر مجموعه فولکس واگن هست ولی همیشه طراحی خودشو و داشته و مستقل از فولکس واگن بوده مثل پورشه رولزرویس و بنتلی اصلا درآمدی ندارن که بخوان روشون حساب بشه و کار بشه غیر این بود دست به تغییرات اونا هم زده میشد در مورد نابودیه شرکت ها هم اگر واقعا دو شرکت عظیم آلمانی نبودن الان اونا به راستی نابود شده بودن مثل خیلی های دیگه یه چیز دیگه اگه آلمان تموم شرکت های خودروسازیش و تعطیلم کنه بازم در اقتصاد جایگاهی بالاتر از انگلیس قرار میگیره و این نشون میده اقتصاد آلمان وابسته به اتومبیل سازی نیست و هیچوقتم نبوده ولی اقتصاد انگلیس کاملا به نفت و درآمد شرکت هاش بستگی داشته امسال در بی پی 37 درصد کاهش درآمد مشاهده شده و به گفته کارشناسان در سالهای آینده این به اقتصادش کاملا ضربه میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. arash66

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    استفاده و توسعه پلتفرم های مشترک رایج و ایرادی نداره و اتفاقا هزینه هارو کاهش میده و باعث میشه یک پلتفرم دقیق تر و کاملتر ساخته بشه. آئودی هم میخواد توسعه مجزا خودش رو فعلا به خاطر هزینه های سربار لغو کنه مگر نه که توسعه پلتفرم ها زیر نظر فولکس با کل گروه انجام میشه.
    تولد یک خودرو فقط به پلتفرم بستگی نداره و خیلی مسائل دیگه هم هست که ائودی در اکثر زمینه ها به صورت عالی در حال توسعه آنها هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنتلی

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      آرش جان من همین حرفی ک درمورد کاهش هزینه ها و تولید یک خودرو فقط ب پلتفرم بستگی نداره درمورد بنتلی هم گفتم … ولی کسی اصن ب حرفم توجه نکرد…گفتم بنتلی بخش طراحی و مهندسی خودشو داره …الان هم داره یه وی12جدید طراحی میکنه…حتی همون رولزرویس ک گفتی پلتفرم مخصوص خودشو طراحی کرده …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. استاندارد

        ۳۰ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        طراحی پلتفورم بنتلی کانتیننتال جی‌تی توسط خود فولکس واگن صورت میگیره همون پلتفورم در فولکس واگن فائتون هم هست یعنی بخش طراحی موتورهای Dیک فولکس واگن در بنتیگا مستقیم خود آئودی این طراحی و انجام داده و از استفاده همون موتوری که در آئودی A4 A8 Q استفاده میشه تموم بخش طراحی ها بازم زیر مجموعه فولکس واگن هستن ولی آئودی در اصل به فولکس واگن داره کمک میکنه در طراحی موتور برای زیر مجموعه های دیگش مثل بنتلی اینکه بنتلی خودش مجزا طراحی داره اشتباه و چنین چیزی نیست
        آرش شما اشتباه میکنی فولکس واگن هیچوقت به این صورت با کل گروه قرار بر طراحی نمیذاره توضیح دادم از آئودی میخواد تا براش طراحی کنه چون طراحی موتور دو بخش از چهار بخش بنتلی و همینطور لامبورگینی که زیر مجموعه خودشه با آئودیه طراحی و توسعه بنتلی و لامبورگینی با آئودی هست که زیر مجموعه فولکس و اگنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. arash66

          ۳۰ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (433 ديدگاه)

          استاندارد عزیز عجب اسمی شد، منم در کل منظورم همینه.
          خب این درسته که ائودی مجزا تولید وطراحی میکنه ولی در نهایت این دو شرکت مشترکا با هم همکاری میکنند و در یک راستا جلو میرن.
          مهنسین مشترک، تحقیق توسعه، شرکت های طراحی دیزاین و قطعه ساز های مشترک ها با هم در حال کار هستند.
          خب در نهایت مدل های متفاوتی متولد می شوند ولی با قلب موتوری و پلتفرم های نسبتا مشترک و یکسان.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. شایان

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بعضی ها نمیخوان قبول کنن شرکت های نظیر بنتلی رولزرویس خودشون طراحی نمیکنن خودشون پلتفورم ندارن این که دروغ نیست فولکس و اگن و آئودی طراحی های بنتلی و انجام میدن لینک و سند میخواید بفرما
    https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_D_platform#D1s
    https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MLB_platform#MLB_2
    اینم رولزرویس فانتوم
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Phantom_(2003)
    https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N73
    اینم گوست
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Ghost
    https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N74#N74B66
    اینم ریس
    پلتفورم ب ام و اف 1
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Wraith_(2013)
    https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N74

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۳۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      ول کن شایان جان
      نرود میخ آهنین در سنگ !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. new great britain

        ۳۰ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        مجید یه سنگ به ما نگفتی بودی که گفتی .
        دمت گرم.
        یعنی فکر کردی من و بعضی دوستان طرفداران خودروهای انگلیسی بی دلیل و مدرک و از رو هوا حرف میزنیم؟؟؟
        جواب اون شایان هم نمیدم.
        نه به خاطر اینکه دلیل و مدرک ندارم به خاطر یه یه چیزه دیگه.
        واقعیتش هم اینه که دیگه حوصله ندارم .خسته شدم از این بحث های تکراری ;که هی بعضی دوستان عینه فیلم تکراری خیالی هزار بار پخش میکنن.ونمیدونن ما دیگه خسته شدیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنتلی

          ۳۰ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          Great britainعزیز این جماعت خودشونو پیامبر و حرفاشونو وحی منزل میدونن…ما هم یه مشت متعصب نژادپرستیم از دیدشون…بزار هرجور میخوان فک کنن و هر چی میخوان بگن…اصلا برام مهم نیس…تو هم اهمیت نده!…جالب اینجاس بعضیاشون میخوان بزور سلیقه شونو ب بقیه تحمیل کنن …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بنتلی

          ۳۰ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          …و اینو نمیدونن ک یکی از ابتدایی ترین موارد احترام ب یک فرد احترام ب سلیقه و نظر شخصی اونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. بنتلی

      ۳۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      شایان جان پلتفرم محصولات فعلی رولزرویس همون پاتفرم بی ام و هس و پلتفرم جدیدی ک توسط خود رولزرویس طراحی و ساخته شده در محصولات آینده مثه کولینان نسل بعدی فانتوم بکار گرفته میشه…موتور های وی 12جدیدی ک بنتلی درحال ساختش هس هم در نسل بعدی سدان پرچمدارش بکار میره…موتور فعلی بنتلی ساخت فولکس هس و پلتفرم نسل بعدی کانتیننتال هم با پانامرا مشترکه و توسط پورشه ساخته شده…شما اطلاعاتت کامل نیس مجبور نیستی نظر بدی…درضمن بنتلی و رولزرویس بخش طراحی و مهندسی خودشونو دارن و این چیز عجیبی نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بنتلی

        ۳۰ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        درضمن اینو هم باید اضافه کنم رئیس بخش طراحی رولزرویس انگلسیه و همچنین مدیر طراحی خارجی بنتلی…برخلاف بی ام و ک مدیر بخش طراحیش یه هلندیه و قبلش هم بنگل آمریکایی بوده…البته اصن برام مهم نیس ک کجایی باشه طراح یا مهندس یه شرکت…چون این بازی ای هس ک بعضی دوستان درآوردن و اعصاب نزاشتن برام…درضمن اگه همه طراحی و مهندسی بنتلی _ک قطعا اینطور نیس_توسط فولکس انجام میشه واقعا چ دلیلی داشته بنتلیو بخره و این افتخاراتو نصیبش کنه؟!…چرا یه شرکت جدید باز نکرده؟!…قبلا هم گفتم کسی برا پلتفرم پورشه و موتور فولکس سمت بنتلی نمیره…برا بنتلی ب سمت بنتلی میرن و همچنین امکانات و کیفیت و سواری فوق العادس ک این هیچ ربطی ب فولکس نداره…حوصله بحث بیخودی هم ندارم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferruccio Lamborghini

          ۳۰ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بابا من قصد توهین ندارم.
          مگه من کیم به شما توهین کنم ؟
          نمیدونم شما تصور کردین من شیطون یا دیو یا ابلیس

          میخ آهنین در سنگ یک ضرب المثله. همین و بس.
          اگه اینطوره 99 درصد ضرب المثل های فارسی توهین هستند.
          .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. بنتلی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مجید جان این چ حرفیه؟!…شما آقااایی…من کوچیک شما هم هستم…ب نظرمیاد بازم من بد متوجه شدم منظورتونو…ولی اگه میشه یکم بهتر صحبت کنید…در تکمیل موضوع این مطلب باید بگم آئودی تصمیم گرفته تا هزینه هاشو در زمینه تکنولوژی خودران و باتری و معرفی خودروهای کانسپت و ساخت خودروهای درونسوز فعلی کاهش بده و بیشتر روی ساخت خودروهای الکتریکیش تمرکز کنه…چون آئودی بازوی سود ده فولکس هس و آینده خودروسازی در توسعه و ساخت مدل های برقی هس…برا همین قراره نسل بعدی خودروهای درونسوز فعلیش از پلتفرم پورشه استفاده بشه…البته این کار هم موقتیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا